moro.onko kellään kokemusta moisesta,mulla bemu tekee kun poltto lähtee käyntiin niin moottori jarrutuksessa pölähtää putkesta sinistä tosi kitkerää savua ja kun poltto loppuu niin ei tule savua,edellinen omistaja on tyhjentäny dpf pöntön ja poltto ohjelmaa ei ole poistettu.auto on siis 530d e61 2004.:think
Täysin normaalia jos dpf on puukotettu, mutta ohjelmasta ei ole polttoja poistettu eli auto tekee nk. ylläpitopolttoja. Sininen savu johtuu kun järjestelmä yrittää jälkiruiskutuksella saada lämpötilan nousemaan ja polttoaineen kun ei olekkaan tarkoitus palaa hyvin sylinterissä niin osaksi putkessa palaessaan värinä on sinisenharmaavalkoinen pahanhajuinen käry
Mikähän olisi paras paikka Etelä-Suomessa poistattaa DPF ja hankkia samalla vähän lisää tehoa autoon? Auto on e61 530d 160kw. Mitä tällainen operaatio yleensä maksaa?
Kyselin muistaakseni 4-5 paikasta ja edullisin oli Sampasport Järvenpäässä 800€ karalan softa käyttää. En tiedä onko paras mutta kaikki hoitui asiallisesti ja dynö penkki löytyy jos haluat mitata samalla tehot, monet lafkat eivät oikein innostuu/haluaa poistaa DPF pöntön.
Kyselin muistaakseni 4-5 paikasta ja edullisin oli Sampasport Järvenpäässä 800€ karalan softa käyttää. En tiedä onko paras mutta kaikki hoitui asiallisesti ja dynö penkki löytyy jos haluat mitata samalla tehot, monet lafkat eivät oikein innostuu/haluaa poistaa DPF pöntön.
nyt poltot poistettu ja tehot nostettu 271hv 605nm ja laatikko koodattu tehoihin sopivaksi olen todella tyytyväinen loppu tulokseen,hinta 790€ paikka tuusula Dtech suosittelen.
Auto käväisi piuhan päässä viime viikolla, halusin tietää lähinnä vikakoodit.
DPF paineita myös katsottiin ja näytti jotain vajaa 220 vastapaineiksi.
Teastaajan mukaan voisi olla parempikin.
Tietääkö joku oikeista arvoista tarkemmin, milloin tukossa jne.
Koneen lämmöt oli 90c eli ok.
Näyttää pöntön 'vaihtoon' 10 tkm.
Regeneroi melko tiuhaan.
Kannaattako/auttaako DPF-pesu oikeasti ja kukahan sellaisia suorittaa Turun seudulla?
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Moottorin ecussa on oma kartta millä kerrotaan laatikolle kulloinenkin vääntö, josta laatikon aivot tekee sitten omia johtopäätöksiään.. vaihdetaanko ylös/alas, lukitaanko turbiini jne..
Eli jos ei tuota moottorinohjauksessa olevaa karttaa muuta, ei laatikkokaan osaa/pysty toimia niinkuin se on suunniteltu. Usein saadaankin virheellinen käsitys, että "laatikkokin on ohjelmoitu", vaikka käytännössä on vain roplattu tuota ecun karttaa ohjelmoinnin yhteydessä, ja hyvä niin
Comment