memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pemaristiE60
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 135
    • Lieksa

    ei auttanut akunkaan lataaminen, tuolta ulkomaisilta sivuilta luin huonosti suomennettuna että termostaattikotelon sisällä olisi tunnistin josta tuo johtuisi. Vikakoodit kun saisi luettua ja flektin toiminnan mitattua. :think
    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
    Ski-Doo renegade backcountry X -14

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1960
      • Hki

      Saako toista avainta deaktivoitua huollossa tai inpalla? Vai meneekö myös mekaniikkaa uusiksi?

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        Originally posted by Benzi87 View Post
        Pikaista vinkkiä tarvitaan.
        Edessä ois hammastangon vaihto 530d e61:seen vm.2004.

        Kenelläkään tietoa saako hommaa hoidettua ilman että joutuu konetta nostamaan ja mitä muuta "kivaa" on edessä? :think
        Hammastanko vaihdettu.
        Olihan tuo melko veemäinen homma.
        Last edited by Benzi87; 29-06-2013, 17:47.

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          Originally posted by Vanquish View Post
          Saako toista avainta deaktivoitua huollossa tai inpalla? Vai meneekö myös mekaniikkaa uusiksi?
          Deaktivoi se vasaralla..
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1960
            • Hki

            Originally posted by AlpinWeiss View Post
            Deaktivoi se vasaralla..
            Kuullostaa toimivalta reseptiltä. Vielä kun toimisi etänä..

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              Originally posted by Vanquish View Post
              Saako toista avainta deaktivoitua huollossa tai inpalla? Vai meneekö myös mekaniikkaa uusiksi?
              Saahan sen huollossa koodattua autosta pois. Tietysti ovesta pääsee edelleen avaimella sisään, mutta ei sillä autoa käyntiin saa.

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                Originally posted by Fabsu View Post
                Itse pesin Solmaster as-40:llä ja sienellä, puutarhaletkulla huuhtelin. Ei oo kitissy hihna.
                Pitääpä kokeilla tuota, näyttäis pikaisella googlettamisella olevan hyvää pesuainetta muutenkin.

                Comment

                • marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

                  Mikäs tämä etulippa on linkin autossa?

                  E61 535d -05 "377/747"

                  ex. E38 728 -97

                  Comment

                  • Aceishigh
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 295

                    Originally posted by Aceishigh View Post
                    Olisiko vinkkejä, ääni kuuluu siis vain toiseen suuntaan (vasemmalle) käännettäessä ja tietyssä kulmassa.

                    Auto 530dA LCI.
                    Muita viestiketjuja lukemalla päädyin vasemman renkaan laakeriin. Tällä mennään.
                    Old golfers never die, they only lose their balls.

                    BMW 740d xDrive (06/2014).

                    Comment

                    • pemaristiE60
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 135
                      • Lieksa

                      Originally posted by pemaristiE60 View Post
                      täytyy tässäkin topikissa väliin kysyä jos joku osaisi auttaa oman bemarin kanssa, eli 525i -06 ja valitti tyhjäkäynnillä moottorin lämpöjä keltaisella varotusvalolla, sitten huomattiin että flekti ei keulassa pyöri ollenkaan vaikka kuuma ja ilmastointikin päällä flektiä käsin pyöritetty niin ei ole jumissa, oikean sulakkeen mielestäni katsoin sekin oli ehjä, ilmastointikin ehkä huonommin toimii ja auto kuulostaa tyhjäkäynnillä että hetkellisesti tyhjäkäynti käy noin kerran minuutissa hetken ylempänä niinkuin yrittäisi käynistää jotain(flektiä?) kiitos jos joku voisi neuvoa tai kertoa omasta kokemuksesta jos tällaista ollut.
                      nonii, eli itse tähän vastaan jotta sen verran edennyt vikakoodit luettu moottorin tuuletin antanut vikakoodin ja antoi uudelleenkin, virtaa tuli tuulettimelle tulevista johdoista ja akulla kun virtaa flektille antoi Se ei lähtenyt pyörimään. Voisiko näin päätellä flektin olevan rikki? Onko kukaan perehtynyt tollaiseen sähkötuulettimeen onko itse korjattavissa esim.hiilet vaihdettavissa vai pitääkö vaan suoraan ostaa uusi (maksaa 655€) ja odottaa kaksi viikkoa toimitusta? Tuuletin olisi helppo irroittaa siksikin korjaaminen houkuttaisi.
                      Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                      Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                      Ski-Doo renegade backcountry X -14

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by pemaristiE60 View Post
                        nonii, eli itse tähän vastaan jotta sen verran edennyt vikakoodit luettu moottorin tuuletin antanut vikakoodin ja antoi uudelleenkin, virtaa tuli tuulettimelle tulevista johdoista ja akulla kun virtaa flektille antoi Se ei lähtenyt pyörimään. Voisiko näin päätellä flektin olevan rikki? Onko kukaan perehtynyt tollaiseen sähkötuulettimeen onko itse korjattavissa esim.hiilet vaihdettavissa vai pitääkö vaan suoraan ostaa uusi (maksaa 655€) ja odottaa kaksi viikkoa toimitusta? Tuuletin olisi helppo irroittaa siksikin korjaaminen houkuttaisi.
                        Eipä oo bemarin flektejä tarvinnu korjata mutta muutaman muun auton on tullut korjattua, jos se on rikki (kokeile suoraalla virralla), niin eipä se maksa kuin vaivan koitaa purkaa ja vaihtaa hiilet, yleensä nuo sähkömoottorit/roottorit kestää kaksi hiilikertaa ennenkuin kontaktorit kuluu loppuun. Yleensä hiilet ei noissa ole tarkoitettu vaihdettaksi mutta eihän se käsistään kätevää estä ;-)
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Flektille tulee suora jännite, maadoitus ja ohjaussignaali (PWM) moottorin ohjausyksiköltä (DDE/DME). Sitä ei pysty testaamaan suoralla jännitteellä. Diagnostiikkaohjelmilla sen pystyy kuitenkin testaamaan (annetaan haluttu PWM signaali). Eikä sieltä taida löytyä hiiliäkään vaihdettavaksi, kun kommutaattori on tehoelektroniikalla hoidettu. Sisältä näky on suunnilleen tätä luokkaa. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • pemaristiE60
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 135
                            • Lieksa

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Flektille tulee suora jännite, maadoitus ja ohjaussignaali (PWM) moottorin ohjausyksiköltä (DDE/DME). Sitä ei pysty testaamaan suoralla jännitteellä. Diagnostiikkaohjelmilla sen pystyy kuitenkin testaamaan (annetaan haluttu PWM signaali). Eikä sieltä taida löytyä hiiliäkään vaihdettavaksi, kun kommutaattori on tehoelektroniikalla hoidettu. Sisältä näky on suunnilleen tätä luokkaa. KLIK
                            okei eipä ollukkaan yksinkertaista.. Tuntuisi vaan että näissä kestäisi flektit paremmin mut bmw huollossa sanoivat että moneen e6X ovat vaihtaneet.
                            jonkin pätevän sähkömiehen kun löytäs Nii Sais tollasen varmaan kuntoon :think
                            vielä kuitenkin haluisin varmistaa jos joku osaa kertoo onhan vika kuitenkin paikannettu kun vikakoodi sanoo flektin syylliseksi ja siihen tulee virtaa, että ei vaan olisi joku rele tms vielä jossain..
                            muuten kokeilimme siis suorallavirralla tätä ja ei toiminut flekti mutta eihän Se toimi jos Se on niin hienosti toteutettu että koneen tarviis siihenki
                            Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                            Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                            Ski-Doo renegade backcountry X -14

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Ei ole mitään releitä välissä. Ohjauspuoli tuossa nyt on ainut mahdollisuus itse puhaltimen lisäksi. Ohjauksen vikaantuminen kuitenkin erittäin epätodennäköistä. Sen testaaminen vaatisi sen diagnostiikkasoftan tai oskilloskoopin. KLIK
                              Last edited by Clavurion; 01-07-2013, 17:58.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Teukka76
                                Newbiemmer
                                • Jul 2013
                                • 5
                                • Joenzoo

                                Mitä kaikea E60 shadowline varustus piti sisällään -04 vuoden 530d kyseessä?

                                Comment

                                Working...
                                X