Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...
Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.
Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?
Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?
Comment
-
-
Originally posted by Herkku View PostEli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Herkku View PostMites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?
Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Herkku View PostKyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...
Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.
Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?
Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuliko tämä ongelma tuon Webasto-modauksen jälkeen? Jos vaihtoventtiili on poistettu, niin miten letkutus on toteutettu?
Ja letkutuksien muuton tehty sivulla 73 löytyvän ensimmäisen viestin linkin mukaan.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnko tästä vikakoodia? Tuo moottorin toiminnan voi varmaan myös tuntea käteen. Tai taukolämmityksellä sen ainakin pitäisi pyöriä niin että moottori ei ole vieressä häiritsemässä...
Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.
Comment
-
-
En löytänyt etsimääni täältä vaikka sivuja on yli 80. Eli kyseessä E61 530 xDA LCI -07 tehdas webasto joka käy ja kukkuu kun autokin käy. Kaukosäädin (T95? Vain on ja off napit) on olemassa ja se on paritettu mutta se ei sammuta eikä käynnistä webaston missään olosuhteessa. Myöskin iDriven valikossa on vain taukotuuletus, ei lämmitys. Saako tuota jotenkin toimimaan ilman että moottori käy vai onko se jokin pelkkä kylmän sään lisäapuri jota ei ole tarkoitettu esilämmittämään? Kun auton sammuttaa se käy vielä muutaman minuutin aina. Ja aina kun auto käynnistyy alle 5 asteen lämpötiloissa lähtee käyntiin, paineli sitä kaukosäätimen on tai offia niin mitään ei tapahdu. Miksi tuo kaukosäädin jos ei sillä ei tee mitään?
Perus kysymys siis kuitenkin että saako tuon jotenkin toimimaan esilämmittimenä ja mistä pitäisi lähteä etsimään että mitä kaikkea pitää tehdä?Last edited by Cofy83; 22-01-2019, 06:52.
Comment
-
-
Originally posted by Herkku View PostVikakoodit on lukematta kun hermoni menetin ohjelmiston monimutkaisuuden vuoksi,pitänee ryhdistäytyä ja ottaa ohjelma haltuun,ellei joensuun alueelta kukaan huuda HEP ja auta miestä mäessä :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Cofy83 View PostEn löytänyt etsimääni täältä vaikka sivuja on yli 80. Eli kyseessä E61 530 xDA LCI -07 tehdas webasto joka käy ja kukkuu kun autokin käy. Kaukosäädin (T95? Vain on ja off napit) on olemassa ja se on paritettu mutta se ei sammuta eikä käynnistä webaston missään olosuhteessa. Myöskin iDriven valikossa on vain taukotuuletus, ei lämmitys. Saako tuota jotenkin toimimaan ilman että moottori käy vai onko se jokin pelkkä kylmän sään lisäapuri jota ei ole tarkoitettu esilämmittämään? Kun auton sammuttaa se käy vielä muutaman minuutin aina. Ja aina kun auto käynnistyy alle 5 asteen lämpötiloissa lähtee käyntiin, paineli sitä kaukosäätimen on tai offia niin mitään ei tapahdu. Miksi tuo kaukosäädin jos ei sillä ei tee mitään?
Perus kysymys siis kuitenkin että saako tuon jotenkin toimimaan esilämmittimenä ja mistä pitäisi lähteä etsimään että mitä kaikkea pitää tehdä?E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostSinulla on ajonaikainen webasto. Sen kyllä pystyy muuttamaan esilämmittäväksi: kiertovesipumpun, vastuksen lisäyksen webastoon ja ohjelmointia.
Kun miksi sellainen on jos moottorin käydessäkään sillä ei saa kiinni tai päälle sitä webastoa, hauskoja vesseleitä noi saksalaiset insinöörit..
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostSinulla on ajonaikainen webasto. Sen kyllä pystyy muuttamaan esilämmittäväksi: kiertovesipumpun, vastuksen lisäyksen webastoon ja ohjelmointia.
Vai olisiko helpointa iskeä joku oikea webasto tai eberi siihen tilalle ja pitääkö silloin koodata jotain?
Comment
-
-
Oisko se kaukosäädin taukotuuletusta varten,eli kesähelteillä voit kaukosäätimestä napata sisätilan tuuletuksen päälle ennen ajoonlähtöä.
Itsellä on esilämmittävä webasto kaukosäädöllä.Säätimestä voin valita haluanko esilämmittää taikka tuulettaa.
Originally posted by Cofy83 View PostOlis kiva tietää mikä funktio tolla kaukosäätimellä on :think
Kun miksi sellainen on jos moottorin käydessäkään sillä ei saa kiinni tai päälle sitä webastoa, hauskoja vesseleitä noi saksalaiset insinöörit..
Comment
-
Comment