Originally posted by -rik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
-
-
Joo näinhän se on, tiedossa on... Omasa tötterössä näkyy vain olevan aivan älytön vaikutus laatikon lämpötilalla tuohon humppaamiseen, plussa ilmoilla vaiva on harvinaisuus. Itsekki tiedän että turbiinin vaihdolla on humppaukset loppuneet, mutta onhan täälllä sitä spekuloitu että se on vain tekohengitystä ja oireet palaavat takaisin ennemmin tai myöhemmin ja ainoa keino noista olisi päästä eroon uusimalla myös tuo mekatroniikka turbiinin lisäksi.
Nyt kuin vain joku hurja kokeilisi tuota solenoidihommaa, itsellä ei ole taitoja siihen ja öljyt lootaan vaihdettu muutenkin muutama tonni sitten, muuten kyllä jos jostain ammattilainen löytyisi niin kokeilisin tuota. Onhan tuo käynyt mielessä että pelkän turbiinin uusisi ja katsoisi mitä tapahtuu..Last edited by -rik; 10-02-2013, 11:18.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
^Minä hurja meinasin kyllä ensin kokeilla vaihtaa sen solenoidin ja venttiilin. Pitäisi vaan saada aikaiseksi tarkistaa että pitääkö se vena tarpeeksi tuossa minun toisessa mekatroniikassa. Ja mulla kyllä humppaa kylmänä eniten, tietysti aika nopeesti tuo +35 tulee jos se kerran on lukituksen alaraja.
En ole kyllä lukitus päällä ole muunninta saanut luistamaan. Sen huomasin että kun kiihdytti pari kertaa 100-200kmh niin ei humppaillut vähään aikaan yhtään.E61 520Da
Comment
-
-
Vierailu Recrossa nykiminen poissa
Heippä,
Ajattelin jakaa kokemuksiani tästä aiheesta:
Autoni (itse kutsun sitä katiskaksi, kotteroksi ym. vast:
2004 BMW 535D SEDAN AUTOMATIC-NC91/289. Automaattivaihteisto GA6HP-26Z ja moottori on M57TU.
Vikakuvaus: "nykiminen" alkoi n. vuosi sitten. Ajettaessa tasaisella vauhdilla . 80 Km tunnissa kierroslukumittari rupesi hyppimään n. 1000 RPM:n välissä. Auto ei sinällään tuntuvasti nykinyt mutta tuo nyt ei ollut yhtään hauskaa katseltavaa... Kaverini taksissa tapahtui sama n. sadantuhannen kilometrin paikkeilla ja melko lyhyessä ajassa auto vain nyki ja siitä tuli ajokelvoton. Autossa oli takuu voimassa ja vaihtoivat siihen Laakkosella uuden laatikon ja homma oli selvä.
Minun kotterossa takuu ei ole voimassa joten ei millään kiinnosta sijoittaa n. 6000 Euroa uuteen vaihdelaatikkoon. Annoin siis auton nykiä, eippä tuo paljoa haitannut ajoa. Ajan kanssa nykiminen hieman paheni ja lopulta katiska nyki jo 40 kilometrin tuntivauhdissa. Nyt oli tehtävä jotain ennen kuin tämä lysti alkaisi tulla kalliiksi. Löysin tämän keskustelupalstan ja päätin ryhtyä tuumasta toimeen.
Otin yhteyttä tuonne RECRO, Ltd, Zeltkalna street 15, Cesis LV-4101, Latvia. Ilmoittivat minulle, että vian korjaus onnistuu ja ajan sinne sain jo kolmen päivän kuluttua soitosta. Palvelun hinnaksi sain 950 Euroa ilman Arvolisäveroa. Jos tämä ei olisi firman auto olisin joutunut maksamaan parikymmentä prosenttia ALV:ia päälle. " Nähtävästi minun autoni lootan korjaus on keskiarvoa korkeampi koska siinä on kaiketi 6 vaihdetta.
Soitin sinne ensin mutta pyysivät minua lähettämään vikakuvauksen sähköpostitse.
Jos sinun kotterossasi on sama vika, niin voit kopioda sen tästä:
I am pretty sure that there is a problem with Torque Converter. When I am
driving with steady speed the RPM meter is quite often changing readings
all the time up and down within 1000 RPM and the car is a little
"twitching". This does not happen all the time but it is not so nice...
When I press a little gas pedal the twitching goes away for some time. This
also happens if I turn the gear shift to “manual” mode. I tried to change
oil and filter to transmission and that kind of helped for some time but
the problem came back.
Viesti Recrolta:
Problem come from torque converter (TC) lockup clutch slipping. Cause is
complex and include TC rebuilding and Mechatronic hydraulic part rebuilding.
Rebuilding price 950 Eur netto including on car labour and oil - "key turn
service".
Rebuild time 6 hours.
If your car has ~ 240 000 km or more on clock, I suggest make full transmission rebuild.
Rebuild price 1800 Eur netto including on car labour and oil - "key turn service".
Rebuild time 8 hours
Warranty for both rebuilds 100 000 km or 3 years.
Minun autollani on ajettu 175.000 Km joten halvempi vaihtoehdoista oli sopiva minulle ja se sovittiin ennakkoon, eikä siis koeajon jälkeen.
Tilasin ajan perjantaiksi ja varasin laivaliput Torstai aamuksi Silja Tallingilta (vaikka tiedossani on, että kyseisellä laivayhtiöllä on hyvin töykeä palvelu ja surkeat sapuskat). Tämä oli kuitenkin nopein tapa ylittää Suomenlahti. Varasin myös Hotellin torstai/perjantai väliseksi yöksi Cesissistä. Hotelli oli Colonna Hotel Cessis ja varaus osoite Booking.com. Hinta kahdenhengen huoneelle 43 euroa/yö.
Ajomatka Tallinasta Cessisiin kesti pysähdyksineen 4,5 tuntia. BMW:n oma navi vei perille vaivattomasti.
Illalla tutustuimme kylä kasinoihin ja kahviloihin. Ihan oli mielenkiintoinen kylä.
Perjantai aamulla olimme tasan klo 8.00 korjaamon ovella toimittamassa autoa sinne. Sieltä lähti henkilö koeajamaan sitä ja vei meidät sillä matkalla takaisin hotelliin. Lupasivat soittaa kun homma on valmis. Laskin, että ehtiäksemme klo 21.00 laivaan Tallinasta Helsinkiin meidän pitäisi saada auto takaisin alle viimeistään klo. 16.30. Tarkoitus oli ajaa hissukseen takaisin, eikä ajaa hullunlailla ja kiireessä Tallinnaan. Kun soittoa ei kuulunut 15.30 mennessä otimme taksin (maksoi 2,4 Euroa) ja menimme takaisin korjaamolle odottamaan työn valmistumista. Työssä kesti kuitenkin pikkuisen odotettua kauemmin ja saimme valmiin auton alle niin myöhään (kuitenkin samana päivänä), että ajamalla nopeusrajoitusten mukaisesti emme ehtisi laivaan. Soitto laivayhtiöön ja laivalippujen päivän siirto onnistui veloituksetta seuraavalle päivälle. Varasimme myös huoneen Viru hotellista seuraavaksi yöksi (90 Euroa/yö).
Kun saimme auton takaisin henkilö Recrosta ilmoitti minulle, että homma on hanskassa ja vika poissa. Olivat myös vaihtaneet laatikkoon myös vahvemman kytkimen joten kuulemma voisi jonkun aikaa nykiä vaihdettaessa pienempään päin. Moista en kuitenkaan ole vielä huomannut. Nyt laatikossa on siis vahvempi osa kuin alunperin.
Vika oli siis poissa ja laatikossa kolmen vuoden tai sadantuhannen kilometrin takuu. Dieselin kulutus pysyi ennallaan ja mitään tehonlisäystä en ole huomannut.
Recro oli asiallisen ja ammattimaisen oloinen korjaamo. Ei nyt mitään luxusta mutta ei todellakaan mikään "Hartikaisen paja" (Speden filmeistä...) Maksun suoritin ennakkoon tilisiirtona ja siinä pysyttiin. Lisää eivät kokeilleet lypsää kuten esim. Veljekset Laakkosella on tapana. Siellä muuten tuon vaihdetun osan hinta oli kuulemma yli 2.000 euroa mutta halusivat vaihtaa koko laatikon.. Hinta tähtitieteellinen. Ja ne olisivat pistäneen tilalle samanlaisen laatikon, joka on liian heikko näinkin tehokkaalla moottorilla varustettuun autoon.
Vielä pitäneen mainita tuosta Laakkosesta. Minun katiskassa vinisee joku tuulettajan hihnan kiristys rullista. Ne kaikki (hihnat rullat ym) uusin siihen kyseisessä firmassa vähän yli kaksi vuotta sitten. Vein autoni sinne tarkistettavaksi vian takia ja sain vastauksen, että kaikki rullat ja hihnat on taas uusittava ja varaosien hinta on 750 Euroa +työt. tämä siksi, että kuulemma kannattaa uusia kaikki samalla kun eivät osaa sanoa mikä niistä rullista on viallinen. (joku tärinänvaimennin uusitaan kanssa). No joo.. siitä, että ne ei osaa sanoa missä tarkalleen vika en ihan rupea moisia maksamaan. Hävytöntä! kiskontaa ja rahastusta.
Suosittelen lämpimästi Recro firman palveluita. Asiointi firmassa sujui kuin tanssi ja minkäänlaisia ongelmia ei ollut. Vähän kaukanahan tuo on mutta tuleepahan matkusteltua samalla.
Kiitos vielä Sampalle vinkistä. Säästin paljon rahaa ja itse reissukin oli mielenkiintoinen. Jos olisi ollut kesä, niin olisin viettänyt Latviassa pidemänkin aikaa.
Reissu tehtiin siis Helmikuussa 2013.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostSulla WSE1 kun on tota tietoa niin mikä sun kanta on tämän turbiinin lukitussolenoidin vaihtoon? Tuleeko apua humppaan vai silkkaa rahanhukkaa?
Empiiristä tietoa odotellessa eli kuka testaa ensimmäisenä käytännössä?
Comment
-
-
Niimpä
Originally posted by WSE1 View PostTurbiinin lukituksen painepiirin vuoto on siitä kiusallinen että käytännössä kaikkien hiemankaan vuotavien kohtien yhteissummasta muodostuu ajan oloon tuo nykiminen. Yhden asian korjaaminen voi poistaa vian - joksikin aikaa (kun vuoto siltäosin vähenee). Useimmiten venttiilikoneiston tai pelkästään tarvittavan osan venttiilikoneistosta vaihtamalla on päästy hyviin tuloksiin mutta vaikutus ei välttämättä aina kestä vuotta pidempään. Varmin on uusia venttiilikoneisto(mekatroniikka) joko kokonaan tai osittain ja korjata turbiini samalla. Muistetaan myös vaihtaa venttiilikoneiston ja laatikon väliset tiivisteet. Joskus taas pelkästään venttiilikoneiston ja laatikon välisten tiivisteiden vaihto riittää kadottamaan vian, tosin eria asia on taas kuinka pitkäksi aikaa. Halvin testaus on vaihtaa öljyt ja samalla mekatroniikan ja laatikon väliset tiivisteet. Seuraavaksi halvin venttiilikoneiston osittainen korjaus, lohkojakin saa irto-osina. Näihin ei tarvitse vielä laatikkoa irroittaa. Jos tämä ei auta täytyy korjata vielä turbiini ja sitten tulee isompi työ laatikon irroituksen muodossa.
Varmimmin parhainpaan tulokseen pääsee vaihtamalla autoa johonkin muuhun kuin Bemariin. Tämä on varmaa tietoa)
Comment
-
-
Originally posted by juhapac View PostVarmimmin parhainpaan tulokseen pääsee vaihtamalla autoa johonkin muuhun kuin Bemariin. Tämä on varmaa tietoa)
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTurbiinin lukituksen painepiirin vuoto on siitä kiusallinen että käytännössä kaikkien hiemankaan vuotavien kohtien yhteissummasta muodostuu ajan oloon tuo nykiminen. Yhden asian korjaaminen voi poistaa vian - joksikin aikaa (kun vuoto siltäosin vähenee). Useimmiten venttiilikoneiston tai pelkästään tarvittavan osan venttiilikoneistosta vaihtamalla on päästy hyviin tuloksiin mutta vaikutus ei välttämättä aina kestä vuotta pidempään. Varmin on uusia venttiilikoneisto(mekatroniikka) joko kokonaan tai osittain ja korjata turbiini samalla. Muistetaan myös vaihtaa venttiilikoneiston ja laatikon väliset tiivisteet. Joskus taas pelkästään venttiilikoneiston ja laatikon välisten tiivisteiden vaihto riittää kadottamaan vian, tosin eria asia on taas kuinka pitkäksi aikaa. Halvin testaus on vaihtaa öljyt ja samalla mekatroniikan ja laatikon väliset tiivisteet. Seuraavaksi halvin venttiilikoneiston osittainen korjaus, lohkojakin saa irto-osina. Näihin ei tarvitse vielä laatikkoa irroittaa. Jos tämä ei auta täytyy korjata vielä turbiini ja sitten tulee isompi työ laatikon irroituksen muodossa.superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
Comment
-
-
Audiin..hmmm.. Voin kertoa, että oli silmiinpistävän ilahduttavanäky tuolla Recron pihalla... Audeja hiton pitkä rivi, Chryslereitä viel pidempi ja pari Jaggea.. ja mun bemari. Ai nii, ne kaikki bemut on varmaan ajossa ja nykimistä valittamassa jossain foorumilla...
Laittakaa nää hummat nyt kuntoon kun vikakin on paikannettu. Ei toi hummaus nyt oikeesti ole vaikee saada kuntoon kun luottaa ammattilaisiin ja antaa niitten hoitaa se kuntoon. Rahaa palaa, mut näitten omistaminen mitää ilmasta koskaa ole ollu. Ihan sama vaihdatko Audiin tms, rahan menoa ne kaikki tietää.
Ai nii piti raportoida: Nyt ab 11tkm lasis total rebuildin jälkeen...eikä taida vuodella mikään tiiviste missään ja solenoidit rokkaa, koska vaihteisto toimii kuin unelma. Edelleen.------------------------------------------------------
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJKK-han on kerran hairahtanut audiin
Me muut ei olla uskallettu
Vaikka meneekin vähän ohi topicin, niin laitan TÄMÄN LINKIN taakse mykistävää luettavaa tapauksestani jokaiselle, joka harkitsee Audin hankkimista. Olen keissin tiimoilta pitänyt matalahkoa profiilia, koska ko. Audi uusittuine polttoainejärjestelmineen meni vaihdossa tämän foorumin maineikkaan aktiivijäsenen vaihtoautorivistöön - remontti asianmukaisesti raportoituna. Tosin nyt taitaa olla jo tukevasti uudella omistajalla, joten voinen julkaista tämän raportin vahingoittamatta kenenkään bisneksiä. Eli tiedoksi vain kaikille, jotka kuvittelevat ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen.
Tosin kokemuksesta voin sanoa, että vm.1997-2003 malliset C5-koppaiset Audi A6:set on erittäin hyviä autoja varsinkin V6-koneilla ja quattrona, hyvin huollettuna. Uusien Audien valmistuslaatu on laskenut aika lähelle muiden konsernin vekottimien tasolle.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOlen keissin tiimoilta pitänyt matalahkoa profiilia, koska ko. Audi uusittuine polttoainejärjestelmineen meni vaihdossa tämän foorumin maineikkaan aktiivijäsenen vaihtoautorivistöön - remontti asianmukaisesti raportoituna. Tosin nyt taitaa olla jo tukevasti uudella omistajalla, joten voinen julkaista tämän raportin vahingoittamatta kenenkään bisneksiä.
kerroin auton nykyiselle ostajalle suoraan että mitä autoon on tehty,
tuohan oli selvä myyntiargumentti (vs. sellainen johon ei vielä ole pumppua vaihdettu). Ostaja kiitteli sinun tekemää dokumentaatiota asiasta ja taisin jo muinoin linkittää kirjoittamasi stoorinkin hänelle...Last edited by MajorDrake; 14-02-2013, 23:05.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment