memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    Originally posted by sirkus View Post
    ite oon aina saanu parhaat tulokset dsl vehkeillä ku oon vaihtanu manuaalisesti hiukan alempana ku kick down pohjassa. Painaa siis kaasun siihen pykälään asti jollon kaasu on jo täysin levällään
    Joo, saman kyllä olen huomannut omalla autolla ihan perstuntumalla, en ole jaksanut kellon kanssa kokeilla. Jostain syystä laatikko haluaa kierrättää konetta tarpeettoman ylös kick-down/WOT -kiihdytyksissä. Huomaa siitä, että paras veto alkaa hiipumaan yläkierroksilla ennen vaihtoa ja seuraavalle vaihteelle mentäessä taas voimaa löytyy lisää - eli vaihdon pitäisi tapahtua aiemmin parasta kiihtyvyyttä ajatellen. Tämä kokemus siis 530d:llä (218hp pre-lci).

    Comment

    • despe540
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 155
      • Tampere

      Miten e60 LCI:n kattoluukkua säädetään? Jossain joku puhu jostain torxeista (ainakin panoraamattu mallissa) jotka sijaitsevat luukun etuosassa. Ongelma on se että luukku suhiseen todella paljon jos suojaverho ei ole vedettynä eteen.
      Ja toinen. Miten M-sportin ratista saa irroitettua ratin alaosan koristepaneelin?
      525d - 08 M-sport

      ex:525d - 05
      ex:320d -04
      ex:540i -93

      Comment

      • JCi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 67
        • -

        Auto 530da -04, ilman Pdf:ää. Ruvennut ilmenemään satunnaisesti vedottomuutta alakierroksilla, ei siis vastaa kaasuun normaalisti, vaan pitkän viiveen jälkeen. Tuntuisi että lähtee ahtamaan vasta tuolla isommilla kierroksilla. Jostain luin juttua hapertuvista turbon alipaineletkuista, voisiko tässä olla syytä vai lähteäkkö etsimään ongelmaa jostain aivan muualta?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by despe540 View Post
          Miten e60 LCI:n kattoluukkua säädetään? Jossain joku puhu jostain torxeista (ainakin panoraamattu mallissa) jotka sijaitsevat luukun etuosassa. Ongelma on se että luukku suhiseen todella paljon jos suojaverho ei ole vedettynä eteen.
          Ja toinen. Miten M-sportin ratista saa irroitettua ratin alaosan koristepaneelin?
          Luukun etureunassa aivan niiden haitarikumien edessä on torxit.
          Luukku auki niin pystyy paremmin säätämään...

          Koristepaneeli lähtee ratista irti kun irroittaa ensin bägin,
          paina keskimmäisen puolan takaa löytyvästä reiästä esim. tasapäisellä meisselillä
          etuviistoon, siellä on puolaan nähden vaakatasossa jousi jota pitää työntää
          jotta bägi ponnahtaa ylös. Meisseli siis "pystyasennossa".
          Kun saat bägin irti, alta löytyy Torxeja...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • despe540
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 155
            • Tampere

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Luukun etureunassa aivan niiden haitarikumien edessä on torxit.
            Luukku auki niin pystyy paremmin säätämään...

            Koristepaneeli lähtee ratista irti kun irroittaa ensin bägin,
            paina keskimmäisen puolan takaa löytyvästä reiästä esim. tasapäisellä meisselillä
            etuviistoon, siellä on puolaan nähden vaakatasossa jousi jota pitää työntää
            jotta bägi ponnahtaa ylös. Meisseli siis "pystyasennossa".
            Kun saat bägin irti, alta löytyy Torxeja...
            Kiitos paljon neuvoista! Entäs sitten, onko muilla ilmennyt kobrakepin kanssa sellaista että kun on ajanut sportilla/manuaalilla ja painaa p-nappia niin keppi ei vedekkään itseä keskelle.
            Keppi ts. Jumittaa itsensä m/s asentoon. Tuntuisi siltä että muoveissä on liikaa kitkaa tjs.
            525d - 08 M-sport

            ex:525d - 05
            ex:320d -04
            ex:540i -93

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Originally posted by JCi View Post
              Auto 530da -04, ilman Pdf:ää. Ruvennut ilmenemään satunnaisesti vedottomuutta alakierroksilla, ei siis vastaa kaasuun normaalisti, vaan pitkän viiveen jälkeen. Tuntuisi että lähtee ahtamaan vasta tuolla isommilla kierroksilla. Jostain luin juttua hapertuvista turbon alipaineletkuista, voisiko tässä olla syytä vai lähteäkkö etsimään ongelmaa jostain aivan muualta?
              Joo ne letkut kantsii tsekata on suht yleinen vika.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • JCi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 67
                • -

                Selvä. Pääseekö niihin käsiksi aivan tuon suojamuovin poistamisella?

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  Osaako joku sanoa mistä näkis kattoverhoilun irrottamisesta mitään ?
                  Täytys päästä käsiks sinne about oven yläpuolen ja katon välisen listan alle..

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3749
                    • Kajaani

                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Osaako joku sanoa mistä näkis kattoverhoilun irrottamisesta mitään ?
                    Täytys päästä käsiks sinne about oven yläpuolen ja katon välisen listan alle..
                    Tokko online-TISsistä olisi apuja?


                    - Antti -

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2150
                      • L a h t i

                      Thanks täytyyppä tutkia..

                      Tuli tossa iha sattumalta tällänen video missä kaveri kytkee jonku napin josta saa jonkun salatun sport moden päälle.. Ei muka tarvii mitään koodausta .. Kellää kokemusta ??


                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Thanks täytyyppä tutkia..

                        Tuli tossa iha sattumalta tällänen video missä kaveri kytkee jonku napin josta saa jonkun salatun sport moden päälle.. Ei muka tarvii mitään koodausta .. Kellää kokemusta ??

                        http://www.youtube.com/watch?v=ooKbKNG7ddM
                        Onhan tuosta, ollutkin joskus juttua täällä ja näkyy olevan kyllä niin yksinkertainen ettei kun kokeilemaan! (vaikka sen itse heti ekana lyttäsit täysin turhana )
                        Sigun vehkeessä tuo oli jo valmiiksi ja ero ainakin vaihteiston toiminnassa on lci:ssä melkoinen! Pykälä jyrähtää heti kun ratin läpyskästä käskee Ohjauksen vasteessakin saattaa pieni ero olla, niin vähän vasta ehtinyt ajella että hankala sanoa, pl. nuo vaihteiden vaihdot oli niiiin selkeä.
                        Last edited by Matson^; 30-07-2013, 21:28.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          Oon nyt omistanu noin kuukauden verran e60 525dA:n, 2.5litrasella koneella vm. 2005,ja muutama asia nyt on jo ilmennyt.

                          Eli laatikkoon liittyvää. Mielestäni laatikko antaa kierrosten mennä joka vaihteella todella korkealle-->2500rpm, ennenkuin vaihtaa isomman. Ja jokaisessa pienessä vauhdissa(10-25km/h), laittaa aina ykkösen silmään, ja mielestäni aika korkeille kierroksille jättää. Välillä vaihtaa vähän töksäyttämällä ja välillä niin nätisti ettei edes huomaa kun kierrosten tippuessa. Entisessä e39 530dA:ssa esimerkiksi lähti aina kakkosella liikkeelle, ja ei koskaan risteys alueella tuntuvan tiputtavan ykköselle. Rengastuksena autossa on, edessä: 245/35/20, ja takana 285/30/20.Kulutuskin on kaupungissa n. 11litraa, ja tankillisella ei pääse kun max.550km. Mistä nämä voipi johtua?

                          Seuraavaan asiaan. Kiihtyvyys. Autohan ei ole tehokkaimmasta päästä, mutta silti tuntuu, että ei ihan kaikki ole kotona. Alakierroksilla ei mene sitten mihinkään, mutta kun kierrokset kasvavat johonkin 2400rpm-2900rpm, niin alkaa menemään ja todella pirteästi meneekin. Jokin anturivika vai vaan niin laiska?

                          Ja sitten vielä viimeiseen, virran tyhjenemiseen. Elikkä autoa ei tarvitse pitää kuin max 10min virrat päällä ja mankka päällä tai vaan parkit päällä, niin ei mitään toivoa liikkeelle lähtemisestä. Tosin jos ajaa auton suoraan parkkiin, ulos autosta ja ovet lukkoon, lähtee vielä viikonkin jälkeen hyvin käyntiin? Luin jostain että kun akku alkaa olemaan sökö, niin häviää toimintoja yksi kerrallaan, pdc jne jne. Välillä jää näyttämään että edessä ja takana on esteitä vaikka ihan tyhjää on. Ja mankasta ei mene välillä volume napista ääntä yhtään. Voiko se akku olla vaan niin paskana?

                          muuten auto on aivan loistava. Helvetin hyvät varusteet ja hyvä ajettava.


                          Kiitos etukäteen kaikille tasapuolisesti!!!
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2150
                            • L a h t i

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Onhan tuosta, ollutkin joskus juttua täällä ja näkyy olevan kyllä niin yksinkertainen ettei kun kokeilemaan! (vaikka sen itse heti ekana lyttäsit täysin turhana )
                            Sigun vehkeessä tuo oli jo valmiiksi ja ero ainakin vaihteiston toiminnassa on lci:ssä melkoinen! Pykälä jyrähtää heti kun ratin läpyskästä käskee Ohjauksen vasteessakin saattaa pieni ero olla, niin vähän vasta ehtinyt ajella että hankala sanoa, pl. nuo vaihteiden vaihdot oli niiiin selkeä.
                            Ai minä oon lytänny ? Haha ei mitään hajua jos näin oon sanonu.. Mietin vaa että onko siitä tosiaa mitää hyötyy/iloa kun itellä manuaali ja tuossa videossakin automaatti että parantaakohan se mitää bensasyöttöä vai vaikuttaako vaan jotenki laatikon toimivuuteen jne.. ?

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by -challenger- View Post
                              Ai minä oon lytänny ? Haha ei mitään hajua jos näin oon sanonu..
                              Originally posted by -challenger- View Post
                              Eikö oo aika turhaa. Ei siitä mikää ohjus tuu kumminkaa


                              Mutta joo vois tuota modia kokeilla itsekin. Eikö siinä pitäisi kaasunvaste parantua yms. Että kaipa tuosta jotain hyötyä on manuualissakin.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2150
                                • L a h t i

                                Originally posted by Mik@ View Post


                                Mutta joo vois tuota modia kokeilla itsekin. Eikö siinä pitäisi kaasunvaste parantua yms. Että kaipa tuosta jotain hyötyä on manuualissakin.
                                Niinkai mut oishan se mielenkiintosta tietää mitä sielä muuttuu.. Johdossahan ei tainnu mitään sen erikoisempaa olla kun nappi niiden päässä..

                                Comment

                                Working...
                                X