Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Tiedän kyllä mikä pinni se on, mutta se itse fyysinen naaraspinni pitäis saada siihen liitinrunkoon
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      Originally posted by Cell View Post
      Tiedän kyllä mikä pinni se on, mutta se itse fyysinen naaraspinni pitäis saada siihen liitinrunkoon

      osanumero pitäs olla 61130005201

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Hienoa! Tilaan tuon ja katsotaan onko oikea.

        Näkeekö noita jostain vai pitääkö päätellä kuvista? Pistetään lisää kysymyksiä, liitinrungot noihin ylä- ja alaläppiin olis myös cool jos niitä saa. Yritin kaivaa mutta on epätoivoista kun ei näy osakuvassa enkä löytänyt noista yleiskuvista.

        Tämä osa-alue on jäänyt noista uudemmista opiskelematta kokonaan, vanhoihin olikin helppo tilailla liittimiäkin kun niitä ei montaa tyyppiä ollut ja ne vähätkin oli esillä. :think
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Rekkamauri
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 8
          • Oulu

          Moro
          On se kummallinen tuo 530d lämpötilaelämä. Maaliskuun lopussa hain auton suomeen, lämpöjä seurailin -10- 17 pakkasella egr trmarin vaihdon jäleen 73 -78astetta hyvä !. Nyt 0 korvilla hätäisesti 69 ? Termarit testiin: Auto käymään ja liikenteeseen, lämmöt 69. Pelti auki ja letkuja kopeloimaan, alavesiletku:kylmä, egr:haalea, aut.lootan lauhduttimen letku:kylmä= termarit OK! Sitten hoksin lämppärin kennolle menevän letkun jossa on tämä magneettiventtiili hyppivän??? ja kelat oli kuumat. Otin liittimen irti hyppiminen loppui, pelti kiinni ja liikkeelle lämmöt 70 astetta nopeus n. 80km/h. Muutaman kilsan jälkeen pelti auki vesiventtiilin liitin paikoilleen, ja matka jatkuu lämmöt: 75, 80, 83, 87, 88 mitä halavattua!? Nopeus tasan 100km/h. Pirttiin pukkasi niin kuumaa, kun sig haileja tein oli nakit palaa! Sitten huomasin ettei sisäilman lämmönsäätö reagoinut mitenkään, varmaan tuo vesiventtiilin liittimen pois käyttö sekotti systeemiä(auto oli käynnissä koko reissun). Sammutin auton, virrat pois, auto käyntiin: Lämppärin letku hyppii, kelat kuumana venttilissä, sisälämmön säätö toimii ja moottorin lämmöt taajamassakin 80- 86. Kuuluuko tuon lämmön säätöventtiilin toimia noin: on/off periaaatteella, sisälämpö asetusten mukkaan tihentää, tai harventaa tuota aukiolosykliä?
          Venttiili on tuossa tuo:4


          Tämmönen tarina
          Mauri

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1575

            Saikos se Cell tehtyä noiden automaattilärpykkeiden asennusohjetta?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              En vielä(kään). Johto on ollut pöydällä odottelemassa sen reilun pari kuukautta, teen sitten kun ehdin asentelemaan
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Mistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Mistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
                  No eikös se ole ihan normaalia kun ajoviima ei jäähdytä jäähdytintä.
                  Se päätermarin vaihto varmasti korjaa asian kun käy kylmänä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    Näin itsekin järkeilin. Piti saada vielä varmuus asiaan, ettei vaan tule turhaan vaihdettua osia
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1575

                      Kyllä mun mosse lämpenee ajossakin 90asteeseen suht nopeesti.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        No varmaan lämpeneekin, jos termarit on kunnossa
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          Ei oo turha vaihto jos on lämpöjen kanssa ongelmia, ja jos ei oo tietoa millon on vaihdettu.

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • mr81
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 300
                              • PK-seutu

                              säätöä^2
                              Last edited by mr81; 12-09-2012, 16:45.
                              E65 730d '08 Monaco blue
                              Ex: E60 523iA '08

                              Comment

                              • mr81
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 300
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Fabsu View Post
                                Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.

                                Tommosia vaihtoehtoja näyttää
                                E65 730d '08 Monaco blue
                                Ex: E60 523iA '08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎