Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    Originally posted by daro View Post
    Orkkisakku alkoi osoittaa hyytymisen merkkejä ja sen vaihdon ohessa tuli luettua vikakoodit. Kaikilta hehkuilta tuli koodit ja mietin, voiko alijännite aiheuttaa nuo? Käynnistyksessä ei ole mitään ongelmaa.
    Eipä käynnistyksessä mitään huomaakkaan vaikkei hehkut toimi, kyllähän tuo hehkujen ohjaimeen minun mielestä viittaisi
    Last edited by nevari; 04-01-2020, 18:17. Reason: Edit hidas

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by daro View Post
      Hücon (Hitachi?) hehkuyksikkö oli ilmeisesti paranneltu versio Beruun verrattuna?
      Kuullu pelkkää berua kehuttavan, olisi kiva kuulla tästä hitachista lisää.
      Eli minkäs merkin hehkuyksikköä ja hehkuja olis nykyään hyvä laittaa?
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Juuså
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 207
        • Kuopio

        Originally posted by janne30 View Post
        Kuullu pelkkää berua kehuttavan, olisi kiva kuulla tästä hitachista lisää.
        Eli minkäs merkin hehkuyksikköä ja hehkuja olis nykyään hyvä laittaa?
        Siinä on korjattu tuo berun tyyppivika joka aiheuttaa sen boksin hajoamisen. Hücon rele + berun hehkut nii on hyvä.

        G31 540d xDrive -18

        Comment

        • MeisterW
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2017
          • 306
          • Uusimaa

          Onko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..
          E39 M5 2002
          E70 X5 3.0sd 2008
          E83 X3 3.0i 2005
          G21 330e

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14425
            • Oulu

            Omasta olin rohkeana ja pikku napautuksen pulttikoneella tein. Ykskään hehku ei irronnut tuosta E65:sta ilman tuota kikkaa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by MeisterW View Post
              Onko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..
              Jotain irroitusöljy ruiskit sinne. Jos et hölvää sinne nyt litratolkulla, niin ei syty. Öljyssä olevat kevyet hiilivedyt haihtuu kun moottori lämpenee ja jäljelle jäävät ei syty herkästi. Diesel moottorit on usein öljynpeitossa eikä ne siitä ajossa sen takia syty, jos ei jotain muuta vikaa tule.

              Tätä varten on olemassa nakuttaja, jolla saa parhaiten auki.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 207
                • Kuopio

                Originally posted by MeisterW View Post
                Onko joku liotellut jumiutuneita hehkuja jollain aineilla, ja millä tuloksilla? M57 koneesta kaksi viimeistä hehkua ei lähde normimomentilla avautumaan (E70 ja vesi valuu moottorin päälle). Tarkoitus olisi tarkistuskameran ja letkun avulla jotain öljyä lisäillä hehkujen juureen parin viikon ajan ja katsoa uudelleen. Mietinnässä mikä aine olisi paras tunkeutuja ja toisaalta ei kovin herkästi syttyvää..
                Ootko kokeillut ihan perinteistä konstia, eli koneen lämpimäksi ajo, talliin ja ripeään tahtiin imusarjan ja muiden roippeiten purku edestä, sen jälkeen crc frost flashilla suihkutus hehkuun, niin että hehku jäähtyy ja auki yritys. Tuo crc on ainakin mulla toiminu todella hyvin, jäähdyttää vähän hehkua ja lämmin kone niin aukee nätisti.
                Last edited by Juuså; 11-01-2020, 22:52.
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • MeisterW
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2017
                  • 306
                  • Uusimaa

                  Joo lämmin kone ja kylmettävä irrotusöljy avasi nätisti 1-4, mutta 5 ja 6 oli ruostuneet täysin jumiin. Ajattelin, että en väkisin lähde niitä rikkomaan kun kyseiset olivat ehjiä vielä tuolloin. Nyt 6. antaa vikakoodia, pitää yrittää pidempää liuotusta ja sitten jotain varovaista koneiskua. Vaikka en tiedä onko tuosta yhden tai kahdenkaan hehkun puuttumisesta mitään haittaa Etelä-Suomen sääoloissa?
                  E39 M5 2002
                  E70 X5 3.0sd 2008
                  E83 X3 3.0i 2005
                  G21 330e

                  Comment

                  • permanent
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 299

                    Mistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?

                    Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Originally posted by permanent View Post
                      Mistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?

                      Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
                      Arvelisin että ohjain näkee hehkun olevan pimeä koska sen vastusarvo on pielessä
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        Originally posted by permanent View Post
                        Mistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?

                        Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
                        Eipä tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin, se että hehku on yksinkertaisesti rikki.
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Arvelisin että ohjain näkee hehkun olevan pimeä koska sen vastusarvo on pielessä
                          Oliko hehkuilla joku yhteys dbf polttojen kanssa myös, eli auto vahtii hehkujen kuntoa tätäkin varten :think

                          Mutua.

                          Comment

                          • permanent
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 299

                            Originally posted by permanent View Post
                            Mistähän johtuu että INPA/ISTA näyttää vikakoodia kokoajan 6. sylinterin hehkulle, eli kun vikakoodin nollaa niin näkyy samantien?

                            Ei tarvitse mitenkään aktivointia käynnistyksellä, virtojen laittamisella uudelleen tms. vaan vikakoodi tulee heti vaikka kone on käynnissä ja koodit nollaa. Luulisi että jos hehku on pimeänä niin vikakoodi tulee kun hehkutuksen aktivoi ja sama jos boksissa on hämminkiä niin vikakoodi tulisi aktivoidessa.
                            Tämä alkoi selviämään kun hieman tonki ISTAa, jos jäähdytysnesteet on alle 30 astetta, niin käyttää hehkuja tyhjäkäynnin ja päästöjen parantamiseen, siksi nousee heti uusi vikakoodi. Kuumalla koneella ei nouse. Eli hehku rikki.

                            Onko tietoa sopiiko nämä kalvaimet paremmin kuin Berun RA003?



                            Entäs Berun asennusrasva GKF01, ajaako kuparitahna aivan saman asian?
                            Last edited by permanent; 19-04-2020, 21:04.

                            Comment

                            • mr81
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 300
                              • PK-seutu

                              https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...en-tahna-100-g laitoin tuota hehkuihin.
                              E65 730d '08 Monaco blue
                              Ex: E60 523iA '08

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by mr81 View Post
                                Itse tuota joskus käytin ja kuivahtaa/katoaa todella nopeasti, niin jätin pois käytöstä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎