Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10035
    • KVLA

    Originally posted by e46touring View Post
    Jep kuten Clavurion kirjoitti taisi ehkä olla VÄÄRÄ ohjelma lukon poistoon.
    Pääsääntöisesti näissä E60/61 EI auta tuo sulakkeen/ jännitteen pois käyttö vikakoodien nollaukseen toisin kuin E39 /E53 jne. vanhemmat.

    Olisikohan kuitenkin viisainta etsiä se kaveri jolla on DIS tai ISTA käytössä ja saisi tuon lukkotilan avattua, vikakoodit poistettua ja Webaston mahdollisesti tulille ?
    No voin olla ton ohjelman kanssa väärässäkin (toden näköisesti olenkin),kuten jo Clavullekkin vastasin.Eli voi se olla DISsikin.Seurailin vaan toimenpidettä "takavasemmalta".

    Keskiviikkona autoon laitetaan kuitenkin jo hankittu uusi "Retrokit-sarjan" OEM Weba.Vanha lähtee myyntiin,joko viallisena tai korjattuna (mahdollinen kortin lukitus avattuna) + muut ylimääräiseksi jäävät retron asennusosat.Ei tarvi vähään aikaan korttivikoja tms. mietiskellä.
    Last edited by Heguli 31; 06-01-2014, 15:53.

    Comment

    • jp_olli
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 101
      • Kalajoki

      Originally posted by exautisti View Post
      E60 korjattujen korttejen kanssa on vähän niin ja näin,koska ne saattaa testerissä näyttää toimivilta. Tosi paljon ollut lämpötila riippuvaisia vikoja jotka ei sitten pakkasella toimikkaan. E39:ssä ei tällaisia vikoja juurikaan ole vaan käytännössä kaikki on selviä komponentti vikoja ja siten helpompi korjata.
      Riippuu miten on yritetty korjata. Kaikkia ei toki voi pelastaa, mutta suurin osa tulee kuntoon. Kylmäspray ja lämmitintesteri on hyviä työvälineitä vianhakuun.
      Autoelektroniikan huoltoa
      Teho-optimointeja
      Varaosia pikselikorjauksiin
      www.sercap.fi
      044-0760422

      Comment

      • ilkka_83_
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 8
        • Oulu

        luin miljuuna sivua mutta kysytäänpä nyt selvennykseksi.
        Auto 545 e60 -04

        Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi. Vin koodi listalta löytyy.

        64_1327 Auxiliary heating
        64_1389 TRANSMITTER F AUXIL.HEATING REMOTE CTRL
        64_1351 FUEL SUPPLY/PUMP/TUBING

        Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.

        Kiitos vastauksista
        Bmw e60 545i -04
        Mb e 320cdi -03
        Chevrolet Camaro -70 RS BB 402

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10035
          • KVLA

          Nyt Weba (uuden) vaihdon jälkeen tietenkin toimii hienosti,mutta ei kuitenkaan lämmitä kuin sisätilat.Vaikka merkkarilla kertoivat aiemmin,että lämmittäisi myös moottorin.Että olisi muka joku pohjoisen versio.Tänään aamulla Weba tuhisi testimielessä n.20min ja sen jälkeen koneen lämmöt salavalikon mukaan +5c.Eli sama kuin ulkolämpötila.Joten vastuksen asennukseen tässä itsekkin joutuu.

          Alkuperäiseen Clavurionin postaukseen liittyen: Pyöriikö tuo auton oma kiertovesipumppu tällä Webastokäytöllä (esilämmityksessä) missään vaiheessa?Entä silloin kun vastus on asennettu johtoihin?Vai onko veden kierrätys moottorissakin ainoastaan tuon Weban oman pumpun varassa?

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            On ja vaikka minä voin tehdä.

            Originally posted by ilkka_83_ View Post
            luin miljuuna sivua mutta kysytäänpä nyt selvennykseksi.
            Auto 545 e60 -04

            Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi. Vin koodi listalta löytyy.

            64_1327 Auxiliary heating
            64_1389 TRANSMITTER F AUXIL.HEATING REMOTE CTRL
            64_1351 FUEL SUPPLY/PUMP/TUBING

            Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.

            Kiitos vastauksista
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9156
              • Oulu

              Originally posted by ilkka_83_ View Post
              Auto 545 e60 -04

              Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi.

              Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.
              Osaluettelon letkukaavioiden mukaan toimintaperiaate vaikuttaa samanlaiselta kuin 530d, joten pitäisi toimia samalla vastusmodilla.

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Alkuperäiseen Clavurionin postaukseen liittyen: Pyöriikö tuo auton oma kiertovesipumppu tällä Webastokäytöllä (esilämmityksessä) missään vaiheessa?Entä silloin kun vastus on asennettu johtoihin?Vai onko veden kierrätys moottorissakin ainoastaan tuon Weban oman pumpun varassa?
              Ei ole tullut pantua merkille, onko lisävesipumppu toiminnassa. Normaalisti Webasto-käytössä se yrittäisi pukata nestettä suljettua vaihtoventtiiliä vasten. Kyllä se Weban oma vesipumppu riittää nestekiertoon. Toki tuli mieleen pieni evoluutioversio tähän modiin, jos se vesipumppu ei ole aktiivinen Webasto-käytössä. Eli vaihdetaan vaihtoventtiilille normaalisti menevä syöttö tuolle lisävesipumpulle (diodit syötölle Webalta ja IHKA:lta). Näin vastusta ei tarvita ja lisävesipumppukin pyörii.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10035
                • KVLA

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ei ole tullut pantua merkille, onko lisävesipumppu toiminnassa. Normaalisti Webasto-käytössä se yrittäisi pukata nestettä suljettua vaihtoventtiiliä vasten. Kyllä se Weban oma vesipumppu riittää nestekiertoon. Toki tuli mieleen pieni evoluutioversio tähän modiin, jos se vesipumppu ei ole aktiivinen Webasto-käytössä. Eli vaihdetaan vaihtoventtiilille normaalisti menevä syöttö tuolle lisävesipumpulle (diodit syötölle Webalta ja IHKA:lta). Näin vastusta ei tarvita ja lisävesipumppukin pyörii.
                Ok.Laatikoita hunkaillessa löytyi tuollainen alumiinirunkoinen 15ohm "teollisuusvastus".Wattiarvosta ei saa selvää.Epäselvästä tekstistä voisi tulkita 50W.Uskaltaako tuollaisella kokeilla alkuperäis ohjeen mukaisesti huijata systeemiä?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ok.Laatikoita hunkaillessa löytyi tuollainen alumiinirunkoinen 15ohm "teollisuusvastus".Wattiarvosta ei saa selvää.Epäselvästä tekstistä voisi tulkita 50W.Uskaltaako tuollaisella kokeilla alkuperäis ohjeen mukaisesti huijata systeemiä?
                  Pitäis toimia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10035
                    • KVLA

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Pitäis toimia.
                    Thank´s,sitten se laitetaan.

                    Comment

                    • TuusBim
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 125
                      • Tuusula

                      Rupeaa pukkaa hieman ongelmaa -09 530xd touring:n webaston kanssa. Alunperin Saksasta tuotuna weba lukossa ja vesipumppu sökö, toimi viime talven siten, että jäi aina kolmannella yrityksellä päälle, kaksi ekaa antoi vaihtelevasti "ei syty" vikakoodia.
                      Viime syksynä vaihdettiin poltin ja hehku, jonka jälkeen ei jäänyt enää edes kolmannella päälle eikä jättänyt vikakoodia. Ensimmäinen yritys yleensä hieman pidempi eli noin 5min ja sen jälkeen pari minuuttia ja katkaisi aina suoraan palovaiheesta ilman jäähdytystä. Nyt ei jäänyt vikakoodia ja aina kun INPA:lla seuraili niin homma pelasi. Tästä ja aika alhaisista jännitteistä päättelin, että akku voisi olla finaalissa ja vaihdoin alkuperäisen AGM:n uuteen vastaavaan, mutta ei vaikutusta eikä vikakoodia edelleenkään.

                      Nyt sitten olen kokeillut, että weba jää päälle tappiin asti jos esim avaan & suljen ovet samalla kun käynnistän lämmityksen, mutta pelkällä weban kaukolla lämmittää vain noin 5 min. samoin jää päälle jos auto seisoo esim 2h ja ajastuksella pistää käyntiin, mutta ~8h työpäivän jälkeen ei jää ajastuksella. Mistä suunnasta kannattaa paikallistaa vikaa?
                      Q7 e-tron TDI -17
                      MB CLA 250e -21
                      E81 116i -09
                      Ex:
                      F60 Countryman S E ALL4 -17
                      F15 X5 30d -14
                      E70 X5 40d M Sport -12
                      F20 120da -13
                      E61 530xd -09
                      F11 520d -12
                      E60 520d -09

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        Originally posted by TuusBim View Post
                        Rupeaa pukkaa hieman ongelmaa -09 530xd touring:n webaston kanssa. Alunperin Saksasta tuotuna weba lukossa ja vesipumppu sökö, toimi viime talven siten, että jäi aina kolmannella yrityksellä päälle, kaksi ekaa antoi vaihtelevasti "ei syty" vikakoodia.
                        Viime syksynä vaihdettiin poltin ja hehku, jonka jälkeen ei jäänyt enää edes kolmannella päälle eikä jättänyt vikakoodia. Ensimmäinen yritys yleensä hieman pidempi eli noin 5min ja sen jälkeen pari minuuttia ja katkaisi aina suoraan palovaiheesta ilman jäähdytystä. Nyt ei jäänyt vikakoodia ja aina kun INPA:lla seuraili niin homma pelasi. Tästä ja aika alhaisista jännitteistä päättelin, että akku voisi olla finaalissa ja vaihdoin alkuperäisen AGM:n uuteen vastaavaan, mutta ei vaikutusta eikä vikakoodia edelleenkään.

                        Nyt sitten olen kokeillut, että weba jää päälle tappiin asti jos esim avaan & suljen ovet samalla kun käynnistän lämmityksen, mutta pelkällä weban kaukolla lämmittää vain noin 5 min. samoin jää päälle jos auto seisoo esim 2h ja ajastuksella pistää käyntiin, mutta ~8h työpäivän jälkeen ei jää ajastuksella. Mistä suunnasta kannattaa paikallistaa vikaa?

                        Aikasta varma kortti vika.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          Originally posted by exautisti View Post
                          Ei riitä tonni ja korttia ei erikseen mistään saa. Mulla on tuossa vielä tuo yksi käytetty vehjes jos kiinnostaa.

                          Juu...se vois kiinnostaakin periaatteessa, mutta myös siinä käytetyssä on käytetyn kamat sisällä ja mulla on korttivika...korttivian takia ei viitsis koko kamiinaa uusia, käytettyä ostaa käytetyn tilalle. Jos sait kiinni mitä tarkoitan :think
                          Kortin korjaus kuitenkin murto-osa edes tuon käytetyn hinnsta.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Rekkamauri View Post
                            Morjens!
                            Tämmöistä vaivaa mun webastossa: Kaukosäätimestä käyntiin...n.minuutin käynnin jälkeen weba tippuu kuin "tyhjäkäynnille" pakoputkesta tulee vain lämmintä pakokaasua ei kuumaa. Lämppärin kennolle menevä vesiletku kuuma paluuletku haalea. Ilmeisesti weban vesipumppu ei pumppaa kunnolla voisiko olla ilmavaivaa? Sisään puhaltaa kylmää.(selvähän tuo jos ei neste kierrä) Wetterillä eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiasta. Kannataisko ite ruveta roplaamaan(autossa europlus takuu voimassa)? Ex e46 eeberin kanssa taistelin nyrkit veressä 10 vuotta, tämä taitaa olla yhtä työläs tapaus. Auto on 11/08 530da alkup.weballa.
                            Kiittäen Mauri!
                            eipä mitään, luulin kirjoittaneeni privaviestin ;-(
                            Last edited by MajorDrake; 17-01-2014, 19:38.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10035
                              • KVLA

                              No tulipahan vastuspatentti laitettua.Weba toimii,joten puoliksi homma ainakin onnistui.Aamulla sitten näkee lämpeneekö kone.

                              Avasin vaan sitä johtosarjaa sen verran ylempää,että nipussa oli neljä eri ruskeaa johtoa.Yksi täysin ruskea ja loput väriraidoilla.Paksuin ruskea oli ruskea/keltainen.Mutta en uskaltanut katkaista johtoa,ennen kuin kurkkasin sieltä lokarin reiästä vesiventtiilille ja sain varmistuksen johtojen väristä.Ja harmaa/musta oli se toinen paksumpi johto,kuten alkuperäisessä ohjeessa lukikin.

                              Edit. Nyt myös moottorin lämmitys toimii.-20C ja vartin lämmityksellä moottorissa +15C.Sisätilat tuossa ajassa ei sitten vielä ehtinyt varmaan edes plussan puolelle.Tuulilasissakin vasta sellaiset kämmenen kokoiset aukot huurteessa.Puolituntinen varmasti riittäisi hyvin.Akku vaan tuntuu olevan melko huonossa hapessa.Eli nyt kun lämmitysajat pitenee,niin tehdasasenteinen akkukin menee vaihtoon.
                              Last edited by Heguli 31; 22-01-2014, 15:28.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10035
                                • KVLA

                                Mitenkäs tuo vaihteiston lämmönvaihtimen epäkunto vaikuttaa Webaston lämmitystehoon esilämmityksessä?Jos kerran viallinen lämmönvaihdin hidastaa moottorin lämpeämistä ajon aikana,niin hidastaako se myös Webaston "lämmitystehoa"?Tuli vaan mieleen.Onko kellään havaintoa tai faktaa.
                                Last edited by Heguli 31; 24-01-2014, 15:14.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎