memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • maahinen
    replied
    Ei oo navia ainakaan mun E60:ssä

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Onhan noita tullut useampia vastaan ilman navia.
    Ja F11:stakin saa ilman navia...

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by Prison View Post
    Saattaa olla hölmö kysymys mutten osannu löytää tietoa. Onks kaikissa E60/61 ollu vakiona jonki sortin navigointi?
    Suurimmassa osassa on joko pro tai business navi, mutta ei ole vakiona. Taisi jollakin olla täällä auto missä ei navia ollut.

    Leave a comment:


  • Prison
    replied
    Saattaa olla hölmö kysymys mutten osannu löytää tietoa. Onks kaikissa E60/61 ollu vakiona jonki sortin navigointi?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Tuommonen tällä kertaa:

    3F35 3F35 boost air hose monitoring in idle running

    Error counter: 1 Logistic counter: 40
    Mileage 241032 km Engine speed 1406.70 1/min
    coolant temperature 68.19 °C
    Rail pressure Actual 968.89 bar

    Injection quantity 53.96 mg/Hub Air mass per cylinder 1203.60 mg/Hub Charge pressure Actualwert 2047.99 mbar
    Linearised APP1 66.93 % duty cycle exhaust refeeding actuator 4.73 % duty cycle manifold pressure actuator 79.56 %
    Environment pressure 1004.30 mbar
    Ladeluftschlauch abgefallen Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
    Error code: 3F 35 01 02 00 00 01 28 75 B1 33 76 7B 89 BF D0

    Onko kellään sattunut samaa? Vaimo tuli töistä niin sanoi ettei jaksanut auto oikein kulkea. No luin koodit eikä mitään uutta ollut, nollasin koodit. Ajoin vähän aikaa normaalisti ja sitten ei tosiaan jaksanut kulkea mihinkään. Luin koodit uudestaan ja sitten tuli ko. koodi. Liekkö ahtovuoto vai mikä? Hieman heiluttelin ahtopaineentunnistinta ja nollasin koodit niin sen jälkeen ei enää puutumista eikä koodia tullut. Oli tullut aamulla myös rattaan kuvat ruutuun, vissiin käyny virta taas vähissä. Taidan ruveta kohta pitämään autoa lämpimässä näillä keleillä kun aina jotain jos pakkanen kiristyy.
    Last edited by Mik@; 17-01-2013, 15:37.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vaihtono menee, moottori maksaa vajaa satasen.
    Hyvä tietää, ettei tuon kalliimpi. Jos puhallin on hiljainen lämmettyään ja ääntelee ainoastaan pakkasella, saattaa se toimia vielä vaikka kuinka monta vuotta vaikka vähän ääntääkin.

    Kannattanee myös punnita, haittaako satunnainen puhaltimen kitinä vähemmän vai enemmän kuin DIY:nä irti ja takaisin askarrellun kojelaudan jatkuva natina

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Sellainen pieni mukava kitinä ja vikinä on ilmaantunut tuohon puhaltimeen, kovilla pakkasilla hiukan voimakkaampi, ja pienemmillä pakkasilla hiljaisempi, ja kun painaa off nappia puhaltimesta, loppuu kokonaan..

    Mitähän sille voisi tehdä, voiko olla vaan kuiva, täytyykö kenties purkaa koko koelauta ennen kun voi jotain puuhastella:think

    Kiitos taas
    Vaihtono menee, moottori maksaa vajaa satasen.

    3 tunnin urakka se on,
    CCC:n joudut purkamana pois kehyksineen, ja
    keskikonsolin irroittamaan sen verran että sitä saa muutaman sentin taaksepäin.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Sellainen pieni mukava kitinä ja vikinä on ilmaantunut tuohon puhaltimeen, kovilla pakkasilla hiukan voimakkaampi, ja pienemmillä pakkasilla hiljaisempi, ja kun painaa off nappia puhaltimesta, loppuu kokonaan..

    Mitähän sille voisi tehdä, voiko olla vaan kuiva, täytyykö kenties purkaa koko koelauta ennen kun voi jotain puuhastella:think

    Kiitos taas

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    eikös se tuo mittaile samalla akselilla olevien pyörien nopeus eroo absin anturin kautta. 0.2 kilon paine-erolla on ainakin täällä ruvennu herjaamaan.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by maahinen View Post
    Rengaspaineista, no mulla tuo valittaa harvasen päivä vaikka paineet ovat ihan kohillaan. Renkaat on kutakuinkin tasaisesti kuluneet. Ilmiö oli ilmassa jo kesällä mutta nyt pakkasteen aikaan tuo vain pahentui
    Omassa koslassa tuo painevalvonta kiusasi viime talvena oikein urakalla, tänä talvena ei ole hälyä tullut tauluun kertaakaan (pl. talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, samat talvirenkaat kuin viime talvenakin). Kesärenkailla ei RPA ole inahtanut ikinä. Mulla ei ole erikseen ollut merkittynä, mihin nurkkaan mikäkin talvirengas kuuluu, vaan aina kunnon perusteella ja pyörimissuunnista katsoen olen laittanut alle, kun kaikki ovat nimelliskooltaan samanlaisia. Ilmeisesti kuitenkin nyt on kumit menneet sopivalla tavalla eri lailla kuin viime talvena, jolloin hälyjä sai jatkuvasti olla kuittailemassa pois.

    No tämähän on täyttä mutua, mutta oma vinkki ongelmasta kärsivälle voisi olla, että jos pyörät ovat samankokoiset, kokeilee vaihtaa vaikka toisen puolen etu- ja takarenkaan päikseen ja seuraa, mitä RPA tuumaa.

    Edit: ja tosiaan viime talvena noita rengaspaineita tuli täsmäiltyä em. syystä useampaankin otteeseen.
    Last edited by tabasco; 14-01-2013, 20:39. Reason: E. lisäys rengaspaineista

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Nimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa

    Periaateessa näin, mutta käytännössä ei lähellekään.
    Kaikkien autojen, -merkistä riippumatta, hinta tippuu ensimmäisten vuosien aikana varsin rajusti. Ei liene yhtään normiautoa, jonka hinta ei olisi 5:ssä vuodessa tippunut alle puoleen uuden hinnasta. Itse asiassa 50 %:n rajapyykki tulee vastaan useasti jo 3 - 4 vuoden iässä, vaikka sitä emme tietenkään voi itsellemme myöntää.
    Pelkästään tämä arvonalennus syö jo enemmän euroja, mitä maanantaikappaleeseenkaan voi mennä, -ainakin parin vuoden tasoittumisjaksolla.

    Leave a comment:


  • maahinen
    replied
    Rengaspaineista, no mulla tuo valittaa harvasen päivä vaikka paineet ovat ihan kohillaan. Renkaat on kutakuinkin tasaisesti kuluneet. Ilmiö oli ilmassa jo kesällä mutta nyt pakkasteen aikaan tuo vain pahentui

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
    siihen reagoidaan...
    Kyllä se useita kilometrejä vaatii, olikohan jopa 10...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Komppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.
    Täytyy kommentoida myös se että mulla hajos marraskuussa 535d LCI:stä oikea takarengas motarilla.
    Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään,
    luistoneston valoa rupesi vilkutteleen ja auto rupesi heittelemän,
    ajoin varmaan n. kilometrin ja rullasin laitaan.

    Renkas oli siinä vaiheessa jo palasina, sisäpuolelta rengas ei ollut enää vanteessa kiinni vaan koko kylki oli auki.

    Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään.

    Sitten kun alle laitettiin (kiitos JKK) toinen rengas,
    liikkeelle lähtiessä rupesi kohta huutelemaan rengaspaineista...

    Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
    siihen reagoidaan...

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
    talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
    voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
    tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.

    Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...
    Komppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.

    Leave a comment:

Working...
X