olikos joku täällä asentanut nuo automaattiläpät tuonne keulaan "retrofittinä"? Olisi kiva kuulla hieman, että mimmoinen homma tuo on ja mitä kaikkia siihen tarviipi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
no, ainakin sulkuelementit.
puskuri haneen ja ruuvaa kiinni, siinäpä se yksinkertaisuudessaan.
ohjauksen saaminen voi olla sit hankalampaa jos autoa ei alunperin ole moisilla varusteltu, siihen en osaa sanoa mitään vinkkiä ; ellei sit askartele lämpökytkintä moottorin kupeeseen tms.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postno, ainakin sulkuelementit.
puskuri haneen ja ruuvaa kiinni, siinäpä se yksinkertaisuudessaan.
ohjauksen saaminen voi olla sit hankalampaa jos autoa ei alunperin ole moisilla varusteltu, siihen en osaa sanoa mitään vinkkiä ; ellei sit askartele lämpökytkintä moottorin kupeeseen tms.
joten herätteen voi ottaa siltä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Heräte tulee eculta vaikkei varustetta ole ollutkaan, eikä noille uudemman mallin servoläpille riitä on/off.
Läpät on asennettu ja testattu ottamalla hyppylangalla ohjaus eculta, mutta ecun liittimeen tuleva naaraspinni on edelleen pöydällä. Kesää varten pitää alaläpille menevään kaapeliin laittaa liitin jonka saa irti, muuten ei saa cooleri ilmaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOletko kuinka tiuhaan tarkastellut noita arvoja.
Tuppaahan ne muutaman päivän pysymään termarirempan jälkeen noissa lukemissa ja ehkä kesäaikaan, mutta kovemmilla pakkasilla tuppaa jäämään lähemmäksi 80 astetta kuin 90...
Tosin alkuperäinen weba auttaa PALJON lämpeämisnopeuteen, mutta ei se enää noissa lämmöissä käy.superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
Comment
-
-
Vilkaisin kiusallani lämpöjä, max 78astetta johon pääsee +10asteen kelissä. Oliko niin että EGR-termarin vaihdolla selviäisi kun tuohon lämpötilaan jo pääsee?
Edit. Päätermarin vaihtohan se taitaa edessä olla.Last edited by Jolli; 06-10-2012, 20:16.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Malax View Postkyllä ne lämmöt on kovillakin pakkasilla yli 88 jos kaikki on kunnossa,Päätermarihan taisi aueta 88 asteen lämmössä, eli sen yli pitäisi mennä :think eikä tähän tarvitse mitään kaihtimia. ex-autossa pysyi (ainakin viimetalvena) lämmöt 88-93 vaikka pakkasta oli pahimmillaan lähes 30
Tosin alkuperäinen weba auttaa PALJON lämpeämisnopeuteen, mutta ei se enää noissa lämmöissä käy.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostVilkaisin kiusallani lämpöjä, max 78astetta johon pääsee +10asteen kelissä. Oliko niin että EGR-termarin vaihdolla selviäisi kun tuohon lämpötilaan jo pääsee?
Edit. Päätermarin vaihtohan se taitaa edessä olla.
Kun vanha on irti, pese se ja kokeile puhaltaa läpi kylmänä,
jos on rikki, et saa poskiin painetta, jos on ehjä,
pihisee vain vähän...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Täällä yksi (entinen) lämpövammainen potilas, jonka ongelmat korjaantuivat laatikon lämmövaihtimen uusimisella. Lämmöt jumiutui aikaisemmin nollakelillä maksimissaan 78-80 pintaan, ja heti taajamaan saavuttaessa putosivat 70-75 asteen välimaastoon. Ja seilasivat todella levottomasti miten sattuivat. Samoin teki myös aina pitkiin alamäkiin rullatessa. Ensimmäisenä pistin uusiksi molemmat "perustermarit", jotka ei käytännössä vaikuttaneet mihinkään suuntaan. 38km motaripainotteisella työmatkalla pääsi tuskin 75 asteen paremmalle puolelle. Ainoastaan DPF-polton aikana käytiin normilämpöjen pinnassa sen polttoprosessin ottaman 20 minuutin ajan.
Tällä viikolla vaihdatin automaattilootaan öljyt, ja samassa yhteydessä myös lämmönvaihtimen. Nyt lämmöt hyppää n.10km matkalla 92 asteeseen, ja myös pysyvät stabiilisti 90-93 asteen välimaastossa kaikissa tilanteissa. Taajamassa, alamäessä ja tyhjäkäynnillä paikallaan. Kiitokset Autorepair-firmalle hyvästä työstä. Laatikon öljytkin vaihtuivat kierrätysmenetelmällä. Ko. firman takana taitaa olla nimimerkki "WSE1". Yleensä teen kaiken itse, mutta tässä tapauksessa annan tälle firmalle suositukseni.
Eli puheet LCI-mallien "normaalista" lämpöjen seilaamisesta voinee tämän perusteella torpata. Kun kaikki on kunnossa, kuuluu lämpöjen pysyä 90 asteen paremmalla puolella ilman pahviviritelmiä tai munuaisten läppiä.Last edited by JKK; 02-11-2012, 16:38.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEli puheet LCI-mallien "normaalista" lämpöjen seilaamisesta voinee tämän perusteella torpata. Kun kaikki on kunnossa, kuuluu lämpöjen pysyä 90 asteen paremmalla puolella ilman pahviviritelmiä tai munuaisten läppiä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostHeräte tulee eculta vaikkei varustetta ole ollutkaan, eikä noille uudemman mallin servoläpille riitä on/off.
Läpät on asennettu ja testattu ottamalla hyppylangalla ohjaus eculta, mutta ecun liittimeen tuleva naaraspinni on edelleen pöydällä. Kesää varten pitää alaläpille menevään kaapeliin laittaa liitin jonka saa irti, muuten ei saa cooleri ilmaa.
Kytkentähän löytyy täältä: http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...6578.svg?m=e60
Mutta olen päässyt niin pitkälle että kun nastan 2 laittaa maahan ja nastaan 3 +12v, läpät aukeaa 5sek kuluttua jännitteen kytkemisestä. Kuvasta päättelin, että jos nastan 1 laittaa maihin, läpät menisi kiinni..mutta mitään ei tapahdukaan...
Samoin tuo katkoviiva nastojen 1,2 ja 4 välillä hämää. Ymmärtääkseni tuo nasta neljä ohjaa alaläppiä eli kun yläläpät menee kiinni, pitäisi alaläppien solenoidinkin lukittua. No, omassa manuaalikytkennässä tuo hoituu omalla kytkimellä.
Mutta..milläs saan tuon moottorin pyörähtämään toiseen suuntaan eli läpät ohjattua kiinni..ajatuksia?
Petteri
ps. Muuten tuo läppiä ohjaava moottori näyttäisi olevan tämä:
Comment
-
-
Originally posted by PLampi64 View PostMutta olen päässyt niin pitkälle että kun nastan 2 laittaa maahan ja nastaan 3 +12v, läpät aukeaa 5sek kuluttua jännitteen kytkemisestä.
Kuvasta päättelin, että jos nastan 1 laittaa maihin, läpät menisi kiinni..mutta mitään ei tapahdukaan...
Samoin tuo katkoviiva nastojen 1,2 ja 4 välillä hämää.katkoviiva viittaa vain, että ovat samassa liittimessä
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
No tarkoittanee sitä ettei kotikonstein oikein pulssia helposti tuonne saa aikaiseksi...hmm. Ja tuo jotenkin antaa samalla maan tuonne solenoidille (napa 4) kun läpät menossa kiinni tai ovat täysin kiinni. No pitänee koittaa vielä tutkia tuota, joskos jotain keksisi... tai sitten pitää jättää tuo moottori pois ja tehdä todellinen manuaaliohjaus.
Ja nämä kytkärit on minulle uusia juttuja joo
Comment
-
-
Sieltä eculta tulee signaali ja pinnille on paikka, ei tarvitse kuin ostaa irtopinni ja tökätä se liittimeen paikalleen. Wetteri sanoo mitä sanoo, mutta ainakin täällä se toimii suoraan
Ohjaus on tosiaan pwm:llä, on/off ei onnistu. Laita alaläpille kytkin/liitin, koska niitä et halua kiinni kuin kylmällä kelillä (välijäähdytin ei saa ilmaa), yläläpät saa olla jatkuvasti ecun ohjauksessa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment