Eilen tuli autoiltua e61:llä vajaat 400km n. -15 asteen talvikelissä, neljä kylmäkäynnistystä, hyvin riitti lämpöä matka-ajossa, esim. apukuskin paikalla ollut kaveri sääti lämmöt puolellaan minimiin, myös takapenkki valitti liikaa kuumuutta kunnes keksivät omat lämmitys-säätimet takakeskikonsolissa. Niin ja webastoa en siis käyttänyt lainkaan.
Pohdintaa: Voiko termari olla sillä lailla viallinen että sen kuviot sekoaa tuosta moottorin esilämmityksestä webastolla kun vesiventtiili/vesiventtiilin tiiviste on poistettu, mutta jos webastoa ei käytetä niin termari toimii hienosti?
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Joku tästä lämpövaivasta kärsivä voisi kokeilla tukkia sen "ohitus" -kierron termarista... Eli päästäisikö se jostain syystä läpi. Itse en tuota pysty oikein testaileen.
Leave a comment:
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEilen oli -1 ja kylmää puski webaston käytön jälkeen.
Tänään nollassa ja hyvin lämpesi kabiini kun ei käyttänyt webaa.
Jos tukkii keulan niin olisko niin että korjataan seurauksia mutta ei itse ongelmaa? "Kaihtimet" on jo ummessa munuaisten takana.
Gates merkkinen termarikin tilauksessa, kun yksikään Behr valmisteinen ei ole toiminut.
Jos uskotaan kaiken kylmyyden olevan termostaatti vaivaa...??!!
Kun uusi vaihdettu voi taasen kokeilla ilman keulapeitettä ja annan kyllä tänne kommentit jos toimii.....
Leave a comment:
-
Originally posted by E39touring View PostKylmillä ilmoilla olen törmännyt tuohon samaan ilmiöön!! >Nyt kun keula kokonaan tukossa, niin pärjää paremmin!!
Tänään nollassa ja hyvin lämpesi kabiini kun ei käyttänyt webaa.
Jos tukkii keulan niin olisko niin että korjataan seurauksia mutta ei itse ongelmaa? "Kaihtimet" on jo ummessa munuaisten takana.
Leave a comment:
-
Originally posted by 205/65-15H View PostVaikka heititkin tämän vitsillä niin pitähän tätäkin tänä aamuna testata. Hyvin tuli kuulemma lämpöä kun normaalisti weba-käytön jälkeen alkaa puskea kylmää ajossa. Alkaako tämä vaikuttaa termarivialta?
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostTai ei käytä webasto enää ikinä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tommix View PostMoneskohan kennon vaihto tämä on jo foorumilla? Alkaa haista tyyppivialta, originaali neste = kuraa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnko tuo millainen homma vaihtaa ja minkä hintaista?
Leave a comment:
-
Originally posted by skeeny View PostNonni. Auto saatu takaisin ja nyt lämpee. Lämppärin kenno vaihdettiin eli oli tukossa ja siksi jalkatila ja sivusuuttiimet työns kylmää. Nyt tarkenee
Onko kukaan purkanut vanhaa vaihdettua kennoa??
Eli mitä sieltä sitten löytyy?
Tosin ei tukkeutunut lämmityslaitteen kenno selitä sitä miksei moottori lämpene!
Kylmäkone=kylmähytti??!!Last edited by E39touring; 08-01-2013, 19:30.
Leave a comment:
-
Originally posted by skeeny View PostNonni. Auto saatu takaisin ja nyt lämpee. Lämppärin kenno vaihdettiin eli oli tukossa ja siksi jalkatila ja sivusuuttiimet työns kylmää. Nyt tarkenee
Leave a comment:
-
Nonni. Auto saatu takaisin ja nyt lämpee. Lämppärin kenno vaihdettiin eli oli tukossa ja siksi jalkatila ja sivusuuttiimet työns kylmää. Nyt tarkenee
Leave a comment:
-
Originally posted by VESiX View PostVaihdatin termarin vähän varmuuden vuoksi kesällä, kun osa ei maksanut kuin reilun satasen. Työtä meni kyllä pari tuntia osaavalta kaverilta. Onneksi en ruvennut tekemään itse, olisi voinut mennä hermot. Termari on todella hankalassa paikassa.
Valitettavasti työmatka on lyhentynyt alle kymmeneen kilometriin, joten normaalissa arkiajossa en saa konetta koskaan ihan lämpimäksi, toimi termari tai ei. Tänään tein kuitenkin vähän testiä 8 asteen pakkasessa. Lähdin lämpimästä autotallista ja työmatkalla auto lämpesi 80 asteeseen. Jätin sitten auton kotipihalle pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille, eikä lämmöt olleet muuttuneet sinä aikana mihinkään. Mitä jummittaako taas? No, onneksi muutaman kilometrin lisälenkillä lämmöt lähtivät taas nousuun ja tasaantuivat 96 asteesen, huipun käydessä 98:ssa. Pitääpä jatkaa testiä, kun pakkaset taas kiristyy ja tulee jotain pidempää reissua. Yhdestä testistä on turha päätellä mitään.
Taajama-ajossa n.60 nopeudessa lämmöt nousee selvästi hitaammin ja kun koeajoreitillä oli paljon mäkia, niin oli hauskaa katsoa, miten lämmöt meni aina ylämäessä viisi astetta ylös ja alamäessä neljä taas astetta alas. Tähän ajoon lähdettiin pari tuntia noin viiden asteen pakkasessa seisseellä autolla ja moottorin lämpötila oli käynnistettäessä 30 astetta. Noin 20 kilometrin matkalla päästiin selvästi yli 90 asteen. Tuntuisi siis toimivan paremmin tällä uudella termarilla, joka on marmoritiskiltä hankittu ja uusinta saatavissa olevaa tyyppiä. Sama numero siis kuin E39 touringillakin taitaa nyt olla.
Leave a comment:
-
Originally posted by 205/65-15H View PostSigun e61:llä (manuaali, vesiventtiili poistettu, vastus laitettu) onnistuu seuraava kuvio toistaa lähes 100% varmuudella:
1.aamulla weba päälle, kabiini lämpenee (moottori myös)
2.puskee lämpimän tuntoista ilmaa ensimmäiset kilometrit (oisko weba päällä)
3. esim. eilen oli pakkasta -2, kun oli ajellut kehää 10 kilometriä 80km/h ilma oli aika viileää eikä lämminnyt loppumatkan aikana (10km), kabiinissa alkaa olla kylmä
4. auto seisoi tunnin ulkona, startti ilman webastoa, rupeaa puskemaan lämmintä kohtuu nopeasti jonka jälkeen kabinissa on ulkovaatteissa hyvinkin lämmin, automaatti-ilmastointi asetettu n. 20 asteeseen.
Moottorilämmöt olen katsonut kerran aikaisemmin ajon jälkeen, oli +94.
Eipä tällä viitsi kovemmilla pakkasilla minnekään kauemmas lähteä. Toisaalta jos pysähtyy kahville niin lämmitys ehkä toimii sen jälkeen?
Koitetaan sitten keksiä sille selitys!!?? Jumiiko termari vai joku muu järjestelmässä??
Leave a comment:
Leave a comment: