Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 276
    • Jämsä

    Originally posted by pyroz View Post
    Liittyykö nyt siihen mitä muistelen E9x puolelta lukeneeni N53 moottorisista, että jos esilämmittää konetta niin startissa lähtee sähköflekti huutamaan kun auto ihmettelee että mitäs nämä tälläiset lämpötilat on? En muista oliko tuohon ratkaisua. Kokeile hakea E9x puolelta tuosta
    Sieltähän löytyikin enemmän aiheesta, kiitoksia vinkistä. Moottorin ohjauksen ominaisuus...
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • Herkku
      Newbiemmer
      • Jul 2018
      • 9
      • Ylämylly

      Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...

      Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.

      Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
      Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
      Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?

      Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        Originally posted by Herkku View Post
        Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen.
        Lienee tarpeeton tiedustelu, mutta onhan auton lämmönpyynti asetettu kuumimmalle asetukselle iDrivesta tai ilmastoinnin säädöistä?
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Herkku
          Newbiemmer
          • Jul 2018
          • 9
          • Ylämylly

          Originally posted by JaniLap View Post
          Lienee tarpeeton tiedustelu, mutta onhan auton lämmönpyynti asetettu kuumimmalle asetukselle iDrivesta tai ilmastoinnin säädöistä?
          Jep,täysillä on

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            Ed. ei mitn

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              Originally posted by Herkku View Post
              Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?
              Onko tästä vikakoodia? Tuo moottorin toiminnan voi varmaan myös tuntea käteen. Tai taukolämmityksellä sen ainakin pitäisi pyöriä niin että moottori ei ole vieressä häiritsemässä...

              Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                Originally posted by Herkku View Post
                Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...

                Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.

                Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
                Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
                Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?

                Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?
                Tuliko tämä ongelma tuon Webasto-modauksen jälkeen? Jos vaihtoventtiili on poistettu, niin miten letkutus on toteutettu?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Herkku
                  Newbiemmer
                  • Jul 2018
                  • 9
                  • Ylämylly

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Tuliko tämä ongelma tuon Webasto-modauksen jälkeen? Jos vaihtoventtiili on poistettu, niin miten letkutus on toteutettu?
                  Oli jo aikaisemmin,edellinen omistaja tehnyt vastus modauksen. Minä poistin sitten vaihtoventtiilin siinä toivossa että vika löytyisi siitä mutta ei ollut minkäänlaista vaikutusta.

                  Ja letkutuksien muuton tehty sivulla 73 löytyvän ensimmäisen viestin linkin mukaan.

                  Comment

                  • Herkku
                    Newbiemmer
                    • Jul 2018
                    • 9
                    • Ylämylly

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Onko tästä vikakoodia? Tuo moottorin toiminnan voi varmaan myös tuntea käteen. Tai taukolämmityksellä sen ainakin pitäisi pyöriä niin että moottori ei ole vieressä häiritsemässä...

                    Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.
                    Vikakoodit on lukematta kun hermoni menetin ohjelmiston monimutkaisuuden vuoksi,pitänee ryhdistäytyä ja ottaa ohjelma haltuun,ellei joensuun alueelta kukaan huuda HEP ja auta miestä mäessä :think

                    Comment

                    • Cofy83
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 13
                      • Järvenpää

                      En löytänyt etsimääni täältä vaikka sivuja on yli 80. Eli kyseessä E61 530 xDA LCI -07 tehdas webasto joka käy ja kukkuu kun autokin käy. Kaukosäädin (T95? Vain on ja off napit) on olemassa ja se on paritettu mutta se ei sammuta eikä käynnistä webaston missään olosuhteessa. Myöskin iDriven valikossa on vain taukotuuletus, ei lämmitys. Saako tuota jotenkin toimimaan ilman että moottori käy vai onko se jokin pelkkä kylmän sään lisäapuri jota ei ole tarkoitettu esilämmittämään? Kun auton sammuttaa se käy vielä muutaman minuutin aina. Ja aina kun auto käynnistyy alle 5 asteen lämpötiloissa lähtee käyntiin, paineli sitä kaukosäätimen on tai offia niin mitään ei tapahdu. Miksi tuo kaukosäädin jos ei sillä ei tee mitään?

                      Perus kysymys siis kuitenkin että saako tuon jotenkin toimimaan esilämmittimenä ja mistä pitäisi lähteä etsimään että mitä kaikkea pitää tehdä?
                      Last edited by Cofy83; 22-01-2019, 06:52.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Herkku View Post
                        Vikakoodit on lukematta kun hermoni menetin ohjelmiston monimutkaisuuden vuoksi,pitänee ryhdistäytyä ja ottaa ohjelma haltuun,ellei joensuun alueelta kukaan huuda HEP ja auta miestä mäessä :think
                        Multa onnistuu vikakoodienluku joensuussa. Laittele yksityisviestiä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          Originally posted by Cofy83 View Post
                          En löytänyt etsimääni täältä vaikka sivuja on yli 80. Eli kyseessä E61 530 xDA LCI -07 tehdas webasto joka käy ja kukkuu kun autokin käy. Kaukosäädin (T95? Vain on ja off napit) on olemassa ja se on paritettu mutta se ei sammuta eikä käynnistä webaston missään olosuhteessa. Myöskin iDriven valikossa on vain taukotuuletus, ei lämmitys. Saako tuota jotenkin toimimaan ilman että moottori käy vai onko se jokin pelkkä kylmän sään lisäapuri jota ei ole tarkoitettu esilämmittämään? Kun auton sammuttaa se käy vielä muutaman minuutin aina. Ja aina kun auto käynnistyy alle 5 asteen lämpötiloissa lähtee käyntiin, paineli sitä kaukosäätimen on tai offia niin mitään ei tapahdu. Miksi tuo kaukosäädin jos ei sillä ei tee mitään?

                          Perus kysymys siis kuitenkin että saako tuon jotenkin toimimaan esilämmittimenä ja mistä pitäisi lähteä etsimään että mitä kaikkea pitää tehdä?
                          Sinulla on ajonaikainen webasto. Sen kyllä pystyy muuttamaan esilämmittäväksi: kiertovesipumpun, vastuksen lisäyksen webastoon ja ohjelmointia.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • Cofy83
                            Newbiemmer
                            • Jan 2019
                            • 13
                            • Järvenpää

                            Originally posted by mr81 View Post
                            Sinulla on ajonaikainen webasto. Sen kyllä pystyy muuttamaan esilämmittäväksi: kiertovesipumpun, vastuksen lisäyksen webastoon ja ohjelmointia.
                            Olis kiva tietää mikä funktio tolla kaukosäätimellä on :think
                            Kun miksi sellainen on jos moottorin käydessäkään sillä ei saa kiinni tai päälle sitä webastoa, hauskoja vesseleitä noi saksalaiset insinöörit..

                            Comment

                            • Cofy83
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 13
                              • Järvenpää

                              Originally posted by mr81 View Post
                              Sinulla on ajonaikainen webasto. Sen kyllä pystyy muuttamaan esilämmittäväksi: kiertovesipumpun, vastuksen lisäyksen webastoon ja ohjelmointia.
                              Tekeekö sillä mitään vaikka sen muuttaisi? Nythän se sammuttaa itsensä tai ei lähde käyntiin jos on kylmempää kuin -22. Vai saako sen koodattua jotenkin että toimii kuinka kylmässä tahansa :think

                              Vai olisiko helpointa iskeä joku oikea webasto tai eberi siihen tilalle ja pitääkö silloin koodata jotain?

                              Comment

                              • Herkku
                                Newbiemmer
                                • Jul 2018
                                • 9
                                • Ylämylly

                                Oisko se kaukosäädin taukotuuletusta varten,eli kesähelteillä voit kaukosäätimestä napata sisätilan tuuletuksen päälle ennen ajoonlähtöä.

                                Itsellä on esilämmittävä webasto kaukosäädöllä.Säätimestä voin valita haluanko esilämmittää taikka tuulettaa.

                                Originally posted by Cofy83 View Post
                                Olis kiva tietää mikä funktio tolla kaukosäätimellä on :think
                                Kun miksi sellainen on jos moottorin käydessäkään sillä ei saa kiinni tai päälle sitä webastoa, hauskoja vesseleitä noi saksalaiset insinöörit..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎