E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaLaaksonen
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 377
    • Vantaa

    Originally posted by MikaLaaksonen View Post
    Ajoin auton pihaan ja sammutin. Aamulla, kun pitä lähtee, niin ei starttaa. Kaikki sähköt toimii kyllä ok, mutta startti ei pyöritä ollenkaan eikä edes naksahda.

    Koitin antaa lisää virtaa toisesta akusta, mutta mikään ei muuttunut. Takaa oikealta (noin sulakerasian suunnalta) on jo aikaisemin aina välillä kuulunut jotain ihme ininää startatessa, mutta nyt sekin loppui. Mikähän siinä sitten....
    Vaikuttaa olevan joku väylävika, syyllisenä ilmisesti bägin ohjausboxi. Mahtavaa

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 505
      • raahe

      Originally posted by Tommix View Post
      Niin, tuli mieleen että ei tuota valojen kalibrointia tapahdu jos katkaisijasta valoja päälle ja pois laittaa. Ymmärtääkseni vain kun auton starttaa/laittaa virrat pääle ja katkaisija on A- asennossa. Helppo testata, ajat auton lähelle seinää, sammutat, valokatkaisija A-asenoon ja virrat päälle. Mallista riippuen pitäisi valojen kääntyä sivusuunnassa (LCI:ssä lisäksi ylös-alas) edestakaisin.

      joo huomasin saman Automaatille valot ja virrat päälle nii valot kalibroitu Onneksi ne pelaa ainakin. Kaarre valoissa on jotain hämminkiä kun ei liiku sivulle vaikka kääntelee rattia edestakaisin:think huomasin että kuskin puolen umpio on jääny tavallaan auton edestä katsottuna vasemmalle näyttämään oisko siellä säädöt vaan jotenki jumissa?

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5466
        • S:t Karins

        Originally posted by teemu.k View Post
        joo huomasin saman Automaatille valot ja virrat päälle nii valot kalibroitu Onneksi ne pelaa ainakin. Kaarre valoissa on jotain hämminkiä kun ei liiku sivulle vaikka kääntelee rattia edestakaisin:think huomasin että kuskin puolen umpio on jääny tavallaan auton edestä katsottuna vasemmalle näyttämään oisko siellä säädöt vaan jotenki jumissa?
        Muista että auton ollessa paikoillaan valot ei käänny vasemmalle ollenkaan (ettet risteyksessä häikäise vastaantulijoita). Liikkeessä sitten kääntyy molemmille sivuille. Ja jos vihreä ledi ei vilku vaan palaa koko ajan on kaikki OK
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 505
          • raahe

          Originally posted by Tommix View Post
          Muista että auton ollessa paikoillaan valot ei käänny vasemmalle ollenkaan (ettet risteyksessä häikäise vastaantulijoita). Liikkeessä sitten kääntyy molemmille sivuille. Ja jos vihreä ledi ei vilku vaan palaa koko ajan on kaikki OK
          okei. mutta nuo valot ei käänny kumpaankaan suuntaan paikoillaan vaikka rattia kääntelee. kuskin puolen umpio on tavallaan kääntyneenä ratti suorassakin vasemmalle auton edestä katsottuna ja sisätä katsottuna oikealle.
          tässä yksi kuva miten valo on kokoajan.
          Last edited by teemu.k; 10-03-2013, 12:58.

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            Alipaineletkuista semmosta kymysystä, että oisko jollain heittää kuvaa mistä näkis mitä letkuja sieltä pitää vaihella. Auto on E61 530d ja lisää polleja pellin alle pitäis käydä hakemassa, niin ajattelin vaihella nuo letkut uusiin ettei niitten kanssa vaan tuu ongelmia säädettäessä. Ja minkäs vahvusta pilliä nuo muuten on, ja paljonko sitä kannattaa varata ettei lopu kesken?
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by teemu.k View Post
              okei. mutta nuo valot ei käänny kumpaankaan suuntaan paikoillaan vaikka rattia kääntelee. kuskin puolen umpio on tavallaan kääntyneenä ratti suorassakin vasemmalle auton edestä katsottuna ja sisätä katsottuna oikealle.
              tässä yksi kuva miten valo on kokoajan.
              Kääntyy jos on kääntyäkseen vain ajovalo, mutta kuvassa tuo pitkäkin on vinossa, onkohan tuo umpio ihan kunnossa:think Jos valokuva taas valehtelee, saa sen ajovalon suoraksi manuaalisesti eli umpio pitää ottaa pyödälle ja sormin pyörittää sitä rullaa kunnes ajovalo asettuu suoraan ja testata, mitä tapahtuu... tarvittaessa on se kurvimoduli vaihdettava.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                E61:n kuskin oven alta näyttää yksi tunkin nostokohta menättäneen sen muovisen "kolon". Jos hommaa uuden palikan (marmorilta?) niin onko asennuksessa jotain huomioitavaa? Jostain syystähän se edellinenkin lienee irronnut...
                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  Alipaineletkuista semmosta kymysystä, että oisko jollain heittää kuvaa mistä näkis mitä letkuja sieltä pitää vaihella. Auto on E61 530d ja lisää polleja pellin alle pitäis käydä hakemassa, niin ajattelin vaihella nuo letkut uusiin ettei niitten kanssa vaan tuu ongelmia säädettäessä. Ja minkäs vahvusta pilliä nuo muuten on, ja paljonko sitä kannattaa varata ettei lopu kesken?
                  Letkut on 3.5 mm sisähalkaisijaltaan,
                  530d:ssä ne eivät yleensä ole ongelma,
                  niissä on sähköinen turbon ohjaus eikä alipaneella kuten 535d:ssä,
                  jossa läppiä ja alipainekelloja on useita.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • teemu.k
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 505
                    • raahe

                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    Kääntyy jos on kääntyäkseen vain ajovalo, mutta kuvassa tuo pitkäkin on vinossa, onkohan tuo umpio ihan kunnossa:think Jos valokuva taas valehtelee, saa sen ajovalon suoraksi manuaalisesti eli umpio pitää ottaa pyödälle ja sormin pyörittää sitä rullaa kunnes ajovalo asettuu suoraan ja testata, mitä tapahtuu... tarvittaessa on se kurvimoduli vaihdettava.
                    Joku näköjään oli säätänyt tuon toisen valon päin persettä. Pyöritin säätöä niin sain pitkän valon Suoraan ja suurinpiirtein oikealle kohdalle. Mulle on tulossa inpa koneelle tässä kohta nii eikös sillä pysty testaan nuo kurvitoiminnot?

                    Comment

                    • k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      E61:n kuskin oven alta näyttää yksi tunkin nostokohta menättäneen sen muovisen "kolon". Jos hommaa uuden palikan (marmorilta?) niin onko asennuksessa jotain huomioitavaa? Jostain syystähän se edellinenkin lienee irronnut...
                      molemmissa päissä on vaan väkäset mitkä loksahtaa sinne reikiin, kun työntää paikalleen. hintakin oli päätähuimaavat 15e/kpl

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1424

                        Originally posted by k0rppi View Post
                        molemmissa päissä on vaan väkäset mitkä loksahtaa sinne reikiin, kun työntää paikalleen. hintakin oli päätähuimaavat 15e/kpl
                        OK, kiitos tiedosta, eli puhdistus ja "kliks".
                        e39 M54B22 manual
                        Polestar2 LRDM -21
                        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                        Comment

                        • Eki76
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 9
                          • Suomi

                          ballasti

                          Tietääkö kukaan mistä edullisesti saisi ballastin e60 autoon? hella 5dv 00900
                          tuppaa olemaan aika hintavia

                          Comment

                          • GuGi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 700
                            • Vantaa city

                            öljyvuotoa

                            Auto on -04 530d ja tänään jarrunesteitä vaihtaessa tuli huomattua että on kone alkanu vuotaa öljyä jostain. Sen verta oli sotkenu paikkoja että vuotokohdan paikannus ei onnistu ilman putsausta ensin. Vuoto on jossain vasemmalla(kuskin) puolella konetta. Ja melko ylhäällä koska on niissä ihan ylimpänä olevissa letkuissakin pieniä "roiskeita". Öljytikussa näyttää kyllä ylärajaa, että ei se ihan seulana ainakaan vuoda. Onko veikkauksia mistä alkaa tota vuotoa ettimään? Toivottavasti ei kannen välistä Onko näissä ollu yleisiä miten, että noilta paikkeilta tihuttelee?
                            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                            F11 525d -11
                            E60 M5 -05
                            E12 530i -75
                            E32 730i - 91
                            Chevy Silverado 3500 -93
                            R33 Skyline GTS-T -93

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3749
                              • Kajaani

                              Originally posted by GuGi_ View Post
                              Auto on -04 530d ja tänään jarrunesteitä vaihtaessa tuli huomattua että on kone alkanu vuotaa öljyä jostain. Sen verta oli sotkenu paikkoja että vuotokohdan paikannus ei onnistu ilman putsausta ensin. Vuoto on jossain vasemmalla(kuskin) puolella konetta. Ja melko ylhäällä koska on niissä ihan ylimpänä olevissa letkuissakin pieniä "roiskeita". Öljytikussa näyttää kyllä ylärajaa, että ei se ihan seulana ainakaan vuoda. Onko veikkauksia mistä alkaa tota vuotoa ettimään? Toivottavasti ei kannen välistä Onko näissä ollu yleisiä miten, että noilta paikkeilta tihuttelee?
                              Imusarjan läppien akselit vuotaa/tihkuttaa toisinaan öljyistä töhnää juuri tuonne.

                              - Antti -

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Anzafin View Post
                                Imusarjan läppien akselit vuotaa/tihkuttaa toisinaan öljyistä töhnää juuri tuonne.

                                - Antti -
                                Ja jos monesti kasattu imusarja vanhoilla tiivisteillä niin voi öljyä tulla myös tiivistepinnan välistä.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X