E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1066
    • Fin

    e60 päivityksestä

    Jokos e60 softa päivitys onnistuu ns" harrastelija vehkeillä" eli löytyykö sellaset piuhat ja softat ettei päivittämiseen mene 12 tuntia, marmorin päivityshinnat on melko ilmavia ja Schmiedmannlla laitteet rikki.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • jermu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 111
      • Etelä-Pohjanmaa

      Tietääkös kukaan minkälainen etuiskari pitäs olla kun auto on E60 530d -04 ja varusteina dynamic drive ja joku tehtaan sportti alusta?

      Hankalaksi oikean iskarin valitsemisessa tekee se että autossa on m-sport varusteita, mutta kait tuo alusta kuitenkin on tavallinen sport kun ei tämä varmaan aito m-sportti kuitenkaan ole.
      Kosko eihän m-sportissa ole dynamic drivea?

      Ja onkos tuossa dynamic drive -mallin iskarin vaihdossa mitään erikoista?

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2150
        • L a h t i

        Käy kysymässä merkkiliikkeesta millanen pitää olla.. Tietävät siellä kyllä. Eikä sitä sun sieltä tarvi kumminkaan ostaa..

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5466
          • S:t Karins

          Originally posted by jermu View Post
          Tietääkös kukaan minkälainen etuiskari pitäs olla kun auto on E60 530d -04 ja varusteina dynamic drive ja joku tehtaan sportti alusta?

          Hankalaksi oikean iskarin valitsemisessa tekee se että autossa on m-sport varusteita, mutta kait tuo alusta kuitenkin on tavallinen sport kun ei tämä varmaan aito m-sportti kuitenkaan ole.
          Kosko eihän m-sportissa ole dynamic drivea?

          Ja onkos tuossa dynamic drive -mallin iskarin vaihdossa mitään erikoista?
          Ihan vakio iskunvaimennin siellä on. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle M-Sport iskari, mutta silloin kannattaa vaihtaa molemmat etupään iskarit. Kiinnityksiltään nämä on identtiset, tosin jouset on 20 mm lyhyemmät... Itsellä on tuo DD ja vaihdoin Koni Sportit + M-Sport jouset alkuperäisten tilalle.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • jermu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2002
            • 111
            • Etelä-Pohjanmaa

            Originally posted by kt0510 View Post
            Ihan vakio iskunvaimennin siellä on. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle M-Sport iskari, mutta silloin kannattaa vaihtaa molemmat etupään iskarit. Kiinnityksiltään nämä on identtiset, tosin jouset on 20 mm lyhyemmät... Itsellä on tuo DD ja vaihdoin Koni Sportit + M-Sport jouset alkuperäisten tilalle.
            DD:n iskarille löyty 2 eri tuotenumeroa eli tämä tapaus olisi kuitenkin varmaan tuo missä lukee "For vehicles with Sports suspension settings and Dynamic Drive". Vaikka miksei nuo kaikki paikoilleen mahtuisi.

            Ja tuo johto tuossa kuvassa onkin abs-johto tms. luulin että se liittyis suoraan iskariin.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              Originally posted by mikkod View Post
              Tekipä toukka mielenkiintoisen tempun mittaristossa:



              Ihme vehkeitä, koko ajan jotain pientä. Edellistäkään ole saatu korjattua niin tulee jotain uutta.
              Tuliko kuntoon? Mulla on yks uus ja iskemätön mittaristo hyllyssä varaosina jos tarvii osia..
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                Originally posted by jiipee View Post
                Onko noita turvavyön varotusääniä kukaan ohjelmoinu pois, tekevätkö huollossa tuota vai miten onnistus?
                Huollossa saa kytkettyä pois. Varmaan onnistuu foorumin inpa-/ncs-koodajienkin kautta.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Ihan vakio iskunvaimennin siellä on. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle M-Sport iskari, mutta silloin kannattaa vaihtaa molemmat etupään iskarit. Kiinnityksiltään nämä on identtiset, tosin jouset on 20 mm lyhyemmät... Itsellä on tuo DD ja vaihdoin Koni Sportit + M-Sport jouset alkuperäisten tilalle.
                  Dynamic vaikuttaa ymmärtääkseni vakaajatankoihin, ei ainakaan etuiskareihin.

                  Millaset konit on ollu ajaa? Tarvis kanssa etuiskarit vaihtaa ja kiinnostais kokemukset. Joku eibachin tms -50mm jousisarja tossa olikin alla.

                  Iskarit on varmaan samalla alapäällä kaikki, koska napa on sama jopa ämmässä, mutta eroja lienee sitten korkeudessa ja onkos jäykkyyksissäkin eroja? Schmiedmannilla ainakin vaihtoehtoja oli useita. vakiota, sporttia, bmw sporttia, m-teknikkiä jne.
                  Onko esim 550i mallin iskari tiukempi kuin vakio 530d:n iskari? Vähän jäykemmän noille jousille tarviisi, nyt ei kesävalssit tykkää sisäloksuista..

                  Mielipiteitä mitä sinne kannattaa iskeä?? Vai siirtyykö suoraan coilisarjaan, esim 599€ saa joka nurkkaan jo tüv-hyväksyttyä mikä pitäs kelvata leimallekin..
                  Last edited by viktor; 21-12-2010, 22:04.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by viktor
                    Onko esim 550i mallin iskari tiukempi kuin vakio 530d:n iskari?
                    Samat iskarit näkyy olevan.
                    Iskareita on normaalit, sportit ja M-sportit.
                    Last edited by MajorDrake; 21-12-2010, 22:20.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Samat iskarit näkyy olevan.
                      Iskareita on normaalit, sportit ja M-sportit.
                      Oukei. Schmiedmann listaa nuo jostain syystä omanaan.

                      Onko tuo sport millainen verrattuna vakioon? Matalampi vai vaan kovempi?
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by viktor View Post
                        Oukei. Schmiedmann listaa nuo jostain syystä omanaan.

                        Onko tuo sport millainen verrattuna vakioon? Matalampi vai vaan kovempi?
                        Sinuna laittaisin m-sportin kun on tuon verran matalat jousetkin,tuosta m-iskarista voisi olettaa että on molempia matalampi ja kovempi .
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Pietsu
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 22
                          • Helsinki

                          Öljynerottimesta ja munuaisten läpistä

                          Alla siis sigun kiisselinhörppijä. Kyselin jo tätä hieman offtopiccina toisessa ketjussa, eli siis mitens tuo öljynerotin M57N2 koneessa, onko sitä ollenkaan? Yritin searchilla katsoa mutta en löytänyt suoraa vastausta. Lontooksi löytyy esim: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...resent-t60128/ Onko tosiaan niin että tässä mallissa Jürgen on sillä heittäny kuikkaa? Tarvitseeko asiaa sen enempää miettiä, eli kuten linkissä todetaan "One less thing to change anyway"?

                          Toinen pieni kysymys olisi munuaisten takana olevat läpät (Air flap control). Onko kukaan niitä jälkiasentanut ja jos niin onko paha rasti? Itse varmaankin saa paikalleen laitettua ja siihen sitten koodaukset perään jonkun luona, vai onnistuuko ollenkaan? Onko loppujen lopuksi hyötyä? Hinta? Hienoista lämpöongelmaa meinaa puskea niin sillä kyselen ennen mahdollista termarijumppaa (matka-ajossa nousi 85C, kaupungissa 5-10 vähemmän, webasto löytyy).

                          Kiitos, kumarrus ja Jouluja!
                          E90 320D -08

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5466
                            • S:t Karins

                            Originally posted by viktor View Post
                            Dynamic vaikuttaa ymmärtääkseni vakaajatankoihin, ei ainakaan etuiskareihin.
                            Juurikin näin.

                            Originally posted by viktor View Post
                            Millaset konit on ollu ajaa? Tarvis kanssa etuiskarit vaihtaa ja kiinnostais kokemukset. Joku eibachin tms -50mm jousisarja tossa olikin alla.
                            Jos yhdellä sanalla kuvaa niin jämäkkä. Pääset itse kokeilemaan kun poikkeat mittariasialla...

                            Originally posted by viktor View Post
                            Iskarit on varmaan samalla alapäällä kaikki, koska napa on sama jopa ämmässä, mutta eroja lienee sitten korkeudessa ja onkos jäykkyyksissäkin eroja? Schmiedmannilla ainakin vaihtoehtoja oli useita. vakiota, sporttia, bmw sporttia, m-teknikkiä jne.
                            Onko esim 550i mallin iskari tiukempi kuin vakio 530d:n iskari? Vähän jäykemmän noille jousille tarviisi, nyt ei kesävalssit tykkää sisäloksuista..

                            Mielipiteitä mitä sinne kannattaa iskeä?? Vai siirtyykö suoraan coilisarjaan, esim 599€ saa joka nurkkaan jo tüv-hyväksyttyä mikä pitäs kelvata leimallekin..
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              Mikä on nelivetoisten normi vannekoko? Onko eroja vuosimallien ja moottorivaihtoehtojen välillä? Onko takavetoisten ja nelivetoisten vanteet samanlaisia? Käykö 16" vanteet mihinkään nelivetoiseen e6x-sarjalaiseen? Jos haussa on mahdollisimman suurella ilmatilavuudella (lue mukava, hiljainen ja elastinen) rengas niin mikä koko on suositeltavin? Mikä nelivetoihin sopiva BMW:n orkkisvanne on kevein massaltaan?
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Mikä on nelivetoisten normi vannekoko? Onko eroja vuosimallien ja moottorivaihtoehtojen välillä? Onko takavetoisten ja nelivetoisten vanteet samanlaisia? Käykö 16" vanteet mihinkään nelivetoiseen e6x-sarjalaiseen? Jos haussa on mahdollisimman suurella ilmatilavuudella (lue mukava, hiljainen ja elastinen) rengas niin mikä koko on suositeltavin? Mikä nelivetoihin sopiva BMW:n orkkisvanne on kevein massaltaan?
                                ET on eri ainakin joissain nelikoitten vannemalleissa. Muuta en osaa sanoa.

                                Kitkarenkaista Continentaliin olen ollut tyytyväinen, hiljainen ja ihan ok pito vaikka kelit on paikoin olleet kitkalle pahat. Koko nuissa taisi olla 215/55-16 tai siinä hilkulla ainakin, mikä nyt suositeltu koko onkin.
                                Kesärenkaissa nankang oli positiivinen yllätys, tosin 19" ja 30/35 profiilin rengas ei kovin mukava ja hiljainen voi edes olla.
                                Last edited by viktor; 22-12-2010, 22:17.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X