Originally posted by GuGi_
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä tuo pimpelipom ääni säikäyttää joka kerta kun kuuluu, nyt niitä vielä tullut vähän välliä kun lämpötila ollut +3 asteen tuntumassa. Pahiten säikäytti viime kesänä kun vaihdettiin vaihdelaatikkoOriginally posted by GuGi_ View PostKiitoksia. Nyt ei muuta kun kovaa ajoa odotellessa uutta "blim" äänimerkkiä.
ja koeajolla pimputti n.3km:n jälkeen lasinpesu nestettä! meinas ruveta paska haisemaan kopissa..
E61 520Da

Comment
-
Originally posted by Mik@ View PostKyllä tuo pimpelipom ääni säikäyttää joka kerta kun kuuluu, nyt niitä vielä tullut vähän välliä kun lämpötila ollut +3 asteen tuntumassa. Pahiten säikäytti viime kesänä kun vaihdettiin vaihdelaatikko
ja koeajolla pimputti n.3km:n jälkeen lasinpesu nestettä! meinas ruveta paska haisemaan kopissa.. 
Joo toi lämpötilan laskun varotus piippi saa kyllä aina pienen pulssin nousun aikaan. Tossa pari viikkoa takasinpäin jätti sydän kyllä muutaman lyönnin väliin kun erän kostean lauantain jälkeen sunnuntai-iltapäivänä piipitti putkeen lämpötilaa ja tyre pressurea(just vaihettu kesärillat eikä ohjelmoitu). Ihan ku ei ois muutenkaan tarpeeks jo pelottanu tuolla liikienteessä
Mutta se OT:stä, oli mulla kai jotain kysyttävääkin taas. Saattaspa sopia paremmin tonne tomaatti laariin, mut kysytään nyt täältä. Eli ton automaattilodjun hengenelämä välillä vähän ihmetyttää. Onko se ihan ominaisuus vai mikä kun esim. lähestyt risteystä ja hiljennät vauhdin ihan kävelyvauhdiksi ja sitten painatkin kaasua ja yrität lähteä reippaammin liikkeele niin tuntuu että jengat nousee mut mihkään ei mennä. Sitte yhtäkkiä "nappaa pitoja" ja lähtee työntämään. Pysähdyksistä lähtiessä en oo tämmöstä huomannu vaan just tollalailla "melkein pysähdyksistä". Onko toi niin pirun hidas kaukalo ettimään sen oikeen vaihteen vai kuinka.
Eikä tuo kickdownikaan mikään kovin "sporttinen" pienemmälle heitto ole. Tai ehkä mä oon vaan tottunu vähän racempaan meininkiin ku tää ministeriluokka
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Ominaisuus. Vuoden kun sillä ajelet opit ajamaan sen lootan mukaan.Originally posted by GuGi_ View PostOnko se ihan ominaisuus vai mikä kun esim. lähestyt risteystä ja hiljennät vauhdin ihan kävelyvauhdiksi ja sitten painatkin kaasua ja yrität lähteä reippaammin liikkeele niin tuntuu että jengat nousee mut mihkään ei mennä. Sitte yhtäkkiä "nappaa pitoja" ja lähtee työntämään. Pysähdyksistä lähtiessä en oo tämmöstä huomannu vaan just tollalailla "melkein pysähdyksistä".E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Arviolta kolmannen kuittauksen jälkeen herjat vaikuttaa loppuneen. Erikoista että talvikumilla asettui kerralla.Originally posted by Anzafin View PostOlet ilmeisesti myös kuitannut viestin idrivestä ja laittanut auton "initialisoimaan" (opettelemaan) kesärenkaiden pyörimisnopeudet?
Minullakin yleensä renkaiden vaihdon jälkeen antaa herjan mutta kun pistää auton opettelemaan uudestaan niin se loppuu siihen sitten.
- Antti -e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Lähtee kakkosella, käyttää sportin puolel ni lähtee ykkösel. Riippuu vähä autosta mutta ainakin 740i lähtee aina kakkosel ellei oo sportti pääl.Originally posted by Mlatvala View PostOminaisuus. Vuoden kun sillä ajelet opit ajamaan sen lootan mukaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Nämä rieselit lähtee paikaltaan ykkösellä, jollei oo ajanu x-määrää (kauan) rauhallisesti jolloin laatikko "oppii" ajotavan ja vaihtaa moodin jollekki eco-ecolle.. Muutahan tuo laatikko ei opikkaan, tuo on ainut minkä se osaa muuttaa ajotavon mukaan.Originally posted by Supa View PostLähtee kakkosella, käyttää sportin puolel ni lähtee ykkösel. Riippuu vähä autosta mutta ainakin 740i lähtee aina kakkosel ellei oo sportti pääl.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Asia vilpitön. Eli nyt on siis nöyristellen opittava ajelemaan ton auton mukaan. Ompas "tyhmä" laatikko.Originally posted by Mlatvala View PostOminaisuus. Vuoden kun sillä ajelet opit ajamaan sen lootan mukaan.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Kannattaa vaihtaa molemmat yhellä kertaa, kohta menee sitten se toinenkin ja taas joutuu suuntaamaan jne. eli pitkässä juoksussa säästää varmasti...Originally posted by Noesoe View PostKatsastusmies sanoi että oikea ulompi raidetangon pää väljä. Joten ajattelin vaihtaa koko raidetangon kerralla. Joten kysymys kuuluu kannattaako vaihtaa samalla myös toinen puoli? Vai onko niin heteroseksuaalista merkitystä?
-Tuomas
Comment
-
Kysytäänpäs täällä kun tuo vanha topic ei taida jaksaa enää kiinnostaa.
Eli sigun autoon pitäisi tällätä pikaisesti uudet takaiskarit, nykyiset aivan loppu ja ajaminen suorastaan jo kamalaa.
Eteen on hiljattain laitettu Sachs (Super sprint) joka taitaa olla sama/vastaava kuin orggis (?). Sakuista saisi järkihintaan myös Bilstein B8 ja Koni Sport.
Passaako vaihtoehtoisista kumpikaan yhteen noiden Sachs:n kanssa ja kumpi mukavuuspainotteisempi noin yleisesti ottaen?
Jouset orig. m-sport.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
Ok kiitoksia tästä.. Kokemuksia noista Schmiedmannin tangoista? Vai hakeakko suoraan marmori/klOriginally posted by tuumas View PostKannattaa vaihtaa molemmat yhellä kertaa, kohta menee sitten se toinenkin ja taas joutuu suuntaamaan jne. eli pitkässä juoksussa säästää varmasti...
-Tuomas
Comment
-
Itsellä on Koni Sportit ja olen ollut tyytyväinen. Vaimennusta pystyy säätämään.Originally posted by Pe-te View PostKysytäänpäs täällä kun tuo vanha topic ei taida jaksaa enää kiinnostaa.
Eli sigun autoon pitäisi tällätä pikaisesti uudet takaiskarit, nykyiset aivan loppu ja ajaminen suorastaan jo kamalaa.
Eteen on hiljattain laitettu Sachs (Super sprint) joka taitaa olla sama/vastaava kuin orggis (?). Sakuista saisi järkihintaan myös Bilstein B8 ja Koni Sport.
Passaako vaihtoehtoisista kumpikaan yhteen noiden Sachs:n kanssa ja kumpi mukavuuspainotteisempi noin yleisesti ottaen?
Jouset orig. m-sport.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
Noo, Schmiedmann on josku halvin.Originally posted by k0rppi View Postsuosittelisin saksanmaalta tilausta, jos orginaaliosiin päädyt. on sen hintasta jengaa ja palloniveltä suomessa.
Just tilasin E39 530d kytkinsetin, e-bauyssa halvimmat ~220€+rahti,
Schmiedmannilta 182€ kotiin kannettuna.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
Comment