Originally posted by tuumas
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tänään yhtäkkiä ilmastointi (laajennettu) ryhtyi toimimaan omituisesti:
Kuskin puolella ainakin kojetaulun suuttimet puskevat kuumaa (keski + vasen reuna. Jalkatilaa ja lasille en saanut ajossa kokeiltua kunnolla) mutta apparin puolelta tulee hiukan viileää. Kylmää ei tule mistään rööristä, ei millään asetuksella. Aamulla pelasi hienosti ja puski kylmää joka rööristä.
Mikäs piru sille nyt tuli? Ajatuksia?
Kylmäaineita ei ole tsekattu mun omistuksessa, se lienee syytä tehdä mutta miksi kuumaa toiselta puolelta? Vesiventtiili jumissa? Jokin muu?
Jos ilmastoinnin kytkee pois, tulee toki niin viileää kuin tuolta helteestä nyt saa. Kompura tuntuisi kyllä käynnistyvän (ainakin kierrokset hieman laskee tyhjäkäynnillä.
Edit: INPA kertoo kylmäaineiden määräksi 53g. Tuo varmasti jonkinmoinen arvaus, mutta 3 viikkoa sitten lukema oli 85g joten jostain karkaa.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Päivää, jottei kävis elämä tylsäks ni kyselläämpä taas lämpimikseen. Auto on E61. Viimeaikaiset sateet yhdistettynä hienoon lasikattoon jota panoramaksikin kutstutaan on tämänkertaisten murheitten aihe. Eilen illalla huomasin kontissa pientä kosteutta sivulokeroissa, joten ajattelin että tänään katellaan vähän tarkemmin. No täälähän sato sitte yöllä ihan perkeleesti ja aamusta ku heittäydyin kontin kimppuun ni löytönä oli akun päällisessä muovilokerossa n.1cm vettä pohjallatoisella puolella lokero oli "vaan" märkä. Varapyörä ylös ja pohjalla pikku lätäkkö. sähkövermeet näytti päällisinpuolin säästyneen, kunnes nostin MPM:n kolostaan ja huomasin tuon kolon pohjan olevan märkä
Aski auki ja siitähän se piirilevy on kulmasta ottanu kosteudesta ittensä.
Näyttäis siltä että se vesi on löytäny tiensä kontin puolelle molemmilta puolilta niistä kontin reunapilareista. Niissä on semmoset muoviset listat joitten alta jälkien persuteella vesi on valunu. Onko tohon nyt syyllisenä tukkeutuneet panoraman vedenpoistokanavat? Ja missä ne hienoudet sijaitsee?
Ja sitten semmosta että mistä uusi MPM? Ja onko ne aina samanlaisia vai onko auton vuosimallilla ja varusteilla merkitystä? Ja vaatiiko uusi aski jonkinasteista ohjelmointia toimiakseen?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostPäivää, jottei kävis elämä tylsäks ni kyselläämpä taas lämpimikseen. Auto on E61. Viimeaikaiset sateet yhdistettynä hienoon lasikattoon jota panoramaksikin kutstutaan on tämänkertaisten murheitten aihe. Eilen illalla huomasin kontissa pientä kosteutta sivulokeroissa, joten ajattelin että tänään katellaan vähän tarkemmin. No täälähän sato sitte yöllä ihan perkeleesti ja aamusta ku heittäydyin kontin kimppuun ni löytönä oli akun päällisessä muovilokerossa n.1cm vettä pohjallatoisella puolella lokero oli "vaan" märkä. Varapyörä ylös ja pohjalla pikku lätäkkö. sähkövermeet näytti päällisinpuolin säästyneen, kunnes nostin MPM:n kolostaan ja huomasin tuon kolon pohjan olevan märkä
Aski auki ja siitähän se piirilevy on kulmasta ottanu kosteudesta ittensä.
Näyttäis siltä että se vesi on löytäny tiensä kontin puolelle molemmilta puolilta niistä kontin reunapilareista. Niissä on semmoset muoviset listat joitten alta jälkien persuteella vesi on valunu. Onko tohon nyt syyllisenä tukkeutuneet panoraman vedenpoistokanavat? Ja missä ne hienoudet sijaitsee?
Ja sitten semmosta että mistä uusi MPM? Ja onko ne aina samanlaisia vai onko auton vuosimallilla ja varusteilla merkitystä? Ja vaatiiko uusi aski jonkinasteista ohjelmointia toimiakseen?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostTänään yhtäkkiä ilmastointi (laajennettu) ryhtyi toimimaan omituisesti:
Kuskin puolella ainakin kojetaulun suuttimet puskevat kuumaa (keski + vasen reuna. Jalkatilaa ja lasille en saanut ajossa kokeiltua kunnolla) mutta apparin puolelta tulee hiukan viileää. Kylmää ei tule mistään rööristä, ei millään asetuksella. Aamulla pelasi hienosti ja puski kylmää joka rööristä.
Mikäs piru sille nyt tuli? Ajatuksia?
Kylmäaineita ei ole tsekattu mun omistuksessa, se lienee syytä tehdä mutta miksi kuumaa toiselta puolelta? Vesiventtiili jumissa? Jokin muu?
Jos ilmastoinnin kytkee pois, tulee toki niin viileää kuin tuolta helteestä nyt saa. Kompura tuntuisi kyllä käynnistyvän (ainakin kierrokset hieman laskee tyhjäkäynnillä.
Edit: INPA kertoo kylmäaineiden määräksi 53g. Tuo varmasti jonkinmoinen arvaus, mutta 3 viikkoa sitten lukema oli 85g joten jostain karkaa.
Kylmäainetta tuli ulos n.200g ja sisään meni n. 700g joten ei ihme ettei viilentänyt... nyt pelaa taas. Toivottavasti ei vuoda.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Kellään kokemuksia N62:sesta e60:ssä? Onko 540 järkevä vaihtoehto vai vain köyhän miehen v8?
Mitä ulkomaalaisia foorumeita lueskelee niin porukat suosittelee mieluummin 545 tai 550.
Kellään käytännön kokemusta noiden eroista? Tietysti toissijainen asia mutta miten sitten päästöt ja kulutus suhtautuu, onko paljoa eroja?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKellään kokemuksia N62:sesta e60:ssä? Onko 540 järkevä vaihtoehto vai vain köyhän miehen v8?
Mitä ulkomaalaisia foorumeita lueskelee niin porukat suosittelee mieluummin 545 tai 550.
Kellään käytännön kokemusta noiden eroista? Tietysti toissijainen asia mutta miten sitten päästöt ja kulutus suhtautuu, onko paljoa eroja?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostTakapuskuri irti ja ruuvaa ne viemäriputkien reikäpäät irti, ne ovat tukossa, jolloin ylivuoto on todennäköinen.
On muuten aivan älytön idea ollu laittaa tommoset kumitutit sinne letkujen päihin. Se poistoletku tekee vielä 90 asteen mutkan ennen sitä "siivilää". Oikeen on hakemalla haettu todella epätoimiva ratkasu"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin meinaat 4.0:aa vai? No ei oo nyt näköjään.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Jenkkimarkkinoilla on 535i tuplaturbo kutosellaChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostTakapuskuri irti ja ruuvaa ne viemäriputkien reikäpäät irti, ne ovat tukossa, jolloin ylivuoto on todennäköinen.
Onko kellään kokemusta kattoluukun uloimman tiivisteen vaihdosta? BMW:n työohjeen löysinkin jo, siinä sanotaan että kattoluukun ohjausta voi joutua koodailemaan uudestaan lisääntyneen moottorin virranoton vuoksi, koska uusi tiiviste on jämäkämpää tekoa.
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostJenkkimarkkinoilla on 535i tuplaturbo kutosellaAUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Vilikki View Postonko -05 535da:ssa imusarjan läppiä?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment