Hieman vaan arveluttaa kun tuossa lukee vaan tuo M57 ja M57N. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuossa omassa autossa moottorin tyyppi on M54....??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 pakosarja halki!?
Collapse
X
-
M54 = bensakuutonen
M57N = dieselkuutonen
Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.
Tuosta osakuvasta etsit vastaavuuden pakosarjalle eli osa 1: KLIK. Suositellaan juuri tuota enkkulasta saatavaa tarvikeosaa valurautaisena. Jossei sarjan mukana tule uusia tiivisteitä ja kuparimuttereita, ne pitää hankkia uudet eli osat 2, 3 ja 5 samasta kuvasta. Kuparimutteireihin vielä kuparipastaa.
Virallinen ohje on vaihtaa alakautta, turbo pois jne. mutta onpa niitä kuulemma vaihdettu ahtaasti ilman isompaa purkamista.
Mahtuuko vaihtamaan yläkautta E6x:ssä ilman venttilikopan irroitusta? Siinä olis toinen lisähuoltokohde eli venttilikopan tiiviste menis samaan syssyyn uusiksi. Suuttimet pitää vaan irrottaa.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostM54 = bensakuutonen
M57N = dieselkuutonen
Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.
LCI mallissa on sama moottori, eri imusarja (läpätön) 525d:ssä,
erona suuttimet ja automaatti-aski...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostMahtuu vaihtamaan yläkautta. Käjet saattaa olla verillä,mutta kyllä se sieltä tulee
Edit. Siis irroittamatta mitään muutakuin ilmansuodatin kotelon/suodattimen moottorista.
paineilmaräikkä on ihan must tuossa hommassa. Muuten homma pala kakkua.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostM54 = bensakuutonen
M57N = dieselkuutonen
Pre-facelift E6x 525d tai 530d on samalla lohkolla ja tyyppimerkinä M57N eli sama kuin M57TU. Viritysaste vaan eri, imusarjassa taitaa olla eroa. Pakopuoli käsittääkseni sama.
Tuosta osakuvasta etsit vastaavuuden pakosarjalle eli osa 1: KLIK. Suositellaan juuri tuota enkkulasta saatavaa tarvikeosaa valurautaisena. Jossei sarjan mukana tule uusia tiivisteitä ja kuparimuttereita, ne pitää hankkia uudet eli osat 2, 3 ja 5 samasta kuvasta. Kuparimutteireihin vielä kuparipastaa.
Virallinen ohje on vaihtaa alakautta, turbo pois jne. mutta onpa niitä kuulemma vaihdettu ahtaasti ilman isompaa purkamista.
Mahtuuko vaihtamaan yläkautta E6x:ssä ilman venttilikopan irroitusta? Siinä olis toinen lisähuoltokohde eli venttilikopan tiiviste menis samaan syssyyn uusiksi. Suuttimet pitää vaan irrottaa.
Eli silloinhan se lähtee pakosarja engelsmanneilta tilaukseen!525d touring -06
Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97
Comment
-
-
Originally posted by peeämvee View PostVesipumppujumpassa hoksasin että tuossa LCI koneessa on palattu valurautaiseen pakosarjaan. Peltisarjaa on siis vain pre lci 04-07 vuosimalleissa. Tuon lci:n valurautasarjan sopivuudesta pre lci:n ei tietoa, turbon kiinnitys saattaapi olla erilainen.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View Posthttp://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...E:L:OU:GB:3160
Tuollainen lähti itsellekin, hintaan 156GPB eli n. 180€ sisältäen postit ja tiivisteet.
Suosittelen ottamaan vielä tiivisteiden ja muttereiden lisäksi uudet pinnapultit niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
Homma onnistui yläkautta irroittamatta venttiilikoppaa, suuttimia tai imusarjaa. Alhaalta täytyi vain löysätä muutamia kiinnikkeitä.
Seuraavaksi korjataan takaluukun sähköt ja imusarjan läpät revitään irti ja vaihdetaan uusi MAF alkuperäisen tilalle. Eiköhän ne lastentaudit ole sitten selvitetty...toivottavasti.
Comment
-
-
No niin. Oma rakkine meni liikkeeseen pakosarjan vaihtoon ja sieltähän tuli ilouutinen eli turbosta laakerit väljät ja VNT-siivet jumissa. Todennäköisesti myös siipien säätöservo kärähtänyt. Tuolle servolle en jostain syystä löytänyt varaosanumeroa tuolta real oem:stä tai sitten en osannut vaan etsiä... eli jos joku voisi tuon servon varaosanumeron paljastaa, niin olisin hyvin kiitollinen.Last edited by Maestro; 28-04-2014, 18:56.525d touring -06
Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97
Comment
-
Comment