memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K70
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 503
    • Vantaa

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vaihtoväli on 2 vuotta...
    Varmaan sitten huollossa vaihtaneet, kun ei ole ikinä herjaa näkynyt.
    Täytyypä etsiä lappu, missä työt lueteltu.
    S212, E350CDI, -11

    Comment

    • eri-ernesti
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 241
      • Hämeenlinna / Mikkeli

      Originally posted by K70 View Post
      Onko toi jarrunesteiden vaihtoväli jotenkin liioiteltu joillain, kun duunikaveri just tänään kyseli multa, että pitääkö niitä taas vaihtaa, kun reilu vuosi sitten juuri vaihtanut.
      Itsellä ei ole herjannut kertaakaan.
      Se on aivan eri asia saksan paanoilla, joissa jarrutellaan huippuvauhdista pikkusen useemmin ku täälä. En ois jarrunesteiden päivämäärästä kyllä kauheen huolissani.
      VOOORT
      K7 gsx-r 1000 rata

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        Originally posted by eri-ernesti View Post
        Se on aivan eri asia saksan paanoilla, joissa jarrutellaan huippuvauhdista pikkusen useemmin ku täälä. En ois jarrunesteiden päivämäärästä kyllä kauheen huolissani.
        Mie taas näkisin asian niin että jarrut ja renkaat on yksiä tärkeimpiä osia autossa ja haluan pitää ne aina mahdollisimman hyvässä kunnossa ja sen takia olen aina aika tarkasti esim. nuo jarrunesteet vaihdellut... Joskus aikanaan itseasiassa ihmettelin joidenki muiden merkkien huonoa huomion kiinnittämistä juurikin jarrunesteiden vaihtoon :think

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by eri-ernesti View Post
          Se on aivan eri asia saksan paanoilla, joissa jarrutellaan huippuvauhdista pikkusen useemmin ku täälä. En ois jarrunesteiden päivämäärästä kyllä kauheen huolissani.
          Toisetpa köyhät joutuu romanttisesti näitä ylihuoltamaan ylisuurten korjauskustannusten pelosta:



          219 €ur per pala eteen nuo jarrusatulat, joten 3,5 € putelix4 kerran kahteen/kolmeen vuoteen voittaa kyllä omalta osalta tuon jarrurempan isommassa mittakaavassa.

          Ilmeisesti moottoriöljyjenkin vaihto 15tkm välein on aivan hullua

          Seon ihan sama ku suomessa kukaan huolla mitenkään noita käyttöautojaan ja tuonkin renaultin takajarrujen kanssa kun noita rasvaillaan puretaan sylintereitä irrotellaan ruosteita jumpataan ja asennellaan takasin yks ilta ja per takajarrut, niin jotenkin vielä siinä autossa sen ymmärtää kun satulat on jotain 70 € /kpl ja tehdään sitten 250 tkm välein kun muuten ei saa enään leimaa autoon.

          Eikun tuostahan voisi laskea että kerran renun elin-ikänä

          Minäpäs innostuin.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            Originally posted by *PexU* View Post
            Jeh!

            Eli keskivkona kun auto menee pajalle, firman piikkiin, lisään vaan yhden kohteen sinne huoltotöihin taas

            Juuh, akkuhan se oli. Samoin tuli huomattua että ton panoraman vedenpoistoreikien auki pitäminen on vähintäänkin tärkeää, nyt oli jo osa tukossa, ja takakontissa muutama sentti vettä lillumassa, ja korjaamon mukaan kuulemma tollaset n 4t€ tulee maksamaan kun ne liittimet siellä varapyöräkotelossa ottaa vettä itteensä

            Samalla napattiin ne surullsen kuuluisat läpät helevetiin, ja korjaaja totes että tää vahvistettu mekanismi ei kuulemma enää juurikaan prakaa, mutta vuotaa öljyä niin p**keleesti, ja suoraan hehkujen päälle vielä, nooh firman piikkiin kaikki hehkut ja rele uusix.

            Btw, kuinkas fixusti mahtaa saada ajovaloumpion irti, kun ei meinaa kädet mahtua millään tarkastelemaan liitoksia, 10w enkelit kun ilmottaa vähän väliä että on pimeänä. Lähteekö umpio ihan suosiolla, vai pitääkö purkaa enemmänkin..?
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by *PexU* View Post
              Juuh, akkuhan se oli. Samoin tuli huomattua että ton panoraman vedenpoistoreikien auki pitäminen on vähintäänkin tärkeää, nyt oli jo osa tukossa, ja takakontissa muutama sentti vettä lillumassa, ja korjaamon mukaan kuulemma tollaset n 4t€ tulee maksamaan kun ne liittimet siellä varapyöräkotelossa ottaa vettä itteensä

              Samalla napattiin ne surullsen kuuluisat läpät helevetiin, ja korjaaja totes että tää vahvistettu mekanismi ei kuulemma enää juurikaan prakaa, mutta vuotaa öljyä niin p**keleesti, ja suoraan hehkujen päälle vielä, nooh firman piikkiin kaikki hehkut ja rele uusix.

              Btw, kuinkas fixusti mahtaa saada ajovaloumpion irti, kun ei meinaa kädet mahtua millään tarkastelemaan liitoksia, 10w enkelit kun ilmottaa vähän väliä että on pimeänä. Lähteekö umpio ihan suosiolla, vai pitääkö purkaa enemmänkin..?
              Kato vaikka juutupasta video. Mut siis minuutin homma, ottaa ne neljä torxia löysälle ja lyhty irti. Muistat vaan alkuun ottaa lisäpitkän kohdalta sen lunkun irti.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Käykö pre faceliftin vakiopuskurin sumuvalot m sport/m5 puskuriin? tai saako ne käymään jos ei suoraa käy?
                E61 520Da

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Käykö pre faceliftin vakiopuskurin sumuvalot m sport/m5 puskuriin? tai saako ne käymään jos ei suoraa käy?
                  M-sport puskuriin käy vanhat sumarit, eivät ihan istu mutta siinä ja siinä, rako jää. M5 puskuriin ei käy mitkään sumarit, siihen ei ole tarkoitettu sumareita ollenkaan.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • *PexU*
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1989
                    • Vantaa

                    Vaikeuttaakos noi mutkavalot mitenkään irrotusta:think


                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Kato vaikka juutupasta video. Mut siis minuutin homma, ottaa ne neljä torxia löysälle ja lyhty irti. Muistat vaan alkuun ottaa lisäpitkän kohdalta sen lunkun irti.
                    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                    E61 530xd M-Sport Touring -07
                    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                    Duunissa: F11 520d x-drive -17

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Originally posted by *PexU* View Post
                      Vaikeuttaakos noi mutkavalot mitenkään irrotusta:think
                      Kaikki valot lähtee samalla tavalla.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        M-sport puskuriin käy vanhat sumarit, eivät ihan istu mutta siinä ja siinä, rako jää. M5 puskuriin ei käy mitkään sumarit, siihen ei ole tarkoitettu sumareita ollenkaan.
                        Tuollaista puskuria katoin iibeistä: http://www.ebay.de/itm/BMW-E60-E61-0...item43ae23e76c luki vaan että "m paket"/ M5 joku mikä lie? tekeeköhän tolla mitään? ei tuo ainakaan kallis ole mutta jos ei istu niin eipä sillä silloin oikeen mitään teekkään. Muovia ilmeisesti kuitenkin on.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • vekkuli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1337
                          • Liminka

                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Tuollaista puskuria katoin iibeistä: http://www.ebay.de/itm/BMW-E60-E61-0...item43ae23e76c luki vaan että "m paket"/ M5 joku mikä lie? tekeeköhän tolla mitään? ei tuo ainakaan kallis ole mutta jos ei istu niin eipä sillä silloin oikeen mitään teekkään. Muovia ilmeisesti kuitenkin on.
                          Tuo on vähä niinku M5 ja M-sportin sekasikiö.
                          E93 ///M3
                          E60 530dA aka M5
                          F11 525dA Xdrive
                          Tesla model 3 LR MY22

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by vekkuli View Post
                            Tuo on vähä niinku M5 ja M-sportin sekasikiö.
                            No on juu, näyttäisi että keskitutkatkin olisi ihan päin ++rsettä

                            Mik@, tuon sopivuudesta: ei ehkä ihan plug & play
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              No on juu, näyttäisi että keskitutkatkin olisi ihan päin ++rsettä

                              Mik@, tuon sopivuudesta: ei ehkä ihan plug & play
                              No niinpä näköjään onkin keskimmäiset tutkat ylempänä. Saattaa olla että parempi jättää noi kauppaan. Ja istuvuuskin voi olla enemmänkin plug&pray jos sitäkään.
                              Edit: Ja nuo tutkat näyttää myös ylöspäin. Wtf! Joo tosiaan tuo jää kaupaan.
                              Last edited by Mik@; 20-04-2012, 13:06.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by Mik@ View Post
                                No niinpä näköjään onkin keskimmäiset tutkat ylempänä. Saattaa olla että parempi jättää noi kauppaan. Ja istuvuuskin voi olla enemmänkin plug&pray jos sitäkään.
                                voi olla pray & wisheskin. Täm on hyvä, täm on kasattu kokkouksilla ja rukkouksilla

                                "itekku sen tein nii vähä irvistääp mut ommaan silimmään tos hyvä"
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X