Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by -pekkis- View Post
    Kuulemma yleinen ongelma, ei vaan jostain syystä kuulu virtajohdon vaihto boksin vaihdon työhön.
    Virransyöttö (1 johdin) tulee laturin takaa ja on järkevä vaihtaa kokonaan. Ei kiinnity edes klipseihin vaan ainakin itsellä oli ihan pujotettuna öljyn lämmönvaihtimen takaa, eli helppo vaihtaa. Hintaa osalla oli jokusen euron. Moninapainen liitin josta lähtee virrat hehkuille jne on myös saatavana, muoviosa oli reilun kympin muistaakseni ja kontaktit joitain hiluja. Alle 50€ pitäisi kepeästi saada kuntoon. Moninapaliitin ei yleensä kai sula, joten sen voi puhdistaa. On meinaan ikävässä välissä ja lyhyin johtimin alkaa purkamaan.
    Kiitos tiedosta, pitää vierailla vaihteeksi liikkeessä.

    Itsellä nyt 80tkm ajetut hehkut, pitää vielä mitata ne mutta pitäs olla kunnossa. Vikakoodit tulee aina kaikista kuudesta kerrallaan, ja niitä tuli heti jo hehkuboksin vaihdonkin jälkeen satunnaisesti.

    Siitä moninapaliittimestäkin yhden klipsin rikoin kun perkele oli niin tiukassa silloin kun irti otin. En meinaan sitä imusarjaa irroittanut kun korjasin... tuntuu pysyvän yhdelläkin klipsillä kyllä.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • -pekkis-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 128
      • Turku

      #47
      Originally posted by Ceeray View Post
      Kiitos tiedosta, pitää vierailla vaihteeksi liikkeessä.

      Itsellä nyt 80tkm ajetut hehkut, pitää vielä mitata ne mutta pitäs olla kunnossa. Vikakoodit tulee aina kaikista kuudesta kerrallaan, ja niitä tuli heti jo hehkuboksin vaihdonkin jälkeen satunnaisesti.

      Siitä moninapaliittimestäkin yhden klipsin rikoin kun perkele oli niin tiukassa silloin kun irti otin. En meinaan sitä imusarjaa irroittanut kun korjasin... tuntuu pysyvän yhdelläkin klipsillä kyllä.
      Nuo liittimet on imusarja paikallaan helpoin irrottaa keskipitkällä talttaruuvarilla tulipellin suunnasta vaakatasossa. Sieltä pääsee kivasti väliin eikä ole tarvetta repiä. Isosta pitää sormin ekana avata klipsit hiukan ennen kun kampeaa. Selkeästi vaikuttaisi että vika on liittimissä noilla oireilla.
      E39 M5 -01

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #48
        Jos boksi on oikeasti rikki, tuleeko siitä oma vikakoodinsa vai miten..?
        Ainakin tuossa omassa vessassa vaati aika pitkän matkaa ajoa ettei 5 ja 6 syl.
        talleta koodeja uudelleen.Wds:ssä muistaakseni mainittiinkin jokin jälkihehkutus..?
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • tovayryn
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 464
          • Kajaani

          #49
          Eihän voi mitenkään hehkut ja akkuvahti liittyä toisiinsa? Mulla tullut nyt yhtä aikaa monta kertaa vikakoodit kaikista hehkuista ja akkuvahdista. .?
          MB W164
          ex: //DTM535

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #50
            Käytin omasta imusarjan viikonloppuna irti, hehkut mitattiin ja olivat ehyet ja samalla halusin varmistaa että läpät autosta on varmasti poistettu kuten olikin.

            Joten hehkuboksia sitten vain tilaukseen.Ihan kotikonstein tuo ei ole ainakaan korjattavissaBoksin yläpuolella olevat alipaineletkut olivat niin korppuuntuneet että menivät kaikki siitä jakoputken päästä poikki kun vähän niitä joutui siirtämään edestä pois.Hyllystä löytyi onneksi uutta letkua.
            Last edited by creative 22; 31-08-2013, 12:27.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • teppo_h
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 337
              • Finland

              #51
              Originally posted by Spetke View Post
              Turha noita imusarjan tiivisteitä on vaihdella. Ne ei käytössä tai irroitus / kiinityksessä miksikään kulu.
              Ja kannattaa uusia myös alipaine letkut, yleensä ainakin noissa vanhemmissa se turbolle lähtevä on melkoisen haurastunut.
              Pistetäänpäs todella tyhmää kysymystä tulemaan, ku ois tarkotus nuo hehkut vaihtaa viikon päästä...

              Ootteko mitä letkua paiskannu alipaineletkuiksi vaihdon yhteydessä? Ihan marmoritiskiltäkö saa sopuhintaan vai meneekö joku tietty kumiletku?

              Yritin kaivaa realoemista ja schmiedmannilta, mutta eipä osunu silmään mitää sopivaa. Vissiin en vaan osaa
              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
              EX:
              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
              E36 320i Coupe, E21 318i
              MB W115 240D

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #52
                Hyvälaatuinen polttoaine/alipaineletku.
                Ei kangaspäällysteistä,
                vaan sellainen missä on kangasvahvistus keskellä letkun seinämää.

                Sisähalkaisija on 3.5 mm, myös 3.25 letku toimii OK.

                En nyt muista minkä merkkistä letkua mulla on,
                3.25:sta 50 metrin rullissa oon hommannut,
                jotain Saksalaista, olisko joku Wiseco tms.

                Edit: Eipä sulla taida olla turbojen ohjaus alipaineella,
                noissa taitaa olla sähköinen ohjaus...

                Alipainetta käytetään vain EGR:n ohjaamiseen,
                sen letku on eriä kuin turboille menevät ja ei yleensä tarvitse vaihtaa
                jos niihin ei ole tarvetta koskea. Mutta jos imusarjan käyttää joka tapauksessa irti,
                toki ne kannattaa uusia.
                Last edited by MajorDrake; 20-11-2012, 17:16.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • teppo_h
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 337
                  • Finland

                  #53
                  Originally posted by poteroa View Post
                  Ajattelin postaa tälläisen kun en itse löytänyt "juoksulistaa" tai työkaluinfoa hehkujen vaihdosta e60:lle 2.5d M57TU koneella.
                  Moro!


                  Kiitokset todella hyvästä ohjeesta!
                  Sain itelle vaihdettua eilen hehkut ja meni niinku elokuvissa tai strömsössä.

                  Kuvia kun täällä jotkut kaipaili, niin tuli niitäkin muutama napsittua ja ne löytyy tuolta mun sigun linkin alta kansiosta 'glow_plug_change'.
                  Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                  Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                  EX:
                  Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                  Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                  E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                  E36 320i Coupe, E21 318i
                  MB W115 240D

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #54
                    [QUOTE=MajorDrake;2873017]Hyvälaatuinen polttoaine/alipaineletku.
                    Ei kangaspäällysteistä,
                    vaan sellainen missä on kangasvahvistus keskellä letkun seinämää.

                    Sisähalkaisija on 3.5 mm, myös 3.25 letku toimii OK.

                    En nyt muista minkä merkkistä letkua mulla on,
                    3.25:sta 50 metrin rullissa oon hommannut,
                    jotain Saksalaista, olisko joku Wiseco tms.


                    ------> FLENNOR Made in Germany
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • biisam
                      BTCF Member
                      • Feb 2012
                      • 1
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by teppo_h View Post
                      Kuvia kun täällä jotkut kaipaili, niin tuli niitäkin muutama napsittua ja ne löytyy tuolta mun sigun linkin alta kansiosta 'glow_plug_change'.
                      Mulla näyttää imusarjan alla yhtä sotkuselta kuin tuossa viimesessä kuvassa. Mistä se valskaa kun sotkee paikat noin? Imusarjan tiivisteistäko?

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #56
                        Originally posted by biisam View Post
                        Mulla näyttää imusarjan alla yhtä sotkuselta kuin tuossa viimesessä kuvassa. Mistä se valskaa kun sotkee paikat noin? Imusarjan tiivisteistäko?
                        Imusarjasta läppien akseleista,mutta voi hikoilla myös tiivisteet.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • creative 22
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 560
                          • Alavus

                          #57
                          Vaihdoin toissapäivänä hehkuyksikön ja kokoajan aktiivisina olleet 5 ja 6-sylinterien vikailmoitukset eivät tulleet enään nollauksen jälkeen takaisin.
                          Aikaa vaihdossa meni n.20 minuuttia sopivien apuvälineiden kanssa tehtynä
                          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                          BMW Freude Am Fahren

                          Comment

                          • tovayryn
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 464
                            • Kajaani

                            #58
                            Itselle vaihdatin releen ja kaikki hehkut ja nyt pelaa hienosti. Loppu rynkytys kylmällä koneella heti startin jälkeen.
                            En vaan ite tajua millon tuo nappivehe hehkuttaa..ku painasee starttia niin joskus ei ekalla painasulla pyöräytä konetta ja toisella kyllä sitten pyöräyttää mut mitään hehkun merkkiä ei näy näytössä tai muualla eikä niistä enää vikakoodeja tule, eli kaitpa ne toimii
                            MB W164
                            ex: //DTM535

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by tovayryn View Post
                              Itselle vaihdatin releen ja kaikki hehkut ja nyt pelaa hienosti. Loppu rynkytys kylmällä koneella heti startin jälkeen.
                              En vaan ite tajua millon tuo nappivehe hehkuttaa..ku painasee starttia niin joskus ei ekalla painasulla pyöräytä konetta ja toisella kyllä sitten pyöräyttää mut mitään hehkun merkkiä ei näy näytössä tai muualla eikä niistä enää vikakoodeja tule, eli kaitpa ne toimii
                              eipä mitään ;(
                              Last edited by MajorDrake; 17-12-2012, 18:47.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #60
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Hehkutus alkaa kun avaat kuskin oven...
                                Millä perusteella?
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎