Originally posted by daro
View Post
E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas
Collapse
X
-
Kuullu pelkkää berua kehuttavan, olisi kiva kuulla tästä hitachista lisää.Originally posted by daro View PostHücon (Hitachi?) hehkuyksikkö oli ilmeisesti paranneltu versio Beruun verrattuna?
Eli minkäs merkin hehkuyksikköä ja hehkuja olis nykyään hyvä laittaa?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Siinä on korjattu tuo berun tyyppivika joka aiheuttaa sen boksin hajoamisen. Hücon rele + berun hehkut nii on hyvä.Originally posted by janne30 View PostKuullu pelkkää berua kehuttavan, olisi kiva kuulla tästä hitachista lisää.
Eli minkäs merkin hehkuyksikköä ja hehkuja olis nykyään hyvä laittaa?
G31 540d xDrive -18
Comment
-
Onko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Omasta olin rohkeana ja pikku napautuksen pulttikoneella tein. Ykskään hehku ei irronnut tuosta E65:sta ilman tuota kikkaa.
Comment
-
Jotain irroitusöljy ruiskit sinne. Jos et hölvää sinne nyt litratolkulla, niin ei syty. Öljyssä olevat kevyet hiilivedyt haihtuu kun moottori lämpenee ja jäljelle jäävät ei syty herkästi. Diesel moottorit on usein öljynpeitossa eikä ne siitä ajossa sen takia syty, jos ei jotain muuta vikaa tule.Originally posted by MeisterW View PostOnko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..
Tätä varten on olemassa nakuttaja, jolla saa parhaiten auki.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ootko kokeillut ihan perinteistä konstia, eli koneen lämpimäksi ajo, talliin ja ripeään tahtiin imusarjan ja muiden roippeiten purku edestä, sen jälkeen crc frost flashilla suihkutus hehkuun, niin että hehku jäähtyy ja auki yritys. Tuo crc on ainakin mulla toiminu todella hyvin, jäähdyttää vähän hehkua ja lämmin kone niin aukee nätisti.Originally posted by MeisterW View PostOnko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..Last edited by Juuså; 11-01-2020, 21:52.G31 540d xDrive -18
Comment
-
Joo lämmin kone ja kylmettävä irrotusöljy avasi nätisti 1-4, mutta 5 ja 6 oli ruostuneet täysin jumiin. Ajattelin, että en väkisin lähde niitä rikkomaan kun kyseiset olivat ehjiä vielä tuolloin. Nyt 6. antaa vikakoodia, pitää yrittää pidempää liuotusta ja sitten jotain varovaista koneiskua. Vaikka en tiedä onko tuosta yhden tai kahdenkaan hehkun puuttumisesta mitään haittaa Etelä-Suomen sääoloissa?E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Mistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?
Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
Comment
-
Arvelisin että ohjain näkee hehkun olevan pimeä koska sen vastusarvo on pielessäOriginally posted by permanent View PostMistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?
Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Eipä tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin, se että hehku on yksinkertaisesti rikki.Originally posted by permanent View PostMistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?
Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
Comment
-
Tämä alkoi selviämään kun hieman tonki ISTAa, jos jäähdytysnesteet on alle 30 astetta, niin käyttää hehkuja tyhjäkäynnin ja päästöjen parantamiseen, siksi nousee heti uusi vikakoodi. Kuumalla koneella ei nouse. Eli hehku rikki.Originally posted by permanent View PostMistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?
Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
Onko tietoa sopiiko nämä kalvaimet paremmin kuin Berun RA003?
Entäs Berun asennusrasva GKF01, ajaako kuparitahna aivan saman asian?Last edited by permanent; 19-04-2020, 20:04.
Comment
-
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...en-tahna-100-g laitoin tuota hehkuihin.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
Itse tuota joskus käytin ja kuivahtaa/katoaa todella nopeasti, niin jätin pois käytöstä.Originally posted by mr81 View Posthttps://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...en-tahna-100-g laitoin tuota hehkuihin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment