Joo siis totta on, että samaa laaduttomuutta ilmenee muutenkin koko E60/E61 mallisarjan tietyissä ratkaisuissa. Touring mallin panorama kattoluukku on yksi hyvä esimerkki. Halvoilla muovisilla osilla toteutettu mekanismi on katastrofi, puhumattakaan sisään vuotavasta vedestä, joka tuhoaa ohjainlaitteet. Tosin varsinaiseen tekniikkaan liittyviä ongelmia on silti tainnut olla enemmän dieselmalleissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Eipäs nyt ruveta taas väitteleen bensa vs diesel.Dieselissä on enemmän vikoja, mutta niitä on myös enemmän, eli vika kuva voi helposti vääristyä. Odotelkaa nyt vain näitä uusia hienoja suorasuihku bensakoneita ym kun ne alkavat oleen 4-7 vuoden iässä. Kaikki uudet autot ovat laadullisesti heikkenemään päin, eihän toyotallakaan ennen ole pahemmin takasinkutsuja ollut...
Tää lämpö ongelma on jännä juttu siinä mielessä että ei vanhemmissa(E46,E39) näin paljo oo ollu termari vikoja, tosin niissä kaikkissa ei EGR termaria olekkaan mutta kuitenkin.Last edited by Lallevihtinen; 07-02-2010, 12:57.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostTää lämpö ongelma on jännä juttu siinä mielessä että ei vanhemmissa(E46,E39) näin paljo oo ollu termari vikoja, tosin niissä kaikkissa ei EGR termaria olekkaan mutta kuitenkin.
Joka tapauksessa osat ovat edelleen samat, mitään kehitystä ei ole tapahtunut. On erittäin suuri todennäköisyys joutua termostaattirumbaan taas ensi talvena vaikka nyt vaihtaisi kaikki 3.---
Comment
-
-
Suurin ongelmahan tässä taitaa olla takimmaisena se , että auto on kulutushyödyke muualla maailmassa omaten "jonkin" verran pienemmän elinkaaren kuin suomessa.
Täällä kekkoslandiassa auto maksaa uutena kohtuupaljon ja sen suotaisiin jopa kestävän vuoden tai pari jotta edes saa sen maksettua ennen sen lahoamista alle.
Suunnitteluporukka ei vain ota tätä suomen erityisvaatimusta huomioon...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostOdotelkaa nyt vain näitä uusia hienoja suorasuihku bensakoneita ym kun ne alkavat oleen 4-7 vuoden iässä.Tosin vapari bensakoneissa sentään on rikkoontuvia osia teoriassa vähemmän. Tiedä sitten miten kestäväksi malliksi osoittautuu turbokoneiset kuten 335i ja sen jälkeen tulleet uusimmat bensaturbot.
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostKauhulla odotan, osoittautuvatko yhtä pommeiksi kuin dieselit.Tosin vapari bensakoneissa sentään on rikkoontuvia osia teoriassa vähemmän. Tiedä sitten miten kestäväksi malliksi osoittautuu turbokoneiset kuten 335i ja sen jälkeen tulleet uusimmat bensaturbot.
Mikäs raadin mielestä olisi järkivalinta seuraavaksi autoksi kun tuota uusi koppaista pitää vielä muutama vuosi odottaa jotta hinnat on järkevällä tasolla.
Laiskempaan en ainakaan vaihda (272\580nm)
Mielessä on E61 535d LCI m-sport mutta bensakone voisi olla myös oiva vaihtoehto,ei tainnut yhtään turbo bensaa olla saatavana E61:een ?
Kun tänään kun sain seiskan tulille niin olipas se kasin ääni vaan nannaa korville..kun vertaa näihin "traktoreihin".
Sen verran oman auton vikaherkkyydestä että monikerroin on laatu parempaa kuin ex E39:ssä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Jos EGR-termostaatin kanssa ei halua takuta niin eikös näihin kaikkiin M57N koneisiin voi asentaa putken ilman jäähdytystä (tällainen putki vakiona esim. 330d manuaali M57N) ja tulpata pari vesiletkua jolla pääsee eroon koko keksinnöstä. Vai onko tälle joku este? Ex.330d 2004 M57N manuaali lämpeni ainakin hyvin tuollaisena...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Bensa kuutosissa ei ole lämmönvaihdinta automaattilaatikossa, kasikoneessa on sama loota ainaki 530d:n kanssa, siitä johtuu nuo lämpöongelmat. Häätyy sen verran laadusta sanoa, ei hirveästi voi kehua.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJälleen reippaasti offtopic
Mikäs raadin mielestä olisi järkivalinta seuraavaksi autoksi kun tuota uusi koppaista pitää vielä muutama vuosi odottaa jotta hinnat on järkevällä tasolla.
Laiskempaan en ainakaan vaihda (272\580nm)
Mielessä on E61 535d LCI m-sport mutta bensakone voisi olla myös oiva vaihtoehto,ei tainnut yhtään turbo bensaa olla saatavana E61:een ?
Kun tänään kun sain seiskan tulille niin olipas se kasin ääni vaan nannaa korville..kun vertaa näihin "traktoreihin".
Sen verran oman auton vikaherkkyydestä että monikerroin on laatu parempaa kuin ex E39:ssä.
Comment
-
-
Originally posted by Zao View PostVaihdoin kans itse egr termarin muutama viikko sitten, tilasin termarin käyttikseltä ja sieltä tuli tiiviste automaattisesti, koko termarin vaihtoon meni ehkä vartti. Joskus vastustaa, tällä kertaa ei.. Tuossa kuvassa on avattava klemmari jota minulla ei ole? http://static.bmwfans.info/images/epc/NDgyMjdfcA==.png
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostJos bensa käy niin ehdottaisin LCI 530i mallia 272hv koneella. Kyytiä löytyy ja ainakin ilmoitetut kulutuslukemat on naurettavan pieniä. Euroopassa ei jostain syystä ole saanut E6x keulalle bensa turboa.
Niin tai odottelee rauhassa kunnes F10 535i tulee markkinoille uutena/käytettynä
EDIT: OTBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Marssit sinne tiskille ja sanot että jos asiaa ei saada kuntoon hoidetaan homma sitten tehtaan kautta käskytettynä. Ei ne huoltomiehet päätä että meneekö osa takuuseen vai ei. Jos jossain osassa epäillään vikaa takuuaikana niin periaatteessa pitäisi kysyä tehtaalta lupa että voidaanko osa vaihtaa.
Tosin tällaisissa selvissä tapauksissa tuokin on turhaa.
Kiitos Major D:lle edellä olevasta kannustuksesta.
Laitoin mailia merkkiliikkeelle että autossa takuuta jäljellä laittakaa auto kuntoon. Soittivat kohta että kaikki kolme vaihdetaan, päätermari, EGR-termari ja vaih.lämmönvaihdin. Sovittiin korj.aika ja olin jo menossa sinne kun soitettiin että vaih. lämmönvaihdinta ei olla saatu. Homma peruttiin ja äsken huolto-neuvoja soitti, että lämmönvaihdin on tullut. Käytiin sorvaamaan as.aikaa niin lopuksi kaveri sanoi:pikkuinen byrokraattinen juttu, tämä ei ole takuu-asia.
Väitti että autossa ei välttämättä ole vikaa, vaan kaikki johtuu kovasta pakkasesta. sanoi joihinkin E60 sarjan autoihin on vaihdettu kaikki ed.mainitut osat ja lämpö on noussut jonkin asteen mutta ei pysy silti 90 tietämillä kovassa pakkasessa. Viittasin kokemuksiin täältä- ei huomioinut ollenkaan sitä.
Pyysin dokumenttina sitä ed.mainittua osien vaihtoa ja että se ei auttanut. Ei voi antaa... höpö höpö juttua sieltä tuli.
Kuinka menetellä jatkossa. Mieli tekisi saada auto kuntoon.
Onko yht.tietoja tehtaalle. Olen maahantuojalle joskus laittanut joitain kyselyjä niin aina vastaus tulee merkkiliikken kautta. Eli jos laitan maahantuojalle dokumentin asioista niin epäilen sen jäävän siihen?
Comment
-
-
[Quote = b mutteri kasa, 1920830] [B] OT [/ b]
Niin Tai odottelee rauhassa Kunnes F10 535i TULEE markkinoille Uutena / käytettynä
EDIT: OT [/ quote]
OT..JATKUU
Tämä voisi olla ratkaisu mutta tulee tuohon nykyiseen niin paljon kilsoja F10:ä odotellessa että hermot menee..pakko joku vaihtaa tuossa välissä.Ja siinäkin pitää tieten jättä eka vuosikerrta suosiolla väliin..ja käytetyn joutuu ostaa jos ei lotossa taphdu mitään.
Vaimo jo ehdotti tuota uuskoppasta X5:sta mutta ei oikeen lämpee ihan kympillä vielä semmoseen ja taitaa maksaakin vielä omaisuuden..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by otrim View PostVäitti että autossa ei välttämättä ole vikaa, vaan kaikki johtuu kovasta pakkasesta. sanoi joihinkin E60 sarjan autoihin on vaihdettu kaikki ed.mainitut osat ja lämpö on noussut jonkin asteen mutta ei pysy silti 90 tietämillä kovassa pakkasessa. Viittasin kokemuksiin täältä- ei huomioinut ollenkaan sitä.
Pyysin dokumenttina sitä ed.mainittua osien vaihtoa ja että se ei auttanut. Ei voi antaa... höpö höpö juttua sieltä tuli.
Kuinka menetellä jatkossa. Mieli tekisi saada auto kuntoon.
Onko yht.tietoja tehtaalle. Olen maahantuojalle joskus laittanut joitain kyselyjä niin aina vastaus tulee merkkiliikken kautta. Eli jos laitan maahantuojalle dokumentin asioista niin epäilen sen jäävän siihen?
No vaikka pakkasta on -22 C niin silti lämmöt heti termareiden vaihdon jälkeen pysyy 85-93 C.
Jos vikaa on, ei auta vaikka olisi vain -5 C niin lämmöt voivat pysyä välillä 50 - 70 C.
Ei kun soittorumbaa päälle muihin merkkiliikkeisiin ja maahantuojalle. Takuuasia ihan selvästi.
Ongelma johtunee huonolaatuisista termareista.F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by veku View Postuuskoppasta X5:sta mutta ei oikeen lämpee ihan kympillä vielä semmoseen ja taitaa maksaakin vielä omaisuuden..---
Comment
-
Comment