Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by rasanttu View Post
    Herra on hyvä ja näyttää minulle manuaalivaihteisen E60/61 joka nykii samalla tavalla kun nämä???
    Vika ei silti ole itse laatikossa, vaan jossain sen saamassa informaatiossa tai moottorin ohjauselektroniikassa joka on kytköksissä kaatikon ohjelmaan.
    Eli näissä ei vika poistu vaikka laatikko+turbiini vaihdettaisiin uuteen tehdasuuteen. Bensakoneisissa on sitten ihan eri askit+toiminta+ohjaukset niin koneen kuin laatikonkin puolella.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      Käsittääkseni lootassa on neljä eri ohjelmaa joita se käyttää sen mukaan miten on ajettu ja kiihdytelty. Rauhallisempaa ja sporttisempaa, talviohjelma tms.
      Olisiko ongelma sellainen että nyt siellä menee jollain ohjelmalla lootassa puurot ja vellit sekaisin moottorin kanssa ja toisella ohjelmalla pelaa normaalisti?

      Itsellä lähinnä on ongelmat olleet silloin kun on kiihdyttänyt nopsaan ja vaihteisto on silloin toiminut räväkämmin, eli joku sporttiohjelma päällä silloin. Pitkän rauhallisen ajon aikana ongelmia harvemmin on ollut mutta ei tarvitse kuin ohittaa joku vähän reippaammin niin heti alkoi proggikset.

      Noh, tämä on nyt taas tällaista spekulaatiota, mutta itsellä on jo aika lailla mitta täynnä, ajetaan nyt tällai ja toivotaan ettei vika laajene/ilmene enää uudestaan. Tai sitten voisi hajota jotain kunnolla ettei tarvitsisi arpoa perkele.

      Alkaa riittää jo tämä threadi..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        Originally posted by Ceeray View Post
        Tai sitten voisi hajota jotain kunnolla ettei tarvitsisi arpoa perkele.
        Tätä minä odottelen niin tulisi asiaan jotain faktaa.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 728
          • Pirkanmaa

          Kierrokset seilaa tasasella

          Itselle uusi auto 320 01 mittarissa 170 ja stepillinen laatikko niin alkoi hummaamaan tasasella ajolla, motarilla vakkarin ollessa motarivauhdissa kierrokset alkoi käymään noin 500 kiekkaa ylempänä ja laski takaisin, tätä muutaman sekunnin välein tekee, samalla kulutusmittari tietysti seilasi aina pitkälle kympin päälle näinä kierrosten nousuina, itse vauhti ei noin pienestä muutu tai auto nyi mutta ärsyttävää on.

          Tekee samaa ilman vakkariakin kun tasasesti ajeleepi.

          Mistähän moinen onkelma johtuupi? Kertokaa gurut.
          F16 M-Sport

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            Originally posted by Hemi View Post
            Vika ei silti ole itse laatikossa, vaan jossain sen saamassa informaatiossa tai moottorin ohjauselektroniikassa joka on kytköksissä kaatikon ohjelmaan.
            Eli näissä ei vika poistu vaikka laatikko+turbiini vaihdettaisiin uuteen tehdasuuteen. Bensakoneisissa on sitten ihan eri askit+toiminta+ohjaukset niin koneen kuin laatikonkin puolella.
            Ymmärrän, mutta diesel ja automaatti on määräävä tekijä. Taitaa itseltä jäädä hankkimatta E60/61 diesel automaattina jos on tälläistä ongelmaa eikä vian aiheuttajaa näytä löytyvän.
            Freude am Fahren

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by TJJ View Post
              Onko samaa vikaa myös 545i:ssä? Entä 530i:ssä? Ja entä LCI-versiot, siis 530d, onko niissäkin yhä tuo vika?
              Eipä tuo oma LCI mitään nypytä.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by touring39 View Post
                Eipä tuo oma LCI mitään nypytä.
                Korostan että ei minunkaan pre-LCI nypytä, joten ainakaan ihan jokaisen e60/61:n ongelma se ei ole. Ok, jos tarkkoja ollaan niin ei ole muutamaan kuukauteen nypyttänyt sen jälkeen kun viikon aikana kesällä muutaman lievän "hummauksen" teki. Sitä ennen eikä sen jälkeen ole ko.ongelmaa ilmennyt.

                Comment

                • Zao
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 40

                  Mulla 530d -04 tomaatilla ja ei se kyllä hypi tai nyi, onkohan siinä jotain vikaa ku se on kyllä toiminut kuin ajatus...vielä.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7538
                    • Jyväshyvä

                    Mulla on kokemusta 1 kpl 530dA -06, 535dA -05 ja 535dA -08 ja missään ei ole ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa, ajettu 140-170 tkm.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Ei nypytä eikä tee muutakaan ihmeellistä omakaan -04 140tkm ajettu. Pehmeästi vaihtelee ja kulkee tasaisesti. *Koputtaa puuta* ...öljytkin vaihdettu, vaikka entiset ei vielä uusille olis hävenny.

                      Pari miinusta tulee kuitenkin...ensimmäinen on se, että kun ajaa reilua satasta vakkarilla ja tulee mäki, saattaa vaihdelaatikkoa arpoa 5:n silmään, mutta ei enää koskaan vaihda takaisin kutoselle. Heti kun painaa vähän lisää kaasua tai ottaa vakkarin pois, vaihtaa laatikko kutoselle.

                      Toinen on etenkin "sporttiohjelma", joka haluaa välttämättä kierrättää autoa kierrosalueella missä ei ole suurinta voimaa tarjolla - tietysti onhan se yleisesti tiedossa oleva fakta, että sitä enemmän tehoo mitä enemmän meteliä. Onneksi on mahdollisuus käsivalinnan käyttöön...
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by _Dexi View Post
                        Samaa oiretta muuten kuulemma ilmenee kaverin upouuessa 120D coupessa...

                        Eli näitä samoja että kun moottorijarrulla rullaa, ja siitä painaa kaasua, niin kiekkamittari meinaa ensin vajota ja siitä sitten nykäsee vauhtiin. Kuulemma joskus nykii muutenkin tasakaasulla.

                        Ja tämä auto siis on manuaali... EGR oireita lie nuokin.
                        Myös joissain 320d manualiaskisissa on ollut ko.ongelmaa.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by bayern View Post
                          545i, mulla ei ainakaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ole ollut mitään humppaamista tai oireita joista täällä on keskusteltu. Ainoa sanottava on 1. vaihteen kytkeytyminen joskus valoihin hitaasti pysähtyessä, on hiukan töksähtävä, mutta sekin tapahtuu harvoin.
                          Lodju ei vissiin kuitenkaan ole ihan sama, vaan 535d ja 545i on saanu hiukan eri version? ekalla sivulla tässä topicissa on tämä pätkä:

                          In order to absorb the higher torque of the N62B44 and M57D30TU engines, the automatic transmission
                          GA6HP26Z is of a more powerful design.

                          Tiedä sit onko tossa isoja eroja.
                          Kallistuisin kuitenkin vahvasti Hemin kanssa samalle linjalle, tuntuis ainakin perstuntumalta et diesel-moottorin perässä ton laatikon ongelmista puhutaan, ei bensakoneen.
                          Tuo 1. vaihteen töks ilmeisesti hoituu softapäivityksellä.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            ...
                            Toinen on etenkin "sporttiohjelma", joka haluaa välttämättä kierrättää autoa kierrosalueella missä ei ole suurinta voimaa tarjolla - tietysti onhan se yleisesti tiedossa oleva fakta, että sitä enemmän tehoo mitä enemmän meteliä. Onneksi on mahdollisuus käsivalinnan käyttöön...
                            Tepsiikö tuo käsikäyttö myös täyskaasukiihdytyksiin? Eli vaihtuuko vaihde ylöspäin jos komentaa vaihdon jo ennen punarajaa myös kaasu pohjassa?

                            TM aikoinaan kritisoi (ilmeisesti myös ihan aiheesta) E39 diesel + automaattivaihteiston yhdistelmää, koska siinä esiintyi eräs kiusallinen piirre:

                            Täyskaasukiihdytyksissä laatikko piti pientä silmässä niin kauan, että meno alkoi jo hyytyä, ennenkuin latoi isompaa silmään. Edes stepin manuaalipuolelle siirto ei muistaakseni muuttanut tilanne jos pedaali oli pohjassa, vaan pienempi vaihde pysyi sisällä liian kauan.

                            Aivan kuin automaattiin olis jäänyt enemmän bensamoottoreille sopiva "kierrosten käyttö punarajalle saakka" -moodi.
                            Last edited by Havis; 09-10-2009, 19:07.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Animali
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 37
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Havis View Post
                              Tepsiikö tuo käsikäyttö myös täyskaasukiihdytyksiin? Eli vaihtuuko vaihde ylöspäin jos komentaa vaihdon jo ennen punarajaa myös kaasu pohjassa?

                              TM aikoinaan kritisoi (ilmeisesti myös ihan aiheesta) E39 diesel + automaattivaihteiston yhdistelmää, koska siinä esiintyi eräs kiusallinen piirre:

                              Täyskaasukiihdytyksissä laatikko piti pientä silmässä niin kauan, että meno alkoi jo hyytyä, ennenkuin latoi isompaa silmään. Edes stepin manuaalipuolelle siirto ei muistaakseni muuttanut tilanne jos pedaali oli pohjassa, vaan pienempi vaihde pysyi sisällä liian kauan.

                              Aivan kuin automaattiin olis jäänyt enemmän bensamoottoreille sopiva "kierrosten käyttö punarajalle saakka" -moodi.
                              Joo ja 530d 5-Sarjan GT 8-lovisella laatikolla valittivat vieläkin TM:ssä samaa juuri uusimassa numerossa.
                              _________________
                              BMW E61 LCI 530xdA -08
                              Toyota Avensis -04

                              ex:
                              BMW E60 530dA -04
                              Ford Mondeo 2.0 TDi
                              MB R171 SLK350 -04
                              MB W203 C220CDI -01
                              Toyota Avensis -01
                              Toyota Corolla -93
                              Opel Ascona -86

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by poke
                                Tuohon nykimiseen syynä on mitä todennäköisemmin viturallaan olevat pyöränkulmat ja kulkusuunta-anturi.

                                Omassa 530dA E60:ssä oli nykimisvikaa ja vakkari putosi päältä vaikka keli oli mitä parhain. Viimein tsekkasivat tuon kulkusuunta-anturin (anglesensor), joka oli kuulemma yhden pykälän pielessä sekä säätivät pyöräkulmat kohdalleen. ja viat poistuivat. Tuo anglesensor löytyy rattipylväästä.

                                AINA, kun tehdään alustamuutoksia/korjauksia niin pitää tarkistaa tuo anglesensor ja pyöräkulmat. -> merkkiliikkeessä testeriin kiinni, jolloin angle sensor nollaan ja sen jälkeen pyörän kulmat kohdalleen.
                                Tällänen lainaus hyppäsi eteen topicin itse topicin aloittajalta tuolta rojektit puolelta.. Voisko tämä olla ratkaisu ko. ongelmaan vai onko kyseessä vain alitajuinen pakkomielle yrittää yhdistää kaikki tähän¿
                                Ilmeisesti, sillä miten auton lämpeäminen voisi tuohon vaikuttaa, taikka egr:n korjausarvo :think
                                Mutta toisaalta, itsellä alkoi tuo varsinainen nykiminen vähän sen jälkeen kun olin jouset vaihtanut ja käynyt pyörien suuntauksessa (ei merkkiliikkeessä).
                                Kylmällä moottorilla on kierrosten humppaamista esiintynyt alusta asti 50-70 nopeudessa, mutta nykimistä ei ole ollut, kuin vasta nyt myöhemmin! :think


                                Edit: 535d kiihtyy vielä siellä punarajallakin ja stepillä voi kyllä komentaa laatikkoa miten tahtoo kunhan ei paina kick downille asti joka ohittaa kaikki muut käskyt
                                Last edited by Matson^; 13-10-2009, 14:29. Reason: hifistelyä
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎