Näkeekö noita jostain vai pitääkö päätellä kuvista? Pistetään lisää kysymyksiä, liitinrungot noihin ylä- ja alaläppiin olis myös cool jos niitä saa. Yritin kaivaa mutta on epätoivoista kun ei näy osakuvassa enkä löytänyt noista yleiskuvista.
Tämä osa-alue on jäänyt noista uudemmista opiskelematta kokonaan, vanhoihin olikin helppo tilailla liittimiäkin kun niitä ei montaa tyyppiä ollut ja ne vähätkin oli esillä. :think
Moro
On se kummallinen tuo 530d lämpötilaelämä. Maaliskuun lopussa hain auton suomeen, lämpöjä seurailin -10- 17 pakkasella egr trmarin vaihdon jäleen 73 -78astetta hyvä !. Nyt 0 korvilla hätäisesti 69 ? Termarit testiin: Auto käymään ja liikenteeseen, lämmöt 69. Pelti auki ja letkuja kopeloimaan, alavesiletku:kylmä, egr:haalea, aut.lootan lauhduttimen letku:kylmä= termarit OK! Sitten hoksin lämppärin kennolle menevän letkun jossa on tämä magneettiventtiili hyppivän??? ja kelat oli kuumat. Otin liittimen irti hyppiminen loppui, pelti kiinni ja liikkeelle lämmöt 70 astetta nopeus n. 80km/h. Muutaman kilsan jälkeen pelti auki vesiventtiilin liitin paikoilleen, ja matka jatkuu lämmöt: 75, 80, 83, 87, 88 mitä halavattua!? Nopeus tasan 100km/h. Pirttiin pukkasi niin kuumaa, kun sig haileja tein oli nakit palaa! Sitten huomasin ettei sisäilman lämmönsäätö reagoinut mitenkään, varmaan tuo vesiventtiilin liittimen pois käyttö sekotti systeemiä(auto oli käynnissä koko reissun). Sammutin auton, virrat pois, auto käyntiin: Lämppärin letku hyppii, kelat kuumana venttilissä, sisälämmön säätö toimii ja moottorin lämmöt taajamassakin 80- 86. Kuuluuko tuon lämmön säätöventtiilin toimia noin: on/off periaaatteella, sisälämpö asetusten mukkaan tihentää, tai harventaa tuota aukiolosykliä?
Venttiili on tuossa tuo:4
Mistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Mistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
No eikös se ole ihan normaalia kun ajoviima ei jäähdytä jäähdytintä.
Se päätermarin vaihto varmasti korjaa asian kun käy kylmänä.
Näin itsekin järkeilin. Piti saada vielä varmuus asiaan, ettei vaan tule turhaan vaihdettua osia
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.
Comment