E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2194
    • kaustinen

    Originally posted by wmb View Post
    mistä miten vaihdetaan parkkipoltin? enkä perkele ota umpiota irti saa olla jos se pitää käyttää pois
    Kannattaa sitten muistaa, että jos rikkinäinen polttimo on oikkarissa niin tarpeeksi monen käynnistyksen jälkee valomoduli lakkaa antamasta sinne sähköä lopullisesti ja saa laittaa uuden modulin jos haluu lampun taas palamaan.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      Originally posted by sirkus View Post
      Kannattaa sitten muistaa, että jos rikkinäinen polttimo on oikkarissa niin tarpeeksi monen käynnistyksen jälkee valomoduli lakkaa antamasta sinne sähköä lopullisesti ja saa laittaa uuden modulin jos haluu lampun taas palamaan.
      Ja taas menee se mun jo sanoma 400 euroa! ja sitten parkitkin syttyy!
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        Originally posted by sirkus View Post
        Kannattaa sitten muistaa, että jos rikkinäinen polttimo on oikkarissa niin tarpeeksi monen käynnistyksen jälkee valomoduli lakkaa antamasta sinne sähköä lopullisesti ja saa laittaa uuden modulin jos haluu lampun taas palamaan.
        Tuo valomodulin oikosulku-lukko on kyllä avattavissa oikeilla ohjelmilla vaikka merkkihuoltojen ohjeet sanookin että moduuli ois vaihdettava.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          Originally posted by jartsa02 View Post
          Tuo valomodulin oikosulku-lukko on kyllä avattavissa oikeilla ohjelmilla vaikka merkkihuoltojen ohjeet sanookin että moduuli ois vaihdettava.
          Minulla on hyllyssä yksi tuollainen valomoduli, millä ei syty oikeanpuolen etuparkit, liekkö juuri kyse tuosta oikosulku-lukosta? Vika korjautui vaihtamalla valomoduli ja ihan käytetyllä valomodulilla korjautui.
          ///Motorporot

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Originally posted by jartsa02 View Post
            Tuo valomodulin oikosulku-lukko on kyllä avattavissa oikeilla ohjelmilla vaikka merkkihuoltojen ohjeet sanookin että moduuli ois vaihdettava.
            Olikohan tuollainen lukko mun entisessä E46:ssa, kun antoi jatkuvan 4 voltin jännitteen takasumuvalolle? Paloi himmeänä koko ajan riippumatta sumarin kytkimen asennosta. Vetokoukun johtosarjan takasumarille tuli täysi jännite, joka toimi muutenkin oikein. Piti vetää sieltä sitten piuha auton omalle sumuvalolle, jotta sai toimimaan.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Originally posted by Raine View Post
              Minulla on hyllyssä yksi tuollainen valomoduli, millä ei syty oikeanpuolen etuparkit, liekkö juuri kyse tuosta oikosulku-lukosta? Vika korjautui vaihtamalla valomoduli ja ihan käytetyllä valomodulilla korjautui.
              Saattaa olla, sen näkis vikakoodeista tsekkaamalla.

              Originally posted by JKK
              Olikohan tuollainen lukko mun entisessä E46:ssa, kun antoi jatkuvan 4 voltin jännitteen takasumuvalolle? Paloi himmeänä koko ajan riippumatta sumarin kytkimen asennosta. Vetokoukun johtosarjan takasumarille tuli täysi jännite, joka toimi muutenkin oikein. Piti vetää sieltä sitten piuha auton omalle sumuvalolle, jotta sai toimimaan.
              e46:n valoboksissa ei tuollaista oikari-lukko-ominaisuutta taida olla, tuossa on tod.näk. ollut jotain muuta vikaa.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • teme[[
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 269
                • Lake Worth, FL

                Mistä e60 konehuoneesta saa virtaa 50w xenonsarjan relejohtosarjalle, ettei tarvi akulle asti johtoa vetää. Onko siinä se pistoke, kun ei ole auto nyt tässä niin en voi itse katsoa.
                Last edited by teme[[; 03-10-2011, 15:43.

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  Originally posted by teme[[ View Post
                  Mistä e60 konehuoneesta saa virtaa 50w xenonsarjan relejohtosarjalle, ettei tarvi akulle asti johtoa vetää. Onko siinä se pistoke, kun ei ole auto nyt tässä niin en voi itse katsoa.
                  Vasemman iskaritornin kyljessä on se apuvirtapiste, että siitä voi ottaa kunhan laittaa sulakkeen väliin.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Originally posted by Raine View Post
                    Vasemman iskaritornin kyljessä on se apuvirtapiste, että siitä voi ottaa kunhan laittaa sulakkeen väliin.
                    Ok, Kiitos!

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Dpf poltto

                      Onko se kun se tapahtuu, niin sinistä savua takalasi täynnä noin 15 sekunnin ajan ja sitten loppuu? lämmöt nousee tyyliin 90:stä 97:ään ?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Dpf poltto

                        Onko se kun se tapahtuu, niin sinistä savua takalasi täynnä noin 15 sekunnin ajan ja sitten loppuu? lämmöt nousee tyyliin 90:stä 97:ään ?
                        Kyllä se polttaa jonkin aikaa n.10min?? Pakoäänistä huomaa, paljon matalemmat ja jonkin verran kovemmat kuin normaalisti. Auto tuntuu myös jonkin verran laiskemmalta ja ei vastaa kaasuun niin hyvin. Lämmöt sadan asteen tuntumassa. En ole kyllä omasta huomannu että sinistä tulisi missään vaiheessa.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Kyllä se polttaa jonkin aikaa n.10min?? Pakoäänistä huomaa, paljon matalemmat ja jonkin verran kovemmat kuin normaalisti. Auto tuntuu myös jonkin verran laiskemmalta ja ei vastaa kaasuun niin hyvin. Lämmöt sadan asteen tuntumassa. En ole kyllä omasta huomannu että sinistä tulisi missään vaiheessa.
                          Jotain tällaista kaasun vastaavuutta oli kyllä huomattavissa myös, tuo savu sain säikäytti että mikä meni rikki, mut kyllä se toimi sen aikana ja sen jälkeen, joten tokkopa tuo vaarallista..
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Kyllä se polttaa jonkin aikaa n.10min?? Pakoäänistä huomaa, paljon matalemmat ja jonkin verran kovemmat kuin normaalisti. Auto tuntuu myös jonkin verran laiskemmalta ja ei vastaa kaasuun niin hyvin. Lämmöt sadan asteen tuntumassa. En ole kyllä omasta huomannu että sinistä tulisi missään vaiheessa.
                            selviskö se sun vaihelaatikko ongelma muuten?
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              selviskö se sun vaihelaatikko ongelma muuten?
                              Joo selvis vaihdoin koko askin Olis varmaan tullu (ehkä) kuntoon pelkän momentinmuuntimen vaihdolla.. Nimim. NCmotorsport:lla sattui olemaan toimiva loota niin ostin sen ja vaihdettiin se. Nyt toimii hyvin eikä pidä ylimääräistä meteliä ja toisekseen entinen loota jäi varalle.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Jotain tällaista kaasun vastaavuutta oli kyllä huomattavissa myös, tuo savu sain säikäytti että mikä meni rikki, mut kyllä se toimi sen aikana ja sen jälkeen, joten tokkopa tuo vaarallista..
                                Ja tarkemmin ajateltuna on tainu mullakin joskus tulla käryä/savua auton alta polton aikana pysähdyksissä ollessa. Palaisko paskat pois myös putken päältä tms? :think Pitäis ottaa koko pönttö pois ja ohjelmoida lisää voimaa jossain vaiheessa.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X