memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuumas
    replied
    vaihtoon ja huomaat eron

    Leave a comment:


  • *BMW*
    replied
    Kokeilin jo söörtsiä mutta kysympä nyt kuitenkin vielä varalta ennen "termari-jumppaa", onko 525dA E61 02/05 mallissa samat "kriteerit" jäähdytysnesteen lämmöille kuin 530dA:ssa? Kun suurin osa topiceista käsittelee 530d:tä niin alkoi mietityttään että löytyyhän 525da:sta samat dpf:ät yms. ? Kun eikkö se polton käynnistyminen vaatinu jotain lähemmäs 75 astetta käynnistyäkseen?

    KM-TP (vai mikä se olikaan) valikon mukaan lämmöt n.60 asteen pinnassa 20km ajon jälkeen -15 kelillä niin ajattelin että tilaisko suoraan nuo kaikki kolme termaria...

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Miten E61 LCI:ssä kannattaa tehdä tuo Professional Navin päivitys ja mistä näkee firmware version? Ohjelmisto kannattaa ilmeisesti päivittää samalla kuin kartatkin.

    Leave a comment:


  • bayerman
    replied
    Mites tämmöinen homma eli jos madallan esim. -45mm 545:sen, missä dynamic-drive kuinka käy ajettavuuden? Eli toimiiko madalluksen kanssa yhteen? Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Kyllä mullakin himmenee/kirkastuu jonki verran ovien alavalot kun kaasuttelee. Jännitteet salavalikon mukaan ihan normaalit, akku vaihdettu ja koodattu syksyllä. Turha menettää yöuniansa tämmösen takia jos kaikki toimii, antaa valojen elää omaa sielunelämäänsä, sitä tää laite tuntuu muutenkin tekevän jatkuvasti
    Last edited by -rik; 20-02-2013, 21:58.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siis mitä? Nyt on koodaukset väärinpäin kyllä Mlatvalalla.
    AGM akkua juuri EI saa ladata yli 14,8v tai tuhoutuu ennenaikaisesti.

    Eikö se juurikin niin päin mene, että AGM vaatii suuremman latausjännitteen kylmänä. Ja jos autolle on ilmoitettu lyijyakku, ei akku (AGM) lataudu talvella täyteen.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Siis mitä? Nyt on koodaukset väärinpäin kyllä Mlatvalalla.
    AGM akkua juuri EI saa ladata yli 14,8v tai tuhoutuu ennenaikaisesti.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Taitaa nostaa latausjännitettä, kun AGM kestää isommat jännitteet..

    Mistäs mä tiedän millasesta millaseen sää oot akkus vaihtanu

    Tokkopa merkitystä jos normi akusta normi akkuun vaikka 10Ah muuttaa tehojaan..

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Eikai sillä mitään suurempaa merkitystä.. Lähinnä varmaa koko homma vainoharhaisuutta ja jos sillä nyt jotain ''voittaa'' ni se on varmasti aika minimaalista.. Koodauskaa varmaa mitää ilmasta merkkiliikkeessä ole..

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    On mullakin AGM koodauksien jälkeen jännitteet jotain 15,5V.
    Kesällä vaihdoin akun, entinen oli jotain 90 amp. en tarkkaan muista, uuteen 100amperiseen exideen. Vaihtoa ei ole koodattu autoon, koska merkkiliike ei ehtinyt samassa huollossa öljynvaihdon kanssa. Ei ollut heidän mielestään pakollista. Voisikohan tuo nyt aiheuttaa ongelmaa..

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Jännitteensäädin ois nyt vaihdettu ja sisävalot oireilee edelleen..Lataus on tyhjäkäynnillä ja ajossa 14.5-15.1v ja kun pudottaa tyhjäkäynnille korkeammilta kierroksilta niin jännite käy 13v (ei niin alhalla kuin aiemmin) ja nousee samantien tuonne 15v pintaan.
    Onko tuo jo liian korkea jännite?
    On mullakin AGM koodauksien jälkeen jännitteet jotain 15,5V.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Huomasin tuossa kun paikallaan nosti kierroksia niin ovien alareunassa olevat valot kirkastuivat samalla..Tästä oli aiemmmin jossain puhetta mutta en löytänyt sitä threadia enää. Mikähän tuossa voisi olla?
    Originally posted by LasseE View Post
    Seurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
    Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
    Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
    Jännitteensäädin ois nyt vaihdettu ja sisävalot oireilee edelleen..Lataus on tyhjäkäynnillä ja ajossa 14.5-15.1v ja kun pudottaa tyhjäkäynnille korkeammilta kierroksilta niin jännite käy 13v (ei niin alhalla kuin aiemmin) ja nousee samantien tuonne 15v pintaan.
    Onko tuo jo liian korkea jännite?

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Eikö tuo sisätilan lämmitin ole oiva apu ja ikkunaa vähän raolleen..

    Enpä oo kynnyslistoja saanu oikein paikalleen sen koommin ku irrotin

    Vasaraa ja crctä varmaan kaipaa nekin

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Huomasin että e61:n lattiamatto on kuskin puolelta märkä. Voi olla valumavesiä kumimatolta tai sitten jotain muuta?

    Joka tapauksessa pitäisi alkaa kuivattelemaan mattoa, miten kynnyslistan/kynnyksen saa irti särkemättä paikkoja? Tarvinneeko irrottaa muuta? Mikä on paras kuivausmetodi?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by Hjördis View Post
    Tästä osaluettelo ja tästä ohjeet kuvineen (saksankielellä).
    Pikkujuttu, vähän vasaraa ja crc:tä.

    Leave a comment:

Working...
X