Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    No ei se etupuskurin irroitus ole kummoinen homma. Tosin ne puskurissa olevat lokasuojaan kiinnityvät kiinnikkeet uppaa murtumaan joskus...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      Originally posted by MajorDrake View Post
      No ei se etupuskurin irroitus ole kummoinen homma. Tosin ne puskurissa olevat lokasuojaan kiinnityvät kiinnikkeet uppaa murtumaan joskus...
      Ei ole ei, mutta ei sitä yhden tutkan takia kannata irroittaa. Molemmat umpiot joutuu muuten irroittaa.

      Comment

      • tovayryn
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 464
        • Kajaani

        Tänään kokeeksi lasetin autoa pestessä surutta painepesurilla tuota anturia niin ainaki toistaseksi pelannu, jännitetään nyt miten pitkään se sit pelaa
        MB W164
        ex: //DTM535

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Oon välikommenttina sitä mieltä että järjestelmä halvaantuu vasta kolmannen rikkonaisen anturin jälkeen.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Mlatvala View Post
            Oon välikommenttina sitä mieltä että järjestelmä halvaantuu vasta kolmannen rikkonaisen anturin jälkeen.
            Kyllä se halvaantuu ensimmäisestäkin jos järjestelmä älyää että tutka on rikki. Joskus ei älyä, vaan tutkan singaali on rajojen puitteissa vaikka se ei oikeasti toimi.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Kyllä se halvaantuu ensimmäisestäkin jos järjestelmä älyää että tutka on rikki. Joskus ei älyä, vaan tutkan singaali on rajojen puitteissa vaikka se ei oikeasti toimi.
              Aika jännä kun itellä on kolme tutkaa pimeänä jo muutaman hetken ollut. Yhden kun vaihdoin sain sen ajoittain pelaamaan. Nyt odottaa kolme uutta tutkaa postissa mut ei noiden mummojen kanssa jaksa siellä istuskella kokopäivää perkeleen postimerkkiä liimailemassa.

              Jotenni pitäs kieltää noi mummot menemästä joulunaikaan jokapäivä postiin kun jää töissä käyviltä ihmisiltä kokonaan omat asiat hoitamatta
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                Juu itekki tullu täälä väitettyä että menee koko paska pimeeks ku ykskin anturi antautuu. Mutt mullapa taitaaki olla astetta kusipäisempi värkki tää oma auto. Ajat keulan seinää vasten ni kuskin puolen keskimmäinen jättää tutkakuvaan "loven". Ja peräpää nykyään harvoin ilmottelee yhtään mistään. Vaan eipä pimputtele että vikaakaan olis. Täytys varmaan joskus lyödä omaanki autoon naru kiinni ja ihmetellä sen mielentilaa
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Tarkoitin sitä että jos esim. impalla katsoo antureiden signaaleja niin se on inpan mukaan OK, mutta ei vain tunnista estettä.
                  Ts. auto luulee että tutkat toimii.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • JJtalo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 350
                    • Kokkola

                    Itelläni ainakin tulee pdc-failure heti jos yks tutka hajoaa. Sen kun vaihtaa niin taas toimii kaikki( ja myös näyttää esteet). Yleismittarilla oon mitannu kaikki rikkinäiset(ihan huvin vuoksi), ja kaikista on ollut 2 tinnin välillä katkos kun ehjissä on ollut yhteys(en nyt muista ulkoa paljonko oli resistanssi).
                    onkohan kukaan jaksanu aukoo tuommosta että mitä se on syöny ? Aika hyvin tuntuu olevan epoksiin valettu mitä ite silmäillyt...

                    Comment

                    • tovayryn
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 464
                      • Kajaani

                      Tuossa kyl inpa näytti muut ok, mut tuo yks sekoili.
                      Muuten tänään toimi mut kerran meni tilttiin taas ja sit taas kohta kuittasi itsensä ja toimii.
                      Liekkö niin että nyt tuo yks (tai useampi) tutka on menossa paskaksi ja hourailee ja yrittää välillä toimia?
                      Muut kyllä ääntää ja tärisee ku ne mittaa. Toimiiko nuo niinku kaikuluotaimet ku ne tykyttää?
                      MB W164
                      ex: //DTM535

                      Comment

                      • tovayryn
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 464
                        • Kajaani

                        Nyt jo tuli anturi tuohon keulaan.
                        Onko jollaki suoraa ohjetta miten helpoiten saa löysättyä puskuria jos se anturi ei mahu lähtee siitä palkin välistä irti. juutuubesta ei ainakaa äkkiä löytyny videoo missä nahkahousu irrottas puskurin. hajotuskuvaa kattelin, ettei tuon nyt pitäs mikää ultimate savotta olla
                        MB W164
                        ex: //DTM535

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Jaa-a mistäs sulla oli se kaikuluotain rikki? Keskimmäiset vaihtaa munuaiset irti repäsemällä ja laitimmaiset lie ahtaammat?

                          Puskuria jos tarvit raottaa niin umpion takana on lokari kiinni puskurissa kolmella ruuvilla ja metallikiinnikkeellä. Sisälokarissa tais olla kans muutama ruuvi irrottaa jos oikein muistan.

                          Edit selailin että sulla ois etuvasen sökö, eikö saa sen verta tilaa jos ottaa umpion ja ne kolme ruuvia irti joka yhdistää lokarin ja puskurin sieltä sisäpuolelta?
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • tovayryn
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 464
                            • Kajaani

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Jaa-a mistäs sulla oli se kaikuluotain rikki? Keskimmäiset vaihtaa munuaiset irti repäsemällä ja laitimmaiset lie ahtaammat?

                            Puskuria jos tarvit raottaa niin umpion takana on lokari kiinni puskurissa kolmella ruuvilla ja metallikiinnikkeellä. Sisälokarissa tais olla kans muutama ruuvi irrottaa jos oikein muistan.

                            Edit selailin että sulla ois etuvasen sökö, eikö saa sen verta tilaa jos ottaa umpion ja ne kolme ruuvia irti joka yhdistää lokarin ja puskurin sieltä sisäpuolelta?
                            Silleen mä tätä vähän kaavailin, että saisin sen verran raotettua kulmaa, että saisin sen sieltä välistä lähtee. Äärivasen se on mykkänä. Tuossa Buks-1 kyl kirjoitti että se lähtee ilman puskuriin kajoamista, mut kovin on ahdas se väli
                            MB W164
                            ex: //DTM535

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              Puskuri on kiinni alhaalta päin 2 pultilla, alemman ilmanottoaukon ylareunassa jossa pultit ylöspäin.

                              Lisäksi jos haluat koko nahkan irti pitää ottaa lokasuojista yhdet torx pultit auki (isoin kanta, pultti on ruuvattu alhaalta ylöspäin), munuaisten yläpuolelta muutama torxi irti (ovat tiivisteen alla),
                              ja mahdollisesti puskurin lokasuojan kaaren päästä pohjasta muovinastat, jos nyt oikein muistan. Irroitus on vartin homma...

                              Minun mielestäni LCI:ssä ei tarvi irroitella sisälokasuojasta muuta kuin tuo yksi pultti, tosin voin muistaa väärinkin.

                              Kun em. pultit / nastat on irti, vedetään puskurin päitä suoraan ulospäin jolloin irtoaa kiinnikkeistä. Ei kannata tehdä pakkasessa, kiinnikkeet hajoaa...

                              Sen jälkeen puskuri lähtee paikaltaan eteenpäin vetämällä, tähän tarvii kaverin, molemmat ottaa puskurin päistä ja etukulmista kiinni.

                              Sen jälkeen kun kuori on käsissä, pitää vielä irroittaa sumareiden liittimet ja parkkitutkan anturin liitin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • tovayryn
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 464
                                • Kajaani

                                Saatiin vaihdettua anturi ilman puskurin irroitusta kun Anzafin vähän taittoi puskuria ja minä irrotin anturia, oli muuten vanha melko tiukassa.
                                Vika kuitenki oli johdoissa/liittimessä, mitään vikaa niissä ei ulospäin näy mutta niitä heiluttelemalla tutka toimii, tutkan vaihto ei siis auttanut mitään.
                                Avattiin johtonippuakin 25cm matkalta, mutta ei siellä selvää vikaa näkynyt..nyt kuitenkin taas toimii.
                                MB W164
                                ex: //DTM535

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎