Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Vanquish View Post
    Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.
    Heti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Heti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.
      Tässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Onko katsottu että auto nukahtaa ja jääkö joku laite päälle :think
        Jokuhan varmasti jää kuluttamaan, mutta onko ainoa tapa löytää se sulakkeiden irroittelu? Ei vikakoodia. Ja jos pääävirtakaapelissa on häikkää, niin onko tämän mittaamiseen jotain menetelmää?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Vanquish View Post
          Tässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.
          Jos siellä on kuormaa päällä, niin ei se jääkkään täyden tasolle, vaan tippuu heti sen alle. Nousee sitten takaisin päin kun kuorma poistuu ja akku on hetken levännyt. Jos nyt puhutaan 100Ah akusta, niin minuuteissa ei kyllä täyttä uutta akku voi tyhjentää mikään piilo kuluttaja tai sitten jostain nousee savua. Esim. 50Ah purkaminen esim. 50A virralla kestää tunnin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • juovi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 62
            • helsinki

            Originally posted by HTK12 View Post
            Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.

            Miten tämä kannattaisi mitata? Ista/Impa vai virtamittarilla? Tuo auton lepotiilaan meno myös kiinnostaa, eli mistä tämän voi varmistaa?

            Comment

            • dolby
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 70
              • Oulu

              Irrotapa se akku autosta ja mittaa sitten. Veikkaan että tulee aivan hyvät luvut.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by juovi View Post
                Miten tämä kannattaisi mitata? Ista/Impa vai virtamittarilla? Tuo auton lepotiilaan meno myös kiinnostaa, eli mistä tämän voi varmistaa?
                Tähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • juovi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 62
                  • helsinki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Tähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.

                  Oma on manuaali laatikolla, eli onko tälle ohjetta? Pihtimittaria ei myöskään löydy, joten pitää hommata tai miettiä muita vaihtoehtoja mittaukselle.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Tonni täynnä, uusi topikki avattu: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=395016
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎