Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevi67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 47
    • Pirkanmaa

    Aikamoinen stoori tuo Pilen edellinen hankintayritys Laitan tähän omakohtaisen reilun 3v kokemuksen (+105000km) rakkineesta E61 530dA -04. Nyt mittarissa vajaat 210000km.
    - imusarjan läpät poistettu
    - kaikki termarit vaihdettu sisältäen automaattilootan lämmönvaihtimen
    - molemmat taemmat alatukivarret vaihdettu (pallonivelissä välystä)
    - nelipyöräsuuntaus tehty
    - valomoduuli vaihdettu (yksi ulostulo oli pimeenä)
    - molemmat etulaakerit vaihdettu
    - kompuran letku uusittu, vanha oli onneksi ehjä
    - antennivahvistinboksi tiivistetty
    - takalasin pyyhinakseli rassattu kuntoon 2x ja kolmannella kerralla vaihdettu uuteen
    - pakosarja uusittu (vanha halki)
    - turbon tiivisteet uusittu
    - takajarrut uusittu
    - Akkukaapelin läpivienti uusittu (ei ollut vikaa)
    - lämmityslaitteen puhallin uusittu (vanhassa laakerivika)
    - takaluukun kaasujouset uusittu
    - tuulilasi uusittu
    - hanskalokeron lukko on porsinut muutaman kerran, mutta on saatu helposti kasaan
    - yksi takalauukun johtosarjoista korjattu (2 johtoa poikki)
    - automaattilaatikon öljyt + pohja vaihdettu (alkoi vuotamaan)
    - hehkut uusittu 2x ja ohjausrele kerran
    - avaimen akku uusittu yhteen avaimeen
    - kaksi parkkianturia uusittu
    - akku vaihdettu
    - lisäksi normaalit öljynvaihtohuollot + jarrunesteen + kaikki suodattimet etc. muutamaan kertaan
    - kesä ja talvirenkaita molempia menossa toinen sarja
    Eli aika tyypillinen setti. Rahaa palanut "jokunen" tonni. Suuri osa huolloista tehty itse.
    ToDo, pitäsi korjata/vaihtaa jossain vaiheessa:
    - takaluukun mikrokytkin, toimii mutta pitää painaa kovasti jotta aukee.
    - kuskin penkinlämitys, kuumapiste (polttaa perseen) eikä voi käyttää.
    - sivupeilit, peililasi "ruostuu" reunoista
    - DPF:n pesu. Toimii vielä moitteetta (vaikka auto on lastutettu).

    Kertaakaan ei ole tielle jättänyt eikä yhtään ainutta varsinaista vikavaloa ole syttynyt tauluun poislukien rikkinäiset polttimot ym. normaalit herjat. En voi kuitenkaan suositella kenellekään ko. automallia _JOS_ ei itse meinaa/osaa sitä korjata. Jos taas peukalo on siellä missä sen kuuluukin olla ja on kiinnostusta/aikaa korjata ja tutustua sen sielunelämään niin voin kyllä suositella hankintaa. Eli tuon suuntaista on odotettavissa ko. mallilla mikäli sellaisen hankkii (jospa tämä helpottaa hankintapäätöstä)
    E61 530dA -04

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      Originally posted by kalevi67 View Post
      Aikamoinen stoori tuo Pilen edellinen hankintayritys Laitan tähän omakohtaisen reilun 3v kokemuksen (+105000km) rakkineesta E61 530dA -04. Nyt mittarissa vajaat 210000km.
      - imusarjan läpät poistettu
      - kaikki termarit vaihdettu sisältäen automaattilootan lämmönvaihtimen
      - molemmat taemmat alatukivarret vaihdettu (pallonivelissä välystä)
      - nelipyöräsuuntaus tehty
      - valomoduuli vaihdettu (yksi ulostulo oli pimeenä)
      - molemmat etulaakerit vaihdettu
      - kompuran letku uusittu, vanha oli onneksi ehjä
      - antennivahvistinboksi tiivistetty
      - takalasin pyyhinakseli rassattu kuntoon 2x ja kolmannella kerralla vaihdettu uuteen
      - pakosarja uusittu (vanha halki)
      - turbon tiivisteet uusittu
      - takajarrut uusittu
      - Akkukaapelin läpivienti uusittu (ei ollut vikaa)
      - lämmityslaitteen puhallin uusittu (vanhassa laakerivika)
      - takaluukun kaasujouset uusittu
      - tuulilasi uusittu
      - hanskalokeron lukko on porsinut muutaman kerran, mutta on saatu helposti kasaan
      - yksi takalauukun johtosarjoista korjattu (2 johtoa poikki)
      - automaattilaatikon öljyt + pohja vaihdettu (alkoi vuotamaan)
      - hehkut uusittu 2x ja ohjausrele kerran
      - avaimen akku uusittu yhteen avaimeen
      - kaksi parkkianturia uusittu
      - akku vaihdettu
      - lisäksi normaalit öljynvaihtohuollot + jarrunesteen + kaikki suodattimet etc. muutamaan kertaan
      - kesä ja talvirenkaita molempia menossa toinen sarja
      Eli aika tyypillinen setti. Rahaa palanut "jokunen" tonni. Suuri osa huolloista tehty itse.
      ToDo, pitäsi korjata/vaihtaa jossain vaiheessa:
      - takaluukun mikrokytkin, toimii mutta pitää painaa kovasti jotta aukee.
      - kuskin penkinlämitys, kuumapiste (polttaa perseen) eikä voi käyttää.
      - sivupeilit, peililasi "ruostuu" reunoista
      - DPF:n pesu. Toimii vielä moitteetta (vaikka auto on lastutettu).

      Kertaakaan ei ole tielle jättänyt eikä yhtään ainutta varsinaista vikavaloa ole syttynyt tauluun poislukien rikkinäiset polttimot ym. normaalit herjat. En voi kuitenkaan suositella kenellekään ko. automallia _JOS_ ei itse meinaa/osaa sitä korjata. Jos taas peukalo on siellä missä sen kuuluukin olla ja on kiinnostusta/aikaa korjata ja tutustua sen sielunelämään niin voin kyllä suositella hankintaa. Eli tuon suuntaista on odotettavissa ko. mallilla mikäli sellaisen hankkii (jospa tämä helpottaa hankintapäätöstä)
      Näin uutena bemmistinä ja vanhana vollistina yhdyn tuohon näinkin lyhyellä omistus ajalla, mutta ei minusta kyllä volvo voita ajo-ominaisuuksilta kyllä nykyistä kikotinta millään, ei niin millään...

      Ja tuo volle juttu nyt ei liity mitenkään kalevi67 juttuun, mutta tuohon vanhaan threadiin kylläkin.

      Jokainen taplaa tyylillään, ja ostin volvon en kadu tippaakaan. M5 haluan joskus muita bemareita ei tänne tule! Sanoi pilejr vanhassa threadissa

      Mutta sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee...
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • Pile jr
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 186
        • Savonlinna

        Jaahas mikäs meikäläisen mollaamis piste tääkin on??? On prkl kun auton ostaa liikkeestä ja heti kun lähen niin vikavalo tulee! Täysi susi jo syntyessään! En ymmärrä sitä muutenkaan, jos kysyn neuvoja sitten ruvetaan kaivamaan tuo paskan auton tarina taas esille!

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Tässä oma lista ajalta 155-250 tkm ajalta
          Auto 535d M-SPORT

          - kaikki termarit vaihdettu sisältäen automaattilootan lämmönvaihtimen
          - vas takalaakeri vaihdettu
          - yksi alatukivarsi vaihdettu eteen
          - etuiskarit ,toinen meni routakuopassa sököksi ja vaihdoin samalla molemmat
          - jarrupalat eteen ja taakse
          - takaluukun kaasujouset uusittu
          - automaattilaatikon öljyt
          - hehkut uusittu+ohjain uusittu
          -ohjelmoinnit x2
          - yksi parkkitutka vaihdettu
          - akku vaihdettu
          - lisäksi normaalit öljy+suodattiin huollot max 20tkm välein

          Kaikki huolloissa käytetyt osat oem-osia

          ToDo, pitäsi korjata/vaihtaa jossain vaiheessa:
          - takaluukun mikrokytkin=ei toimi
          - kuskin sivupeili, peililasi "ruostuu" reunoista


          Auto menossa vaihtoon..jos samanlainen F11 535D löytyisi niin olisi tyytyväinen
          Last edited by veku; 29-01-2014, 11:59. Reason: etuiskarit
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            Originally posted by Pile jr View Post
            Jaahas mikäs meikäläisen mollaamis piste tääkin on??? On prkl kun auton ostaa liikkeestä ja heti kun lähen niin vikavalo tulee! Täysi susi jo syntyessään! En ymmärrä sitä muutenkaan, jos kysyn neuvoja sitten ruvetaan kaivamaan tuo paskan auton tarina taas esille!
            Ei ollut tarkoitus mollata missään nimessä, vähän huumoria sinun kustannuksella tuli tehtyä, mutta se on vaikea laji täällä interwebin ihmeellisessä maailmassa.

            Mutta jos sinusta tuo edellinen oli paska, ja oot vähänkään lukenut näiden E6x mallien "tyyppivioista"+ siihen diisseli vielä kaupan päälle, niin odotan mielenkiinnolla uusia thredejä sulta

            Ja sori kun menee offtopiciksi
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Pile jr
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 186
              • Savonlinna

              Unohdetaan menneet ja katseet tulevaan, eli raati on varmasti samaa mieltä jos haluaa kunnollisen 535da saa pulittaa yli 25000€?

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Pile jr View Post
                Unohdetaan menneet ja katseet tulevaan, eli raati on varmasti samaa mieltä jos haluaa kunnollisen 535da saa pulittaa yli 25000€?
                Kyllä se vaan näin on...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by Pile jr View Post
                  Unohdetaan menneet ja katseet tulevaan, eli raati on varmasti samaa mieltä jos haluaa kunnollisen 535da saa pulittaa yli 25000€?
                  Minun saa suoralla kaupalla 5000e tuon alle, ja on kunnossa.
                  Takalasin mikrokytkin pitäs vaihtaa mutta muuten ei sanomista.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • julle2
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 28

                    Imusarjan läpät ja takaluukun johdot

                    En ole ihan varmaa vastausta löytänyt pariin kysymykseen niin kysympä nyt vielä.

                    Onko E61 525D LCI 2009 vuosimallissa siis aina nuo imusarjan läpät jätetty pois jo tehtaalla?

                    Koskeeko farkun takaluukun johdotusten katkeamis ongelma vielä näitä uusimpia LCI mallejakin?

                    Comment

                    • MSam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 181
                      • Länsi-Suomi

                      E60 lista, 523i ollut itsellä 11/2008 lähtien (rek. 01/2006, olen 2. omistaja). Omat kilometrit 21 - 154tkm.

                      - normaalit huollot (marmorilla)
                      - yksi (turha) vikakorjaus, N52B25 kaasuläpän jäätymisen takia.
                      (Katso tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293079)
                      - noin 80tkm kohdalla molemmat raidepäät vaihdettu ja nelipyöräsuuntaus
                      - viime kesänä etujarrulevyt ja palat uusittu (noin 130tkm)

                      Itse poistettu narinahelan kitinä, Break-Free CLP:llä. Marmori tietysti suositteli tässä kohtaa molempien vaihtoa... (säästö noin 350,-) Jossain kohtaa nuo helat pitää toki vaihtaa, mutta kunnon voitelulla narinat hävisi.

                      Jäätymisominaisuutta lukuunottamatta todella edullinen laite ajossa. Huoltokustannukset (laskin viimeisen huollon jälkeen) alle 3 snt per kilometri, jossa ei mukana öljyjä (olen vienyt omat öljyt aina, Mobil-1 ESP).

                      Bensakoneella erittäin hyvä valinta, myös enemmän ajavalle. Lämmin, lähtee tulille ja nyt vieläpä Value Service -hintaan marmorilla.
                      E60 523i

                      E10 kiitos ei.

                      Comment

                      • Pex
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 353
                        • Kuusamo

                        Originally posted by julle2 View Post
                        Onko E61 525D LCI 2009 vuosimallissa siis aina nuo imusarjan läpät jätetty pois jo tehtaalla?
                        läppiä ei ole lähtien vm. 2007 (en muista kuukautta) 3-litraiset 525D LCI

                        Originally posted by julle2 View Post
                        Koskeeko farkun takaluukun johdotusten katkeamis ongelma vielä näitä uusimpia LCI mallejakin?
                        koskee
                        Nykyään mennään Volkkarilla

                        Ex. E61 520dA 2006

                        Comment

                        • julle2
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 28

                          Originally posted by Pex View Post
                          läppiä ei ole lähtien vm. 2007 (en muista kuukautta) 3-litraiset 525D LCI


                          koskee
                          Kiitos tiedosta.
                          Lienee viisainta purkaa piuhat esiin ja vedellä teippiä tms ympärille josko tuon katkeamisen saisi estettyä vielä kun kaikki toimii..

                          Comment

                          • jeppe56
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 65
                            • Keminmaa

                            Originally posted by julle2 View Post
                            Kiitos tiedosta.
                            Lienee viisainta purkaa piuhat esiin ja vedellä teippiä tms ympärille josko tuon katkeamisen saisi estettyä vielä kun kaikki toimii..
                            Turha sinne on yrittää teippiä piuhoihin laittaa, aika ahtaat paikat, niin sitten ainakin alkaa vikomaan kun ei mahdu johdot liikkumaan niin kuin on tarkoitettu.
                            Käytä autoa jollakin foorumilaisella tsekattavana, niin saa jo kuntoon ennenkuin alkaa oireilemaan.
                            Last edited by jeppe56; 05-02-2014, 20:57.

                            Comment

                            • itaste
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 57
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Moro, oon tässä miettiny varustelististaa tulevaan e60 530/535 da..
                              xenonit
                              comfort/sport penkit nahoilla
                              sport ratti
                              head up display
                              mukitelineet
                              laajennettu ilmastointi
                              vakionopeudensäädin
                              M-sport paketilla, tietysti
                              Olisiko jotain varusteita jotka on ihan must? Kuulin juttua että alkupään e60:set on ongemallisia, että kannattaa suosia vähintään nappistartillisia ja uudempia? Ketä foorumilaisia suosittelette käyttämään autonvälitykseen saksasta, Juhis? Majordrake?

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                M-sport paketti ehdottomasti.
                                Jotkut hifit eli 676 tai 677, vakiot on aivan luokattoman ärsyttävät, vaikkakin muunneltavissa jälkeenpäin.
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎