memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Erottaa. Osassa ääntää häiritsevästi, vähän samaan tyyliin kuin visko vanhemmissa dieseleissä.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      ^ Joo hieman viskolta kuulostaa kyllä. No enpä sille sitten mitään ala tekemään. Mutta ei varmaan kuitenkaan pahaa tekisi käyttää ilmastointia huollossa vaikkei siinä vikaa olekkaan? Vai miten on muut tehnyt? Edit: siis käyttää kylmäaineiden vaihdossa
      E61 520Da

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Originally posted by Mik@ View Post
        ^ Joo hieman viskolta kuulostaa kyllä. No enpä sille sitten mitään ala tekemään. Mutta ei varmaan kuitenkaan pahaa tekisi käyttää ilmastointia huollossa vaikkei siinä vikaa olekkaan? Vai miten on muut tehnyt? Edit: siis käyttää kylmäaineiden vaihdossa
        juu kylmäainetta kandeis lienet lisätä. Voin lisätä ilimasiks sulle sen kompurallisen
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          nehän taitaa suositella sitä kylmästöinnin huoltoo joka 4. vuos. e39:ssä menee sinne kylmästöintiin tuplamäärä melkein sitä tavaraa. e6x:ssä on ~700g.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by k0rppi View Post
            nehän taitaa suositella sitä kylmästöinnin huoltoo joka 4. vuos. e39:ssä menee sinne kylmästöintiin tuplamäärä melkein sitä tavaraa. e6x:ssä on ~700g.
            Itsehän en noita punnitse, katson paineista sopivan määrän ja seuraan sisäilman venttiilistä että aste ero ulkolämmön kanssa on 20 astetta.

            Noinhan noita ei saa kenenkään mielestä huoltaa ja silti vaan omakin rokkaa edelleen...

            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 521
              • Rauma

              Originally posted by Mlatvala View Post
              ...Noinhan noita ei saa kenenkään mielestä huoltaa ja silti vaan omakin rokkaa edelleen...
              Freonilla tuo olikin ok, mutta R134a on seoskaasu ja järjestelmästäpä ei kaasukomponentit karkaa samassa suhteessa, mitä niitä on sinne laitettu. Paljon vajautuneeseen järjestelmään jos tekee vain täytön, niin kylmätehot taitaa tippua aika tavalla,- käyttäjä ei tätä kyllä välttämättä huomaa (polttoaineenkulutus nousee ja kaikkein kuumimmilla ilmoilla ei tahdo jäähdytysteho Suomessakaan enää riittää).
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by enins View Post
                Freonilla tuo olikin ok, mutta R134a on seoskaasu ja järjestelmästäpä ei kaasukomponentit karkaa samassa suhteessa, mitä niitä on sinne laitettu. Paljon vajautuneeseen järjestelmään jos tekee vain täytön, niin kylmätehot taitaa tippua aika tavalla,- käyttäjä ei tätä kyllä välttämättä huomaa (polttoaineenkulutus nousee ja kaikkein kuumimmilla ilmoilla ei tahdo jäähdytysteho Suomessakaan enää riittää).
                ihan mielenkiinnosta, miksi jäähdytysteho ei riitä, jos sisäilmaventtiili antaa -20 astetta viileämpää ilmaa kuin ulkoilma?
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 521
                  • Rauma

                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  ihan mielenkiinnosta, miksi jäähdytysteho ei riitä, jos sisäilmaventtiili antaa -20 astetta viileämpää ilmaa kuin ulkoilma?
                  Itsehän juuri vastasit kysymykseesi, parillinen määrä miinusmerkkejä tekee tuloksi plussan...
                  Enpä ole Bemarin(kaan) kylmälaitteen mitoitukseen perehtynyt, mutta DIS tai TIS taisi kertoa miten kylmälaitteen teho mitataan. Täytyy joskus kaivaa tuo ohje esille (ja tsekata vaikka oma kärry). Ei kai tuossa muuta ole ole kuin puhallin täysille ja mitataan tulevan ilman lämpötila (ulkolämpötilan täytyisi muistaakseni olla joku vakio xx lämpötila).
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Aloitko hiertämään pilkkua vai pitikö tuossa olla jo vastauskin?

                    haluaisin edelleen kuulla miksi kompuraa ei voi helliä antamalla sille lisää soppaa, jos se toimii hyvin sen lisä sopankin saatuaan.

                    Muutkin saa osallistua, sillä täällä varmasti on ilmastoinnin huollon ammattilaisiakin?
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      haluaisin edelleen kuulla miksi kompuraa ei voi helliä antamalla sille lisää soppaa, jos se toimii hyvin sen lisä sopankin saatuaan.
                      "Uusissa" autoissa on muuttuvatilavuuksinen kompura jolle kylmäaine pitää punnita ja laittaa oikea määrä. Lämpötilan mittaus ei noilla kerro täyttä totuutta aineen määrästä. Kompurahan pyörii normaalisti aina, jos ainetta on liikaa, ei kompura säädy enää oikein ja sitä joudutaan sammuttamaan.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        Täällä on kyllä jo ohjeita ollutkin, ja youtube videokin, mutta kun tuo lontoo ei niin hyvin taivu..
                        Pystyykös tuon jarrunesteen vaihtoilmon nollaamaan tuolta i-driven kautta jotenkin, sehän on (kai) vaan kuukauteen perustuva, ei kilometreihin:think.

                        Vai pitääkö mennä sen salavalikon kautta kikkailemaan:think
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • KuuKi
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1055
                          • Lahti

                          Originally posted by *PexU* View Post
                          Täällä on kyllä jo ohjeita ollutkin, ja youtube videokin, mutta kun tuo lontoo ei niin hyvin taivu..
                          Pystyykös tuon jarrunesteen vaihtoilmon nollaamaan tuolta i-driven kautta jotenkin, sehän on (kai) vaan kuukauteen perustuva, ei kilometreihin:think.

                          Vai pitääkö mennä sen salavalikon kautta kikkailemaan:think
                          Voin tsekkaa ton iltapäivästä/illasta, jos viiden jälkeen soittelet?
                          Laitoin privaan numeroni.
                          KuukiFix palvelee...
                          sigpic
                          NYT: A1 8X, T3, 190e
                          EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by TJJ View Post
                            "Uusissa" autoissa on muuttuvatilavuuksinen kompura jolle kylmäaine pitää punnita ja laittaa oikea määrä. Lämpötilan mittaus ei noilla kerro täyttä totuutta aineen määrästä. Kompurahan pyörii normaalisti aina, jos ainetta on liikaa, ei kompura säädy enää oikein ja sitä joudutaan sammuttamaan.
                            Juu tämän lisäksi mitataan linjapaineet mittarein noista jäähdytysputkista kompuran ollessa täysillä ja osakuormalla, notta niistä täsmää se noin kahden barin paine. (muistaakseni 2bar)

                            Edelleen, noita on nyt tehty tuolla metodilla Renu Laguna II, Wv passat ikäluokka jotain 2006 ja tuo oma 2006 bimeri. Jok ikinen toimii niinkuin ennenkin, passatissa oli lisäksi vuoto, jolloin se pääsi tyhjiin, ja se vain täytettiin noita paineita ja kylmäntuottoa seuraten.

                            ´Jos aikanaan lähiaikoina raaskin huollattaa sitä punnituspaikassa niin ilmoittelen paljonko siellä sitä ainetta on ollut väärin huoltometodein...
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by *PexU* View Post
                              Täällä on kyllä jo ohjeita ollutkin, ja youtube videokin, mutta kun tuo lontoo ei niin hyvin taivu..
                              Pystyykös tuon jarrunesteen vaihtoilmon nollaamaan tuolta i-driven kautta jotenkin, sehän on (kai) vaan kuukauteen perustuva, ei kilometreihin:think.

                              Vai pitääkö mennä sen salavalikon kautta kikkailemaan:think
                              Mennään tripin kautta huoltovalikosta nollaamaan.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                Ja homma hoitu, KIITOS Heka


                                Originally posted by KuuKi View Post
                                Voin tsekkaa ton iltapäivästä/illasta, jos viiden jälkeen soittelet?
                                Laitoin privaan numeroni.
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X