memebuy23buy

e61 05/06 dpf vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonppa79
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 12
    • öövervieska

    e61 05/06 dpf vaihto

    mulla ois tulossa tuossa 6tkm päästä pöntön vaihto.

    miten oletta tehnyt sen, koko pönttö pois vai tiskiltä uusi....
    ohjelmointikaan ei ole poissuljettu vaihtoehto...
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by tonppa79 View Post
    mulla ois tulossa tuossa 6tkm päästä pöntön vaihto.

    miten oletta tehnyt sen, koko pönttö pois vai tiskiltä uusi....
    ohjelmointikaan ei ole poissuljettu vaihtoehto...
    Vaihtoehdot

    Uusi DPF n1500e
    Vanhan puhdistus n 200e ?
    Vanhan poisto+ohjelma n 1000e (jolloin voimaa 40-100hp ja vääntöä 100
    -250 nm riippuen mallista)
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Eikö se dpf pöntön ilmaisin ole 200 000 km välein laitettu ajotietokoneeseen.
      Joten jos ei ole mitään ongelmia tukkeutumisen kanssa niin yksi vaihtoehto (halvin) lienee nollata ajotietokone ja ajella seuraavat 200 000 km
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #4
        Originally posted by veku View Post
        Vaihtoehdot

        Uusi DPF n1500e
        Vanhan puhdistus n 200e ?
        Vanhan poisto+ohjelma n 1000e (jolloin voimaa 40-100hp ja vääntöä 100
        -250 nm riippuen mallista)
        Taitaa noita softauksia saada jo 500-600 euroon..
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by LasseE View Post
          Taitaa noita softauksia saada jo 500-600 euroon..
          Saa mutta jos haluaa eliminoida tuon DPF:n niin se maksaa extraa ja kenties penkitys,silloin ollaan lähempänä tonnia.
          Pelkkä ohjelma on tosiaan tuo 500e ylöspäin.
          Mutta tosiaan jos ei mitään ongelmia tuossa autossa niin halvin konsti on tuo ed mainittu nollaus
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • LasseE
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 416
            • Kontiolahti/Joensuu

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Saa mutta jos haluaa eliminoida tuon DPF:n niin se maksaa extraa ja kenties penkitys,silloin ollaan lähempänä tonnia.
            Pelkkä ohjelma on tosiaan tuo 500e ylöspäin.
            Mutta tosiaan jos ei mitään ongelmia tuossa autossa niin halvin konsti on tuo ed mainittu nollaus
            Kyselin tuota polton eliminoimista kun oman auton pönttöön tein reikää keskelle kun tukkeutui. Tällä hetkellä siis poltot päällä (joita en ole kyllä huomannut koko aikana 2kk)
            Tajusin että tekevät pöntölle ohjelman ja samaan rahaan saa ohjelman myös moottoriin,koska samoja karttoja joutuvat muokkaamaan.
            Ex. E46 330d -05
            Ex. e61 530da -05
            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
            Member of Team EastAudio
            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1374
              • Lempäälä

              #7


              n360e vat:n kanssa + rahti päälle.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Nettipepe View Post
                Eikö se dpf pöntön ilmaisin ole 200 000 km välein laitettu ajotietokoneeseen.
                Joten jos ei ole mitään ongelmia tukkeutumisen kanssa niin yksi vaihtoehto (halvin) lienee nollata ajotietokone ja ajella seuraavat 200 000 km
                Jep. Jos termarit on kunnossa ja autolla ajetaan riittävästi pitkää matkaa, kyllä se pdf kestää parikin vaihtoväliä.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Pöntön tyhjäys ja yksilöllinen ohjelmointi irtoaa jo lähelle 600e nykyjänsä
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #10
                    mistäs tuon tuohon hintaan saa?
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Pöntön tyhjäys ja yksilöllinen ohjelmointi irtoaa jo lähelle 600e nykyjänsä
                      Shaisse ..meikä maksoi sitten jälleen kerran liikaa
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #12
                        Suosittelen kuitenkin pitämään toimivan DPF:n ehjänä ja hankkimaan korvausputken tai tyhjän pöntön. Tulevaisuudessa nuo toimivat voivat olla kysyttyjä.

                        Comment

                        • koz-528
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 339
                          • Ylivieska

                          #13
                          raudaskylälle viet autokorjaamo h.erkkilälle, poraavat 3kpl 15mm reikää pönttöön (ohje kuulemma bmw:ltä) mulle makso jarrunesteen vaihdonkanssa poraus alle 200€ mutta uudempiin, olikohan 05 vai 06 vähän hitaampi operaatio, soita ja kysy: 08-427097/H.Erkkilä (roplaavat paljon bemareita, suosittelen)
                          f11 520 da m-sport
                          ex e61 530 da
                          ex e39 530 da
                          ex e38 725 tdsa
                          ex e39 528i m5-look

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5478
                            • S:t Karins

                            #14
                            OT:
                            Originally posted by koz-528 View Post
                            poraavat 3kpl 15mm reikää pönttöön (ohje kuulemma bmw:ltä)
                            Tuota en hevillä niele, ehkä kuitenkin: from Esson Baari
                            Sinänsä kyllä käytetty tapa toimia...
                            Last edited by Tommix; 06-02-2012, 17:02. Reason: luki
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1374
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by MakeH View Post
                              Suosittelen kuitenkin pitämään toimivan DPF:n ehjänä ja hankkimaan korvausputken tai tyhjän pöntön. Tulevaisuudessa nuo toimivat voivat olla kysyttyjä.
                              vanha käytetty dpf = jätettä, kun uuden saa nyt tuohon aikaisemmin mainitsemaani 360e+jutut.

                              omaan vaikka leimakäyttöön kannattaa vanha säästää, mutta ei paljoa kannata vanhaa resua ostaa enää tuohon hintaan.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X