Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maestro
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 14
    • Savonlinna

    Hieman vaan arveluttaa kun tuossa lukee vaan tuo M57 ja M57N. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuossa omassa autossa moottorin tyyppi on M54....??
    525d touring -06

    Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      M54 = bensakuutonen
      M57N = dieselkuutonen

      Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.

      Tuosta osakuvasta etsit vastaavuuden pakosarjalle eli osa 1: KLIK. Suositellaan juuri tuota enkkulasta saatavaa tarvikeosaa valurautaisena. Jossei sarjan mukana tule uusia tiivisteitä ja kuparimuttereita, ne pitää hankkia uudet eli osat 2, 3 ja 5 samasta kuvasta. Kuparimutteireihin vielä kuparipastaa.

      Virallinen ohje on vaihtaa alakautta, turbo pois jne. mutta onpa niitä kuulemma vaihdettu ahtaasti ilman isompaa purkamista.

      Mahtuuko vaihtamaan yläkautta E6x:ssä ilman venttilikopan irroitusta? Siinä olis toinen lisähuoltokohde eli venttilikopan tiiviste menis samaan syssyyn uusiksi. Suuttimet pitää vaan irrottaa.

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        Mahtuu vaihtamaan yläkautta. Käjet saattaa olla verillä,mutta kyllä se sieltä tulee

        Edit. Siis irroittamatta mitään muutakuin ilmansuodatin kotelon/suodattimen moottorista.
        E61 M-sport

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          Originally posted by MNi View Post
          M54 = bensakuutonen
          M57N = dieselkuutonen

          Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.
          Eikai lohko ole sama, moottorin tilavuuskin on eri.
          LCI mallissa on sama moottori, eri imusarja (läpätön) 525d:ssä,
          erona suuttimet ja automaatti-aski...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            Hyvä tieto, selviäishän tietty osanumeroita katsomalla, muistikuva vaan oli että 525d ja 530d pre-LCI E6x olis ollu ~3.0 litran iskutilavuudella.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              Originally posted by atte.o View Post
              Mahtuu vaihtamaan yläkautta. Käjet saattaa olla verillä,mutta kyllä se sieltä tulee

              Edit. Siis irroittamatta mitään muutakuin ilmansuodatin kotelon/suodattimen moottorista.
              Juuri näin, tästäkin on täällä ollut juttua vaikka kuinka.
              paineilmaräikkä on ihan must tuossa hommassa. Muuten homma pala kakkua.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Maestro
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 14
                • Savonlinna

                Originally posted by MNi View Post
                M54 = bensakuutonen
                M57N = dieselkuutonen

                Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.

                Tuosta osakuvasta etsit vastaavuuden pakosarjalle eli osa 1: KLIK. Suositellaan juuri tuota enkkulasta saatavaa tarvikeosaa valurautaisena. Jossei sarjan mukana tule uusia tiivisteitä ja kuparimuttereita, ne pitää hankkia uudet eli osat 2, 3 ja 5 samasta kuvasta. Kuparimutteireihin vielä kuparipastaa.

                Virallinen ohje on vaihtaa alakautta, turbo pois jne. mutta onpa niitä kuulemma vaihdettu ahtaasti ilman isompaa purkamista.

                Mahtuuko vaihtamaan yläkautta E6x:ssä ilman venttilikopan irroitusta? Siinä olis toinen lisähuoltokohde eli venttilikopan tiiviste menis samaan syssyyn uusiksi. Suuttimet pitää vaan irrottaa.
                Kiitos selvennyksestä. Eipä taaskaan olis pitäny mennä luottamaan tuohon Wikipediaan...

                Eli silloinhan se lähtee pakosarja engelsmanneilta tilaukseen!
                525d touring -06

                Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  Katso RealOEM:stä tai vastaavasta oman pirssisi pakosarjan osanumero ja etsi sillä.

                  Muista myös tiivisteet turbo-pakosarja (1 kpl) ja pakosarja-lohko (3 kpl, kaksi reikää per tiivari) väleihin sekä uudet kuparimutterit. Jokusen pinnapultinkin paranoidi ottaisi varuiksi.

                  Comment

                  • tovayryn
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 464
                    • Kajaani

                    535d kans pahimmat remonttihimot lähtee.
                    MB W164
                    ex: //DTM535

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      Originally posted by tovayryn View Post
                      535d kans pahimmat remonttihimot lähtee.
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • peeämvee
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 283
                        • Taivalkoski

                        Lci sarja valurautaa

                        Vesipumppujumpassa hoksasin että tuossa LCI koneessa on palattu valurautaiseen pakosarjaan. Peltisarjaa on siis vain pre lci 04-07 vuosimalleissa. Tuon lci:n valurautasarjan sopivuudesta pre lci:n ei tietoa, turbon kiinnitys saattaapi olla erilainen.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by peeämvee View Post
                          Vesipumppujumpassa hoksasin että tuossa LCI koneessa on palattu valurautaiseen pakosarjaan. Peltisarjaa on siis vain pre lci 04-07 vuosimalleissa. Tuon lci:n valurautasarjan sopivuudesta pre lci:n ei tietoa, turbon kiinnitys saattaapi olla erilainen.
                          Katsopas ketjua taaksepäin. Tästäkin on ollut juttua. Ei mene LCI vanhempiin, turbon kiinnitys eri.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • bear3
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 131
                            • laitila

                            ebaystä löytyy valusarjoja peltisarjan tilalle,muistaakseni englantilainen firma tekee hinta oli n.200e,ja kuvat näytti et olis ihan asiallist valujälkeä
                            "itse tein...siksi hyvä "

                            e91 330xd 2007

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                              http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...E:L:OU:GB:3160


                              Tuollainen lähti itsellekin, hintaan 156GPB eli n. 180€ sisältäen postit ja tiivisteet.
                              Tämä setti vaihdettu eilen vanhan, rikkinäisen pakosarjan tilalle (liitteenä kuva vanhan yhdestä halkeamasta ja niitä oli lisääkin).

                              Suosittelen ottamaan vielä tiivisteiden ja muttereiden lisäksi uudet pinnapultit niin ei jää ainakaan siitä kiinni.

                              Homma onnistui yläkautta irroittamatta venttiilikoppaa, suuttimia tai imusarjaa. Alhaalta täytyi vain löysätä muutamia kiinnikkeitä.

                              Seuraavaksi korjataan takaluukun sähköt ja imusarjan läpät revitään irti ja vaihdetaan uusi MAF alkuperäisen tilalle. Eiköhän ne lastentaudit ole sitten selvitetty...toivottavasti.
                              Attached Files

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • Maestro
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 14
                                • Savonlinna

                                No niin. Oma rakkine meni liikkeeseen pakosarjan vaihtoon ja sieltähän tuli ilouutinen eli turbosta laakerit väljät ja VNT-siivet jumissa. Todennäköisesti myös siipien säätöservo kärähtänyt. Tuolle servolle en jostain syystä löytänyt varaosanumeroa tuolta real oem:stä tai sitten en osannut vaan etsiä... eli jos joku voisi tuon servon varaosanumeron paljastaa, niin olisin hyvin kiitollinen.
                                Last edited by Maestro; 28-04-2014, 18:56.
                                525d touring -06

                                Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎