Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    90 astetta ja noin 20km maantieajoa, 15-20 ku pakkasta

    jotakuin tuolla periaatteella mulla toimii nyt ku kaikki termarit vaihettu eikä ole webastoa. se että nousis kaupunkiajossa hetkessä tai 10km maantieajossa on kyllä kovilla pakkasilla melko epäuskottavaa ilman lisälämmitintä tai mitään pahviviritelmiä :think
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      saatan toistaa itteeni, mutta alavesiletku ja laatikolta tuleva letku paljastaa vian...ite ainakin toimin niin että flekti ja ne pellit keulasta pois, auto tulille, salavalikosta koneenlämmöt esiin ja käsi kiinni letkuun...sitte vertaamalla koneenlämpöihin huomaa selvästi kun pää termari aukeaa ja alavesiletkuun holahtaa kuumaa vettä...omassa ainakin letkut selvästi viileät ennenkuin koneenlämmöt siinä 84-88..

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 578
        • Paimio

        Laitetaan nyt omat kokemuksetkin tähän:

        Lämmöt aluksi siinä ~65º

        EGR-termostaatti vaihtoon -> 69º (whoa..)

        Päätermostaatti vaihtoon -> 20km matkalla noin 93-95º

        Dpf:n polttokin taisi herätä kun tuli kunnolla lämpöä, vai millä periaatteella tuo oikein toimii?

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          ..........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:20.
          ///Motorporot

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            Originally posted by Driver22 View Post
            Vähän ohi aiheesta, mulla on Italian tuonti ja siellä on sulkeutuvat läpät edessä vaikka ei ole mitään coldcountry-pakettia :think
            Ei ole mitään tekemistä noilla sulkeutuvilla munuaisläpillä minkään coldcountry paketin kanssa. Ne ovat siellä ainoastaan pakokaasupäästöjen vuoksi.
            Eli kun läpät menee kiini niin auton ilmanvastus pienenee kun tulee keulalle patopaine eritavalla.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1575

              Onko nuo läpät kalliit jos ne "retrofittaa" tommoseen missä niitä ei ole. Mitä kaikkea siihen tarvii hommata?

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                Originally posted by ptikkala View Post
                Onko nuo läpät kalliit jos ne "retrofittaa" tommoseen missä niitä ei ole. Mitä kaikkea siihen tarvii hommata?
                Pleksiä noin 400x600 pala. Jäähdyttimen kennon päältä pellit&muovi auki ja tiputat levyn sinne kahden kennon väliin talveksi. Maksaa 0€ ja työtä 5min.
                D-koneisissakin riittää, että pelkästään syylärin kennon edessä on levy, eli lämmöt nousee nopeahkosti sinne termarin aukeemiseen asti ja jäähtyy vielä tehokkaasti, joten +/-5 astetta 88asteessa pysyy. Tämä siis jos muuten kaikki kunnossa.

                Nyky diesel bmw ei juuri tässä maassa edes tarvit koko jäähdytinkennostoa. Kun taas jossain bahrainin +45 asteessa toi voi väliin jopa päästä flektiäkin huudatteleen.
                Last edited by LeMansBlau; 31-01-2012, 07:16.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1575

                  -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Lienee nyt sitte aika vaihdattaa tuo vaihdelaatikon termari vai mikä onkaan...

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    Originally posted by ptikkala View Post
                    -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Lienee nyt sitte aika vaihdattaa tuo vaihdelaatikon termari vai mikä onkaan...
                    koita lutata se vaihtimelta tuleva letku ja käy testilenkki ennenku meet turhaa vaihtamaan..

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Eilen ajoin n.130km:n matkan ja pakkasta 28-34 astetta niin lämmöt yli 80 kokoajan. Eli laatikon lämmönvaihdin vaihtoon jos molemmat termarit vasta vaihdettu?
                      E61 520Da

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1575

                        mistä tuo kys. letku löytyy .

                        Comment

                        • Shappire
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 124
                          • Sisä-Suomi

                          Originally posted by Saarikoski View Post
                          koita lutata se vaihtimelta tuleva letku ja käy testilenkki ennenku meet turhaa vaihtamaan..
                          Joo samaa mieltä, että tutkikaa nyt ihmeessä ensin mikä termari on mahdollisesti rikki ennen kuin vaihdatte niitä.

                          Sellainen havainto myös, että heti kun termari on vaihdettu saattaa olla, että lämmöt nousee ~90 C ja parin päivän päästä ei pysykään lämpimänä. Ainakin dpf poltto lähtee päälle heti kun koneella on sihen edellytykset (termarien vaihdon jälkeen) ja silloin ainakin lämmöt nousevat nopeasti ylös. Kun dpf on polttonsa tehnyt, niin sitten mennään niin vähillä polttoaineilla kun mahdollista.

                          Itselläni näillä keleillä (<-20 C) lämmöt ei nouse yli 80 C ennen kuin keulalta alhaalta säleikkö on 90 % tukossa vaikka termarit ovat ehjät.



                          Laatikon lämmönvaihtemelle menevä vesiletku on No: 9. Letku löytyy jääähdytäjän apukuskin puolelta. Konepelti auki ja vasemmalla alhaalla on n. 2,5 cm paksuinen letku joka lähtee koneen ali kuskin puolelle lämmön vaihtimelle. Testaa samaan aikaan ja erikseen EGR termari. Sen letku on koneen suojamuovin edessä oleva luhyt letku No: 6. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=11&fg=35

                          Auto 525DA E61 -08 LCI 3 ltr dsl.
                          Last edited by Shappire; 31-01-2012, 14:14. Reason: Letkujen testaus
                          F11 530 xD LCI

                          Comment

                          • rawpower
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 54
                            • Siilinjärvi

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Eilen ajoin n.130km:n matkan ja pakkasta 28-34 astetta niin lämmöt yli 80 kokoajan. Eli laatikon lämmönvaihdin vaihtoon jos molemmat termarit vasta vaihdettu?
                            Mulla vaihettiin molemmat termarit heinäkuussa. Lämmönvaihdin vaihdettiin marraskuussa. nollakelillä lämmöt pyörii siinä 88-91 asteessa. Nyt pakkasella 70-80 asteessa. dpf polton on nyt huomannut hyvin kun lämmöt silloin nousee tonne 90 asteeseen. Pitää varmaan laittaa keula umpeen niin josko lämpeäis..
                            BMW E61 530xda -06

                            Comment

                            • samppa...
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 117
                              • .

                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Pleksiä noin 400x600 pala. Jäähdyttimen kennon päältä pellit&muovi auki ja tiputat levyn sinne kahden kennon väliin talveksi. Maksaa 0€ ja työtä 5min.
                              D-koneisissakin riittää, että pelkästään syylärin kennon edessä on levy, eli lämmöt nousee nopeahkosti sinne termarin aukeemiseen asti ja jäähtyy vielä tehokkaasti, joten +/-5 astetta 88asteessa pysyy. Tämä siis jos muuten kaikki kunnossa.

                              Nyky diesel bmw ei juuri tässä maassa edes tarvit koko jäähdytinkennostoa. Kun taas jossain bahrainin +45 asteessa toi voi väliin jopa päästä flektiäkin huudatteleen.
                              Tai jos oikein haluaa hifistellä,niin teippaa vain munuaiset umpeen ja puskurin alaosan.Oma kiesi lämpesi 20 pakkasella webaston kenkimänä hädintuskin 77 asteeseen.Nyt tuunatulla teippikeulalla lämpeää komeasti 90-91 asteeseen ja lämmöt myös pysyy siellä.Helppoa ja halpaa.

                              Comment

                              • pete-91
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 38
                                • Keski-Suomi

                                Itsellä -04 e60 530d ja ei ole ollenkaan EGR:än termaria.. lämmöt 55c keskimäärin ja korkeintaan käy siinä 60c:ssä .. Päätermari tilattu toivottavasti nostaa lämpöjä.
                                Autossa on "säätyvät munuaisten läpät"
                                Italian tuonti. Joten voisi olla viellä italian termostaatti kiinni 4vuotta tosin ollut suomessa,aika kylmää kyytiä näillä -20 pakkasilla..
                                Ja manuaali kyseessä joten ei tietääkseni laatikolla omaa termaria.
                                Täytyy viellä kokeilla myös tuota pahvia/pleksiä eteen niin katsoo salavalikosta nouseeko lämmöt minkä verran.
                                Last edited by pete-91; 01-02-2012, 12:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎