Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pedro81
    BTCF Member
    • May 2008
    • 15
    • Mäntsälä

    Paljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
    Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)
    BMW sen olla pitää




    530d e61 2006
    Ex 330d e46
    Ex 318iA e36
    Ex 318 e30x2

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Pedro81 View Post
      Paljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
      Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)
      Jos haluaa varmistaa sen plus kaapelin sekä maakaapelin kunnon, niin pitää kuormittaa ihan reilulla virralla sieltä konehuoneesta. Homma onnistuu helpoiten esim. tälläisellä:



      Tuo hoitaa kuormittamisen ja näyttää samalla paljonko jännite on. Eli tuo sinne konehuoneen apuvirtapisteisiin. Tällä selvittäisi kerralla onko ongelma kaapeleissa tai akussa. Jos tuolla ei jänniteet kyykkää, niin sitten vika on muualla. Startillakin monesti voi kokeilla, mutta vaatisi ne virrat päälle autoon tai sitten pitäisi esim. ruuvimeisselillä yhdistää startista navat ja samalla mitata jännite. Tuossa ruuvarilla yhdistellessä on toki hyvä tietää mitä on tekemässä, ettei satu mitään. Kun autoon ei saa virtoja päälle, niin vika voi olla myös siinä sähköisessä rattilukossa tai sitten ihan jossain muualla. Yleensä huonon maakaapelin kanssa saa kyllä autoon virrat päälle, mutta startista kuluu vain naksahdus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • juovi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 62
        • helsinki

        Ilman kuormaa mitattu jännite ei kerro mitään. Mittaus pitäisi tehdä kuormitettuna. Huono kosketus voi olla vain tilapäisesti. Tällä viikolla viimeksi tuli E92 vastaan, joka ei lähtenyt välillä käyntiin koska, maakaapeli on heikossa kunnossa.

        Oliko mistä päin autoa tuo maakaapeli hapertunut? Voisi tarkistaa samalla kunnon omasta autosta..

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by juovi View Post
          Oliko mistä päin autoa tuo maakaapeli hapertunut? Voisi tarkistaa samalla kunnon omasta autosta..
          Se moottorin ja korin välinen iso maakaapeli.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            Mikähän vikana?

            Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.

            3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Vanquish View Post
              Mikähän vikana?

              Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.

              3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.
              Mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
              12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by bmw525xda View Post
                mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
                12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.
                12,6-12,7

                Comment

                • juovi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 62
                  • helsinki

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
                  12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.



                  toi 12,2v niin akun varauksesta on noin 60% jäljellä, joten ei oo ok.


                  Jotenkin osa näistä BMW autoista lataa laiskasti akkua.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by juovi View Post
                    toi 12,2v niin akun varauksesta on noin 60% jäljellä, joten ei oo ok.


                    Jotenkin osa näistä BMW autoista lataa laiskasti akkua.
                    Jos on jarrutusenergian talteenotto (CO2 package), niin akku latautuu vain 80% varaustasoon, jotta regeneroinnille jäisi tilaa. Suomen olosuhteissa ei tietysti toimi huonostikaan akun elinikää ajatellen. Koodaamalla saa tuon toki muutettua.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6751
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jos on jarrutusenergian talteenotto (CO2 package), niin akku latautuu vain 80% varaustasoon, jotta regeneroinnille jäisi tilaa. Suomen olosuhteissa ei tietysti toimi huonostikaan akun elinikää ajatellen. Koodaamalla saa tuon toki muutettua.
                      Ja tuon lisäksi onko mittaus tehty varmasti auto nukkumassa? AIka monta pientä sähkösyöppöä voi olla päällä huomaamatta. Ja ne äkkiä laskee jännitettäkin hieman.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Mittasin konehuoneen navoista 12.41
                        Vuoden ikäinen akku ja koodattu, akku 100ah.

                        Yön oltua nukkumassa 12.71.
                        Last edited by BMW525Xda; 12-03-2020, 08:53.

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Ja tuon lisäksi onko mittaus tehty varmasti auto nukkumassa? AIka monta pientä sähkösyöppöä voi olla päällä huomaamatta. Ja ne äkkiä laskee jännitettäkin hieman.
                          Monella eri tapaa mitattu.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10058
                            • KVLA

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Monella eri tapaa mitattu.
                            Samalla mittarilla? Mittariheittoa??? Halpis mittareissa saattaa olla pientä heittoa.

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Samalla mittarilla? Mittariheittoa??? Halpis mittareissa saattaa olla pientä heittoa.
                              Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Vanquish View Post
                                Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.

                                Onko katsottu että auto nukahtaa ja jääkö joku laite päälle :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎