Riittääkö muuten pelkkien munuaisten kohdan tukkiminen, vai onko parempi laittaa "kaikki" reiät tukkoon?
Eli tosiaan kokeilin laittaa pahvit munuaisten eteen ja ala"säleikön" eteen siten, että jäi päistä vähän auki. Aamulla -27 ja lämpömittari pyöri tuossa 87-88 välillä kävi 89 ja myös alamäessä 86.
Jos kaikki termarit on kunnossa niin kyllä tuo auto nostaa lämmöt ilman vippaskonstejaki yli 90asteeseen.
Eilen näytti mittari -32 ja noin 30-35km ajon jälkeen lämmöt oli 90 asteen paremmalla puolella ja siellä myös pysyy.
Kaupunni ajossa toki nostaa hitaasti kovilla pakkasilla.
Ja mulla on nuo automaattisäleiköt munuaisten edessä.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Jos kaikki termarit on kunnossa niin kyllä tuo auto nostaa lämmöt ilman vippaskonstejaki yli 90asteeseen.
Eilen näytti mittari -32 ja noin 30-35km ajon jälkeen lämmöt oli 90 asteen paremmalla puolella ja siellä myös pysyy.
Kaupunni ajossa toki nostaa hitaasti kovilla pakkasilla.
Ja mulla on nuo automaattisäleiköt munuaisten edessä.
Dieseli?
Ei mulla ainakaan ole yksikään 530/535d LCI mitänyt lämpöjä jatkuvasti yli 90 astetta...
Osaan on tehty termarijumppaa, ja senkin jälkeen kovilla pakkasilla
lämmöt ovat olleet siellä 80 asteen tuntumassa (15 km ajon jälkeen), polton aikana nousee lähelle 90 astetta. Ajomatka 15->30 km ei juurikaan enään nostata lämpöjä, ehkä asteen, pari.
Kokemusta on kuitenkin n. kymmenestä yksilöstä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Juu ei toi ajoviiman esto jäähdytinkennolle pakkaskeleillä ole mikään vippaskonsti. Uusillakin termostaateilla saa lämpiämisen sinne 88 asteeseen NOPEAMMIN, joka on optimi toimintalämpötila keleistä riippumatta.
Mitään negatiivista vaikutusta tässä ei ole olemassa.
Jos kaikki termarit kunnossa niin jäähdytysneste ei kierrä syylärin kautta koneen ollessa alilämpöinen...sen takia siellä on ne termostaatit....
Kyllähän se näin on, mutta näillä pakkasilla voi koko syylärikennoston ohittaa ja silti ei lämpö nouse tarpeeksi nopeesti tai ei ollenkaan (riippuen ajosta) sinne termareitten aukeemislukemiin (diesel).
Toi jäähdytinkennoston edessä oleva levy on mun mielestä järkevällä paikkaa jos munuaisten takana ei ole mitään tehdas kaihtimia, kun ajoviima tulee tota kautta tietenkin suoriten läpi koneelle (silläpä se tehdaskin siihen on sen kennonsa asettanut). Koko pata siis lämpiää nopeemmin ja neste pysyy hienosti lämpösenä sitten ku termarit alkaa pumppaan itteensä auki/kiinni.
Tän lisäksi ton etu on vielä siinäkin, kun oletusarvoisesti 90% näitten joku termari kolmesta kusee ainakin jonkinverran ennenaikojaan, vaikkahan noita tiuhaan vaihteliski.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Kuinka toi lämmönvaihdin termarin sais ohitettua,ettei tarvis ostaa jotain yli 200e osaa ja konttia auton alla?
esim. letku termari mistä?Tai vesikierto mistä?
Kyllähän se näin on, mutta näillä pakkasilla voi koko syylärikennoston ohittaa ja silti ei lämpö nouse tarpeeksi nopeesti tai ei ollenkaan (riippuen ajosta) sinne termareitten aukeemislukemiin (diesel).
Toi jäähdytinkennoston edessä oleva levy on mun mielestä järkevällä paikkaa jos munuaisten takana ei ole mitään tehdas kaihtimia, kun ajoviima tulee tota kautta tietenkin suoriten läpi koneelle (silläpä se tehdaskin siihen on sen kennonsa asettanut). Koko pata siis lämpiää nopeemmin ja neste pysyy hienosti lämpösenä sitten ku termarit alkaa pumppaan itteensä auki/kiinni.
Tän lisäksi ton etu on vielä siinäkin, kun oletusarvoisesti 90% näitten joku termari kolmesta kusee ainakin jonkinverran ennenaikojaan, vaikkahan noita tiuhaan vaihteliski.
osittain näin joo, mutta ainakin omakohtasesti kun esim oma vanha päätermarini oli jo täysin auki 70c:ssa ja oisin "pakottanu" koneenlämmöt 90c:n syylärin tukkimisella ei "pelivaraa" ois ollu enää oikeen hirveesti...tietty nyt vähän riippu kuin paljon autoilija oikeesti ymmärtää moottoritekniikasta, mutta yleisenä ohjeena en kyllä neuvois tilkitsemään jäähdyttäjää...kuitenki jos termarit vuotaa tarpeeks pahasti niin periaatteessa koneessa ja jäähdyttäjässä ois samanlämpönen neste ja tietyissä tilanteissa voi käydä huonostikki...
Kuinka toi lämmönvaihdin termarin sais ohitettua,ettei tarvis ostaa jotain yli 200e osaa ja konttia auton alla?
esim. letku termari mistä?Tai vesikierto mistä?
tollasen tempasen omaan paskaan sitten kun vaihdin antautuu..
osittain näin joo, mutta ainakin omakohtasesti kun esim oma vanha päätermarini oli jo täysin auki 70c:ssa ja oisin "pakottanu" koneenlämmöt 90c:n syylärin tukkimisella ei "pelivaraa" ois ollu enää oikeen hirveesti...tietty nyt vähän riippu kuin paljon autoilija oikeesti ymmärtää moottoritekniikasta, mutta yleisenä ohjeena en kyllä neuvois tilkitsemään jäähdyttäjää...kuitenki jos termarit vuotaa tarpeeks pahasti niin periaatteessa koneessa ja jäähdyttäjässä ois samanlämpönen neste ja tietyissä tilanteissa voi käydä huonostikki...
Kyllähän se näinkin on.
Tän aiheen alle, missä ongelmat koskee dieseleitä ja pakkasia, niin ei nyt vaan ole minkäänlaista riskiä/haittaa missään tilanteessa vaikka syyläri olis 100% tukittuna. Kun noita syyläreitä ite kahdessa eri dieselissä ohittanut, niin lämmöt on pysynyt silti alle 95 asteessa ja toinen (kolaroitu 530d) ajettiin 300km siirtymä tällä patentilla syksykeleissä (noin +5c), niin lämmöt pysy kurissa. Sähköflektihän kesäkuumalla syttyy muistaakseni jossain 108 asteen nesteillä ja kiehuminen tästä joku kymmenen astetta korkeempana riippuen seossuhteesta. Raakanahan toi kiehahtaa vasta jossain lähellä 200 astetta.
Mutta tosiaan ei tonne kannata kenenkään "autooni saa koskea vaan valtuutettu merkkihuolto" tyyppien tehdä mitään. Laitattakoot vaikka ne rimpula kaihtimet jos jotain parannusta haluaa. Nekin vaan on helteillä sitten minimaalisessa mielessä haitaksi siellä.
Ihmettelin muuten tuossa uutta f10 suomi dieseliä, jossa koko keula on tehtaalla täysin suljettu noilla kaihtimilla, joten kylmänä tuonne ei paljo ilma virtaile. Jotain kehitystä tuonkin kanssa siis.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Lämmöt olivat +55c keskimäärin ennen,nytten sopivan muotoisen pahvin taiteilin syylerin eteen (peittää kokonaan) niin lämmöt pyörivät 75-80c tienoilla.
Termaria odotellessa jonka jälkeen näkee nouseeko jo 90..
Ja kyseisessä autossa ei ole ollenkaan EGR termostaattia ja on manuaali,eli ei myöskään vaihdelaatikon mikäli oikein olen ymmärtänyt.
Tässä tilanteessa pahvi ajoi asian hyvin ainekin toistaiseksi. Munuais läpät löytyvät.
Comment