Onko normaalia että noin reilu 50tkm / 1v sitten Laakkosella vaihdettu kampiakselinhihnapyörä hajoaa uudestaan näin pian?
Hirvee vikinä ja palaneen haju puski kabiiniin ja lampulla katsoessa on hihnapyörä melkein koko matkalta halki pitkittäis suunnassa metalliselta osalta.
Onko myöskään tietoa mistä saisi osan + asennuksen halvemmalla kuin merkkiliikkeessä.
Viimeksi kustansi 450e/osa + 150e työt.
No ei kai tuollainen nyt normaalia ole millään tavalla. Lampsi takaisin ja uhoa jonkun aikaa. Saattavat ruveta tutkimaan vähän tarkemmin ja voit saada vielä vähän hyvityksiäkin hinnassa.
Onko normaalia että noin reilu 50tkm / 1v sitten Laakkosella vaihdettu kampiakselinhihnapyörä hajoaa uudestaan näin pian?
Hirvee vikinä ja palaneen haju puski kabiiniin ja lampulla katsoessa on hihnapyörä melkein koko matkalta halki pitkittäis suunnassa metalliselta osalta.
Onko myöskään tietoa mistä saisi osan + asennuksen halvemmalla kuin merkkiliikkeessä.
Viimeksi kustansi 450e/osa + 150e työt.
Auto on -04 530d ja tänään jarrunesteitä vaihtaessa tuli huomattua että on kone alkanu vuotaa öljyä jostain. Sen verta oli sotkenu paikkoja että vuotokohdan paikannus ei onnistu ilman putsausta ensin. Vuoto on jossain vasemmalla(kuskin) puolella konetta. Ja melko ylhäällä koska on niissä ihan ylimpänä olevissa letkuissakin pieniä "roiskeita". Öljytikussa näyttää kyllä ylärajaa, että ei se ihan seulana ainakaan vuoda. Onko veikkauksia mistä alkaa tota vuotoa ettimään? Toivottavasti ei kannen välistä Onko näissä ollu yleisiä miten, että noilta paikkeilta tihuttelee?
Imusarjan välistä taitaa tihutella. Viimetalvena tohon on läppä- ja hehkujumppaa tehty, joten oisko vaan vanha tiiviste tai huonosti hoidettu tiivistepintojen puhistus nyt syyllisenä. Anyway, aattelin napata imusarjan irti ja vaihtaa tiivisteet ja putsailla paikat. Jos se siitä paranis. Kysymys kuuluuki että mitäs kaikkia tiivisteitä pitäs hommata valmiiks ennenkö alkaa purkuhommiin? Saako muualta kun marmorilta?
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Imusarjan välistä taitaa tihutella. Viimetalvena tohon on läppä- ja hehkujumppaa tehty, joten oisko vaan vanha tiiviste tai huonosti hoidettu tiivistepintojen puhistus nyt syyllisenä. Anyway, aattelin napata imusarjan irti ja vaihtaa tiivisteet ja putsailla paikat. Jos se siitä paranis. Kysymys kuuluuki että mitäs kaikkia tiivisteitä pitäs hommata valmiiks ennenkö alkaa purkuhommiin? Saako muualta kun marmorilta?
Saa tiivisteet ilmeisesti tarvikkeenakin mutta ei ne paljoa maksa marmorillakaan. Osta ne pyöreät ja suorakateen muotoiset tiivisteet, eipä sinne muita tarvii. Eli osat 2 ja 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=11&fg=40
Joo jos olet maksanut vähintään 50% osasta (eli ei mennyt kokonaan takuuseen viimeksi) on osalla ja työllä 2 vuoden varaosatakuu tällaisen osan kohdalla ilman km rajaa.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Seuraava kysymys.
Koskeeko tuo 2v takuu pakosarjaa? Ilmottivat huollosta että kun tarkastelivat muuten autoa, huomasivat pakosarjan alkaneen halkeamaan. Vaihdettu sekin noin vuosi sitten GTI Car-Centerissä, jonne hankkivat pakosarjan paikalliselta BMW-liikkeeltä.
Eli siis onko tuo 2v takuu voimassa vaikka osaa ei asennettukkaan *merkkiliikkeessä*?
Kyllä niin naurettava kapistus tuo 530d alkuperäinen pakosarja. Ei paljoo ole mietitty kun tehty noin 1mm seinämäpaksuudella.
Jotkut ovat laittaneet jonkun toisen mallin samanlaisen valupakosarjan tilalle, mutta muistaakseni se menee hifistelyksi asennuksen kanssa kun ei ihan suoraan taida sopia?
Saakohan näissä e60:ssä takaluukkua auki muuta kun avaimesta painamalla?
Typerää kun joutuu ottamaan avaimen virtalukosta jos haluaa avata kontin,esim.emännälle valmiiksi kun kantaa mulle selkä vääränä kaljaa kaupasta.
Eli avaimesta aukeaa kyllä,mutta ei silloin kun se on virtalukossa(ymmärrettävää kyllä) mutta mitään nappia ei sitten vissiin ole kabiinissa,eikä saa...?
Itellä ainaki jalan lepuutustuen vasemmalla puolen siinä pilarissa on peräkontin aukasu nappi, osottaa kyllä taaksepäin ettei ole piilossa kyllä. Kai se alkuperänen nappi on?
Saakohan näissä e60:ssä takaluukkua auki muuta kun avaimesta painamalla?
Typerää kun joutuu ottamaan avaimen virtalukosta jos haluaa avata kontin,esim.emännälle valmiiksi kun kantaa mulle selkä vääränä kaljaa kaupasta.
Eli avaimesta aukeaa kyllä,mutta ei silloin kun se on virtalukossa(ymmärrettävää kyllä) mutta mitään nappia ei sitten vissiin ole kabiinissa,eikä saa...?
Nappia ei ole alkupään E60, helppo lisätä ohjeet kyllä löytyy 5 series forumilta.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment