E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan noita tullut useampia vastaan ilman navia.
Ja F11:stakin saa ilman navia...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Prison View PostSaattaa olla hölmö kysymys mutten osannu löytää tietoa. Onks kaikissa E60/61 ollu vakiona jonki sortin navigointi?
Leave a comment:
-
-
Saattaa olla hölmö kysymys mutten osannu löytää tietoa. Onks kaikissa E60/61 ollu vakiona jonki sortin navigointi?
Leave a comment:
-
-
Tuommonen tällä kertaa:
3F35 3F35 boost air hose monitoring in idle running
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 241032 km Engine speed 1406.70 1/min
coolant temperature 68.19 °C
Rail pressure Actual 968.89 bar
Injection quantity 53.96 mg/Hub Air mass per cylinder 1203.60 mg/Hub Charge pressure Actualwert 2047.99 mbar
Linearised APP1 66.93 % duty cycle exhaust refeeding actuator 4.73 % duty cycle manifold pressure actuator 79.56 %
Environment pressure 1004.30 mbar
Ladeluftschlauch abgefallen Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 3F 35 01 02 00 00 01 28 75 B1 33 76 7B 89 BF D0
Onko kellään sattunut samaa? Vaimo tuli töistä niin sanoi ettei jaksanut auto oikein kulkea. No luin koodit eikä mitään uutta ollut, nollasin koodit. Ajoin vähän aikaa normaalisti ja sitten ei tosiaan jaksanut kulkea mihinkään. Luin koodit uudestaan ja sitten tuli ko. koodi. Liekkö ahtovuoto vai mikä? Hieman heiluttelin ahtopaineentunnistinta ja nollasin koodit niin sen jälkeen ei enää puutumista eikä koodia tullut. Oli tullut aamulla myös rattaan kuvat ruutuun, vissiin käyny virta taas vähissä. Taidan ruveta kohta pitämään autoa lämpimässä näillä keleillä kun aina jotain jos pakkanen kiristyy.Last edited by Mik@; 17-01-2013, 15:37.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostVaihtono menee, moottori maksaa vajaa satasen.
Kannattanee myös punnita, haittaako satunnainen puhaltimen kitinä vähemmän vai enemmän kuin DIY:nä irti ja takaisin askarrellun kojelaudan jatkuva natina
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostSellainen pieni mukava kitinä ja vikinä on ilmaantunut tuohon puhaltimeen, kovilla pakkasilla hiukan voimakkaampi, ja pienemmillä pakkasilla hiljaisempi, ja kun painaa off nappia puhaltimesta, loppuu kokonaan..
Mitähän sille voisi tehdä, voiko olla vaan kuiva, täytyykö kenties purkaa koko koelauta ennen kun voi jotain puuhastella:think
Kiitos taas
3 tunnin urakka se on,
CCC:n joudut purkamana pois kehyksineen, ja
keskikonsolin irroittamaan sen verran että sitä saa muutaman sentin taaksepäin.
Leave a comment:
-
-
Sellainen pieni mukava kitinä ja vikinä on ilmaantunut tuohon puhaltimeen, kovilla pakkasilla hiukan voimakkaampi, ja pienemmillä pakkasilla hiljaisempi, ja kun painaa off nappia puhaltimesta, loppuu kokonaan..
Mitähän sille voisi tehdä, voiko olla vaan kuiva, täytyykö kenties purkaa koko koelauta ennen kun voi jotain puuhastella:think
Kiitos taas
Leave a comment:
-
-
eikös se tuo mittaile samalla akselilla olevien pyörien nopeus eroo absin anturin kautta. 0.2 kilon paine-erolla on ainakin täällä ruvennu herjaamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maahinen View PostRengaspaineista, no mulla tuo valittaa harvasen päivä vaikka paineet ovat ihan kohillaan. Renkaat on kutakuinkin tasaisesti kuluneet. Ilmiö oli ilmassa jo kesällä mutta nyt pakkasteen aikaan tuo vain pahentui
No tämähän on täyttä mutua, mutta oma vinkki ongelmasta kärsivälle voisi olla, että jos pyörät ovat samankokoiset, kokeilee vaihtaa vaikka toisen puolen etu- ja takarenkaan päikseen ja seuraa, mitä RPA tuumaa.
Edit: ja tosiaan viime talvena noita rengaspaineita tuli täsmäiltyä em. syystä useampaankin otteeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -rik View PostNimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa
Periaateessa näin, mutta käytännössä ei lähellekään.
Kaikkien autojen, -merkistä riippumatta, hinta tippuu ensimmäisten vuosien aikana varsin rajusti. Ei liene yhtään normiautoa, jonka hinta ei olisi 5:ssä vuodessa tippunut alle puoleen uuden hinnasta. Itse asiassa 50 %:n rajapyykki tulee vastaan useasti jo 3 - 4 vuoden iässä, vaikka sitä emme tietenkään voi itsellemme myöntää.
Pelkästään tämä arvonalennus syö jo enemmän euroja, mitä maanantaikappaleeseenkaan voi mennä, -ainakin parin vuoden tasoittumisjaksolla.
Leave a comment:
-
-
Rengaspaineista, no mulla tuo valittaa harvasen päivä vaikka paineet ovat ihan kohillaan. Renkaat on kutakuinkin tasaisesti kuluneet. Ilmiö oli ilmassa jo kesällä mutta nyt pakkasteen aikaan tuo vain pahentui
Leave a comment:
-
-
Originally posted by touring39 View PostKomppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.
Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään,
luistoneston valoa rupesi vilkutteleen ja auto rupesi heittelemän,
ajoin varmaan n. kilometrin ja rullasin laitaan.
Renkas oli siinä vaiheessa jo palasina, sisäpuolelta rengas ei ollut enää vanteessa kiinni vaan koko kylki oli auki.
Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään.
Sitten kun alle laitettiin (kiitos JKK) toinen rengas,
liikkeelle lähtiessä rupesi kohta huutelemaan rengaspaineista...
Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
siihen reagoidaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.
Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: