E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RS9
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 65
    • Finland

    Originally posted by k0rppi View Post
    oiskohan jollain liitellä kuvaa missä ois tuo dtc/dsc:n toiminta selitetty? on niin ihmeellisen olonen, että pitäs melkein lukasta joku pätkä ennemin kun testailla millä se lähtee lapasesta. tuntuu että dtc valo taulussa on menossa koko ajan ulkokurvin ojaan/vastaantulian kaistalle.
    Itseäkin kiinnostais tuo DTC:n toiminta.. Eli tuossahan on ilmeisesti koko ajan joku luiston esto päällä mutta kun tuon DTC:n painaa napista päälle niin mitä sitten?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by RS9 View Post
      Itseäkin kiinnostais tuo DTC:n toiminta.. Eli tuossahan on ilmeisesti koko ajan joku luiston esto päällä mutta kun tuon DTC:n painaa napista päälle niin mitä sitten?
      Silloin systeemi sallii enemmän pyörien sutimista ja perän luisua. Tarkoitettu lähinnä tilanteisiin joissa vakiona päälläoleva ajovakauden hallinta/luistonesto hyydyttää liikaa auton tehoja.
      Tuolla oli asiaa pohdittu ja toisella sivulla saatu siihen jo täysi selvyys:
      E39 528iA

      Comment

      • RS9
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 65
        • Finland

        Ahaa.. Nyt selkis, kiitosta vaan

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          taitaa olla siis nappipohjaan hetkeks ennenkun lähtee ajamaan ainoa vaihtoehto. ainakin jos meinas auton pitää tiellä.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by k0rppi View Post
            taitaa olla siis nappipohjaan hetkeks ennenkun lähtee ajamaan ainoa vaihtoehto. ainakin jos meinas auton pitää tiellä.
            Miten niin?? Silloinhan ajovakaudenhallinta on osittain pois päältä. Et koske koko nappiin, niin autossa on jo valmiiksi päällä turvallisin vaihtoehto.
            E39 528iA

            Comment

            • Jackass
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 81

              Aina kun auton käynnistää kaikki "estot" on päällä.
              Kun nappia painaa kerran antaa automatiikka pyörien sutia jonkun verran. Kun nappia pitää pitkään pohjassa kaikki "estot" häviää.

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Originally posted by TJJ View Post
                Miten niin?? Silloinhan ajovakaudenhallinta on osittain pois päältä. Et koske koko nappiin, niin autossa on jo valmiiksi päällä turvallisin vaihtoehto.
                Se on kylläkin sillon jos sitä hetken painaa niin pois päältä kokonaan.. Jolloin kolmio on ruutussa..

                Comment

                • tuomkiti81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1162
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Jackass View Post
                  Kun nappia pitää pitkään pohjassa kaikki "estot" häviää.
                  Olispa naisissakin tommonen toiminto
                  Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                  Opel Insignia 2.0 Cdti
                  Scania R560 8x4

                  Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                  Ex. E60 530dA -05
                  Ex. E39 530dA -01
                  Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                  Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                  Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    Originally posted by Jackass View Post
                    Kun nappia pitää pitkään pohjassa kaikki "estot" häviää.
                    Originally posted by tuomkiti81 View Post
                    Olispa naisissakin tommonen toiminto
                    Onhan niissä, mutta kun malleja on niin monta, ja jokaisessa hiukan erilainen käyttöliittymä niin yleispäteviä ohjeita on mahdoton antaa.. Käsikopelolla on siis mentävä!
                    Last edited by Weuli; 24-10-2010, 16:18.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • Obelixxx
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 44
                      • Kotka

                      Joo kyllä munkin kärryssä kun painaa nappia nii sen jälkeen sutiminen onnistuu mutt ajonvakautus on päällä edellee.
                      Tota en oo testannu että kun painaa pitkää (10s) nii sit on myös toi ajovakautus pois päältä, eli täytyypä kokeilla.

                      PS. Voiko noita pissapojan suuttimia säätää, minusta ny ruiskii turhan ales?
                      BMW 535D -08

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Miten niin?? Silloinhan ajovakaudenhallinta on osittain pois päältä. Et koske koko nappiin, niin autossa on jo valmiiksi päällä turvallisin vaihtoehto.
                        tuossa yks päivä kun liukastelin, niin tulin tulokseen, että hengenvaarallinen "apu". peräti 40kmh vauhtia, niin tuo espi koitti viskoo mutkista ulkokurviin. mitähän liene ois käyny, jos vauhtia ois ollu enemmän. tämä tapahtu dtc valon palaessa.

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          DTC toiminto päällä jarrutetaan sutivaa pyörää. Ohjekirjassakin mainitaan, että käytetään paksussa lumessa ja lumiketjujen kanssa.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by k0rppi View Post
                            tuossa yks päivä kun liukastelin, niin tulin tulokseen, että hengenvaarallinen "apu". peräti 40kmh vauhtia, niin tuo espi koitti viskoo mutkista ulkokurviin. mitähän liene ois käyny, jos vauhtia ois ollu enemmän. tämä tapahtu dtc valon palaessa.
                            Oletko nyt tajunnut koko juttua tai lukenut tuon lähettämäni linkin viestejä? DTC ei ole mikään apu vaan BMW:n keksimä hieno nimi tilalle jossa auton luistonesto ei ole kunnolla toiminnassa. DTC:tä ei kuulu laittaa kuin hetkeksi päälle silloin kun et pääse liikkeelle jostain liukkaasta paikasta.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Oletko nyt tajunnut koko juttua tai lukenut tuon lähettämäni linkin viestejä? DTC ei ole mikään apu vaan BMW:n keksimä hieno nimi tilalle jossa auton luistonesto ei ole kunnolla toiminnassa. DTC:tä ei kuulu laittaa kuin hetkeksi päälle silloin kun et pääse liikkeelle jostain liukkaasta paikasta.


                              tuossa nyt sanotaan taas ihan jotain muuta.

                              Comment

                              • firstbimmer
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 79
                                • Lahti

                                Oletko nyt tajunnut koko juttua tai lukenut tuon lähettämäni linkin viestejä? DTC ei ole mikään apu vaan BMW:n keksimä hieno nimi tilalle jossa auton luistonesto ei ole kunnolla toiminnassa. DTC:tä ei kuulu laittaa kuin hetkeksi päälle silloin kun et pääse liikkeelle jostain liukkaasta paikasta.


                                Ainakin oman autoni ohjekirjassakin on selitetty asia juuri näin.

                                Comment

                                Working...
                                X