E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pilatus
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 61
    • Satakunta

    Originally posted by tuumas View Post
    Oleko tarkistanut ovien/ikkunoiden tiivisteet? Tulee kuntoon autoglymin bumper carella tai shellin tiivisteenhoito puikolla :think
    Olen kyllä 100% varma että ääni tulee takaa, ei vaikutusta istuuko joku kyydissä. Yrittänyt hiplata kaikkia listoja, tiivisteitä, luukkuja jne
    Täytyy katsoa noita tiivisteitä.. Natina taitaa tulla kuskinpuolen etupäästä. Voisko se olla sittenkin joku nivel tai iskari joka natisee? Täytyy ehtoolla ottaa auto ylös ja katsoa onko jossain välystä :think

    Comment

    • Pe-te
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 198
      • Ylöjärvi

      Tänään yhtäkkiä ilmastointi (laajennettu) ryhtyi toimimaan omituisesti:
      Kuskin puolella ainakin kojetaulun suuttimet puskevat kuumaa (keski + vasen reuna. Jalkatilaa ja lasille en saanut ajossa kokeiltua kunnolla) mutta apparin puolelta tulee hiukan viileää. Kylmää ei tule mistään rööristä, ei millään asetuksella. Aamulla pelasi hienosti ja puski kylmää joka rööristä.

      Mikäs piru sille nyt tuli? Ajatuksia?

      Kylmäaineita ei ole tsekattu mun omistuksessa, se lienee syytä tehdä mutta miksi kuumaa toiselta puolelta? Vesiventtiili jumissa? Jokin muu?

      Jos ilmastoinnin kytkee pois, tulee toki niin viileää kuin tuolta helteestä nyt saa. Kompura tuntuisi kyllä käynnistyvän (ainakin kierrokset hieman laskee tyhjäkäynnillä.

      Edit: INPA kertoo kylmäaineiden määräksi 53g. Tuo varmasti jonkinmoinen arvaus, mutta 3 viikkoa sitten lukema oli 85g joten jostain karkaa.
      Last edited by Pe-te; 28-07-2012, 20:47. Reason: Päivitys
      F11 520dA (N47N) -13
      ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
      ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

      Comment

      • GuGi_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 700
        • Vantaa city

        Päivää, jottei kävis elämä tylsäks ni kyselläämpä taas lämpimikseen. Auto on E61. Viimeaikaiset sateet yhdistettynä hienoon lasikattoon jota panoramaksikin kutstutaan on tämänkertaisten murheitten aihe. Eilen illalla huomasin kontissa pientä kosteutta sivulokeroissa, joten ajattelin että tänään katellaan vähän tarkemmin. No täälähän sato sitte yöllä ihan perkeleesti ja aamusta ku heittäydyin kontin kimppuun ni löytönä oli akun päällisessä muovilokerossa n.1cm vettä pohjalla toisella puolella lokero oli "vaan" märkä. Varapyörä ylös ja pohjalla pikku lätäkkö. sähkövermeet näytti päällisinpuolin säästyneen, kunnes nostin MPM:n kolostaan ja huomasin tuon kolon pohjan olevan märkä Aski auki ja siitähän se piirilevy on kulmasta ottanu kosteudesta ittensä.

        Näyttäis siltä että se vesi on löytäny tiensä kontin puolelle molemmilta puolilta niistä kontin reunapilareista. Niissä on semmoset muoviset listat joitten alta jälkien persuteella vesi on valunu. Onko tohon nyt syyllisenä tukkeutuneet panoraman vedenpoistokanavat? Ja missä ne hienoudet sijaitsee?

        Ja sitten semmosta että mistä uusi MPM? Ja onko ne aina samanlaisia vai onko auton vuosimallilla ja varusteilla merkitystä? Ja vaatiiko uusi aski jonkinasteista ohjelmointia toimiakseen?
        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

        F11 525d -11
        E60 M5 -05
        E12 530i -75
        E32 730i - 91
        Chevy Silverado 3500 -93
        R33 Skyline GTS-T -93

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by GuGi_ View Post
          Päivää, jottei kävis elämä tylsäks ni kyselläämpä taas lämpimikseen. Auto on E61. Viimeaikaiset sateet yhdistettynä hienoon lasikattoon jota panoramaksikin kutstutaan on tämänkertaisten murheitten aihe. Eilen illalla huomasin kontissa pientä kosteutta sivulokeroissa, joten ajattelin että tänään katellaan vähän tarkemmin. No täälähän sato sitte yöllä ihan perkeleesti ja aamusta ku heittäydyin kontin kimppuun ni löytönä oli akun päällisessä muovilokerossa n.1cm vettä pohjalla toisella puolella lokero oli "vaan" märkä. Varapyörä ylös ja pohjalla pikku lätäkkö. sähkövermeet näytti päällisinpuolin säästyneen, kunnes nostin MPM:n kolostaan ja huomasin tuon kolon pohjan olevan märkä Aski auki ja siitähän se piirilevy on kulmasta ottanu kosteudesta ittensä.

          Näyttäis siltä että se vesi on löytäny tiensä kontin puolelle molemmilta puolilta niistä kontin reunapilareista. Niissä on semmoset muoviset listat joitten alta jälkien persuteella vesi on valunu. Onko tohon nyt syyllisenä tukkeutuneet panoraman vedenpoistokanavat? Ja missä ne hienoudet sijaitsee?

          Ja sitten semmosta että mistä uusi MPM? Ja onko ne aina samanlaisia vai onko auton vuosimallilla ja varusteilla merkitystä? Ja vaatiiko uusi aski jonkinasteista ohjelmointia toimiakseen?
          Takapuskuri irti ja ruuvaa ne viemäriputkien reikäpäät irti, ne ovat tukossa, jolloin ylivuoto on todennäköinen.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Pe-te
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 198
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Pe-te View Post
            Tänään yhtäkkiä ilmastointi (laajennettu) ryhtyi toimimaan omituisesti:
            Kuskin puolella ainakin kojetaulun suuttimet puskevat kuumaa (keski + vasen reuna. Jalkatilaa ja lasille en saanut ajossa kokeiltua kunnolla) mutta apparin puolelta tulee hiukan viileää. Kylmää ei tule mistään rööristä, ei millään asetuksella. Aamulla pelasi hienosti ja puski kylmää joka rööristä.

            Mikäs piru sille nyt tuli? Ajatuksia?

            Kylmäaineita ei ole tsekattu mun omistuksessa, se lienee syytä tehdä mutta miksi kuumaa toiselta puolelta? Vesiventtiili jumissa? Jokin muu?

            Jos ilmastoinnin kytkee pois, tulee toki niin viileää kuin tuolta helteestä nyt saa. Kompura tuntuisi kyllä käynnistyvän (ainakin kierrokset hieman laskee tyhjäkäynnillä.

            Edit: INPA kertoo kylmäaineiden määräksi 53g. Tuo varmasti jonkinmoinen arvaus, mutta 3 viikkoa sitten lukema oli 85g joten jostain karkaa.
            Tämäkin ratkesi:
            Kylmäainetta tuli ulos n.200g ja sisään meni n. 700g joten ei ihme ettei viilentänyt... nyt pelaa taas. Toivottavasti ei vuoda.
            F11 520dA (N47N) -13
            ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
            ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Kellään kokemuksia N62:sesta e60:ssä? Onko 540 järkevä vaihtoehto vai vain köyhän miehen v8?
              Mitä ulkomaalaisia foorumeita lueskelee niin porukat suosittelee mieluummin 545 tai 550.
              Kellään käytännön kokemusta noiden eroista? Tietysti toissijainen asia mutta miten sitten päästöt ja kulutus suhtautuu, onko paljoa eroja?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Originally posted by Supa View Post
                Kellään kokemuksia N62:sesta e60:ssä? Onko 540 järkevä vaihtoehto vai vain köyhän miehen v8?
                Mitä ulkomaalaisia foorumeita lueskelee niin porukat suosittelee mieluummin 545 tai 550.
                Kellään käytännön kokemusta noiden eroista? Tietysti toissijainen asia mutta miten sitten päästöt ja kulutus suhtautuu, onko paljoa eroja?
                Onko tällaisiakian? Nettiautossa ei ollut ainaskaan yhtään.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • GuGi_
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 700
                  • Vantaa city

                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Takapuskuri irti ja ruuvaa ne viemäriputkien reikäpäät irti, ne ovat tukossa, jolloin ylivuoto on todennäköinen.
                  Eilen illalla tota kattelin ja onnistuhan toi putkien hoonaus ilman puskurinirrotusta. Ne letkut saa irrotettua sieltä kontin sivulokeroitten kautta. Viimenen jarru on ne "tulpat" niissä päissä. Se tulppa on siellä kontin läpiviennin toisella puolella, eikä mahu tulemaan sisään. Joten nykäsin letkusta niin että se tulppa lähti irti ja tipahti auton alle. Putket puhtaaks ja pujottelin ne takas. Ilman niitä tulppia. Nyt kusee hienosti molemmin puolin

                  On muuten aivan älytön idea ollu laittaa tommoset kumitutit sinne letkujen päihin. Se poistoletku tekee vielä 90 asteen mutkan ennen sitä "siivilää". Oikeen on hakemalla haettu todella epätoimiva ratkasu
                  "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                  F11 525d -11
                  E60 M5 -05
                  E12 530i -75
                  E32 730i - 91
                  Chevy Silverado 3500 -93
                  R33 Skyline GTS-T -93

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Fabsu View Post
                    Onko tällaisiakian? Nettiautossa ei ollut ainaskaan yhtään.
                    Niin meinaat 4.0:aa vai? No ei oo nyt näköjään.
                    Last edited by Supa; 31-07-2012, 20:21.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by Supa View Post
                      Niin meinaat 4.0:aa vai? No ei oo nyt näköjään.
                      Joo, just tätä meinasin. Ei ollu tämmönen aikasemmin silmiin osunut. Onko muuten olemassa e60 535i mallia?
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2194
                        • kaustinen

                        Jenkkimarkkinoilla on 535i tuplaturbo kutosella
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Takapuskuri irti ja ruuvaa ne viemäriputkien reikäpäät irti, ne ovat tukossa, jolloin ylivuoto on todennäköinen.
                          Mihis nuo letkunpäät tulee sedanissa?

                          Onko kellään kokemusta kattoluukun uloimman tiivisteen vaihdosta? BMW:n työohjeen löysinkin jo, siinä sanotaan että kattoluukun ohjausta voi joutua koodailemaan uudestaan lisääntyneen moottorin virranoton vuoksi, koska uusi tiiviste on jämäkämpää tekoa.

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            Originally posted by sirkus View Post
                            Jenkkimarkkinoilla on 535i tuplaturbo kutosella
                            Ois varmaan ihan hauska peli, kun viripotentiaaliakin löytyy tuosta moottorista.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              onko -05 535da:ssa imusarjan läppiä?
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5466
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Vilikki View Post
                                onko -05 535da:ssa imusarjan läppiä?
                                On, => kannattaa poistaa
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X