Hienosti nousi lämmöt yli 90 asteeseen, kun saatiin uusi päätermari vaihettua. Ei vaan tainnut hiukkassuodatin ruveta toimimaan vaikka yritettiin pakkopolttoakin testerillä. Ajelin joku 20 kilsaa ja taas tuli i-driveen ilmoitus hiukkassuodattimesta :( Täytyy varmaan ottaa järeemmät keinot käyttöön.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostMitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?
Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Joo nyt ku rupeaa olemaan ilmat tuola +5 paikkeilla niin loppu lämpeäminen. Yli +15 vielä nousi tuonne 80-85. Nyt ei nouse yli 75 kirveelläkään. Pitää joku päivä koittaa vaihtaa nyt egr termari aluksi. Jos ei sillä rupea korjaantuun niin missäpäin tuo päätermari sijaitsee ja minkälainen homma vaihtaa?ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Se on siinä egr termarin alapuolella, vasemmassa reunassa konetta. Eilen kaveri vaihto sen, joka on ammatiltaan autokorjaaja. Aikaa meni rauhallisesti tehden ja minun kanssa höpisten 1 h 45 min. Lisää ohjeita löytyy tästäkin ketjusta.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postmonta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee... tai ei
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostJEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Juu, kyllä olisi tarkoitus ottaa dpf:stä sisuskalut irti ja samalla ohjelmoida vähän lisää tehoja. Oli vaan nyt hyvä tähän rahatilanteeseen, että sain tuon edes jotenkuten pelaamaan, eikä tarvinnut jatkaa ajelua "varaohjelmalla".AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?
Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
Pohjatietona, että kevättalvella vaihdoin egr-termarin ja lämmöt nousi reilu 60 asteesta
tuohon 82-83 asteeseen.
Tässäkin ketjussa mielipiteitä, että olisi pienen käytön jälkeen lämmöt laskeneet johonkin tuolle tasolle...
Ajattelin vain, että koska autossani webasto joka käsittääkseni lämmittää jonnekin 80 tienoille niin onko weba noilla lämmöillä sitten "turhaan" käynnissä sillöintällöin.
Luulen että päätermari vuotaa juurikin tuonverran...
vähän kun ilmat viileni lämmöt meni tuohon 82-asteeseen ja niin ne olivat kevään pakkaskeleilläkin mutta tuosta se ei alemmas ole mennyt.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostItellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin
Tuppaahan ne muutaman päivän pysymään termarirempan jälkeen noissa lukemissa ja ehkä kesäaikaan, mutta kovemmilla pakkasilla tuppaa jäämään lähemmäksi 80 astetta kuin 90...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Minulla tuntui 530 xdA LCI -malli lämpenevän hitaasti ja lämmöt olivatkin pääasiassa 69-71 asteen tienoilla. Vaihdettiin EGR-termari ja lämmöt nousivat n. 74-78 asteen tienoille. Auto ei koskaan tuntunut lämpiävän nopeasti ja lämpöjä sai pitää 22-24 asteessa, jotta alkoi kabiini edes vähän lämmetä.
Vaihdatin päätermostaatin uuteen öljyhuollon yhteydessä ja lämmöt nousivat hyvin nopeasti 90 asteen paremmalle puolelle ja jouduin säätämään kabiiniin 20 astetta, ettei hiki tullut.
Suosittelen huoltamaan termarit, vaikka BMW jälleenmyyjä selittäisikin niitä tuttuja tarinoita "hyvän hyötysuhteen koneista, ettei niissä yli 70 astetta jäähdytysveden tarvitse olla".
Rupesi DPF:ääkin käryttämään jo kaupungissa eli näyttäisi menneen parempaan suuntaan kaikin puolin.
Comment
-
Comment