Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Hienosti nousi lämmöt yli 90 asteeseen, kun saatiin uusi päätermari vaihettua. Ei vaan tainnut hiukkassuodatin ruveta toimimaan vaikka yritettiin pakkopolttoakin testerillä. Ajelin joku 20 kilsaa ja taas tuli i-driveen ilmoitus hiukkassuodattimesta :( Täytyy varmaan ottaa järeemmät keinot käyttöön.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1575

      monta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee ... tai ei

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Mitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
        Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
        Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Originally posted by Supa View Post
          Mitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
          Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
          Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
          Tuosta specsit



          Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?

          Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
          Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
          Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
          Last edited by Nettipepe; 14-09-2012, 16:11. Reason: Lisäkysymys
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Joo nyt ku rupeaa olemaan ilmat tuola +5 paikkeilla niin loppu lämpeäminen. Yli +15 vielä nousi tuonne 80-85. Nyt ei nouse yli 75 kirveelläkään. Pitää joku päivä koittaa vaihtaa nyt egr termari aluksi. Jos ei sillä rupea korjaantuun niin missäpäin tuo päätermari sijaitsee ja minkälainen homma vaihtaa?
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              Se on siinä egr termarin alapuolella, vasemmassa reunassa konetta. Eilen kaveri vaihto sen, joka on ammatiltaan autokorjaaja. Aikaa meni rauhallisesti tehden ja minun kanssa höpisten 1 h 45 min. Lisää ohjeita löytyy tästäkin ketjusta.
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Originally posted by ptikkala View Post
                monta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee ... tai ei
                JEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1575

                  Rokrok. Kaiffarilla tuo vaati useempia läppärillä komentamisia että alko normaalisti pelaamaan. Aika näyttää tarviiko sulla.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by Fabsu View Post
                    JEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.
                    Hyvä, että lähti pelittämään, mutta tuo nyt on tekohengitystä dpf:lle eli uutta siitä ei saa millään ja ongelmia tulee uudestaan, se on varma asia. Kannattaisiko repiä koko köntti pois niin ei ole enää koskaan sen osan puolesta ongelmia! Itsellä kun oli 535d niin aikani jaksoin jumpata dpf:n kanssa kunnes sai lähteä ja jälkikäteen otti päähän kun en heti tuota liikettä tehnyt.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Juu, kyllä olisi tarkoitus ottaa dpf:stä sisuskalut irti ja samalla ohjelmoida vähän lisää tehoja. Oli vaan nyt hyvä tähän rahatilanteeseen, että sain tuon edes jotenkuten pelaamaan, eikä tarvinnut jatkaa ajelua "varaohjelmalla".
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?

                        Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
                        Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
                        Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
                        Kenelläkään mielipidettä tähän?
                        Pohjatietona, että kevättalvella vaihdoin egr-termarin ja lämmöt nousi reilu 60 asteesta
                        tuohon 82-83 asteeseen.
                        Tässäkin ketjussa mielipiteitä, että olisi pienen käytön jälkeen lämmöt laskeneet johonkin tuolle tasolle...
                        Ajattelin vain, että koska autossani webasto joka käsittääkseni lämmittää jonnekin 80 tienoille niin onko weba noilla lämmöillä sitten "turhaan" käynnissä sillöintällöin.

                        Luulen että päätermari vuotaa juurikin tuonverran...
                        vähän kun ilmat viileni lämmöt meni tuohon 82-asteeseen ja niin ne olivat kevään pakkaskeleilläkin mutta tuosta se ei alemmas ole mennyt.
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1575

                          Itellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7540
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by ptikkala View Post
                            Itellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin
                            Oletko kuinka tiuhaan tarkastellut noita arvoja.

                            Tuppaahan ne muutaman päivän pysymään termarirempan jälkeen noissa lukemissa ja ehkä kesäaikaan, mutta kovemmilla pakkasilla tuppaa jäämään lähemmäksi 80 astetta kuin 90...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1575

                              Tulee nuo katottua kerran viikossa kun tuolla eteläsuomessa käyn mutkan.

                              Comment

                              • panda-ardillita
                                Newbiemmer
                                • Aug 2006
                                • 10

                                Minulla tuntui 530 xdA LCI -malli lämpenevän hitaasti ja lämmöt olivatkin pääasiassa 69-71 asteen tienoilla. Vaihdettiin EGR-termari ja lämmöt nousivat n. 74-78 asteen tienoille. Auto ei koskaan tuntunut lämpiävän nopeasti ja lämpöjä sai pitää 22-24 asteessa, jotta alkoi kabiini edes vähän lämmetä.

                                Vaihdatin päätermostaatin uuteen öljyhuollon yhteydessä ja lämmöt nousivat hyvin nopeasti 90 asteen paremmalle puolelle ja jouduin säätämään kabiiniin 20 astetta, ettei hiki tullut.

                                Suosittelen huoltamaan termarit, vaikka BMW jälleenmyyjä selittäisikin niitä tuttuja tarinoita "hyvän hyötysuhteen koneista, ettei niissä yli 70 astetta jäähdytysveden tarvitse olla".

                                Rupesi DPF:ääkin käryttämään jo kaupungissa eli näyttäisi menneen parempaan suuntaan kaikin puolin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎