Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #61
    Originally posted by Rahu View Post
    Millä perusteella?
    Njaa, näin oli foorumilla aiemmin väitetty,
    täytynee korjata:



    Eli hehkutus ennen starttia max. 2.7 sekunttia, jos j-nesteet -25...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #62
      Olikos jollain tarjota sitä osakoodia sille hehkureleen virtapiuhalle suoraan?
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • -pekkis-
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 128
        • Turku

        #63
        Originally posted by Ceeray View Post
        Olikos jollain tarjota sitä osakoodia sille hehkureleen virtapiuhalle suoraan?
        Voin katsoa huomenna tai ylihuomenna jos on vielä tallessa vanha. Jos heitin jo pois niin esim metroauto Turku osaa kyseisen osan numeron kertoa, kun sieltä tuli itselle kyseinen osa.
        E39 M5 -01

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #64
          Originally posted by Ceeray View Post
          Olikos jollain tarjota sitä osakoodia sille hehkureleen virtapiuhalle suoraan?
          12427789231 palttiarallaa 29€ paikallisessa merkkiliikkeessä.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            #65
            täytyypäs tuo johdon pätkä hommata itellekkin, ihan vaan varuiksi ennen kuin alkaa taas takuuseen vinkumaan uutta relettä. 3vko sitten vaihdettu hehkurele kun toimi hetken ja nyt taas kaikista hehkuista vikaa. tuntuu tosin, että välillä tuo toimii oikein. hehkut on berut ja ne on vaihdettu kesällä. prkl!

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #66
              Nonii tuo virtakaapelihan sieltä on sulanut. Herääkin kysymys, että onko kokemuksia moisesta? Rikkooko se releen myös?

              ed. ei näköjään rikkonut tällä kertaa
              Last edited by ptikkala; 23-01-2013, 06:59.

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #67
                Originally posted by poteroa View Post
                Itselläni meni tähän hommaan huonolla taskulampulla ja ilman tupakkia 3 tuntia.
                Suurin osa ajasta meni hehkuyksikön kanssa tapellessa, on todella ahtaassa paikassa. Eli tästä selviäisi kunnon valolla ja ehkä tupakilla siihen 2-2.5 tuntiin.
                No niin. Nyt, kun on harjoiteltu, homma meni reiluun kahteen ja puoleen tuntiin
                Ok, Super J Martikainen antoi pari vinkkiä vieressä, mutta tuskin olisi paljoa kauempaa mennyt ilmankaan.
                Minulla ei ole mitään käsitystä miten ihmeessä sain aikaisemmin sen ohjausboxin vaihdettua ilman imusarjan irroitusta. Nyt kyllä meni sujuvasti, mutta silloin tosiaan meni tuntitolkulla pelkän boxin vaihtoon.
                Pari huomiota:
                Auton huoltohistorian mukaan hehkut oli vaihdettu km lukemalla 80 t. Nyt oli 167 t. Hehkut lähti irti ilman tappelua ja kaikki olivat todella siistejä ja ehjiä mittauksen mukaan. Koska uudet (Beru) oli ostettu, laitoin ne, vaikka nuo poistetutkin olisi varmaan vielä palvelleet pitkään.
                Boxi oli vuosimallia 2008, joten sekin oli jo kertaalleen vaihdettu.

                Osat tilasin ebay.de carparts24.eu :lta. Hinta yhteensä 194 eur, joku vissiin saanut hieman halvemmalla. Minulla on tuosa häikkää toimituskuluissa. Odotan, että saan ehkä 15 euroa takaisin vielä. tavarat tuli viikossa tilauksesta.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #68
                  siinä on aika halpa http://www.ebay.de/itm/Steuergerat-G...ht_6308wt_1037 postikuluja tulee varmaa pari kymppii?
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • Hjördis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 174
                    • Kirkkonummi

                    #69
                    Originally posted by -rik View Post
                    siinä on aika halpa http://www.ebay.de/itm/Steuergerat-G...ht_6308wt_1037 postikuluja tulee varmaa pari kymppii?
                    Ja täältä postikuluineen hieman alle 135€.

                    Comment

                    • Homebrew
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 349
                      • Paimio

                      #70
                      No nyt sai liittyä tähän kerhoon.. Eilen ja tänään E91 330D starttaili tuskaisesti ja pitkään ennenkuin hörähti käyntiin. Vikakoodia antaa kaikista hehkuista, eli boxissa tai virransyötössä ongelmaa. Tuli mieleen sellainen että auto on antanut satunnaisesti vikakoodia Klemme 15 short to ground. Tuo taitaa kuitenkin olla sytytysvirta jos en ihan väärin ole ymmärtänyt? Voisko tuo johtua tuon hehkuboxin tai virransyötön ongelmista? Auto kuitenkin on pelannut normaalisti tähän asti niin en ole siitä jaksanut huolestua.. Ehkä olisi syytä?

                      Jossain mainittiin myös että DPF poltto ei toimi kun hehkut ei toimi, ilmeisesti pitää pitää ajot minimissä ennenkuin tuon saa vaihdettua.

                      Edellinen omistaja oli vaihtanut hehkut(Motonetistä Boschit) noin 60tkm sitten, kannattanee nekin uusia samalla vaivalla vaikka olisivatkin kunnossa?
                      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                      Ex. E91 330d -07

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #71
                        Originally posted by Homebrew View Post
                        Edellinen omistaja oli vaihtanut hehkut(Motonetistä Boschit) noin 60tkm sitten, kannattanee nekin uusia samalla vaivalla vaikka olisivatkin kunnossa?
                        Itsellä antoi 6:n hehkun vikaa, eli boxi. Tilasin romppet Saksasta.
                        Mittasin hehkut, kaikki oli ehjiä, mutta, koska olin piukot tilannut ja imusarja irti, vaihdoin toki ne samalla. Ne oli vaihdettu aikaisemmin merkkiliikkeessä tasan 80 t kilometriä aikaisemmin. Silloin oli ollut mittarissa 80 tkm. Eli tuostahan voi laskea suurin piirtein niinden eliniän. Todennäköisesti ne olisi itselläkin kohta menneet, ainakin osa.

                        En tiedä miten on BMW:ssä ,mutta Mersuissa varoitetaan ajamasta, jos hehkut rikki. Ne voi olla todella tiukassa (lue, menee avatessa poikki), jos ovat olleet pitkään rikkinäisenä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #72
                          Jaaha. Uusi boxi ja hehkut ja taas tulee herjaa. Eli kaapeli sitten vaihtoon
                          Sen ilmeisesti pystyy vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta?
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #73
                            pystyy, ei tuosta imusarjan irrotuksesta siihen oikein apua edes ole. Toinen pää laturin nokkaan ja toinen menee sinne boksille pyöreään liittimeen. Minulla oli jäänyt sitä sulaa muovia sinne boksin liittimeen niin jouduin dremelilla ajeleen sitä pois.

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #74
                              Originally posted by ptikkala View Post
                              pystyy, ei tuosta imusarjan irrotuksesta siihen oikein apua edes ole. Toinen pää laturin nokkaan ja toinen menee sinne boksille pyöreään liittimeen. Minulla oli jäänyt sitä sulaa muovia sinne boksin liittimeen niin jouduin dremelilla ajeleen sitä pois.
                              No, niin tietysti, mikä aivopieru oli, kun tutkailin startin hujakoilta.
                              Kun vaihdoin boksin, katsoin kyllä sitä kaapelin päätä ja ihan hyvältä näytti. No, pakko se vika on siinä olla, koska vikaa kaikista hehkuista satunnaisesti vieläkin tulee.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Homebrew
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 349
                                • Paimio

                                #75
                                Originally posted by Homebrew View Post
                                Jossain mainittiin myös että DPF poltto ei toimi kun hehkut ei toimi, ilmeisesti pitää pitää ajot minimissä ennenkuin tuon saa vaihdettua.
                                Tämän vois kumota samantien.. Äskön kun synnäriltä ajelin kotiopäin niin ajattelin ajaa auton kuumaksi ja kattoa mahtasko se polttaa DPF:ää kun ei ole vähään aikaan polttoja näkyny ja ajanu vaan lyhyttä nurkka-ajoa ton pöntön tukkeutumisen pelossa(Perjantaina menee hehkut ja hehkuyksikkö vaihtoon)... Noh, heti kun lämmöt nousi yli 75-78 asteen niin alko tapahtua ja poltto pysyi komiasti päällä. Kun poltto loppui (lämmöt ja kulutus tipahti alemmas) ja kurvasin kotio, niin putkenpäät oli ihan pirun kuumat, eli ei epäilystä, kyllä toi M57N2 ainakin polttaa vaikka kaikista hehkuista tulee vikakoodia joka startissa...

                                Edit. Toi polttotapahtuma ei vaan ollu oikeen tehokas ilman hehkuja, heti hehkujen ja yksikön vaihdon jälkeen poltto lähti taas päälle vaikka normaalisti on ollut joku 500km vähintään polttojen välillä...
                                Last edited by Homebrew; 12-03-2013, 08:02.
                                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                                Ex. E91 330d -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎