Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toipi
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 9
    • Hämeenkyrö

    Originally posted by makkis View Post
    Ei saa ollenkaan yhteyttä webastoon, tarkista sulake ja webaston päästä liittimet.
    Sen jälkeen kortti korjaukseen.
    Nyt toimii webasto. Sieltä oli lähteny toinen pikaliittimistä irti. Varmaankin tärinästä, koska kynsi joka lukittee liittimen oli katkennu.
    Mutta mutta.. sielä oli kaikkiaan 7kpl liittimiä 5kiinni ja 2 vapaana. Mitäh ne 2muuta on?

    Comment

    • spottti
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 597
      • Valkeakoski

      Vaihtelin paloilmapuhaltimen uuteen. Muttei lähde polttamaan enää. Ekalla yrityksellä meinasi lähteä, mutta tuli vaan kauhea savutus(saattoi kyllä johtua siitä että käytin inpalla polttoainepumppua ennen käynnistystä polttoaineen saannin varmistamiseksi). Toisella kerralla ei savuttanut enää juurikaan.
      Loppujen lopuksi meni lukkoon. Vikakoodina inpalla "combustion air fan circuit fault" muistaakseni
      Olisiko esim polttoainelinjaan voinut jäädä ilmaa, ettei sen takia lähde päälle vai mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
      Tänään tarkoitus yrittää ilmata sekä polttoainelinja että vesikierto.
      Vaatiiko polttoainelinja alipainepumppua ilmaukseen, vai riittääkö että inpalla käyttää pumppua niin kauan että tulee pelkkää dieseliä putkesta?
      Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaisi neuvoa.
      F11 530DA X-drive M-sport -12
      Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        Originally posted by spottti View Post
        Vaatiiko polttoainelinja alipainepumppua ilmaukseen, vai riittääkö että inpalla käyttää pumppua niin kauan että tulee pelkkää dieseliä putkesta?
        Ei vaadi alipainetta ilmaukseen.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by spottti View Post
          Vaihtelin paloilmapuhaltimen uuteen. Muttei lähde polttamaan enää. Ekalla yrityksellä meinasi lähteä, mutta tuli vaan kauhea savutus(saattoi kyllä johtua siitä että käytin inpalla polttoainepumppua ennen käynnistystä polttoaineen saannin varmistamiseksi). Toisella kerralla ei savuttanut enää juurikaan.
          Loppujen lopuksi meni lukkoon. Vikakoodina inpalla "combustion air fan circuit fault" muistaakseni
          Olisiko esim polttoainelinjaan voinut jäädä ilmaa, ettei sen takia lähde päälle vai mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
          Tänään tarkoitus yrittää ilmata sekä polttoainelinja että vesikierto.
          Vaatiiko polttoainelinja alipainepumppua ilmaukseen, vai riittääkö että inpalla käyttää pumppua niin kauan että tulee pelkkää dieseliä putkesta?
          Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaisi neuvoa.

          Kortti rikki.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • spottti
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 597
            • Valkeakoski

            Originally posted by exautisti View Post
            Kortti rikki.
            Okei. Weba lähti kyllä taas pelittämään ilmauksen, ja sen jälkeisen lukon avaamisen jälkeen.
            Että liekö kortti menossa, ettei ole vielä täysin rikki. 3 vuotta sitten kortti käynyt korjauksessa, ettei sitten kauhean pitkäikäinen korjaus ollut. :think
            F11 530DA X-drive M-sport -12
            Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14438
              • Oulu

              Kortti vika lienee käsillä e65 webassa? Metering pump ja lock up koodia. Eikä ole pystynyt koodeja poistamaan ennen tätä päivää. Mutta inpalla kun pakko käynnistää, tulee vaan lock up samantien takasi. Polttoainepumppu ei puhu mitään vaikka pakotaa inpalla sitäkin.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • ate262
                BTCF Member
                • Jun 2016
                • 53
                • Karkkila

                Laitetaas tähän, kun on valmis topic..

                Potilas siis 520d pre-LCI E61 (jossa independent heating), joka antaa vikakoodia (carlylla luettuna):

                Embassy (KCAN: Status Air SH / ZH auxiliary water pump, 2EC)
                Code: 00E71D

                Autossa on webasto, mutta nähtävästi jälkiasenteinen ns. yleismalli, kun laite löytyy konehuoneesta vasemman etuvalon takaa. iDriven valikoista ei löydy mitään lisälämmittimeen viittaavaa, ja webastoa operoidaan kaukosäätimellä (carly näyttää myös, että "additional heater ECU not present"). Käytettäessä esilämmittää moottorin, ja puskee sisäänkin lämpöä jonkun verran - eli lienee jotenkin kytketty myös vesikiertoon? Webasto näyttäisi toimivan normaalisti kaikin puolin.

                Kysymys kuuluukin, että ellei tuo vikakoodi liity webastoon, niin mihinkäs sitten..?

                Seuraavat koodit löytyvät yleensä myös carlylla:

                K-CAN Physical bus error
                Code: 00E704

                Water valve left
                Code: 009C79

                Water valve right
                Code: 009C7A


                Nää koodit taitaa kaikki liittyä toisiinsa? Miten tässä pitäisi edetä?

                EDIT: "Independent heating" tarkoittaa ilmeisesti juurikin orkkiswebastoa, mutta tarkoitus oli siis kertoa että autosta löytyy lämppärin säädöt kuskille ja apukuskille erikseen.
                Last edited by ate262; 11-04-2018, 21:24.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6729
                  • PK-seutu

                  Originally posted by ate262 View Post
                  Laitetaas tähän, kun on valmis topic..

                  Potilas siis 520d pre-LCI E61 (jossa independent heating), joka antaa vikakoodia (carlylla luettuna):

                  Embassy (KCAN: Status Air SH / ZH auxiliary water pump, 2EC)
                  Code: 00E71D

                  Autossa on webasto, mutta nähtävästi jälkiasenteinen ns. yleismalli, kun laite löytyy konehuoneesta vasemman etuvalon takaa. iDriven valikoista ei löydy mitään lisälämmittimeen viittaavaa, ja webastoa operoidaan kaukosäätimellä (carly näyttää myös, että "additional heater ECU not present"). Käytettäessä esilämmittää moottorin, ja puskee sisäänkin lämpöä jonkun verran - eli lienee jotenkin kytketty myös vesikiertoon? Webasto näyttäisi toimivan normaalisti kaikin puolin.

                  Kysymys kuuluukin, että ellei tuo vikakoodi liity webastoon, niin mihinkäs sitten..?

                  Seuraavat koodit löytyvät yleensä myös carlylla:

                  K-CAN Physical bus error
                  Code: 00E704

                  Water valve left
                  Code: 009C79

                  Water valve right
                  Code: 009C7A


                  Nää koodit taitaa kaikki liittyä toisiinsa? Miten tässä pitäisi edetä?
                  Tuo Auxiliary water pump on lisä kiertovesipumppu, joka mahdollistaa mm. "rest" toiminnon auto sammutettuna. Lähes 100% näistä rikki ja kukaan ei viitsi korjata kun auto toimii ilmankin. Ilman REST:iä vaan.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • ate262
                    BTCF Member
                    • Jun 2016
                    • 53
                    • Karkkila

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Tuo Auxiliary water pump on lisä kiertovesipumppu, joka mahdollistaa mm. "rest" toiminnon auto sammutettuna. Lähes 100% näistä rikki ja kukaan ei viitsi korjata kun auto toimii ilmankin. Ilman REST:iä vaan.
                    Joo, tuo "rest" toiminto löytyykin. Kyseessä lienee siis oheisessa linkissä oleva osa nro. 6 "additional water pump" (varaosanro 64216917700):



                    Jos tuon jossain välissä uusisi, kun siltä tuntuu..

                    Comment

                    • BMWFW24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 276
                      • Jämsä

                      Ihan vaan varmistuksena. Toimiiko vastus-modi bensakoneisissa LCI malleissa. Tässä ketjussa ainakin oli joku kirjoittanut ongelmista bensakoneen kanssa vastuksen laiton jälkeen. Auto jota asia koskee on 525xi 2008 orggis webastolla.
                      ex. 316i e36 1991
                      ex. 318iS Coupe e36 1992
                      ex. 528iA Touring e39 1997
                      ex 316i e30 1990, vaimon
                      ex. X5 4.4i e53 2001
                      ex 316 e46 2003, vaimon
                      525iX e60 2008
                      Z4 e85 2003, vaimon​

                      Comment

                      • ranis
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 27
                        • Hollola

                        Minä poistin vesiventtiilistä yhden osan pari vuotta sitten jotta moottorikin rupesi lämpiämään. Haluaisin palauttaa vesiventtiilin alkuperäiseen tilaan jotta sisätilatkin lämpiäisi ja laittaa vastuksen tilalle. Tietääkö kukaan mikä vesiventtiilin osa oli kyseessä ja mistä sen voisi ostaa?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by ranis View Post
                          Minä poistin vesiventtiilistä yhden osan pari vuotta sitten jotta moottorikin rupesi lämpiämään. Haluaisin palauttaa vesiventtiilin alkuperäiseen tilaan jotta sisätilatkin lämpiäisi ja laittaa vastuksen tilalle. Tietääkö kukaan mikä vesiventtiilin osa oli kyseessä ja mistä sen voisi ostaa?
                          Ilmeisesti tarkoitat vaihtoventtiilin lautasen tiivistettä. Pelkkää tiivistettä ei saa erikseen, ainoastaan kokonaista vaihtoventtiiliä. Toki minultakin noita taitaa muutama löytyä miljoonalaarista.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • ranis
                            Newbiemmer
                            • Oct 2015
                            • 27
                            • Hollola

                            Tein tämän ohjeen mukaan: Irroita alaosa venttiilistä. Alaosan sisällä on ruskea muovinen holkki (Kuva 2). Huomaa holkin reunassa on reikä joka osoittaa letkun reikää kohti. Nosta holkki ylös sopivalla työkalulla. Hieman tiukka, mutta lähtee kyllä.
                            Holkin alla on sitten se kyseinen kartiotiiviste, joka lähtee nyt helposti irti.
                            Sitten kasaus käänteisessä järjestyksessä. Huomaa laittaessasi muoviholkkia takaisin että se on oikein päin ja holkin reikä osoittaa letkunreikää kohti.

                            Nyt sisätilat ovat kylmät ja haluaisin sen lämpimämmäksi moottorin lämmön kustannuksella. Millainen vastus olisi paras laittaa?
                            Voisin ostaa sinulta sen vesiventtili kartiotiivisteenosan jotta saisin sen vastuksen laitettua käyttöön

                            Comment

                            • MikaSS
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 202
                              • Kokkola

                              Omassa autossa (E60 523iA LCI m-sport) tehtaan Webasto ja nyt kun täräyttelin tulille kesän jälkeen huomasin et hörähtää eli noin minuutin verran ehkä päällä ja sen jälkeen sammuu. Epäilys kohdistuu tähän kiertovesipumppuun joka vissiin yleinen syy webaston toimimattomuuteen :think

                              Pysytyykö tuota jotenkin testaamaan ja varmistamaan että toimiikko? Niin ja mistä mahdollisesti uutta osaa tilalle? Vaihto ei näyttänyt kuitenkaan pahalta kun ottaa sisälokasuojan irti niin pumppu taitaakin jo näkyä siinä
                              nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                              Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                              Comment

                              • ranis
                                Newbiemmer
                                • Oct 2015
                                • 27
                                • Hollola

                                Minulla oli ihan samat oireet. Otin sisälokarin irti, laitoin Webaston päälle ja kokeilin kädellä lähteekö kiertovesipumppu käyntiin. Ei lähtenyt, joten ostin uuden ja Webasto rupesi laakista pelaamaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎