memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foursquare
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 76
    • Lahti

    Takaluukun lukitus E60

    Onkos näissä joku kikkakolmonen tuossa takaluukussa?

    -Auto käyntiin ja käy kokeilemassa niin aukeaa
    -Ajat eteenpäin niin että ovet lukkiutuvat, pysähdyt ja käyt kokeilemassa niin ei aukea kunnes sammutat auton ?

    Eli pitääkö aina ajon jälkeen sammuttaa että saa kontin auki, vai onko jotain rikki?
    530dA E60 -orientblau metallic

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      Originally posted by foursquare View Post
      Onkos näissä joku kikkakolmonen tuossa takaluukussa?

      -Auto käyntiin ja käy kokeilemassa niin aukeaa
      -Ajat eteenpäin niin että ovet lukkiutuvat, pysähdyt ja käyt kokeilemassa niin ei aukea kunnes sammutat auton ?

      Eli pitääkö aina ajon jälkeen sammuttaa että saa kontin auki, vai onko jotain rikki?
      sieltä idriven valikosta pystyy ainakin säätämään noita lukituksia. en tiedä että vaikuttaako tuohon, mutta kannattaa kokeilla
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • K70
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 503
        • Vantaa

        Originally posted by foursquare View Post
        Onkos näissä joku kikkakolmonen tuossa takaluukussa?

        -Auto käyntiin ja käy kokeilemassa niin aukeaa
        -Ajat eteenpäin niin että ovet lukkiutuvat, pysähdyt ja käyt kokeilemassa niin ei aukea kunnes sammutat auton ?

        Eli pitääkö aina ajon jälkeen sammuttaa että saa kontin auki, vai onko jotain rikki?
        Itse alkuun ihmettelin näitä baijerilaisen lukitussydeemejä ja totesin ne täysin höpöhöpöksi. Eli iDrivesta ajon aikaiset lukitukset pois, niin ei pitäisi tarvita päätä vaivata.
        Stuttgartissa tuo asia on osattu tehdä toimivaksi.

        Toki kai kontin pitäisi aueta, jos olet itsesi saanut jollain kahvojen vetometodilla saanut autosta ulos...vai olikohan niin, että tuossa vaiheessa, kun oli kaksi käskyä antanut oven kahvalle ja päässyt autosta pihalle, niin vaati vielä sen, että käveli auton taakse ja sieltä kabiiniin painamaan jalkatilasta avausnappia, että pääsi etenemään seuraavalle rastille...
        S212, E350CDI, -11

        Comment

        • foursquare
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 76
          • Lahti

          Originally posted by K70 View Post
          Itse alkuun ihmettelin näitä baijerilaisen lukitussydeemejä ja totesin ne täysin höpöhöpöksi. Eli iDrivesta ajon aikaiset lukitukset pois, niin ei pitäisi tarvita päätä vaivata.
          Stuttgartissa tuo asia on osattu tehdä toimivaksi.

          Toki kai kontin pitäisi aueta, jos olet itsesi saanut jollain kahvojen vetometodilla saanut autosta ulos...vai olikohan niin, että tuossa vaiheessa, kun oli kaksi käskyä antanut oven kahvalle ja päässyt autosta pihalle, niin vaati vielä sen, että käveli auton taakse ja sieltä kabiiniin painamaan jalkatilasta avausnappia, että pääsi etenemään seuraavalle rastille...
          Hetkinen siis mikä jalkatilan avausnappi? Koitin katsoa enkä siinä mitään muuta kuin penkin säätövipuja löytänyt ?

          p.s. Kun näitähän on ollut takseinakin ainakin joskus, niin eihän nekään ala sammuttelemaan konetta vain sen takia että kontin avaa kun kuitenkin käyvät läpi vuoron tms
          Last edited by foursquare; 04-08-2012, 01:15.
          530dA E60 -orientblau metallic

          Comment

          • PeSe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 116
            • Vlk

            Kävin eilen koeajamassa e60 523iA -06.

            Pari asiaa jäi mietityttämään:

            Selailin salavalikoista moottorilämmöt esiin, niin näytti n.100 astetta, kun ajettiin n.80km/h. Kuulostaisi äkkiä hieman liian korkealta lämmöltä. Mikä näissä olisi normaali lämpö?

            Toinen vika(?) ilmenee, kun moottori on kuuma, ja ajon jälkeen avaa öljykorkin.
            Reiästä tulee jonkin verran höyryä/savua. En ole muissa autoissa törmännyt vastaavaan. Mistäköhän tämä voisi johtua?

            Muuten auto tuntui kaikinpuolin erittäin hyvältä. Moottori, vaihteisto ja alusta toimivat kaikki hienosti. Ei ylimääräisiä ääniä, tärinöitä tms.

            Kiinnostaisikin tietää, että ovatko nuo "viat" edes kohtuullisen helposti korjattavissa, koska muuten auto olisi erittäin hyvä paketti
            Last edited by PeSe; 04-08-2012, 09:08.
            E70 X5 30d -07
            E60 520i -03

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5476
              • S:t Karins

              Originally posted by foursquare View Post
              Hetkinen siis mikä jalkatilan avausnappi? Koitin katsoa enkä siinä mitään muuta kuin penkin säätövipuja löytänyt ?
              Jalkatilassa OBD pistokkeen alapuolella on tai ei ole takaluukun avausnappi. Taitaa tuokin nappi kuulua johonkin varustepakettiin, eli lisävaruste?

              Originally posted by foursquare View Post
              p.s. Kun näitähän on ollut takseinakin ainakin joskus, niin eihän nekään ala sammuttelemaan konetta vain sen takia että kontin avaa kun kuitenkin käyvät läpi vuoron tms
              Takaluukun kuulu avautua ihan ihan normaalisti kaukosätimestä tai sormilla takaluukun kädensijassa painamalla. Tähän ei vaikuta iDriven OVIEN lukutusasetukset eikä se että käykö auto vai ei...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                e61 tavaratilan automaattinen suojaverho jäi yläasentoon (autossa motorisoitu luukku). Väkisin ei viitsi repiä niin mitä kannattaisi kokeilla ekaksi?
                Katselin että jenkkifoorumillakin on enemmän toimimattomia kuin toimivia automaattisuojaverhoja. Meillä verho sattui jumiutumaan yläasentoon joten käsikäyttökään ei onnistu. Nähtävästi vaatisi mekanismien purkua ellei sitten takaluukun johtosarja ala vedellä viimeisiään...täytynee kysellä EuroPlus takuun kattavuutta ja varata huoltoaika.
                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • Kesäromu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 232
                  • Espoo

                  [QUOTE=Tommix;2772314]Jalkatilassa OBD pistokkeen alapuolella on tai ei ole takaluukun avausnappi. Taitaa tuokin nappi kuulua johonkin varustepakettiin, eli lisävaruste?


                  Tuli itselle nyt laitettua tuo takaluukun avausnappi 5series forumin ohjeiden mukaan.Laakkoselta tilasin napin,löytyy numerolla 61319200316 ja maksoi jotain 34€

                  Helppo homma tehdä,nyt on kiva kun kontin saa sisältä auki ilman et auto pitää sammuttaa.
                  F10 -11
                  E21 315 -83

                  Comment

                  • K70
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 503
                    • Vantaa

                    [QUOTE=Kesäromu;2772656]
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Jalkatilassa OBD pistokkeen alapuolella on tai ei ole takaluukun avausnappi. Taitaa tuokin nappi kuulua johonkin varustepakettiin, eli lisävaruste?


                    Tuli itselle nyt laitettua tuo takaluukun avausnappi 5series forumin ohjeiden mukaan.Laakkoselta tilasin napin,löytyy numerolla 61319200316 ja maksoi jotain 34€

                    Helppo homma tehdä,nyt on kiva kun kontin saa sisältä auki ilman et auto pitää sammuttaa.
                    Siis täh???

                    Kyllähän kontti avautuu oli auto käynnissä tai ei, kun on laitettu se ovien lukitus pois käytöstä...vai tykkäätkö tosiaan nykiä oven kahvaa autosta poistuessas?
                    No kai se on ok.
                    Itse en sitä sietänyt Mersun moiseen lukitussysteemiin tottuneena, enkä ole sitä ensimmäisen stopin jälkeen käyttänyt.
                    S212, E350CDI, -11

                    Comment

                    • Kesäromu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 232
                      • Espoo

                      Siis konttihan ei avaudu avaimesta auton ollessa käynnissä,avain pitää poistaa virtalukosta kokonaan että siitä painamalla saa kontin auki.Tämä siis jos ei ole avausnappia siinä jalkatilan muovissa vakiona.
                      F10 -11
                      E21 315 -83

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by PeSe View Post
                        Kävin eilen koeajamassa e60 523iA -06.

                        Pari asiaa jäi mietityttämään:

                        Selailin salavalikoista moottorilämmöt esiin, niin näytti n.100 astetta, kun ajettiin n.80km/h. Kuulostaisi äkkiä hieman liian korkealta lämmöltä. Mikä näissä olisi normaali lämpö?

                        Toinen vika(?) ilmenee, kun moottori on kuuma, ja ajon jälkeen avaa öljykorkin.
                        Reiästä tulee jonkin verran höyryä/savua. En ole muissa autoissa törmännyt vastaavaan. Mistäköhän tämä voisi johtua?

                        Muuten auto tuntui kaikinpuolin erittäin hyvältä. Moottori, vaihteisto ja alusta toimivat kaikki hienosti. Ei ylimääräisiä ääniä, tärinöitä tms.

                        Kiinnostaisikin tietää, että ovatko nuo "viat" edes kohtuullisen helposti korjattavissa, koska muuten auto olisi erittäin hyvä paketti
                        molemmat ominaisuudet kuuluu näihin autoihin..
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • PeSe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 116
                          • Vlk

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          molemmat ominaisuudet kuuluu näihin autoihin..
                          Kiitos vastauksesta! Eilen löysinkin netin syövereistä seuraavan jutun liittyen noihin moottorin lämpöihin: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/22/10
                          Auto osaa ilmeisesti itse säädellä koneen lämpöjä sen hetkisen rasituksen mukaan. Rauhallisessa/kevyessä ajossa suurempi lämpö -> pienempi kitka -> pienempi kulutus

                          Ilmeisesti tuo höyrykään öljykorkin reiästä ei sitten ole mikään kovin paha vika, jos sitä esiintyy muissakin e60:ssä.
                          Itse en ainakaan muista, että edellisessä e60:ssä olisi noussut höyryä. Oli tosin diisseli (530da).
                          E70 X5 30d -07
                          E60 520i -03

                          Comment

                          • 5er
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 208
                            • Savo

                            Originally posted by PeSe View Post
                            Ilmeisesti tuo höyrykään öljykorkin reiästä ei sitten ole mikään kovin paha vika, jos sitä esiintyy muissakin e60:ssä.
                            Itse en ainakaan muista, että edellisessä e60:ssä olisi noussut höyryä. Oli tosin diisseli (530da).
                            Kyllä ainakin oma N52 päästi höyryä kun tänään öljyä lisäilin.
                            ex E60 530iA -07 M-Sport
                            ex E39 528iA -99

                            Comment

                            • K70
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 503
                              • Vantaa

                              Originally posted by Kesäromu View Post
                              Siis konttihan ei avaudu avaimesta auton ollessa käynnissä,avain pitää poistaa virtalukosta kokonaan että siitä painamalla saa kontin auki.Tämä siis jos ei ole avausnappia siinä jalkatilan muovissa vakiona.
                              Eli E60 ei ole takakontissa avausnappia?
                              Mulla ainakin E61:ssä aukeaa kontti oli käynnissä, tai ei.

                              Tarkennetaan nyt vielä, jollei aiemmista posteista selvinnyt, niin mä olen poistanut sen ajon aikana ovet lukitsevan toiminnon, kun se ei Bemarissa ole tehty toimivaksi juuri tuon idioottimaisen nappileikin takia. Ovia pitää nykiä moneen kertaan auki ja konttia availla napilla, niin ei kiitos. Autosta pitää päästä ulos, kun kahvasta kerran vetää ja kun hyppää autosta ulos, niin kontin pitää aueta sieltä auton takaa, ei kabiinista.
                              S212, E350CDI, -11

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2150
                                • L a h t i

                                Originally posted by 5er View Post
                                Kyllä ainakin oma N52 päästi höyryä kun tänään öljyä lisäilin.
                                Muistelisin että kyllä itselläkin sieltä höyryä on tullu.. No worries

                                Comment

                                Working...
                                X