Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bavaristi
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 21
    • pohjanmaa

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin no. En kommentoi tuohon.

    Itse olen joskus miettinyt että pitäisikö kierto muuttaa siten että
    moottorilta tuleva vesi, joka nyt päätyy päätermarin taakse ja johon tuo lämmönvaihtimelta tuleva vesi päätyy,
    pitäisi muuttaa siten että vedet kiertää
    moottori -> lämmönvaihdin -> päätermarin taakse. Lämmönvaihtimen termarien "sulut" ottais pois...

    Eli ei otettaisi lämmönvaihtimelle "raakaa" vettä vaan jo valmiiksi lämmintä.

    Tällöin mottori lämmittää kylmänä laatikkoa ja toisinpäin.

    Olisiko sitten jäähdytysteho kesällä riittävä esim. vaunua vedettäessä,
    ja onhan tuo lämmönvaihtimen letku ohuempi kun putki joka menee moottorin kylestä termarikoteloon...


    Onhan tuon lämmönvaihtimen hinnoittelu mielestäni aivan järjetön. Ensinnäkin siitähän on helposti vaihdettavissa vain se osa missä ns. "termostaatti on, miksei sitä voi myydä siihen erikseen muutamalla kympillä sen sijaan että pitää koko roskasta maksaa satasia?! Ei sillä että talous siihen kaatuu mutta nakertaahan se

    Comment

    • LasseE
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 416
      • Kontiolahti/Joensuu

      Originally posted by Jolli View Post
      Näiden käyttäjät pitäisi hirttää munista. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on erikoisia vikoja korjatessa löydetty "väliaikaisia patentteja".
      Onneksi tässä ei kuitenkaan ole kyseessä sun auto..

      Omassa on lämmöt pysyneet puolitoista kuukautta 90°c tuntumassa pää-ja egrtermarin vaihdolla..aiemmin lämmöt oli 60-70°c.
      Last edited by LasseE; 14-01-2014, 20:56.
      Ex. E46 330d -05
      Ex. e61 530da -05
      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
      Member of Team EastAudio
      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

      Comment

      • Sgtpm2013
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 36
        • Helsinki

        Nyt ei ole kyseessä E61, vaan E71. Eli X6 35d -08. Auto oli tänään aamulla ensin (jälkiasenteinen) webasto päällä n 40min. Autossa ei edes ollut kuin vasta haaleaa sisällä sinne mennessäni, vaikka webasto noinkin kauan puhalsi. Ulkolämpötila oli n -15c. Tämän jälkeen näpyttelin "salavalikosta" lämpötilanäytön esille ja lähdin ajelemaan työmaata kohden. Ajelin yli 35km matkan keskinopeuden ollessa varmaan 90km/h. Työpaikan pihassa lämpötila näytti 55c.

        Iltapäivällä kävin heittämässä lenkin moottoritiellä 115km/h nopeudella. Lämmöt oli 64-65c. Kerran kävi 68c kohdalla ja putosi nopeasti parilla asteella heti. Ei taida ihan normaalit jäähdytysnesteen lämmöt nuo olla..? Olisiko termari vai EGR rikki vai mikä vikana? Tuskin DPF edes polttaa noilla lämpötiloilla yhtään mitään vielä..

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Sgtpm2013 View Post
          Nyt ei ole kyseessä E61, vaan E71. Eli X6 35d -08. Auto oli tänään aamulla ensin (jälkiasenteinen) webasto päällä n 40min. Autossa ei edes ollut kuin vasta haaleaa sisällä sinne mennessäni, vaikka webasto noinkin kauan puhalsi. Ulkolämpötila oli n -15c. Tämän jälkeen näpyttelin "salavalikosta" lämpötilanäytön esille ja lähdin ajelemaan työmaata kohden. Ajelin yli 35km matkan keskinopeuden ollessa varmaan 90km/h. Työpaikan pihassa lämpötila näytti 55c.

          Iltapäivällä kävin heittämässä lenkin moottoritiellä 115km/h nopeudella. Lämmöt oli 64-65c. Kerran kävi 68c kohdalla ja putosi nopeasti parilla asteella heti. Ei taida ihan normaalit jäähdytysnesteen lämmöt nuo olla..? Olisiko termari vai EGR rikki vai mikä vikana? Tuskin DPF edes polttaa noilla lämpötiloilla yhtään mitään vielä..
          Kyllä sen tuolla matkalla olisi jo pitänyt nousta normaalilämpöihin -15 C pakkasessakin. Samat termostaatit siellä on, kuin otsikon 530d:ssä. Eikä DPF:n regenerointi toimi < 75 C moottorilämmöillä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Sgtpm2013
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 36
            • Helsinki

            Mistähän olisi syytä lähteä liikkeelle vai meneekö kenties kaikki kolme termaria uusiksi? Auto on siis automaattilaatikolla..

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Originally posted by Sgtpm2013 View Post
              Mistähän olisi syytä lähteä liikkeelle vai meneekö kenties kaikki kolme termaria uusiksi? Auto on siis automaattilaatikolla..
              Kaikki kolme kerralla uusiksi niin tietää että kunnossa ovat.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Sgtpm2013
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 36
                • Helsinki

                Originally posted by Jolli View Post
                Kaikki kolme kerralla uusiksi niin tietää että kunnossa ovat.
                Niin, eihän se vaadi ku rahaa tiskiin...

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Jolli View Post
                  Kaikki kolme kerralla uusiksi niin tietää että kunnossa ovat.
                  X5/X6 tapauksessa olisin taipuvainen itsekin yhtymään tähän. Joka tapauksessa samalla päätermari ja EGR-termari vaihtoon. Laatikon lämmönvaihdin (sen termari) harvemmin vikaantuva ja 5-sarjassa sen vaihdolla ei ole oikein mitään yhteistä termareiden vaihdon kanssa. X5/X6 lämmönvaihdin sen sijaan on siinä puhallinkotelon alapuolella, eli nopeampi vaihtaa termariremontin yhteydessä ja erillinen termostaatti saatavilla. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Sgtpm2013
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 36
                    • Helsinki

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    X5/X6 tapauksessa olisin taipuvainen itsekin yhtymään tähän. Joka tapauksessa samalla päätermari ja EGR-termari vaihtoon. Laatikon lämmönvaihdin (sen termari) harvemmin vikaantuva ja 5-sarjassa sen vaihdolla ei ole oikein mitään yhteistä termareiden vaihdon kanssa. X5/X6 lämmönvaihdin sen sijaan on siinä puhallinkotelon alapuolella, eli nopeampi vaihtaa termariremontin yhteydessä ja erillinen termostaatti saatavilla. KLIK
                    Eli tarkoittanet, että X6 ollessa kyseessä, tuo automaattivaihteiston lämmönvaihtimen termarin uusinta olisi syytä teettää myös? Osaatko sanoa hintaa tuolle osalle? Onko työläs vaihtaa?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by Sgtpm2013 View Post
                      Eli tarkoittanet, että X6 ollessa kyseessä, tuo automaattivaihteiston lämmönvaihtimen termarin uusinta olisi syytä teettää myös? Osaatko sanoa hintaa tuolle osalle? Onko työläs vaihtaa?
                      Tarkoitin X5/X6, koska noissa rakenne on samanlainen ja poikkeaa 5-sarjasta laatikon lämmönvaihtimen ja sen sijainnin osalta. (Huomasin kyllä, että sinulla on X6.)

                      Kysäise vaikka "Rahu":lta tarjous koko operaatiosta osineen. Jos ajattelit itse värkätä, niin tilaa kaikki osat Pielmeierilta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Aceishigh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 292

                        Itsellänikään ei nouse lämmöt reilun kymmenen asteen pakkasilla kuin max 65 asteeseen eli onko päätermarin vaihto edessä? EGR vaihdettu viime vuonna.
                        Old golfers never die, they only lose their balls.

                        BMW 740d xDrive (06/2014).

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          Originally posted by Aceishigh View Post
                          Itsellänikään ei nouse lämmöt reilun kymmenen asteen pakkasilla kuin max 65 asteeseen eli onko päätermarin vaihto edessä? EGR vaihdettu viime vuonna.
                          Kyllä, päätermari vaihtoon!
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1575

                            näköjään täälläkin taas termari jumppaa. 7kk piti tällä kertaa, nyt ei -15 kelillä nouse lämmöt kuin 83 huiteille. 400km nyt ajettu ilman pysähdyksiä.

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              No itse en ryhtyisi vielä toimenpiteisiin jos yli 80 lämpeää..
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1575

                                joo ei tuo toimenpiteitä aiheuta, kunhan valitin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎