Originally posted by sirkus
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Miten e60 LCI:n kattoluukkua säädetään? Jossain joku puhu jostain torxeista (ainakin panoraamattu mallissa) jotka sijaitsevat luukun etuosassa. Ongelma on se että luukku suhiseen todella paljon jos suojaverho ei ole vedettynä eteen.
Ja toinen. Miten M-sportin ratista saa irroitettua ratin alaosan koristepaneelin?525d - 08 M-sport
ex:525d - 05
ex:320d -04
ex:540i -93
Comment
-
-
Auto 530da -04, ilman Pdf:ää. Ruvennut ilmenemään satunnaisesti vedottomuutta alakierroksilla, ei siis vastaa kaasuun normaalisti, vaan pitkän viiveen jälkeen. Tuntuisi että lähtee ahtamaan vasta tuolla isommilla kierroksilla. Jostain luin juttua hapertuvista turbon alipaineletkuista, voisiko tässä olla syytä vai lähteäkkö etsimään ongelmaa jostain aivan muualta?
Comment
-
-
Originally posted by despe540 View PostMiten e60 LCI:n kattoluukkua säädetään? Jossain joku puhu jostain torxeista (ainakin panoraamattu mallissa) jotka sijaitsevat luukun etuosassa. Ongelma on se että luukku suhiseen todella paljon jos suojaverho ei ole vedettynä eteen.
Ja toinen. Miten M-sportin ratista saa irroitettua ratin alaosan koristepaneelin?
Luukku auki niin pystyy paremmin säätämään...
Koristepaneeli lähtee ratista irti kun irroittaa ensin bägin,
paina keskimmäisen puolan takaa löytyvästä reiästä esim. tasapäisellä meisselillä
etuviistoon, siellä on puolaan nähden vaakatasossa jousi jota pitää työntää
jotta bägi ponnahtaa ylös. Meisseli siis "pystyasennossa".
Kun saat bägin irti, alta löytyy Torxeja...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLuukun etureunassa aivan niiden haitarikumien edessä on torxit.
Luukku auki niin pystyy paremmin säätämään...
Koristepaneeli lähtee ratista irti kun irroittaa ensin bägin,
paina keskimmäisen puolan takaa löytyvästä reiästä esim. tasapäisellä meisselillä
etuviistoon, siellä on puolaan nähden vaakatasossa jousi jota pitää työntää
jotta bägi ponnahtaa ylös. Meisseli siis "pystyasennossa".
Kun saat bägin irti, alta löytyy Torxeja...
Keppi ts. Jumittaa itsensä m/s asentoon. Tuntuisi siltä että muoveissä on liikaa kitkaa tjs.525d - 08 M-sport
ex:525d - 05
ex:320d -04
ex:540i -93
Comment
-
-
Originally posted by JCi View PostAuto 530da -04, ilman Pdf:ää. Ruvennut ilmenemään satunnaisesti vedottomuutta alakierroksilla, ei siis vastaa kaasuun normaalisti, vaan pitkän viiveen jälkeen. Tuntuisi että lähtee ahtamaan vasta tuolla isommilla kierroksilla. Jostain luin juttua hapertuvista turbon alipaineletkuista, voisiko tässä olla syytä vai lähteäkkö etsimään ongelmaa jostain aivan muualta?ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostOsaako joku sanoa mistä näkis kattoverhoilun irrottamisesta mitään ?
Täytys päästä käsiks sinne about oven yläpuolen ja katon välisen listan alle..
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View Post
Tuli tossa iha sattumalta tällänen video missä kaveri kytkee jonku napin josta saa jonkun salatun sport moden päälle.. Ei muka tarvii mitään koodausta .. Kellää kokemusta ??
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostThanks täytyyppä tutkia..
Tuli tossa iha sattumalta tällänen video missä kaveri kytkee jonku napin josta saa jonkun salatun sport moden päälle.. Ei muka tarvii mitään koodausta .. Kellää kokemusta ??
http://www.youtube.com/watch?v=ooKbKNG7ddM(vaikka sen itse heti ekana lyttäsit täysin turhana
)
Sigun vehkeessä tuo oli jo valmiiksi ja ero ainakin vaihteiston toiminnassa on lci:ssä melkoinen! Pykälä jyrähtää heti kun ratin läpyskästä käskeeOhjauksen vasteessakin saattaa pieni ero olla, niin vähän vasta ehtinyt ajella että hankala sanoa, pl. nuo vaihteiden vaihdot oli niiiin selkeä.
Last edited by Matson^; 30-07-2013, 21:28.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Oon nyt omistanu noin kuukauden verran e60 525dA:n, 2.5litrasella koneella vm. 2005,ja muutama asia nyt on jo ilmennyt.
Eli laatikkoon liittyvää. Mielestäni laatikko antaa kierrosten mennä joka vaihteella todella korkealle-->2500rpm, ennenkuin vaihtaa isomman. Ja jokaisessa pienessä vauhdissa(10-25km/h), laittaa aina ykkösen silmään, ja mielestäni aika korkeille kierroksille jättää. Välillä vaihtaa vähän töksäyttämällä ja välillä niin nätisti ettei edes huomaa kun kierrosten tippuessa. Entisessä e39 530dA:ssa esimerkiksi lähti aina kakkosella liikkeelle, ja ei koskaan risteys alueella tuntuvan tiputtavan ykköselle. Rengastuksena autossa on, edessä: 245/35/20, ja takana 285/30/20.Kulutuskin on kaupungissa n. 11litraa, ja tankillisella ei pääse kun max.550km. Mistä nämä voipi johtua?
Seuraavaan asiaan. Kiihtyvyys. Autohan ei ole tehokkaimmasta päästä, mutta silti tuntuu, että ei ihan kaikki ole kotona. Alakierroksilla ei mene sitten mihinkään, mutta kun kierrokset kasvavat johonkin 2400rpm-2900rpm, niin alkaa menemään ja todella pirteästi meneekin. Jokin anturivika vai vaan niin laiska?
Ja sitten vielä viimeiseen, virran tyhjenemiseen. Elikkä autoa ei tarvitse pitää kuin max 10min virrat päällä ja mankka päällä tai vaan parkit päällä, niin ei mitään toivoa liikkeelle lähtemisestä. Tosin jos ajaa auton suoraan parkkiin, ulos autosta ja ovet lukkoon, lähtee vielä viikonkin jälkeen hyvin käyntiin? Luin jostain että kun akku alkaa olemaan sökö, niin häviää toimintoja yksi kerrallaan, pdc jne jne. Välillä jää näyttämään että edessä ja takana on esteitä vaikka ihan tyhjää on. Ja mankasta ei mene välillä volume napista ääntä yhtään. Voiko se akku olla vaan niin paskana?
muuten auto on aivan loistava. Helvetin hyvät varusteet ja hyvä ajettava.
Kiitos etukäteen kaikille tasapuolisesti!!!EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostOnhan tuosta, ollutkin joskus juttua täällä ja näkyy olevan kyllä niin yksinkertainen ettei kun kokeilemaan!(vaikka sen itse heti ekana lyttäsit täysin turhana
)
Sigun vehkeessä tuo oli jo valmiiksi ja ero ainakin vaihteiston toiminnassa on lci:ssä melkoinen! Pykälä jyrähtää heti kun ratin läpyskästä käskeeOhjauksen vasteessakin saattaa pieni ero olla, niin vähän vasta ehtinyt ajella että hankala sanoa, pl. nuo vaihteiden vaihdot oli niiiin selkeä.
Haha ei mitään hajua jos näin oon sanonu.. Mietin vaa että onko siitä tosiaa mitää hyötyy/iloa kun itellä manuaali ja tuossa videossakin automaatti että parantaakohan se mitää bensasyöttöä vai vaikuttaako vaan jotenki laatikon toimivuuteen jne.. ?
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View Post
Mutta joo vois tuota modia kokeilla itsekin. Eikö siinä pitäisi kaasunvaste parantua yms. Että kaipa tuosta jotain hyötyä on manuualissakin.
Comment
-
Comment