Se hyvä puoli DPF-versiossa on että siinä on vakiona reilusti isommat suuttimet . E60 530d:stä löytyy ainakin kolmenkokoisia vakiosuuttimia, onkohan ne suurimmat sitten jo piezot?
ohojelmoinnin ja pöntön putsauksen jälkeen kulutus tippui matkassa
ennen 6,7l/100kn ja nyt 6,2l/100km
sekalainen ajo
ennen 8,5l/100km ja nyt 7,5l/100km
ajettuna jotakin 1500km ohojelmoinnin jäläkeen
yhtäkkiä tuntuis että kulutus tippui eniten tuossa "kauppa"ajossa
pittää kesänpäälle laittaa sitten pidemmän aikavälin vertailuja
ohojelmoinnin ja pöntön putsauksen jälkeen kulutus tippui matkassa
ennen 6,7l/100kn ja nyt 6,2l/100km
sekalainen ajo
ennen 8,5l/100km ja nyt 7,5l/100km
ajettuna jotakin 1500km ohojelmoinnin jäläkeen
yhtäkkiä tuntuis että kulutus tippui eniten tuossa kauppa ajossa
pittää kesänpäälle laittaa sitten pidemmän aikavälin vertailuja
530d LCI:ssä mitattu pöntöllä 238hv/475nm ja pöntön "puhdistamisen" jälkeen 256hv/545nm. Ja nämä siis ovat mitattu vakio-ohjelmalla samassa penkissä...
530d LCI:ssä mitattu pöntöllä 238hv/475nm ja pöntön "puhdistamisen" jälkeen 256hv/545nm. Ja nämä siis ovat mitattu vakio-ohjelmalla samassa penkissä...
Mulla poistettu pönttö ja ohjelma ajetttu. Penkissä 282hv 615nm ,ennen oli sen 218hv 500nm. tuntuu jo kivalle harppaukselle voimassa!
ohojelmoinnin ja pöntön putsauksen jälkeen kulutus tippui matkassa
ennen 6,7l/100kn ja nyt 6,2l/100km
sekalainen ajo
ennen 8,5l/100km ja nyt 7,5l/100km
ajettuna jotakin 1500km ohojelmoinnin jäläkeen
yhtäkkiä tuntuis että kulutus tippui eniten tuossa "kauppa"ajossa
pittää kesänpäälle laittaa sitten pidemmän aikavälin vertailuja
Samaa ihmettelin itsekin, kun ei tuo 535 vie enään tuossa työmatkalla kuin 7,7. välillä putoaa 7,6kin. matka on kuitenkin 9km joten kone ei kerkeä edes lämpeämään. Ennen oli aina 9,9 luokkaa.
Comment