Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -rik
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Pääasia että mies on hengissä.

    On tässä tullu jo nettiä selailtua sillä silmin että puimuri sulle saahaan!

    Tässäki ihan varteenotettava:
    http://www.auto24.ee/used/1986829
    Siinäpä ois kyllä hyvä aihio

    Mites se tuikulla nyt noin piehtaroi, eikös edellinenkin tehnyt samat temput?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Pääasia että mies on hengissä.

    On tässä tullu jo nettiä selailtua sillä silmin että puimuri sulle saahaan!

    Tässäki ihan varteenotettava:

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Tämän puimuri piehtaroi viimeisen kerran Lauantaina 29.8.15, aiheuttaen vakavat vammat minullekkin. Totaalituhoutuminen.
    Oli hyvä auto, kaikin puolin.
    Niin hyvä, että taidan hommata vielä samanlaisen tilalle - kaksiahdin mallikaan ei ole poissuljettu vaihtoehto, jos kokeilis sellaista kun en ole vielä omistanut ...

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Tässä tulee nyt varmaankin jonkinlainen tuumaustauko.
    Jos ko. ahtimeen saa korjausosan - jatkan varmaan sillä - muussa tapauksessa en oikein vielä tiedä.

    Nyt tällä hetkellä tuntuu siltä, että väliaikaisratkaisuna Anton saa tehdä sellaisen nelisatasen vnt-ahtimen, jotta pääsen taas ajamaan autolla.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Eipäs ollutkaan mersun vaivana hukkaportti, vaan pakosiipi oli hävinnyt työmaaltaan pakoputkeen, akseli siististi poikki.
    Tämähän ei harrastajan touhuja onneksi suuremmin hidasta

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    - Olen päässyt nyt rakentelussa jo särkemispuolelle.
    Hetken aikaa jo toimi, kunnes joko hukkaportti, tai -kello jumitti auki.
    Nyt mennään vaparilla hetken aikaa ....
    Eipäs ollutkaan mersun vaivana hukkaportti, vaan pakosiipi oli hävinnyt työmaaltaan pakoputkeen, akseli siististi poikki.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Bemarissahan ei ole hukkaporttia, vanhassa mersussa on.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Mörköpaavo vai Bmw? ☺

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    - Olen päässyt nyt rakentelussa jo särkemispuolelle.
    Hetken aikaa jo toimi, kunnes joko hukkaportti, tai -kello jumitti auki.
    Nyt mennään vaparilla hetken aikaa ....

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    MörköPaawossa hukkis vaan vuotaa, taitaa olla vanhan miehen taudit jo heti syntyessään ...
    Ei tule vääntöjä, eikä kierroksia, kun paine karkaa.

    Siihen nähden ~426/840 ihan ok tulos.
    Pikkuhiljaa se puolen kilon raja näyttäis lähenevän kuitenkin.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Tulipa tänään pitkästä aikaa bemarilla ajettua.
    Mukava oli päästellä, olikin jo kerinnyt unohtumaan, miten mukava auto.

    Mersussa on jo mörkösuuttimet ja efr 7163 paikoillaan, parin päivän päästä pakoputken teetätys ja loppuosien laitto, ahtimelle hukkaportin jäykempi painekello, sekä vesijäähdytyksen letkujen veto ahtimelle. Loppuviikko meneekin sitten varmaan ohjelman säätelyssä.

    Enpä malttanut kuitenkaan olla kokeilematta pikkuisen ...
    Vuotavalla hukkaportilla ja kolmos vaihteella 382hv, yhden millisekunnin ruiskutusajalla. Ruiskutusta on varaa lisätä ainakin 50% vielä, eli tarvittaessa ~600,taan. Efr herää hyvin, paras vääntö ilman kummempia sormien vääntelyä asettuu 2500-3000rpm välimaastoon, eli oikein hyvälle kohden, kaikin puolin. Isommalla vaihteella tulisi kyllä parempi tulos, mutta laitetaan ensin systeemit kuntoon ja särjetään vasta sitten.
    En halua nyt polttaa ahtimen laakereita jo ennakkoon, ennen kuin tekniikka on edes valmistunut.
    Ihan kiva käyttöauto tuosta tulee - vanhalle miehelle ...

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Tuo on mitattu pre-LCI 525d:stä. Jotenkin luulisi että sama pönttö ahdistaa saman verran riippumatta ohjelmasta mutta faktaa ei ole.

    Onhan siellä katti ja äänenvaimenninkin jotka varmaan tekevät oman vaikutuksensa.
    Ainakin LCI 535D:ssä sekä keskimmäinen että peräpönttö ovat mallia "läpivirtaava" eli ne ahdistukset taitaa olla kyllä tuolla cat/dpf-akselilla sekä downpipen jouston ja pakoputken liitoksen kohdilla (ulkohalkaisija 70mm, loppuputkisto 80mm) -painoa saanee tuolla peräpöntön poistamisella ~10kg pois mitä tuota putkistoa tuli käsissään pyöriteltyä.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Tuo on mitattu pre-LCI 525d:stä. Jotenkin luulisi että sama pönttö ahdistaa saman verran riippumatta ohjelmasta mutta faktaa ei ole.

    Onhan siellä katti ja äänenvaimenninkin jotka varmaan tekevät oman vaikutuksensa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    DPF ahdistaa käytännössä takapyöriltä mitattuna noin 10hv verran. Ei siis mitenkään merkittävästi.
    Onko tämä mitattu "vakio".Vai muuttuuko määre,kun syötöt vaikka nousee vakiosta esim.40-50% (toki ahtojen myös noustessa oikeassa suhteessa syöttöihin).

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    DPF ahdistaa käytännössä takapyöriltä mitattuna noin 10hv verran. Ei siis mitenkään merkittävästi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎