-Ilmoittaa että toinen lähivalo palanut, vaikka todellisuudessa mitään vikaa ei ole
-Herjaa myös PDC:tä, eikä etu- taikka takatutkat pelitä
(Em. lähivaloherja ja PDC vika poistuu toisinaan lämpimämmän kelin sattuessa)
- Takaluukun lasi ei enää aukea
-Ilmoittaa että toinen lähivalo palanut, vaikka todellisuudessa mitään vikaa ei ole
-Herjaa myös PDC:tä, eikä etu- taikka takatutkat pelitä
(Em. lähivaloherja ja PDC vika poistuu toisinaan lämpimämmän kelin sattuessa)
- Takaluukun lasi ei enää aukea
Mistähän lähteä vikaa etsimään?
PDC: lue vikakoodit ja vaihda anturi (todennäköisin vika).
Lähivalot: Uusi polttimot jos ei vasta uusittu,
jos on, uusi Ballasti tai sytytin.
Takaluukku:
Johtosarjavika tai kytkin rikki.
Avaa taklasinavausnuppi varovasti kampeamalla,
jos on kosteutta, hommaa uusi varaosa (n. 40,-)
Yritä avata lasi oikosulkemalla kalvoissa kulkevat johtimet.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Takaluukku:
Johtosarjavika tai kytkin rikki.
Avaa taklasinavausnuppi varovasti kampeamalla,
jos on kosteutta, hommaa uusi varaosa (n. 40,-)
Yritä avata lasi oikosulkemalla kalvoissa kulkevat johtimet.
Olikos se niin että olit vaihtanut takaluukun johtosarjan tuohon mun 535:seen? Ajattelin vaan kun takalasin pyyhinhän on lakannut toimimasta aikaa sitten (tosin taitaa olla jotenkin jumissa kun ei liiku edes vaikka vähän isommalla voimalla vääntää) ja nyt ei takalasi aukea (radio, kake jne. toimii normaalisti) eli jos vaihdoit piuhat niin vika lienee lasin avauskytkimessä ja pyyhkijässä jotenkin muuten?
2006 E61 530i:ssä ilmennyt seuraavaa vikaa:
-Herjaa myös PDC:tä, eikä etu- taikka takatutkat pelitä
(Em. lähivaloherja ja PDC vika poistuu toisinaan lämpimämmän kelin sattuessa)
Joku tutkista rikki. Melkein helpoin tarkistaa mikä rikki kun laitat tutkan päälle auto sammuksissa ja käyt kuuntelemassa anturit läpi. Mistä ei kuulu ääntä on myös rikki. Tämä siis silloin kun vika on päällä.
Itsellä teki samaa, korjaantui tutkan vaihdolla. Marmorilta uusi tutka n.160€ maalaamattoma ja saksan iibeistä maalattuna n.30-50€
PDC: lue vikakoodit ja vaihda anturi (todennäköisin vika).
Lähivalot: Uusi polttimot jos ei vasta uusittu,
jos on, uusi Ballasti tai sytytin.
Takaluukku:
Johtosarjavika tai kytkin rikki.
Avaa taklasinavausnuppi varovasti kampeamalla,
jos on kosteutta, hommaa uusi varaosa (n. 40,-)
Yritä avata lasi oikosulkemalla kalvoissa kulkevat johtimet.
Meinasin vaan, että olisiko tuolla lähivalohäröllä ja PDC:llä joku yhteys, kun niissä ilmenee vika aina samaan aikaa, samalla kertaa? Ja lähinnä siis kylmällä kelillä. Lämpimällä kelillä kun ne ovat satunnaisesti alkaneet toimimaan, niin kumpikin on toimineet taas kerran samalla kertaa.
Takalasin toimintaa ei ole sen tarkemmin tutkittu, että toimisiko se silloin kun nuo edellä mainitut viat eivät vaivaa.
Itse en autoa pääse tutkimaan ihan heti, mutta pyysin muijaa tarkistamaan takakontin ettei siellä vain lainehdi vesi panoraamaluukusta tultuna. Se nyt tuli itsellä ensimmäisenä kauhuskenaariona mieleen.
Joku tutkista rikki. Melkein helpoin tarkistaa mikä rikki kun laitat tutkan päälle auto sammuksissa ja käyt kuuntelemassa anturit läpi. Mistä ei kuulu ääntä on myös rikki. Tämä siis silloin kun vika on päällä.
Itsellä teki samaa, korjaantui tutkan vaihdolla. Marmorilta uusi tutka n.160€ maalaamattoma ja saksan iibeistä maalattuna n.30-50€
E61 LCI toinen enkeli pimeni 78tkm kohdalla. Onko mikä tahansa 35W H8 tuohon OK (vaikka Biltemasta) vai onko siihen suosittaa jotain tiettyä merkkiä/mallia. Hakusessa on kestävä ja virheilmoitusvapaa ratkaisu, mutta kirkkaus ei olisi pahitteeksi kun pelkästään niillä ajetaan lähes kaikki ajot.
E61 LCI toinen enkeli pimeni 78tkm kohdalla. Onko mikä tahansa 35W H8 tuohon OK (vaikka Biltemasta) vai onko siihen suosittaa jotain tiettyä merkkiä/mallia. Hakusessa on kestävä ja virheilmoitusvapaa ratkaisu, mutta kirkkaus ei olisi pahitteeksi kun pelkästään niillä ajetaan lähes kaikki ajot.
Osramia siinä ainakin tehtaalta on käytetty.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Our extensive range of Upgrade Halogen H8 Headlight & Foglight bulbs. We stock OSRAM, Philips, Ring and ABD brands. Benefit from longer lasting, brighter & whiter bulbs, as well as styling bulbs.
Onko noissa muuta eroa tavallisiin kuin paremmat katteet? Huonompi kestävyys?
BMW:n automaattinen päiväajovalotunnistus on persestä (vertaa esim. audin säädettävä). Keskikesällä toimii suurin piirtein OK, mutta turhan herkästi heittää xenonit päälle. Yleensä kesällä ajelen valokatkaisia off asennossa = päiväajovalot. Tuo on ostettu ominaisuus.
Onneksi kuitenkin takavalot palaa päiväajovalojen kanssa.
Palaako enkelit tuossa off-asennossa alennetulla jännitteellä. Vai tuleeko alennettu jännite vasta siinä vaiheessa kun ksenonit syttyy?
Joskus joltain kuulin, että nuo E60:n etulokarit olisivat alumiinia, mutta mahtaako väite pitää paikkaansa? Eli alumiinia vai ruostuvaista pelliä? ..ja olisihan sitä magneettitestejäkin voinut harrastaa.....
Joskus joltain kuulin, että nuo E60:n etulokarit olisivat alumiinia, mutta mahtaako väite pitää paikkaansa? Eli alumiinia vai ruostuvaista pelliä? ..ja olisihan sitä magneettitestejäkin voinut harrastaa.....
Comment