Nyt kun jenkkimanuaalia lukasi (oma manuska saksaa...), niin seuraavasta "huollosta/tarkastuksesta" kyse ja mitä pitää tehdä selvii kun huollossa luetaan avain...
Nyt kun jenkkimanuaalia lukasi (oma manuska saksaa...), niin seuraavasta "huollosta/tarkastuksesta" kyse ja mitä pitää tehdä selvii kun huollossa luetaan avain...
Mielenkiintoista... tuleekohan toi ilmoitus kaikissa E60/61 malleissa vai vain uudemmissa malleissa? Mitä se manuska tarkalleen ottaen sanoo ja onko tuollainen huolto riippuvainen ajasta vai ajomäärästä?
En tiedä mikä siinä on, nitisee niin perkeleesti kun kääntää rattia?
Onko kallis uusittava? :think
-Jani
KL-varaosista 140-150e, ebaystä 90-110e (meyle tai oem) ja sitten halvimmat tarvikkeet 50e ebaystä. Työnä ei kummoinen, auto ilmaan ja rengas irti. Kiinnitys on tuolla kuvassa näkyvällä mutterilla ja toinen auton runkoon pultilla. Vähän muoveja kun irrottelee ja kääntelee ei tarvi edes kauheasti purkaa että saa tuon rungonpuoleisenkin esille ja irti. Jos osaava paja ja ongelmia ei tule niin kyllä tuon 1,5-2h vaihtaa helposti. Monesti vaan tuo navan puoleinen mutterin jengat aika ruostuneet ja sen irroittamiseen voi tuhraantua aikaa.
Auton kuvaa tuo näyttää aina kun starttailee ja alla 04/2011 että kilsat, mikä toi sitten on? Inspection 1 nyt tuli vanhasta muistista . Kilsoja 39k ja kaksi vuotta tulee ikää autolle huhtikuussa.
Nyt se ei tietenkään sitä enää näytä kun herjailee että jarrunesteiden vaihto lähestyy...
Ymmärtääkseni öljyn vaihdolle on kaksi ilmaisinta. Kilometri määrä sekä aika rajoitus kauanko öljyt voi olla koneessa. Ja tuo ilmaisee juuri sen ajankohdan milloin öljyt pitäisi vaihtaa jos kilometrit ei tule täyteen..
Mielenkiintoista... tuleekohan toi ilmoitus kaikissa E60/61 malleissa vai vain uudemmissa malleissa? Mitä se manuska tarkalleen ottaen sanoo ja onko tuollainen huolto riippuvainen ajasta vai ajomäärästä?
Itsellä näyttää pre-lci:ssä käynnistyksen yhteydessä autonkuvaa ja alla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. Idrivesta sit selviää tarkemmin mikä huolto tulossa seuraavaksi.
Onnistuuko e61:stä, jossa on bagit takaovissa (?) ja takapenkissä penkinlämmittimet, takapenkin poistaminen ilman mitään koodailuja vai tuleeko herjaa jos autolla ajaa? Takaturvavöissä ei liene kiristyspanoksia? Aiheuttaako takavöiden mahdollinen poisto herjoja jos käyttää virtoja päällä?
Onko takapenkkien toteutuksessa eroja pre-Lci/tekniikka Lci/Lci välillä?
Onko eteläisessä suomessa ketään (yksityistä tai firmaa) josta saisi yhdellä kerralla läppien poiston, hehkujen ja termareiden tsekkauksen, webaston modifioinnin lämittämään myös moottoria sekä tarvittavat koodaukset saksantuontiin? Haen tekijää jolla on tarvittava tietotaito tsekata auto tiedossa olevien ongelmakohtien osalta ja ainakin osittain myös korjata puutteet. Merkkihuolloista ei tässä ymmärtääkseni ole apua kun osa on epävirallisia modeja.
Onnistuuko e61:stä, jossa on bagit takaovissa (?) ja takapenkissä penkinlämmittimet, takapenkin poistaminen ilman mitään koodailuja vai tuleeko herjaa jos autolla ajaa? Takaturvavöissä ei liene kiristyspanoksia? Aiheuttaako takavöiden mahdollinen poisto herjoja jos käyttää virtoja päällä?
Onko takapenkkien toteutuksessa eroja pre-Lci/tekniikka Lci/Lci välillä?
Onko eteläisessä suomessa ketään (yksityistä tai firmaa) josta saisi yhdellä kerralla läppien poiston, hehkujen ja termareiden tsekkauksen, webaston modifioinnin lämittämään myös moottoria sekä tarvittavat koodaukset saksantuontiin? Haen tekijää jolla on tarvittava tietotaito tsekata auto tiedossa olevien ongelmakohtien osalta ja ainakin osittain myös korjata puutteet. Merkkihuolloista ei tässä ymmärtääkseni ole apua kun osa on epävirallisia modeja.
E60:in penkissä(ökypenkit) näyttää olevan 2 kpl pientä pyöreää nappia...mitä noista tapahtuu??
Linkki ei toimi mut olettaisin, että tarkotat sivutukien säätönappeja. Eli niitä voi säädellä leveämmälle/kapeammalle kuskin koon/mieltymyksen mukaan.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Onnistuuko e61:stä, jossa on bagit takaovissa (?) ja takapenkissä penkinlämmittimet, takapenkin poistaminen ilman mitään koodailuja vai tuleeko herjaa jos autolla ajaa? Takaturvavöissä ei liene kiristyspanoksia? Aiheuttaako takavöiden mahdollinen poisto herjoja jos käyttää virtoja päällä?
Onko takapenkkien toteutuksessa eroja pre-Lci/tekniikka Lci/Lci välillä?
Saa takapenkin ottaa pois, lämmityksestä toki tulee record, mutta tieto siitä ei tule mittaristoon. Eikä ole eroja LCI:hin.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Potilas: E60 520i -03
Oire: Pari kertaa "sekunnin herja" öljynpaineen vähyydestä tyhjäkäynnin tuntumassa. Kadonnut itsestään, eikä ole enää jälkikäteen näkynyt i-driven valikossa. Todennetusti ajettu alle 110tkm, ei vie mainittavasti öljyä ja öljy näyttää normaalilta ja sitä on riittävästi.
Diagnoosi: (?)
Onko noissa alkusarjan autoissa ollut jotain takaisinkutsuja / yleistä ongelmaa öljypumpun tai öljynpaineanturin osalta?
Olisikohan öljynvaihdossa jäänyt vaihtamatta suodattimen rungon pienet o-renkaat.. Pahimmillaan romauttaa öljynpaineet kokonaan, siitä kun on suora yhteys öljypohjaan jos pettävät.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment