E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Originally posted by viktor View Post
    Vettä/kosteutta lattialla tarpeeksi niin jäätää elementit? Kylmässä paikkaahan ne siellä pohjassa on.
    Tarvii testata ja viedä sisälle sulamaan päiväksi josko alkais skulaamaan... Ei millään huvittais purkaa soitinta taas esiin kun se 3vko sitten oli viimeks irti.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1424

      Originally posted by loukkis View Post
      Nelivedossa pienin vannekoko, joka rekisteriotteeseen on merkitty, on 17". ET muistaakseni mun orkkisvanteissa 43.
      Kiitos kaikille vastanneille. Eräs autojobbari arveli että LCI toi 17" minimivannekoon, mutta onko kaikki nelivedot tekniikka faceliftejä? Mikä on korkein profiili jonko tuohon voi laittaa 17" koossa?
      e39 M54B22 manual
      Polestar2 LRDM -21
      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

      Comment

      • loukkis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 73
        • Vantaa

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Kiitos kaikille vastanneille. Eräs autojobbari arveli että LCI toi 17" minimivannekoon, mutta onko kaikki nelivedot tekniikka faceliftejä? Mikä on korkein profiili jonko tuohon voi laittaa 17" koossa?
        225/50-17 on pienin rengaskoko. Runflatit oli tuossa koossa aika kovat ja muutenkin omituinen ajotuntuma, mutta normirenkaana suhteellisen pehmeä, mutta silti jämäkkä, ei siis mikään letru.
        320d LCI

        Comment

        • RS9
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 65
          • Finland

          Originally posted by RS9 View Post
          Nyt kun nämä pakkaset huitelee tuossa -20 asteen paikkeilla kaiken aikaa niin seurailin aamulla oman 530D:n lämpöjä salavalikon kautta. Normaali maantie ajossa (80km/h) lämmöt huitelee n.75 - 83 välillä. Syksyllä kattelin kans lämmöt ja sillon lämpeni ihan sinne 90 asteeseen. Eli onkohan termostaateissa vikaa vai tekeekö tuo pakkanen vaan sen että lämmöt ei tuon ylemmäs nouse? Keulalla ei ole nimittäin mitään "lisäsuojaa" ja ajattelinkin jos sinne jonku pahvin munuaisten taakse nakkais :think

          Joskus olen kuullut että jos termarit "valskaa" niin lämmöt ei nouse yli 80asteen missään tilanteessa, nyt kuitenkin näilläkin pakkasilla nousee vähän välillä ylikin, eli vois olettaa noiden olevan kunnossa.

          Lähinnä siksi tässä kyselen että rupeanko suorilla vaihtamaan noita termareita vai kokeilisko jotain lisäsuojaa tuonne keulalle
          EGR-termari tuli nyt vaihdettua.. Eipä nouse lämmöt vieläkään paljon yli 80 asteen ajoi vaikka miten, tosin nyt on pakkaset huidelleet siellä 30 tuntumassa. Että pitäs vielä ne pahvit yrittää virittää sinne keulille ja jos ei sekään auta niin kaippa se päätermarin vaihto seuraavaksi.

          Comment

          • Basillicus
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 153
            • Turku

            Originally posted by teme[[ View Post
            Olisko ehdotuksia mistä voi johtua sellainen, että kun autolla 530da ajaa vähintään tunnin eli ilmeisesti kun kaikki moottorin osat ovat kunnolla lämmeneet niin alkaa kuulua tyhjäkäynnillä semmoinen naputus /naksutus. Se ääni on jatkuvaa ja aika tiheää, en varmasti osaa sanoa mistä päin ääni tulee vaikka olen sitä tuossa kuunnellut, mutta luulen että jostakin tuolta turbolta päin. Ääni kuuluu vain ja ainoastaa kuumana ja ei ole kovin kova. Voiskohan turbolla olla kohta vaihdon/korjauksen aika vai mistä muusta tuollainen ääni voisi tulla?
            Mielenkiintoista, itse olen huomannut 520i:ssä nyt tänä talvena myös nakutusta siinä vaiheessa kun moottori on kunnolla lämmennyt, mutta tyhjäkäynnillä sitä ei niinkään kuulu kabiiniin asti ainakaan vaan paremmin vasta kun kierrokset menee yli 2000...
            BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
            ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

            Comment

            • teme[[
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 269
              • Lake Worth, FL

              Originally posted by Basillicus View Post
              Mielenkiintoista, itse olen huomannut 520i:ssä nyt tänä talvena myös nakutusta siinä vaiheessa kun moottori on kunnolla lämmennyt, mutta tyhjäkäynnillä sitä ei niinkään kuulu kabiiniin asti ainakaan vaan paremmin vasta kun kierrokset menee yli 2000...
              Sitä tässä mietiskelin että voiskohan tuo tulla jonkun hihnapyörän laakerista? Mutta omituista tuo että kuuluu vain kuumana. Luulisi että kun esim. laakeri lämpenee niin välys pitäisi pienentyä?

              Comment

              • otrim
                Newbiemmer
                • Apr 2009
                • 25
                • ruokolahti

                Kiitos kaikille vastanneille. Eräs autojobbari arveli että LCI toi 17" minimivannekoon, mutta onko kaikki nelivedot tekniikka faceliftejä? Mikä on korkein profiili jonko tuohon voi laittaa 17" koossa?

                Minulla on 530 XDA:ssa talvirenkaat 215/55-17. Ei raavi mihinkään kiinni. Vanteiden ET on 42 ja 43 toisissa vanteissa. Nopeusmittari näyttää oikeammin näillä renkailla. Kesärenkaaksi hommaan seuraavaksi 235/50-17. Ymp.mitta identtinen näiden talvirenkaiden kanssa. Kiihtyvyydessä häviän hitusen isomman kehän takia-ei haittaa.

                Comment

                • tuomkiti81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1162
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by tuomkiti81 View Post
                  Se mun "vanha" akku mitattiin sielä akkuliikkeessä ja kyllä siitä alkoi olla jo paras terä poissa. Lisäksi mun autoon vaihdettiin jo syksyllä 2009 toi ibs+joku toinen boksi(en muista enää mikä)
                  No niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."

                  Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
                  Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                  Opel Insignia 2.0 Cdti
                  Scania R560 8x4

                  Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                  Ex. E60 530dA -05
                  Ex. E39 530dA -01
                  Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                  Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                  Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Originally posted by tuomkiti81 View Post
                    No niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."

                    Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
                    Ettei olis laturissa vikaa?
                    Jos akkujännite käy alhaalla niin sehän voi sytyttää kaikki mahdolliset vikavalot vaikka mitään vikaa ei välttämättä ko. osassa ole.

                    Comment

                    • teme[[
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 269
                      • Lake Worth, FL

                      Originally posted by teme[[ View Post
                      Olisko ehdotuksia mistä voi johtua sellainen, että kun autolla 530da ajaa vähintään tunnin eli ilmeisesti kun kaikki moottorin osat ovat kunnolla lämmeneet niin alkaa kuulua tyhjäkäynnillä semmoinen naputus /naksutus. Se ääni on jatkuvaa ja aika tiheää, en varmasti osaa sanoa mistä päin ääni tulee vaikka olen sitä tuossa kuunnellut, mutta luulen että jostakin tuolta turbolta päin. Ääni kuuluu vain ja ainoastaa kuumana ja ei ole kovin kova. Voiskohan turbolla olla kohta vaihdon/korjauksen aika vai mistä muusta tuollainen ääni voisi tulla?
                      Kertokaapa viisaammat,että voisko tuollainen ääni tulla kenties suuttimista, onko muita ehdotuksia?

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        Originally posted by tuomkiti81 View Post
                        No niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."

                        Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
                        Toi on kyllä jännä miten se hukkaa kokonaan latauksen, jos on IBS vika, sen kun ei kuulemma pitäs vaikuttaa kun on niin pieni vastus siinä
                        Melkein kannattais kattoa nyt se päävirtakaapelin läpivienti. Se pitää vissiin kuitenkin katsoa altapäin, vaikka oliko Hemi kuka sanoi että näkee kontistakin. Ainakin itsellä se oli kontinpuolelta jollain pultti tms liitoksella enkä hoksannut miten se siitä vois hapettua kuivassa kontissa. Tiedä sitten olisko vaihdettu jo joskus esim takuuseen saksassa.
                        Last edited by viktor; 25-12-2010, 11:37.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          Originally posted by teme[[ View Post
                          Ettei olis laturissa vikaa?
                          Jos akkujännite käy alhaalla niin sehän voi sytyttää kaikki mahdolliset vikavalot vaikka mitään vikaa ei välttämättä ko. osassa ole.
                          Laturin vikaa mietin silloin minäkin, mutta. Tuo tosiaan että vika usein poistuu kun seisottaa auton horrokseen asti. Luulisi että fyysinen vika ei olisi sidottu tuollaiseen softahommaan laisin. Toiseksi vian ilmeneminen oli hyvinkin epäsäännöllistä.
                          Kolmanneksi, kesällä tuo ei oireillut kertaakaan. Heti kun alko pakkaset niin alkoi myös vian ilmeneminen. Luulisi että laturin fyysinen vika olisi edes kerran kesän aikana pukannut päälle, saati sitten kosteilla syksyn keleillä. Ajoa kuitenkin omaan autoon tuli kesällä 20-30tkm, päivittäin about.
                          Lisäksi akussa kyllä piisaa virtaa vaikka kuinka jos sitä ei aja tyhjäksi vian ollessa päällä.
                          Nyt kun itsellä on IBS vaihdettu niin ei ole kovat pakkaset häirinneet.

                          Tuon läpiviennin vian voi myös omasta autosta viivata yli, koska kyllähän se nyt oireilisi eniten juuri kosteassa, ja varmasti myös kesällä. Kuivalla pakkassäällä luulisi vähiten olevan vuotovirtoja. Ja eipä noissa nyt talvella paljoa enempää luulisi virtaa kuluvan, että mystisesti koko lataus häviää. Hehkut toki hörppää enemmän, mutta uusien hehkujen vaihto ei tuonut asiaan muutosta. Käynnistyy toki paremmin kun ainakin kolme kuollutta vaihtoi toimiviin.
                          Last edited by viktor; 25-12-2010, 11:39.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            Originally posted by viktor View Post
                            Onko kukaan vaihtanut takaripustuksiin niitä isoja puslia?
                            Millainen homma vaihtaa? Mahtanee olla tiukassa.
                            Suosiolla vaihtaa taakse samalla kertaa kaikki ylemmät tukivarret jne hilut?
                            Ongelmana on että väljää tuntuu 45 asteen kulmassa kun renkaasta heiluttaa. Näyttäisi nopeasti tosta puslasta antavan periksi. Alatukivarsi se ei ainakaan ollut kokonaisuudessaan.

                            Eli kuvasta osa numero 2 ja liittyvänä osa nro 4.

                            Eli narinahelat. Osat ja työ on ihan sama kuin E38/E39:ssä.
                            Sopivalla ulosvetäjällä tulee nätisti. Korjaamolla ehkä noin tunnissa max. kahdessa molemmat. Haulla löytyy juttua ja varmaan kuva ulosvetäjästä. Joku sellaisen itse askarteli :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              Useimmilla ei liene peräkontissa vararengasta jos e6x tullut hihnalta runflateillä. Monet lienee vaihtaneet tavalliset kesä- ja talvirenkaat runflatien tilalle. Miten olette varautuneet renkaan puhkeamiseen? Millainen vararengas menee e61d Xdrive:n konttiin vai mahtuuko sinne rengasta lainkaan (siis tavaratilan pohjan alle missä vararengas normaalistikin olisi)?
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • Vesper
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 240
                                • Vantaa

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Useimmilla ei liene peräkontissa vararengasta jos e6x tullut hihnalta runflateillä. Monet lienee vaihtaneet tavalliset kesä- ja talvirenkaat runflatien tilalle. Miten olette varautuneet renkaan puhkeamiseen? Millainen vararengas menee e61d Xdrive:n konttiin vai mahtuuko sinne rengasta lainkaan (siis tavaratilan pohjan alle missä vararengas normaalistikin olisi)?
                                Pienellä kompressorilla, renkaanpaikkausaine pullolla, sekä tubeless-paikkasarjalla.

                                Comment

                                Working...
                                X