E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    Originally posted by Mik@ View Post

    Joo kyllä mulla se on sit varmaan antaumassa kun liikkuu joitain millejä hihnasta vedettäessä.
    Gp:llä pyörä oli n.350€ paljo lie marmorilla tarvikkeena tuskin tommosia on?

    On nämä hyviä vehkeitä aina siihen asti kun kestää.
    ~450 oli ovh merkkiliikkeessä. Jos tohon 350 tulee viel postit niin ei kannata paljon tilailla.


    Nyt on auto taas nipussa. ~12h meni kaikkiaan. pakosarjan lisäksi vaihtui siis tukku muutakin huolto-osaa.
    Mutta kylläpä se piristyi. Järkyttävä ero ja pienet häirinneet jutut poissa. Vielä pitäisi nollata laatikon softat jne niin näkee lopullisen tuloksen.
    Kulutus oli nyt tuossa testilenkillä 7.9-8.2 nopeudella 51kmh. Ja sai kenkää
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      kävin tuossa eilen koeajamassa e60 530d:tä, vaikka kyseinen auto olikin aika karvalakki varusteilla niin yhden e38:sin ja kolmen e39:sin jälkeen voin todeta että olipa aikamoinen pettymys, mielestäni tuossa ei ollut mitään parempaa verrattuna e39:siin muutakun uudemman auton ulkonäkö, vähän uumoilinkin että ei varmaan mitään ahaa elämystä tuota, myyjäkin oli ihme kyllä aikalailla samaa mieltä että e39 on vielä ns. ajajan bmw. Jotenkin heti pisti silmään semmosen halvan ja muovisen auton tuntu, ovet nitisi ja natisi niinku heteka, eikä kojelauta eikä ovien materiaali/verhoilu niitä koputellessa yhtään auttanut asiaa. Kai tässä pitää suunnata katse 7-sarjalaisiin Oliko auto sitten huonompi yksilö, sitä en tiedä, mutta tuskin mieli siitä muuttuisi koeajamalla jotain toista e60 530d:tä, vai?
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        Originally posted by Marko.K View Post
        kävin tuossa eilen koeajamassa e60 530d:tä, vaikka kyseinen auto olikin aika karvalakki varusteilla niin yhden e38:sin ja kolmen e39:sin jälkeen voin todeta että olipa aikamoinen pettymys, mielestäni tuossa ei ollut mitään parempaa verrattuna e39:siin muutakun uudemman auton ulkonäkö, vähän uumoilinkin että ei varmaan mitään ahaa elämystä tuota, myyjäkin oli ihme kyllä aikalailla samaa mieltä että e39 on vielä ns. ajajan bmw. Jotenkin heti pisti silmään semmosen halvan ja muovisen auton tuntu, ovet nitisi ja natisi niinku heteka, eikä kojelauta eikä ovien materiaali/verhoilu niitä koputellessa yhtään auttanut asiaa. Kai tässä pitää suunnata katse 7-sarjalaisiin Oliko auto sitten huonompi yksilö, sitä en tiedä, mutta tuskin mieli siitä muuttuisi koeajamalla jotain toista e60 530d:tä, vai?
        Ovien/alustan natinat jne on pääsääntöisesti huollon laiminlyönnistä. E39 oli joitain asioita paremmin, joitain huonommin, sellainenkin on tullut kokeiltua.

        E60/E61 kanssa on aika paljon kyllä kiinni varusteista. Perus karvalakit esim kangassisustoineen on niin jäätäviä vessoja ettei sellaisella ajamisesta tule mitään iloa. Sitten taas kun käy ajamassa yksilöä jossa on muutama sisustan ja alustan varustepaketti sekä autoa on pidetty kunnossa, voi mieli muuttuakin.

        7-sarjan etu on varmasti ainakin parempi vakiovarustelutaso, joskin suomi-vessoja niistäkin löytyy johon on löydetty se halpisautojen ankeus väärillä valinnoilla ja ruksimisten unohtamisella.

        Toki se auto joka antaa juuri oikeat fiilikset, on jokaiselle eri. Kokeilemalla se selviää. Alkupään E60 on muotokieleltään sisätiloista hyvin erilainen kuin E39 ja vaatinee totuttelua. LCI-malleissa sitten onkin palattu vähän vanhan suuntaan mm ovipahvien osalta.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          Niin jos pakosarjan vaihtoon vielä palaa. Sarja oli jo vaihdettu kertaalleen saksassa, päätellen että siellä oli vahvistettu malli paikassa. Vai onko vahvistettujen imusarjanläppien kanssa tullut aina vahvistettu pakosarja?

          No, mitä vahvistetusta oli ollut etua, niin turbon laippa oli kyllä hyvin kiinni sarjassa. Mikä ei ollut oikeen toiminut, niin sarjasta löytyi 15 erikokoista ratkeamaa.. Halkaisijaa noilla oli sellaset 1-2mm ja pituudet vaihteli sitten paikan mukaan. Oli ratkennut mm jokaisen pytyn välistä, pitkittäin turbon laipan ulokkeesta jne. Loppuvaiheessa nokea on hönkinyt joka suuntaan. Jännä että ei ole huomannut aiemmin, viimeisenä varmaan revennyt siitä turbon kulmilta kun oli isoimmat reiät siinä.

          Siihen että sarja olisi vaihdettu, puoltaa myös huonosti asennettu EGR:n laippa, joka oli vinossa kuin lauri tähkän feissi. Lisäksi mutterit oli niin kuppasen näköiset, ettei kertakirimällä sellaiseksi mene. Tai en ainakaan itse niitä sellaisiksi saanut. Nurkat nuljuteltu monesta ja kiinni oli vedetty ihan kunnolla. 5 pinnapulttia tuli mukana ylös, onneksi sai takaisinkin ne vielä. Kuparimutteri kertakäyttökamana roskiin, ei oikeesti maksa niin paljon ne uudet. Nuuka saksalainen lienee miettinyt toisin.

          Mutta sellainen homma se, tulipahan tehtyä. Jos tuo valurautanen alkaa oireilemaan niin sitten nousee koko kone pois keulalta ja tutkitaan mikä niitä oikeen syö
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            mikäs tuo LCI malli muuten on ja mitä siinä on erilaista ja parempaa, ja mistä vuosimallista eteenpäin?
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              turbon alipaineletkut

              Oliko se niin että ne olivat 4,5mm sisähalkaisijaltaan? Tässä kun soitellen sotaan lähdössä niitä ostamaan muttakun täysin tietämättömänä mitä siinä tiskillä tilata
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Marko.K View Post
                kävin tuossa eilen koeajamassa e60 530d:tä, vaikka kyseinen auto olikin aika karvalakki varusteilla niin yhden e38:sin ja kolmen e39:sin jälkeen voin todeta että olipa aikamoinen pettymys, mielestäni tuossa ei ollut mitään parempaa verrattuna e39:siin muutakun uudemman auton ulkonäkö, vähän uumoilinkin että ei varmaan mitään ahaa elämystä tuota, myyjäkin oli ihme kyllä aikalailla samaa mieltä että e39 on vielä ns. ajajan bmw. Jotenkin heti pisti silmään semmosen halvan ja muovisen auton tuntu, ovet nitisi ja natisi niinku heteka, eikä kojelauta eikä ovien materiaali/verhoilu niitä koputellessa yhtään auttanut asiaa. Kai tässä pitää suunnata katse 7-sarjalaisiin Oliko auto sitten huonompi yksilö, sitä en tiedä, mutta tuskin mieli siitä muuttuisi koeajamalla jotain toista e60 530d:tä, vai?
                Juuri näinhän se oikeasti on, vaikka tätäkin mielipidettä vastaan on moni kovasti kritisoinut.
                Tiedä sitten minkä kuntoisella/tasoisella loppuun hierotulla e39.llä kukin on sitten ajanut, mutta kyllä fakta on se että e60 toi pääosin vain uudempaa muotokieltä ja gizmoja.
                Autona se ei e39:iä ole juurikaan kummoisempi. Nyansseja on ja löytyy toki suuntaan... mutta myös toiseenkin.

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by viktor View Post
                  ~450 oli ovh merkkiliikkeessä. Jos tohon 350 tulee viel postit niin ei kannata paljon tilailla.
                  Tuolla http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=390261356431 näyttää olevan hihnapyörä vähän edukkaammin.
                  Kuva ilmeisesti väärä kun vain yhdellä pultilla mutta varaosa nro. oikea.
                  Kysyin myyjältä vielä kuitenkin varmistusta asiaan.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • mr81
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 300
                    • PK-seutu

                    Originally posted by Marko.K View Post
                    mikäs tuo LCI malli muuten on ja mitä siinä on erilaista ja parempaa, ja mistä vuosimallista eteenpäin?
                    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E60)#Mid-life_restyle_.282007.29
                    The E60 gained even more acclaim after the LCI (Life Cycle Impulse) model was released in 2007. This LCI model just included a "face-lift" of the front and rear end of the vehicle. This "face-lift" included new front bumper, fog lights, head lights, tail lights, and trunk. The interior was also slightly remodelled as well. Besides looks update, 5 series gain new engines, transmission and updated iDrive form BMW X5.
                    E65 730d '08 Monaco blue
                    Ex: E60 523iA '08

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Onks nois dieseleis yleistä että kaksoismassavauhtipyörä sökähtää ja miten arvokas se on?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • rakkuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 306
                        • Turun seutu

                        E61 :stä hankkimassa

                        Eli haussa olisi E61 530/535 D-koneella vm. 2008-.

                        Onko noissa jotakin mitä kannattaa erityisesti katsastaa?

                        Onko tarvetta lisämoottorilämmittimelle, tarviiko keski-euroopan autoille tehdä jotain lisähommia pohjalan varalta?:think
                        G31 520xd
                        F39

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5466
                          • S:t Karins

                          Originally posted by rakkuj View Post
                          Eli haussa olisi E61 530/535 D-koneella vm. 2008-.

                          Onko noissa jotakin mitä kannattaa erityisesti katsastaa?

                          Onko tarvetta lisämoottorilämmittimelle, tarviiko keski-euroopan autoille tehdä jotain lisähommia pohjalan varalta?:think
                          Kannattaa lukea mm. tämä:

                          E61 vinkkilista

                          haulla sitten lisää tietoa
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Speed79
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 40
                            • Päijät-häme

                            Minkäskokoista (sisähalkaisija) tuo alipaineletku 530d:ssä? Huomenna imusarjan läppien poisto-operaatio ja lueskelin että kannattaa varata tuota letkua luultavimmin hapertuneiden/hajonneiden letkujen tilalle. Pitää käydä ostamassa letkua ennen kuin alkaa purkamaan ettei tarvitse fillarilla lähteä 20 kilsaa polkemaan =)

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by Speed79 View Post
                              Minkäskokoista (sisähalkaisija) tuo alipaineletku 530d:ssä? Huomenna imusarjan läppien poisto-operaatio ja lueskelin että kannattaa varata tuota letkua luultavimmin hapertuneiden/hajonneiden letkujen tilalle. Pitää käydä ostamassa letkua ennen kuin alkaa purkamaan ettei tarvitse fillarilla lähteä 20 kilsaa polkemaan =)
                              4mm sisähalkaisija, Majordrakella on se ostoslistalla mitä ja montako metriä mitäkin varaat,

                              mutta pissapojan jatkokappaleen, t haaran pissapojalle sekä jonkun metrin varuilta sitä pissapoikaletkua muistaakseni sekä sitten sitä 4mm sisähalkaisijaltaan olevaa alipaineeseen käypästä letkua, itse ostin tänään jotain pensis letkua kumista jossa oli joku vahvike keskellä,

                              foliota sitten niihin kuuminpiin kohtaan vaikka lisäksi päälle ja pääsee taas jonkun tuhannen eteenpäin ...
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                4mm sisähalkaisija..
                                Juuri pistin itsekin letkut uusiksi, ja mielestäni se 4mm letku oli jo aika rajalla. Halkaisija oli jo ehkä liian suuri... Jotkut liitokset tuntuivat jo aika väljän oloisilta. Etolan 3,2mm bensaletkulla tuli sitten aika napakat liitokset. Tuntuisi että 3,5mm voisi olla täsmälleen optimi tähän käyttöön, jos hiuksia aletaan halkomaan.

                                btw. itselläni oli muuten hapertunut jopa kuskin puoleiselle moottorin tukikumin säätimelle lähtevä letku. Oli jo käytännössä murtunut juurestaan poikki. Kyseessä oli muistaakseni sellainen muovinen jakopala, jossa oli "lähdöt" neljään suuntaan siellä imusarjan alla. Aika koppuroita olivat kaikki letkut. Osa napsahteli poikki kun yritin nitkutella irti. Suosittelen kyllä uusimaan jokaisen alipaineletkun, jonka silmäpelillä vain pystyy konehuoneesta löytämään. Tosin ilman imusarjan irroitusta hommasta ei tule mitään.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X