On niitä tainnut viisikin erilaista olla matkan varrella. Neljä jo ennen "BMW-leiriin" siirtymistä nuoruusvuosina. Viime keväänä päätin hetken mielijohteesta vielä kokeilla uusikoppaista vm.2009 A4 quattroa. Kun ei vaan sopivan hintaista X3:sta meinannut löytyä saksasta, ja vaihtelun vuoksi. Se olikin elämäni arvokkain kokeilu, jossa E60:n murheet tuntuu aika pieniltä. Kesäloman viimeisenä päivänä leikkasi ruiskupumppu kiinni niin fataalilla tavalla, että tuhosi koko polttoainejärjestelmän. Sinne laitettiin sitten kaikki uusiksi lukuunottamatta siirtolinjaa ja tankkia. Laakkosen ja Audicenterin "tarjous" korjaukselle oli 9000-10000 euroa. Onneksi isäukolla on autojen polttoainejärjestelmiin erikoistunut firma ja selvittiin aika paljon halvemmalla. Rahaa paloi silti erittäin paljon, mutta niin paloi myös kaikki sillat Audi-organisaatioon, joka otti heti lähtökuopissa todella vihamielisen asenteen meikäläistä kohtaan. Korostettakoon, että vastaavia tapauksia on VW-leirissä paljon! Ainakin kaksi on parhaillaan raastuvassa käsiteltävänä.
Vaikka meneekin vähän ohi topicin, niin laitan TÄMÄN LINKIN taakse mykistävää luettavaa tapauksestani jokaiselle, joka harkitsee Audin hankkimista. Olen keissin tiimoilta pitänyt matalahkoa profiilia, koska ko. Audi uusittuine polttoainejärjestelmineen meni vaihdossa tämän foorumin maineikkaan aktiivijäsenen vaihtoautorivistöön - remontti asianmukaisesti raportoituna. Tosin nyt taitaa olla jo tukevasti uudella omistajalla, joten voinen julkaista tämän raportin vahingoittamatta kenenkään bisneksiä. Eli tiedoksi vain kaikille, jotka kuvittelevat ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen.
Tosin kokemuksesta voin sanoa, että vm.1997-2003 malliset C5-koppaiset Audi A6:set on erittäin hyviä autoja varsinkin V6-koneilla ja quattrona, hyvin huollettuna. Uusien Audien valmistuslaatu on laskenut aika lähelle muiden konsernin vekottimien tasolle.
Hyvin tehty juttu Olymppia volkkarin (pirkkamersun) "Laadusta".
Vahvistaa käsitystä "kansan autosta"
Toivotaan tiedon lisäävän "tuskaa" määrätyissä piireissä
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Hyvin tehty juttu Olymppia volkkarin (pirkkamersun) "Laadusta".
Vahvistaa käsitystä "kansan autosta"
Toivotaan tiedon lisäävän "tuskaa" määrätyissä piireissä
Minäkin hatkahdin audiin (2005vm A3 2.0tdi) tuossa pari vuotta taaksepäin kun katseltiin taloon toista autoa. Ekan koeajon jälkeen kyllä tuli totaalinen ihastuminen, tuntui niin laadukkaalta ja tukevalta ajaa verrattuna muihin pikku kippoihin.. ei normaali ajossa kyllä oikeastaan hävinnyt eekuuskympille.
Aika äkkiä selvisi minkälainen pirssi on nykyaikainen diisseli audi, erittäin polttoainetaloudellinen, silloin kun se toimi, niin polttoainetta meni todella vähän ja suurimmaksi osaksi kun ei, niin kulutusta ei ollut ollenkaan.
Jokainen ajettu kilometri maksoi minulle 1€/1km, pelkästään osien puolesta, kun kaikki remontit teki itse. Emäntä sillä taittoi muutaman onnistuneen matkan, itse en päässyt kertaakaan perille korjaamatta matkalla tai viimeistään perillä jotain.
Lopulta kun sain audin jonkilaiseen käyntikuntoon (huom. 100 000 muuta vikaa vielä korjaamatta ), niin lähti kyllä samantien vaihtoon.. vaihtohyvitys tonnikaupalla vähemmän kuin ostohinta ~3kk sitten + muutama tonni osia mitä jouduin vaihtaa, mutta ei auttanut.. hermo oli mennyt ja "arvonalenema" oli kuitenkin vielä pienempi mitä auton kuntoon saattamiseen olisi mennyt + muut viat mitä siihen olisi vaikka vuoden aikana ehtinyt ilmestyä lisää..
Minäkin hatkahdin audiin (2005vm A3 2.0tdi) tuossa pari vuotta taaksepäin kun katseltiin taloon toista autoa. Ekan koeajon jälkeen kyllä tuli totaalinen ihastuminen, tuntui niin laadukkaalta ja tukevalta ajaa verrattuna muihin pikku kippoihin.. ei normaali ajossa kyllä oikeastaan hävinnyt eekuuskympille.
Aika äkkiä selvisi minkälainen pirssi on nykyaikainen diisseli audi, erittäin polttoainetaloudellinen, silloin kun se toimi, niin polttoainetta meni todella vähän ja suurimmaksi osaksi kun ei, niin kulutusta ei ollut ollenkaan.
Jokainen ajettu kilometri maksoi minulle 1€/1km, pelkästään osien puolesta, kun kaikki remontit teki itse. Emäntä sillä taittoi muutaman onnistuneen matkan, itse en päässyt kertaakaan perille korjaamatta matkalla tai viimeistään perillä jotain.
Lopulta kun sain audin jonkilaiseen käyntikuntoon (huom. 100 000 muuta vikaa vielä korjaamatta ), niin lähti kyllä samantien vaihtoon.. vaihtohyvitys tonnikaupalla vähemmän kuin ostohinta ~3kk sitten + muutama tonni osia mitä jouduin vaihtaa, mutta ei auttanut.. hermo oli mennyt ja "arvonalenema" oli kuitenkin vielä pienempi mitä auton kuntoon saattamiseen olisi mennyt + muut viat mitä siihen olisi vaikka vuoden aikana ehtinyt ilmestyä lisää..
-> empä taida enää ostaa audia
Ei pidä yleistää että A3 on paska auto. Yleensä se on ollut viattomin Audi. Meillä on pihassa samanlainen ja ikäinen auto, ja ollut jo 6v. 3 vikaa koko aikana; 1 H7 polttimo, ilmastoinnin kompura ja kaasuläppäkotelo.
Ei pidä yleistää että A3 on paska auto. Yleensä se on ollut viattomin Audi. Meillä on pihassa samanlainen ja ikäinen auto, ja ollut jo 6v. 3 vikaa koko aikana; 1 H7 polttimo, ilmastoinnin kompura ja kaasuläppäkotelo.
Ei ilmeisesti ole hirveästi kilsojakaan kertynyt, jos kuudessa vuodessa yksi H7 mennyt.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei pidä yleistää että A3 on paska auto. Yleensä se on ollut viattomin Audi. Meillä on pihassa samanlainen ja ikäinen auto, ja ollut jo 6v. 3 vikaa koko aikana; 1 H7 polttimo, ilmastoinnin kompura ja kaasuläppäkotelo.
Juu en tarkoittanutkaan sanoa, että A3 on.. vaan ihan koko Audi
No juu ehkä suurimmat ongelmat ovat 2.5tdi ja 2.0tdi moottoreissa ja dsg laatikoissa. Jotkut perus bensat saattaa ihan kohtuullisesti pelatakkin jos oikein tuuri sattuu..
Sen verran tuo kokemus kuitenkin järkytti etten kyllä enää ainoatakaan audia osta Käytetyn ylläpitoa ei kestä kukkaro eikä hermot ja uuden kun ostaa niin miksei samalla bmw
Moi kaikille, me korjaamme näitä vaihdelaatikoita jyväskylässä.
Ottakaa yhteyttä jos haluatte auton kuntoon!
T: Mikan & Anssin Autohuolto Oy
p. 010 320 9040
Moi Mika!
Pistät vielä tarjouksen reilusti näkyviin tuollaisesta peruskorjauksesta, mitä latvialais pojat tekivät, niin alkaa kesäks oleen hommia.
Eli tonne asiaan kuuluvalle osastolle ilmotus ja linkitys täältä.
Esim. Hinta per auto, kun on 10 ilmottautunutta kerätty kasaan..???
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment