Onnistuneesti suoritettu modaus. Vartissa koneen lämmöt 17c --> 39c. Kabiinikin lämpeni. Kylmillä ilmoilla sitten näkee miten pelaa mutta hyvältä vaikuttaa.
Onko noilla vastuksilla joku elinaika, vai onko käytännössä ikuisia? Paikalla on 47ohm 25w tehovastus alumiinirungolla.
Lämpeni vartissa siten että ei ihan enää pystynyt sormissa piteleen..
Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
PTC auxiliary heaters Code: 009C53
Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code
Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.
Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.
Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?
Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
PTC auxiliary heaters Code: 009C53
Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code
Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.
Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.
Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?
Auto on 220tkm ajettu 10/2006 530da.
Oliko olosuhteet käynnistymiselle "otolliset" ?
Kylmä moottori, ulkolämpö alle +15/sisälämpö/lämmönpyynti riittävä, polttoainetta tankissa riittävästi (opiskelijavalo ei saa palaa).
Ei välttämättä ole vastaus ongelmiin, mutta jos kriteerit ei täyty, niin ei se ehjänäkään lähde tulille
Oliko olosuhteet käynnistymiselle "otolliset" ?
Kylmä moottori, ulkolämpö alle +15/sisälämpö/lämmönpyynti riittävä, polttoainetta tankissa riittävästi (opiskelijavalo ei saa palaa).
Ei välttämättä ole vastaus ongelmiin, mutta jos kriteerit ei täyty, niin ei se ehjänäkään lähde tulille
Moottori ei ollut ihan kylmä, n. 20km ajoa tuli alle. Ulkolämpö +6°C. Lämmönpyynti sisälle +24°C. Opiskelija-ajat takana. Niin hyvässä kuin pahassa. Pitää koittaa huomenaamusta varmasti otollisilla olosuhteilla. Nyt yöksi latoin laturiin siltä varalta että akun varaus voisi tilanteeseen mitenkää vaikuttaa.
Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
PTC auxiliary heaters Code: 009C53
Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code
Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.
Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.
Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?
Auto on 220tkm ajettu 10/2006 530da.
Koodasithan sen lämmönsäädin paneelin vaihdon jälkeen?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Koodasithan sen lämmönsäädin paneelin vaihdon jälkeen?
Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.
Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.
Oulussa homma hoituu ainakin nimimerkeiltä Clavurion ja Kissvesala.
Oulussa homma hoituu ainakin nimimerkeiltä Clavurion ja Kissvesala.
Kiitos vinkeistä.
Voisikohan tuo koodaamattomuus selittää noita vikakoodeja vai onko ne vielä mahdollisesti aitoja erillisiä vikoja? ..selvinnee koodauksen jälkeen viimeistään, ropleema vaan kun en saa autoa ouluun muutamaan viikoon ja käytettynä ostetun ohjauspaneelin "takuu" taisi olla vain kaksi viikkoa.. No ei puhuta isoista rahoista mutta toisaalta en viallisellakaan paneelilla mitään tee..
Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.
Koodaus onnistuu esim. NCS Expertillä. Näissä melkein kaikki yksiköt pitää koodata kun niitä vaihtaa. Varustevaihtoehtoja on paljon eikä BMW ole halunnut tehdä jokaiselle varusteelle omaa versiota, joten koodauksella saadaa toimintaan. Tuossa edellä tulikin jo kaksi foorumilaista Oulusta, joilla koodaus onnistuu. Jos tuo paneeli on autosta, jossa ei ollut webastoa, niin eihän se toimi.
Kiitos vinkeistä.
Voisikohan tuo koodaamattomuus selittää noita vikakoodeja vai onko ne vielä mahdollisesti aitoja erillisiä vikoja? ..selvinnee koodauksen jälkeen viimeistään, ropleema vaan kun en saa autoa ouluun muutamaan viikoon ja vaihto-osa ostetun ohjauspaneelin "takuu" taisi olla n. viikkoa.. No ei puhuta isoista rahoista mutta toisaalta en viallisellakaan paneelilla mitään tee..
Webaston vesipumpulla tuli tunnit täyteen.
Mistä olette noita tilannu, kotimaisista kaupoista katselin niin oli hinnat 150€ paikkeilla.
Muistan että oon joskus nähnyt puhetta 80€ hinnoistakin.
Webaston vesipumpulla tuli tunnit täyteen.
Mistä olette noita tilannu, kotimaisista kaupoista katselin niin oli hinnat 150€ paikkeilla.
Muistan että oon joskus nähnyt puhetta 80€ hinnoistakin.
Omaani hain Motonetistä. Perus pumppu on sama kuin monessa mallissa kiertovesipumput. Pumpun letkulähdöt vaan lähtee vähän eri suuntaan. Vanhasta Webaston pumpusta on kuitenkin helppo irroittaa se pääty ja vaihtaa uuteen.
Tuotenumero: 30-9210
Kuvassa uuteen pumppuun ruuvattu vanhat letkulähdöt:
Omaani hain Motonetistä. Perus pumppu on sama kuin monessa mallissa kiertovesipumput. Pumpun letkulähdöt vaan lähtee vähän eri suuntaan. Vanhasta Webaston pumpusta on kuitenkin helppo irroittaa se pääty ja vaihtaa uuteen.
Tuotenumero: 30-9210
Kuvassa uuteen pumppuun ruuvattu vanhat letkulähdöt:
Kuva pumpusta
Uskaltaako sitä itse asentaa ja juottaa tuon vastuksen piuhojen väliin vai vienkö paikalliselle pajalle?
Minulla ei ole mitään laitteita, jos tuon jälkeen pitää nollata vikakoodeja!
Eli olisiko kellään kuvia tai videota tuosta vastuksen asennuksesta? Jäi vielä epäselväksi miten se vastus käytännössä laitetaan piuhojen väliin. Pitääkö akunkenkä irroittaa asennuksen ajaksi, vai miten?
Täällä Kokkolassa olen löytänyt vasta yhden pienen korjamon, jossa kaveri suostui vastuksen asentamaan. Hän on bmw harrastaja ja ruuvannut paljon bmw autoja. Hän ei kuitenkaan ollut koskaan tehnyt tuommoista muutosta e61 autoon.
Toivottavasti joku osais auttaa, talvi on tullossa!
Comment