memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • code_xi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 64
    • Kempele

    Originally posted by Dunky View Post
    Kaikki varusteet? No ei nyt sentään. Kysy myyjältä selviää varmaan paremmin kuin täällä Suomessa foorumilla
    No sanotaan sitten että kaikki oleelliset varusteet... Sillä nakkasin tuon linkin, että hogaako joku kuvista tai varustelistalta jotain mikä ei kuulu joukkoon tms.
    E60 530i LCI M-Sport 2007

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      Originally posted by code_xi View Post
      No sanotaan sitten että kaikki oleelliset varusteet... Sillä nakkasin tuon linkin, että hogaako joku kuvista tai varustelistalta jotain mikä ei kuulu joukkoon tms.
      Juu, kaikki olennainen on mukana ja konekin on mitä parhain - Bemarin perinteinen vapaastihengittävä suora kutonen parhaimmillaan . Kuvat ja varustelista näyttäisivät täsmäävän. Ikä, varusteet ja hinta täsmäävät mielestäni hyvin, mutta kilometrit ovat kyllä hämmästyttävän pienet. Kannattaa varmasti käydä alustanumeron kanssa merkkiliikkeen tiskillä tarkistamassa historia ennen ostopäätöstä.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Originally posted by VESiX View Post
        Kannattaa varmasti käydä alustanumeron kanssa merkkiliikkeen tiskillä tarkistamassa historia ennen ostopäätöstä.
        Kyllähän tuossa mainostetaan huoltokirjan olevan. Mutta onko noissakin huoltoväli sen 30 tkm/kolme vuotta?
        Ts. saattaahan siinä kirjassa se yksi leima olla...

        Sinne merkkiliikkeeseen kannattaa ottaa kaikki 3 avainta mukaan ja pyytää lukemaan ne kilometrit sieltä avaimista.
        Tosin aika nihkeästi kertovat auton tietoja ainakaan muuten kuin paikan päällä käymällä.

        Itse en kyllä usko noihin kilometreihin. Ei tällaisia autoja seisomaan osteta.
        Autolla on kuitenkin jo yli 5 vuotta ikää.

        Ja näkyy olevan jo 2 omistajaakin.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          vakioalusta + DD

          Originally posted by kt0510 View Post
          Itsellä oli vakio alusta ja DD. Päivitin jouset M-Sport jousiin (- 25 mm) edessä ja iskarit kaikki Koni Sport:hin. Ei tuo DD ymmärrä iskareista höttäsen pöläystä, ainakaan miedolla madalluksella.
          Laitetaampas harkintaan sitte.
          Toi vakioalusta tuolla DD maustettuna tuntuu jostaki syystä pintakovalta jopa alla olevilla vanhoilla talvirenkailla. Vertailukohtana edellisen tehdasmallisen urkkailu-alustaan nähden (ei siis m-sport).
          Mites sulla sillo ennen päivitystä, oliko pintakova ja entä nyt?
          Madalluksethan taisi TIS:in mukaan mennä näin:
          sport: -15/-19
          M-sport: -25/-25
          vai muistinko tuon viimesen väärin?
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5476
            • S:t Karins

            Originally posted by WarHead View Post
            Laitetaampas harkintaan sitte.
            Toi vakioalusta tuolla DD maustettuna tuntuu jostaki syystä pintakovalta jopa alla olevilla vanhoilla talvirenkailla. Vertailukohtana edellisen tehdasmallisen urkkailu-alustaan nähden (ei siis m-sport).
            Mites sulla sillo ennen päivitystä, oliko pintakova ja entä nyt?
            Madalluksethan taisi TIS:in mukaan mennä näin:
            sport: -15/-19
            M-sport: -25/-25
            vai muistinko tuon viimesen väärin?
            Nyt kun asiasta mainitset, niin saattaa tuo olla aavistuksen pintakovempi kuin ennen, mutta täytyy muistaa että vanhalla alustalla oli rullattu tuo reilu 200 th. Ja kyllä tuo "pintakovuus" taitaa johtua enemmänkin renkaista (profiili ym.)
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3749
              • Kajaani

              Tämmönen noobie-kysymys, että kun nostan hallitunkilla autoa (yhtä kulmaa) ylös, niin mihin pisteeseen voisin tukea/varmistaa kulman ylhäällä pysymisen käyttäen autopukkia?

              Käytössä olisi pari kipaletta tämmösiä pukkeja:


              Kiitos!

              - Antti -

              Comment

              • code_xi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 64
                • Kempele

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Kyllähän tuossa mainostetaan huoltokirjan olevan. Mutta onko noissakin huoltoväli sen 30 tkm/kolme vuotta?
                Ts. saattaahan siinä kirjassa se yksi leima olla...

                Sinne merkkiliikkeeseen kannattaa ottaa kaikki 3 avainta mukaan ja pyytää lukemaan ne kilometrit sieltä avaimista.
                Tosin aika nihkeästi kertovat auton tietoja ainakaan muuten kuin paikan päällä käymällä.

                Itse en kyllä usko noihin kilometreihin. Ei tällaisia autoja seisomaan osteta.
                Autolla on kuitenkin jo yli 5 vuotta ikää.

                Ja näkyy olevan jo 2 omistajaakin.
                Itsekin aika vankasti epäilen noita kilometrejä, mutta kun tuo näytti kuitenkin pikaisella tarkistuksella olevan merkkiliike...
                E60 530i LCI M-Sport 2007

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  Originally posted by Anzafin View Post
                  Tämmönen noobie-kysymys, että kun nostan hallitunkilla autoa (yhtä kulmaa) ylös, niin mihin pisteeseen voisin tukea/varmistaa kulman ylhäällä pysymisen käyttäen autopukkia?

                  Käytössä olisi pari kipaletta tämmösiä pukkeja:


                  Kiitos!

                  - Antti -
                  Muistaaksein tuol ei tainnu mitää hyviä paikkoja olla noille pukeille..

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3749
                    • Kajaani

                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Muistaaksein tuol ei tainnu mitää hyviä paikkoja olla noille pukeille..
                    No sitäpä olen itsekin miettinyt, kun ei siellä alla ole muita osoitettuja nostopaikkoja kuin helmoissa ne neljä paikkaa ja etuakselin tienoilla keskellä yksi. Tietysti jos olisi oikein matala tunkki niin nostaisi siitä keskeltä ja ujuttaisi pukin sinne helman alla olevaan pisteeseen, molemmille puolille toki.

                    - Antti -

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2150
                      • L a h t i

                      Onha siin niitä tukivarsia vai miksikä koiranluiksi ne ny nimittää ni mahdollisuus laittaa..

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Anzafin View Post
                        No sitäpä olen itsekin miettinyt, kun ei siellä alla ole muita osoitettuja nostopaikkoja kuin helmoissa ne neljä paikkaa ja etuakselin tienoilla keskellä yksi. Tietysti jos olisi oikein matala tunkki niin nostaisi siitä keskeltä ja ujuttaisi pukin sinne helman alla olevaan pisteeseen, molemmille puolille toki.
                        Minä en luottaisi noihin tukiin helman nostopisteiden alla. Jos olen nostanut perästä, olen käyttänyt nostopisteiden alla pylväästä sahattuja puun pätkiä.

                        Noihin metallisiin tukiin pitäisi rakennella nostopisteiden sisälle kunnolla sopivat osat. Tunkkiin minulla on jo sellainen sen pyöreän irrotettavan osan tilalle eli nyt tunkki ei voi irrota/liukua pois paikaltaan vaikka tönit autoa.

                        Jos nostan yhden kulman, olen laittanut tunkin nousevan osan ja alarungon väliin paksun lankun (hirren) ja laskenut tunkkia hieman.

                        Nämä nyt oletuksella, että E60 on noilta osin samanlainen kuin E39...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • WarHead
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 774

                          Originally posted by Anzafin View Post
                          No sitäpä olen itsekin miettinyt, kun ei siellä alla ole muita osoitettuja nostopaikkoja kuin helmoissa ne neljä paikkaa ja etuakselin tienoilla keskellä yksi. Tietysti jos olisi oikein matala tunkki niin nostaisi siitä keskeltä ja ujuttaisi pukin sinne helman alla olevaan pisteeseen, molemmille puolille toki.

                          - Antti -
                          Käyt Antti näppäränä poikana hakemassa lankunpätkän, otat mallia orkkistunkista ja kurssipuukolla vuoleksit sopivat "sovituspalat" nostopisteisiin ja hommaat sen matalan tunkin tukijalkojen seuraksi. Se pulikka kestää paremmin rasitusta ku puristus tapahtuu puun syitä vasten. Eläkä tee pulikoista liia korkeita, vaan kupin täyttävät pulikat riittää.

                          Ne vuolemasi palikat kulkee kivasti pussissa vararenkaan seassa. Näin moon tehnyt viimesen 3 pemarin kanssa ja toimii vaikkei kurssipuukkoa ookkaan!
                          Last edited by WarHead; 09-04-2011, 11:57. Reason: tyypoja
                          E91 335iAT -08

                          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by code_xi View Post
                            Itsekin aika vankasti epäilen noita kilometrejä, mutta kun tuo näytti kuitenkin pikaisella tarkistuksella olevan merkkiliike...
                            Valitettavasti ei se merkkiliike vielä takaa mitään, vaikka todennäköisemmin sieltä löytyy ne aidot kilometrit.Yrittäkääpä saada kirjallinen takuu että kilometrin ovat oikeat...

                            Joka tapauksessa 7 tkm/vuosi on aika vähän. KO. auton hinta uutena saksassa hilppeineen lienee jotain 70 ke joten ~2 euroa per km on arvonalenema, hyvä ettei ole enempi ajettu tai menisi miinukselle ;-(

                            Ja kuten aiemmin sanoin, EPÄILEN noita kilometrejä. Voihan ne olla oikeatkin. Ja kuvista päätellen penkit eivät näytä miltään 200 tkm ajetuilta.
                            Joten jos auton paperit täsmää kilometreihin niin onko oikeasti väliä vaikka sillä olisikin ajettu 100 tkm enemmän? Sekin on kohtuu vähän ko. autolle.
                            Oikeastaan ongelma tulee vastaan vasta sitten kun autoa suomessa joskus myy eteenpäin. Aika harva uskoo jos myydään 6 vuoden ikäistä ja 50 tkm ajettua pirssiä,
                            vaikka dokumentaatio olisi täydellinen.

                            Työkaverilla on kuin pakasta vedetty 300 sarjan bemu, ikäluokka jostain 90-luvun loppupuolelta.
                            Oli ostettaessa jokunen vuosi sitten vain joku 40 tkm ajettu. Auto oli kuin uusi kaikin puolin.
                            Auto oli papan käytöstä ja Suomi-auto...
                            Last edited by MajorDrake; 09-04-2011, 12:08.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              Originally posted by Anzafin View Post
                              No sitäpä olen itsekin miettinyt, kun ei siellä alla ole muita osoitettuja nostopaikkoja kuin helmoissa ne neljä paikkaa ja etuakselin tienoilla keskellä yksi. Tietysti jos olisi oikein matala tunkki niin nostaisi siitä keskeltä ja ujuttaisi pukin sinne helman alla olevaan pisteeseen, molemmille puolille toki.

                              - Antti -
                              Aja auto kakkosnelosten päälle niin saat vaivattomasti 5cm lisää tilaa auton alle jotta saat tunkattua koko keulan ylös
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3749
                                • Kajaani

                                Originally posted by Dunky View Post
                                Aja auto kakkosnelosten päälle niin saat vaivattomasti 5cm lisää tilaa auton alle jotta saat tunkattua koko keulan ylös

                                Comment

                                Working...
                                X