Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Originally posted by Kenzu View Post
    Onko kellään tietoa ns. Sportti laatikosta? että kuinka sellanen kestää..
    Omas 530d on sellanen ja on myös ratti vaihteet..
    Varustelistalla luki vain että sportti automaatiloota, mutta en tiedä sitten laatikon valmistenumeroa..
    Itse laatikko on käsittääkseni ihan sama kuin taviksessakin, eli voimaa kyllä kestää sen mitä moottorista saa mitenkään kaivettua

    Eronako tuossa nyt on sitten juuri ne rattiläpyskät ja jollain tapaa erilainen keppi? + paremmin tietävät, tietävät tai ovat tietämättä onko laatikon softassa jotain "sporttista" lisää :think
    Last edited by Matson^; 24-09-2012, 19:43.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Kenzu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1285
      • Vaasa

      Originally posted by Matson^ View Post
      Itse laatikko on käsittääkseni ihan sama kuin taviksessakin, eli voimaa kyllä kestää sen mitä moottorista saa mitenkään kaivettua

      Eronako tuossa nyt on sitten juuri ne rattiläpyskät ja jollain tapaa erilainen keppi? + paremmin tietävät, tietävät tai ovat tietämättä onko laatikon softassa jotain "sporttista" lisää :think
      Joo erilainen keppi ainakin on, ja sportti napin ku painaa ni pitäis muka vastata kaasuun paremmin,vaihtaa nopeempaa ja ohjaus jäykistyy..

      Mutta siitä en tiedä sitten että onko laatikko juuri sama!
      Pitäis varmaa käydä aj-techillä et sais sen savuuttamaan
      Lamborghini Gallardo
      Ex:
      F87 M2
      F82 M4
      F15 X5M50d
      F31 330d
      E60 M5
      E46 M3
      E63 645ci
      E60 530d -07 M5D satinwhite
      E36 M3 Turbo
      E30 325 cäbi -92

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7538
        • Jyväshyvä

        Sama loota,
        vain keppi ja rattiläpyskät on erona softan lisäksi.

        Sporttilaatikko on kyllä kiva lelu,
        manuaaliasennossa sportti päällä vaihtaa todella rivakasti...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Sama loota,
          vain keppi ja rattiläpyskät on erona softan lisäksi.

          Sporttilaatikko on kyllä kiva lelu,
          manuaaliasennossa sportti päällä vaihtaa todella rivakasti...
          Juuri näin ja softan vaihdon jälkeen vakio lootakin toimii kuin "sport" lotju
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1573

            Eli tuo sportti loota on vielä erikseen tuosta normista missä on S pykälä sivussa ja manuaali puoli? Eroaako se kovastikkin toiminnaltaan? Alkoi kiinnostamaan

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7538
              • Jyväshyvä

              Originally posted by ptikkala View Post
              Eli tuo sportti loota on vielä erikseen tuosta normista missä on S pykälä sivussa ja manuaali puoli? Eroaako se kovastikkin toiminnaltaan? Alkoi kiinnostamaan
              No keppikin on erin mallinen, siinä on samat toiminnot + lisäksi erillinen sport -nappi. Ja rattiin tulee vaihtoläpyskät.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • jokes911
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 875
                • Espoo

                Minkäslaista ääntä laatikkonne pitää? Autohan on tosi hiljainen ja kun sitä on alkanut oppia kuuntelemaan kun omaa vaimoa niin alkaa kaikenlaisia 'ääniä' kuulemaan. Esim. kuuletteko laatikonääniä esim kaupungissa kun vetoa on vähän ja siitä esim sitten hiljentää moottorijarrutukseen?
                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                2022 X3 Charged Edition Msport
                1999 Honda CBR 900 SC33
                2009 Husqvarna SMR 510
                2017 KTM EXCF 350

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7538
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by jokes911 View Post
                  Minkäslaista ääntä laatikkonne pitää? Autohan on tosi hiljainen ja kun sitä on alkanut oppia kuuntelemaan kun omaa vaimoa niin alkaa kaikenlaisia 'ääniä' kuulemaan. Esim. kuuletteko laatikonääniä esim kaupungissa kun vetoa on vähän ja siitä esim sitten hiljentää moottorijarrutukseen?
                  Ei itse laatikko kyllä äännä yhtään. Pistä ilmastointi pois päältä,
                  se se yleensä ääntää jos jokin...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Juuri näin ja softan vaihdon jälkeen vakio lootakin toimii kuin "sport" lotju
                    Kenties tyhmä kysymys, mutta siis auttaako moottorin softaus laatikon toimintaan vai softaatteko laatikon erikseen?

                    Vähän kiinnostaisi oman kulkineen softaus, mutta tuossapa onkin "köpösempi" laatikko ja momentinmuunnin :(
                    Mitenkähän toiminta?
                    Laatikko vissiin zf6hp19z ja muunnin T126.
                    perus zf6hp19 speksien mukaan kestää vain 450Nm vääntöä mitähän tuo Z tarkoittanee?
                    aika tiukille bmw mitoittanut kun kone vakiona antaa tuon 400Nm väännön... Hmm...
                    Last edited by Nettipepe; 05-10-2012, 17:30. Reason: Laatikon tyypin lisäys
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Nettipepe View Post
                      Kenties tyhmä kysymys, mutta siis auttaako moottorin softaus laatikon toimintaan vai softaatteko laatikon erikseen?
                      Moottorinohjauksessa on kartta jolla kerrotaan laatikolle vääntö kussakin tilanteessa, ja laatikko toimii sitten tämän kartan mukaan.
                      Eli siinä mielessä auttaa, että laatikko pyrkii toimimaan voiman vaatimalla tavalla ja kestää ehkä näin paremmin .. mutta ei sillä omien kokemusten mukaan juuri mitään muutosta saa perus köröttelyssä aikaan.

                      Onhan noita jotain purkkeja&softia olemassa jolla kai voi laatikonkin softaa koplata, mutta tekijöitä en tiedä yhtään.


                      Viisaammat ottakoot kantaa tuohon sinun laatikkosi kestoon, itse veikkaisin ettei sitä pelkällä softan tuomalla voimalla saa kyllä millään rikki, kuten ei juuri mitään muitakaan automaatteja :think
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Vähän kiinnostaisi oman kulkineen softaus, mutta tuossapa onkin "köpösempi" laatikko ja momentinmuunnin :(
                        Mitenkähän toiminta?
                        Laatikko vissiin zf6hp19z ja muunnin T126.
                        perus zf6hp19 speksien mukaan kestää vain 450Nm vääntöä mitähän tuo Z tarkoittanee?
                        aika tiukille bmw mitoittanut kun kone vakiona antaa tuon 400Nm väännön... Hmm...
                        Toi ei ilmeisesti järin vahva laatikko ole, lastuttamattomistakin jokunen ainakin vaihdettu alle 200tkm. Mutta kai se kevyen ohjelma muutoksen voisi kestää miedoilla väännöillä.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          aika tiukille bmw mitoittanut kun kone vakiona antaa tuon 400Nm väännön... Hmm...
                          No E46:n A5S390R eli Gm Hydramatic 5L40E kestää kait virallisesti 390Nm, mutt M57TU30 tuottaa 410Nm...

                          Comment

                          • SamppaBMW
                            Newbiemmer
                            • Oct 2012
                            • 21
                            • Helsinki

                            Hummaus korjattu!

                            Hummausvika korjattu. Pahoitteluni aluksi tämän viestin pituudesta ja siitä etten itse ole asiantuntija (voi sisältää termi ja asiavirheitä). Niitä, joita ei kiinnosta taustat, voivat siirtyä suoraan ongelman ratkaisuosioon

                            Auto: 535D E60 vm 2006, 280tkm (maltillisesti piristetty)

                            Taustaa:
                            Kierrosten hummausta. Jos olen rehellinen itselleni, on autoni aloittanut tämän vian jo varmasti pari vuotta sitten tai jopa aiemmin. Kaikkia samoja oireita kuin täällä foorumilla lukuisat kuvailleet. Ongelma vain ilmeni aiemmin satunnaisina hetkinä tasaisella nopeudella. Niistä ”ihme”hetkistä selvittiin ajorytmin muutoksella tai kunnon polkaisuilla…taisivat mennä tuolloin luullun polttoprosessin piikkiin. Näitä huonoja hetkiä alkoi tulla hiljalleen tihenevään tahtiin ja loppujen lopuksi tämän vuoden keväällä/kesällä autolla oli näitä huonoja päiviä enemmän kuin hyviä. Nylpytys alkoi vituttamaan jo ihan toden teolla. Se paheni koko ajan, sporttivaihteella ajaminen oli jo tapa (tässä kierrokset korkeammalla, eikä vika tullut niin helposti esille). Tosin lopuksi sportilla ajamisessakin tuo ongelma ylitti vitutusrajan. Mielenkiintoinen vika, joka hiipii salakavalasti ja pahenee huomaamatta siihen tottuen. Kulutuslukematkin nousivat hitaasti mutta varmasti…tähänkin tottuu täällä halvan polttoaineen maassa .


                            Vian etsintä (kiitos herroille Heka, Rahu ja Supa):
                            Alkoi viime talvena. Vikahan on moottorin puolella, sitähän julistetaan tälläkin foorumilla. Joku mystinen vika, jopa ominaisuus. Vikakoodeja on luettu lukuisia kertoja. Livedataa on ajettu ajan kanssa. Vaikka kaikki tämä on ollut ”turhaa”, on siinä sivussa tullut korjattua myös viallisia osia/antureita (jotka olis varmaan porsineet joka tapauksessa jossain vaiheessa, eli ei sinällään turhaa). Tässä listaa, jota äkkiseltään muistan viime talvesta tähän syksyyn tehdyn (loogista vaikutusmahdollisuutta vikaan tai ei, päätin vaihtaa):
                            - MAF uusiksi
                            - Kaikki alipaineletkut uusiksi
                            - EGR -venttiilin putsaus
                            - DPF pesu (ei muuten mikään ylivoimainen urakka)
                            - Throtle valve uusittu (oli satunnaisesti viallinen, tosin vika aiheutti vielä dramaattisempia oireita tämän ”mystisen hummailun saattelemana”)
                            - Hehkut ja yksikkö uusittu
                            - EGR arvojen rukkaus
                            - Koko auton softien päivitys (en tiedä kuinka ”yksilöllisen” bugikorjauksen sain )
                            - On ajettu piuha irti MAF:sta tai Throtle valve:sta tai molemmista….ja vitun monta muuta kikkaa yritetty


                            Vika EI hävinnyt mihinkään, vaikka aina jokaisen toimenpiteen jälkeen sitä toivoi jo niin paljon, että jopa uskoi sen hävinneen. Mutta ei, aina palattiin lähtöruutuun.


                            Ongelman ratkaisu:
                            Kun vikaa ei löydy konehuoneesta, on sitä etsittävä muualta. Sanottakoon tässä välissä, että vaihteistopuolen vika on ollut koko ajan takaraivossa, mutta yhtään vikakoodia ei ole sieltä saatu aikaiseksi missään välissä. Momentinmuuntimen =TC (se munkki ) luistamisvikaa on sivulauseissa väläytelty, mutta ei ole tahdottu uskoa (eikä oikein kukaan tällä foorumillakaan usko sen tulevan sieltä..no onhan noita viisaitakin joukossamme ). Hauskinta tässä on se, että valtuutettu BMW myynti/huoltoliike (valtakunnallinen ketju) sanoi uudelleensoftauksen yhteydessä ottaneensa laatikon öljystä näytteen, eikä se osoita MISSÄÄN TAPAUKSESSA TC:n luistamiseen.

                            Löysin salapoliisityöllä täältä suomesta lontoota puhuvan kaverin, joka on paininut näiden ZF:n valmistamien automaattilaatikoiden kanssa koko työuransa. Ajettiin puolentunnin lenkki ja diagnoosi oli selvä: TC luistaa. Ongelma on kuulemma enemmän kuin sääntö näissä 6HP*** laatikoissa, eikä pelkkä TC vaihto poista ongelmaa kuin joksikin ikaa. Vika tulee mekatroniikan puolelta (solenoideja ja venttiilejä tms…sori, ei riitä mielenkiinto tekniikkaan), jossa vialliset osat alkavat aiheuttamaan TC luistoa. Kun tätä jatkuu pidempään, alkavat TC pinnat kulua tihenevään tahtiin ja ongelma vain pahenee. Ja tämä alkaa näissä kyseisissä laatikoissa kuulemma keskimäärin 120 tkm jälkeen….siis myös ko osien uusimisen jälkeen. Ja kun lopulta TC pinnat kuluu loppuun, saadaan metalli vasten metallia ja laatikko tulee öljypumppuineen tiensä päähän. Miettikää mikä laatikko (heikko mekatroniikka ja TC) 70 - 120 K€ autoissa! Tosin tuota heikkojen osien, lähinnä TC:n, vioittumista vauhdittavat lisätyt voimat….jokainen voi katsoa ZF:n sivuilta oman laatikkonsa maksimiväännöt mitä sisään suositellaan laitettavan. Mun versiossa 600Nm, ja siitä on menty kai yli jonkun verran…

                            Ei ollut kuin aika myöntyä laatikkovikaan. Alkoi pajan etsiminen (näitähän ei availla ihan tee-se-itse meiningin pajoilla). Laakkonen ei suostu avaamaan laatikkoa, vaan tilaa kokonaan uuden ja laittaa sen sinne tilalle (jokainen voi arvioida tälle hinnan… ). Olin yhteydessä pariin laatikkokorjaamoon pääkaupunkiseudulta. Niissä tunnettiin ongelma ja tarjottiin tätä pelkän TC:n vaihtoa hintahaarukalla 2000-2500. Mekatroniikan korjausta tunnuttiin vieroksuvan ja hintaa ei oikein edes osattu sanoa…kai vaihtaisivat koko paketin ja silloin puhuttaisiin taas tonneista lisää. Mistään en saanut kiinteää hintaa (kaikki valveutuneet tietävät mitä tuo tarkoittaa kun auto atomeina pajalla). Ratkaisevinta oli se, että näillä kotimaan pajoilla on parin viikon jonot ja pajasta riippuen arvioivat auton olevan siellä 1-2 vkoa.

                            Sitten löysin tältä foorumilta (+Audifoorumilta) mielenkiintoisen kirjoituksen (kiitos Peljoppi). Kyseessä on latvialainen automaattilaatikoiden korjaamiseen erikoistunut paja (Recro). Otin ennakkoluulottomasti sähköpostilla yhteyttä Reimondsiin, joka on pajan omistajia. Vastaus tuli tunnin sisällä. Se sisälsi vastauksen, joka kertoi samaa kieltä kuin tämä aikaisempi diagnoosi (..problem comes from TC lockup line, it slips…very common problem in this gearbox 6HP***). Ongelma on siis yleinen…. näkeehän sen tämän foorumin lukuisista hummausogelmistakin. Hän antoi tarjouksen, jossa pelkkä TC vaihto 750€ (sisältäen kaiken työn, jos ajaa auton heille), mutta suositteli TOTAL REBUILD, jossa koko laatikko laitetaan atomeiksi ja vialliset SEKÄ tunnetusti heikot osat vaihdetaan uusiksi (TC, solenoideja, venttilejä ja joku drum…joka saattaa haljeta ) ja tietysti kanavien huuhtelut ym ym. Suosittelivat tätä, jotta oikeasti kestäisi pidempään ja ei kaatuisi Recron maineen päälle kun uusi TC kuluu taas luistokuntoon (tosin TC, joka heillä laitetaan pitäisi olla alkuperäistä vahvempi). Hinta total rebuildille 1800€ (sisältäen kaiken työn kun auto heille). Mikä parasta, heille riittää tieto korjaamolle tulosta 2pv aiemmin JA aikataulu: pelkkä TC vaihto 3 tuntia, total rebuild 11h !!! Tämä nopea toiminta ja huokeampi hinta ratkaisivat.

                            Onneksi olen sen verran seikkailuhaluinen, että otin haasteen vastaan ja päätin katsoa miten homma toimii. Onhan tässä tuollainen summa jo laitettu sileäksi ilman tulosta vian selvittelyynkin. Että aivan sama. Tilasin ajan viikkoa aiemmin. Varasin netistä Cesis nimisestä kylästä parhaan hotellin aamiaisineen mamman kanssa hintaan 40€ (tasokas hotelli). Lauttamaksut kahdelta+auto n. 150€. Tallinnasta reilu 300 km matkaa (sama kuin ajaisit Helsingistä Savonlinnan). Vakuutuin homman toimimisesta astuttuani korjaamon ovesta sisään. Tunnelma on kuin menisit hienoimman Italialaisen automerkin erikoiskorjaamoon. Parkettipuolen lasiovista voit katsella korjaamon ”kirurgiselle” osastolle. Kaikki viimeisen päälle järjestyksessä. Suomesta ei löydy tällaista. Ja mikä palvelu!!! Kaikki asiakirjat halutaan täyttää leimoineen ja allekirjoituksineen ilman erillisiä kyselyitä. Kaksi teknikkoa hyppää ajamaan auton 30min. Voit odottaa heidän takaisin tuloon asti, onko heidän mielestään aiheellista tehdä total rebuild..vai mitä. Tai sillä välin sinut kuskataan hotellille ja he soittavat teknikoiden lausunnon. Tässä tapauksessa diagnoosi oli total rebuild johon olin varautunutkin. He lupasivat auton olevan seuraavana päivänä valmis klo 15. Muistaakseni soitto tuli klo 14:56, että missä olemme, jotta he voivat tulla hakemaan meidät korjaamolle. Tällaiseen palveluun en ole vielä suomessa törmännyt. Maksua vastaan saat auton ja kahden vuoden/100tkm takuutodistuksen laatikolle! Siis koko laatikolle.

                            Itse toteutuksen toimivuuteen. Lähdimme korjaamon pihasta ja tajusin muutaman kilometrin päässä ajaneeni viallisella autolla ihan helvetin pitkään! Alla oli kuin uusi auto. Vaihteet vaihtuivat ilman erikoisia kierrosten vaelluksia tai töksäyksiä. Se kaikki hieno voima ja vääntö, jota tuosta uskomattomasta laitoksesta revitään irti, välittyy nyt saumattomasti pyöriin mihin se kuuluukin. En muistanutkaan miten tehokas tämä auto voi olla kun toimii oikein. Hummailut, nylpyttämiset ja tahmainen meno jäi sinne korjaamolle. Kulutusmittari näytti keskikulutusta 9,6 (vanha lukema)….nollasin sen ja seurasin…Tallinnassa näytti 5,7 (tosin matka-ajoa tässä Cesis-Tallinna välillä …mutta arvatkaa käytinkö kuitenkin niitä uusia TASAISIA voimia aina tilaisuuden koittaessa!! Ennen korjausta matka-ajossa ei päässyt millään alle 7,4 )

                            Auto tuli vihdoin kuntoon. Hintaa yhteensä 1800 + lautta 150 + hotelli 40 = 1990.

                            Tosin vaihdatin vielä Tallinnassa alle uudet kitkat, jotka töineen maksavat tingittynä täällä 1050, siellä 816, joten pari hunttia voin vielä pudottaa tuosta loppusummasta omalta osaltani (rengasonlinesta tms ei löytynyt sopivia pohjoisen kitkoja).

                            Suosittelen vilpittömästi kaikille, joiden autossa hummausoireet, kääntymään tämän toimenpiteen puoleen. Näin olisin tehnyt heti, jos olisin vain tiennyt. Ajan nyt ns uudella autolla ja ilmeisesti on taas 120tkm aikaa miettiä vaihdanko auton vai mitä teen (surullista miten tällaisia laatikoita voidaan tehdä tämän hintaluokan autoon).

                            Jos haluatte kuulla lisätietoa/kokemuksia Recrosta, voin kertoa mielelläni.

                            Samppa
                            ------------------------------------------------------
                            sigpic

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Ikinään en ole toki ajanut vain matkaa, tieten seurannut että montako kilometriä pääsen tankillisella ja laskenut sen jälkeen kulutusta,..

                              Mutta nuo lyhyet reissut mitä oon omallani tehnyt, niin keskikulutus ajotietokoneen mukaan maltillisilla ohjelma piristyksillä on ollut talvirengas (nasta) aikaan 6,1L/100km. Jotenka sullahan tuota luistoa on ollut ainakin mittakaavassa enemmän sitten.

                              Oliko autoon koskaan vaihdettu öljyjä ennen tuota?

                              Jännä mittamääre, tuo 120tkm tuolle laatikolle, puhutaanko tässä sitten siitä, että se alkaa sen jälkeen luistamaan pykälittäin, vai?

                              Omakin auto hummasi, kun siinä oli dpf paikallaan.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1400
                                • Kuopio

                                Hyvä kirjoitus!

                                Kuulostaa niin ihanan kalliilta jotta jos auto alkaa nykimään tai puutumaan niin vaihdan koko paskan..
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎